Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

17 minutter siden, Ozzy skrev:

Postmannen vår er redd for Damir, og det er helt greit for meg. Så når postmannen sto å tuta i gårdsplassen nå så hinka jeg ut på krykker i sokkelesten for å ta imot hva enn han kom med.  Herregud, fikk så vondt av fyren for han fikk så dårlig samvittighet.  " Å herregud, hadde jeg vist det hadde jeg aldri stått her å tuta! Jeg har hund selv altså men den er så stor! Det var ikke meninga det at du måtte hinke helt ut! Åneii det var skikkelig dumt av meg!"     Forsikret han om at det gikk helt fint, og spurte om han ikke kunne bære pakken opp trappa så fikk jeg dytta den inn selv. Så gjorde han det, og beklaget såå mye at han ikke turte å bære den inn.  Supersøt fyr da :lol:

Aaw :lol:  Vi har en som er redd hunder her, han står pent på trappa og venter til vi kommer. Andre vandrer rett inn. :lol: 

 

Jeg hadde en plan i dag, men våkna med kuppelhue og kaktushals, så har egentlig ikke lyst til å følge planen min. Men med tanke på at det er planleggingsdag i barnehagen i morgen og jeg dermed ikke får spesielt mye egentid til ting som ikke egner seg for en treåring før mandag, så bør jeg nesten få ut fingern likevel. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Rydda, shina og vaska både badet, gangen og trappa, så nåde den som kjem inn her med skitne sko i dag! Stuene og kjøkkenet tok eg på tirsdag, så no er vel heile hovedetasjen ferdig vaska. Kun 2 etg. igjen, men no blir det tømming av åtefrysen, så vi får plass til 100kg vom etterpå, pjuuh. Effektig dag i dag, luktar reint i huset og så snør det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant endelig Coatkingen igjen her om dagen. Jeg vet ikke om jeg sa det, men i dag har jeg brukt den for å fjerne masse pels på Pøbelen. Den tar masse av, altså. Eller har jeg bare skjært bort overflatepels? :lol: Jeg har bare ikke hatt tid/ork til å klippe ham slik jeg ønsker, og da tok jeg den lettvinte løsningen. Fnis.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bananen skrev:

Jeg fant endelig Coatkingen igjen her om dagen. Jeg vet ikke om jeg sa det, men i dag har jeg brukt den for å fjerne masse pels på Pøbelen. Den tar masse av, altså. Eller har jeg bare skjært bort overflatepels? :lol: Jeg har bare ikke hatt tid/ork til å klippe ham slik jeg ønsker, og da tok jeg den lettvinte løsningen. Fnis.

Jeg bruker Equigroomer. Den er også genial! Nemi har blank pels for første gang på flere år :blink:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WelshenNemi skrev:

Jeg bruker Equigroomer. Den er også genial! Nemi har blank pels for første gang på flere år :blink:

Hva er forskjellen på den og Coat king? Jeg har en sånn Furminator, men den var visst ikke så bra? :P Jeg synes den funker også, men coatkingen tar virkelig mye mer. Sikkert fordi den skjærer? Tror jeg? Eller, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skulle jeg ønske Decoy var litt bedre i stand til å se konsekvensene av sine handlinger. Gutten ligger inntullet i pledd etter å ha blitt dritkald etter tur fordi han absolutt skulle spise alle isklumper han kom over den siste biten hjem. Ja, jeg prøvde å stoppe han men han er så rask til å snappe opp ting at det er nesten umulig selv om han var i bånd (han dreit forøvrig en lang marsj i at jeg mente han kunne droppe det, han er da tross alt snart 10 år. Bestemme selv og sånt. :aww::gaah:). Får huske på å ha med tennisball neste gang, så jeg har noe å stappe i kjeften på han.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Bananen skrev:

Hva er forskjellen på den og Coat king? Jeg har en sånn Furminator, men den var visst ikke så bra? :P Jeg synes den funker også, men coatkingen tar virkelig mye mer. Sikkert fordi den skjærer? Tror jeg? Eller, jeg vet ikke.

Har aldri vært borti coat king, så det vet jeg ikke. Men equigroomer tar myyye mer på min hund enn furminator, og veldig lite dekkhår. 

dette er en hund du normalt må børste deg ihjel med hvis du skal ha løs mer enn en liten håndfull pels.. selv med furminator. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Stine skrev:

Det er en tvangstanke jeg kunne klart meg uten, og det er at alt må være reint før jeg drar på "ferie",skal jo bare være borte over helga liksom :P Men det er digg å komme hjem til rent hus da!

 

37 minutter siden, Stine skrev:

Det er en tvangstanke jeg kunne klart meg uten, og det er at alt må være reint før jeg drar på "ferie",skal jo bare være borte over helga liksom :P Men det er digg å komme hjem til rent hus da!

Den har jeg og, den er fæl! :lol: 

 

Nå er det kanin i kjøleskapet og fem mindre hanner i kaninstallen :aww: Begrense seg er oppskrytt så nå har jeg aua. :aww: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Raksha skrev:

 

Den har jeg og, den er fæl! :lol: 

 

 

Det er litt slitsomt :lol: Særlig idag når jeg er trøtt etter nattevakt og skal straks på jobb igjen, men jeg gjorde endel igår og da, så ble ikke så mye idag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma:

På torsdager har jeg gjennom den lokale klubben to timers tilgang til et ridehus mellom 1900 og 2100 for å trene hund, og som jeg har betalt - for meg - dyre penger for å være med på. Så i dag er treningsdag, og jeg må kjøre om 35 minutter for å få utnyttet tiden.

Siden vi skal starte i RL på lørdag, ville det sikkert ikke gjort noe om jeg tok ei økt i dag med enkle krav, høy motivasjon og masse belønning som et siste minnesbilde før vi krysser ringtauet.

Men:

Bensinlampa lyser gult, jeg har 12 kroner på konto mens jeg venter på ringsekretærhonoraret fra forrige helg, jeg er sliten etter to fulle dager på rad i ny jobb, det var ekstremt deilig å få av seg BH og bukse, jeg har innmari lyst på fårikål til middag siden alle ingrediensene er i hus (men det tar jo litt mer enn 15 minutter å lage), huset trenger desperat en del indretjeneste om jeg skal få pyntet til advent i morgen, sofaen er sykt digg å synke ned i foran sprakende vedovn etter 7.5 bøyd over laptopen ivrig i ny tjeneste, og kroppen verker av tantesmerter.

Har jeg samvittighet til å bli hjemme fra innetrening, eller vil jeg bare tenke på det som bortkastede penger om jeg fremdeles sitter her om en time? Jeg måtte droppe forrige uke også, på grunn av bursdagsfeiring av pappa.

Jeg ber ikke om mye i livet, jeg vil bare være rik og utrettelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet ut litt støv og fikset litt oppvask - får reperasjonsmann på besøk imorgen som skal bytte en del i gasspeisen, så da måtte jeg for skams skyld møkke ut litt. Pigg hjalp som vanlig til med å forsøke å kaste seg over støvsugeren og ble forvist til gangen... nå surmuler han... 

Forsøket på å hoste opp en lunge fortsetter, men jeg tror jeg er feberfri og det gjør mye :D Nå ble jeg smittet av Frequency og sitter å strikker og hoster og ser serie :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli usikker på om de kanskje forventer at jeg møter opp på praksisplassen i morgen også. Vi jobber fulle dager, og får da fri hver fredag. Men i går fikk jeg fri pga service på CT-maskinen. Glemte helt å spørre om det er forventet at jeg da heller møter opp på fredag. Får besøk av brødrene mine, så skal vi på hellbillies-konsert. Så det passer veldig dårlig å møte opp der. Satser på det går grekt, og at jeg evt får ta igjen neste uke om de mener det trengs. Har dessverre ikke fått noe telefonnr til dem heller, så får ikke spurt. Åååh, hater dette, har ikke lyst å gjøre dårlig inntrykk ved å ikke møte, men samtidig så har vi fått beskjed at fredagene er fri, både for vår del og deres del (at de får litt studentfri). Siden jeg bor såpass langt borte så er det ikke bare å stikke innom i morgen tidlig å høre heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask ønsker seg større tursekk ,  kompass ,  eget telt og hundeslede til jul :wacko:

Han begynte å grine når jeg sa det ikke ble skikkelig skogstur  ( med overnatting )  før isen er trygg og at det kan ta litt tid .  

Jeg skjønner han godt , jeg har så turlengsel at jeg gråter litt inni meg jeg også. 

Men han får hverken telt eller slede til jul :aww:

 

Kan hele sonen krysse fingrene for at jeg får bilen hjem fra verksted i morgen ?  Det er noe forbanna herk å måtte ta buss + å gå jobb /skole hver dag , og vi MÅ få oss ut i skogen lørdag .  Hvis ikke rabler det for både mor og barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SFX skrev:

Dilemma:

På torsdager har jeg gjennom den lokale klubben to timers tilgang til et ridehus mellom 1900 og 2100 for å trene hund, og som jeg har betalt - for meg - dyre penger for å være med på. Så i dag er treningsdag, og jeg må kjøre om 35 minutter for å få utnyttet tiden.

Siden vi skal starte i RL på lørdag, ville det sikkert ikke gjort noe om jeg tok ei økt i dag med enkle krav, høy motivasjon og masse belønning som et siste minnesbilde før vi krysser ringtauet.

Men:

Bensinlampa lyser gult, jeg har 12 kroner på konto mens jeg venter på ringsekretærhonoraret fra forrige helg, jeg er sliten etter to fulle dager på rad i ny jobb, det var ekstremt deilig å få av seg BH og bukse, jeg har innmari lyst på fårikål til middag siden alle ingrediensene er i hus (men det tar jo litt mer enn 15 minutter å lage), huset trenger desperat en del indretjeneste om jeg skal få pyntet til advent i morgen, sofaen er sykt digg å synke ned i foran sprakende vedovn etter 7.5 bøyd over laptopen ivrig i ny tjeneste, og kroppen verker av tantesmerter.

Har jeg samvittighet til å bli hjemme fra innetrening, eller vil jeg bare tenke på det som bortkastede penger om jeg fremdeles sitter her om en time? Jeg måtte droppe forrige uke også, på grunn av bursdagsfeiring av pappa.

Jeg ber ikke om mye i livet, jeg vil bare være rik og utrettelig...

Slapp av og vær hjemme! Det blir neppe noe bedre av at du presser seg mer mtp lørdagen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Krutsi skrev:

Slapp av og vær hjemme! Det blir neppe noe bedre av at du presser seg mer mtp lørdagen.. 

Det ble visst til at jeg ble hjemme, kom aldri i gang igjen. Jeg kan jo ta en økt ute i morgen i dagslys, om så er. 

Nå er fårikål i ferd med å koke opp til en meget sen og standsmessig middag, jeg har vasket opp en kum, jeg har tent på åtte kubbelys i selvbedragersk tro på at det tells som å rydde siden jeg skal bytte til lilla lys i morgen - det er jo mindre å rydde bort om det er brent opp... :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...