Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nei Pippin, "hvor er ballen?" Betyr ikke "nå kommer Sara på besøk". Det er tydeligvis Sara som pleier å si den setningen, Pippin fløy i alle fall bjeffende ut i gangen da jeg sa det. :lol:

 

:lol: Kanskje jeg må komme en tur på besøk i helga!

 

46 minutter siden, *Kat84* skrev:

Klokken 18.12 hadde jeg bare en hund... :icon_cry:

Og jeg skjønner egentlig ikke hvordan det skal gå an å være uten.. :(

 

 

Huff :console:

Jeg er alene hjemme, for sambo er på vei til Lindesnes for å kjøpe en helsi**** ATV :sint_01:!

Ellers sitter jeg her og prøver i finne et litt billigere nettstudie, fordi arbeidsgiver syntes det ble litt dyrt det jeg hadde funnet. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SaraS skrev:

:lol: Kanskje jeg må komme en tur på besøk i helga!

 

Huff :console:

Jeg er alene hjemme, for sambo er på vei til Lindesnes for å kjøpe en helsi**** ATV :sint_01:!

Ellers sitter jeg her og prøver i finne et litt billigere nettstudie, fordi arbeidsgiver syntes det ble litt dyrt det jeg hadde funnet. :icon_redface:

Ja, du må komme på besøk i helga. :)

Og det atv-kjøpet var du visst ikke helt enig i? Men will be boys, sånn er det visst bare. 

Og nettstudier må kvalitetssikres, mange teite aktører i det markedet.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Ja, du må komme på besøk i helga. :)

Og det atv-kjøpet var du visst ikke helt enig i? Men will be boys, sånn er det visst bare. 

Og nettstudier må kvalitetssikres, mange teite aktører i det markedet.

Joda han må da få kjøpe seg atv hvis han vil, men æ tørsj itt å sitt på vaffal.

NKI er vel ok skole vel?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SaraS skrev:

Joda han må da få kjøpe seg atv hvis han vil, men æ tørsj itt å sitt på vaffal.

NKI er vel ok skole vel?

Jeg vet lite om "brevskoler" som det het da jeg var ung, men det er vel en av de store ja. Hvis det er godkjent for studielån så er det vel gjerne kvalitetssikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MarieR skrev:

stor klem @*Kat84* :console: Fokuser på at du gjorde det rette for hunden din, men jeg vet det er mager trøst akkurat nå.

Ja, jeg vet at det var det eneste rette :heart: 
Lille, ville, gode gutten min... Han har ikke vondt mer. Og i januar kommer han hjem igjen. I en hjerteformet urne som skal stå sammen med premiene hans, gipsavstøping etter poten hans, og et bilde. 

Og takk for alle klemmer! 
Sone-klemmer gjør faktisk ganske godt, så jeg sender store klemmer til alle dere også :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg vet lite om "brevskoler" som det het da jeg var ung, men det er vel en av de store ja. Hvis det er godkjent for studielån så er det vel gjerne kvalitetssikret.

Mange av utdannelsene er godkjent for studielån der, men ikke alle. Ikke det studiet jeg vil ta, men det er veldig relevant til det jeg jobber med. Og jeg vil jo studere dette for å formalisere det jeg jobber med nå, siden jeg bare har erfaring og ingen utdannelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mushi skrev:

Pakke pakke pakke. Det er ganske mye arbeid alene, faktisk! Julebord rett etter jobb i morgen, flytting + venninnekveld lørdag, utvask søndag. Gleder meg til ny arbeidsuke jeg! :lol:

Hadde jeg ikke vært handikapa og hatt kjøreforbud kunne jeg hjulpet deg!  Får ta det neste gang du flytter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bananen skrev:

Hva er forskjellen på den og Coat king? Jeg har en sånn Furminator, men den var visst ikke så bra? :P Jeg synes den funker også, men coatkingen tar virkelig mye mer. Sikkert fordi den skjærer? Tror jeg? Eller, jeg vet ikke.

Coat king er genialt til å få av masse underull på Lady i hvert fall. Furminator synes jeg blir puslete og syns det tar mest dekkhår. Hadde blitt fullstendig gal i røyteperiodene hvis jeg ikke hadde hatt coat king!!

 

@*Kat84* :hug: 

 

Hvorfor er det slik at når man skal ut og handle gaver så kommer man hjem med mest til seg selv? Og så jeg som ikke egentlig trenger noe??? :lol:  Jaja, fikk da unna litt. Og nå må jeg starte og pakke til helga, korpskonkurranse i Stavanger, så skal ha med litt forskjellig.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du faktisk går inn og ser på terminliste og du ser at det kan bli et morsomt år. Men så kommer du på at du har en tispe som skal ha valper, og ha en valp. Da gikk det i vasken :P Håper valpen blir junior fort :D Også følger hun sinne mors fotspor så blir dette veldig bra :) Klarer snart ikke og vente på den valpen. Så håper jeg får den beskjenke litt etter jul at hun er drektig.  Og at det ligger en svart tispe til meg inni der. Håper virkelig hun er leveringsklar 13 mai :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå kjenner jeg at jeg tok litt av mtp aktivitet i dag, sliten! Raske menn var forøvrig morsomme som vanlig. Satt selvsagt noen høye folk foran oss i salen, så jeg er litt vridd i nakken nå etter å ha kikka hit og dit. E'kke så lett å være lita. :P Skulle spurt etter pute. :lol: 

Nå skal jeg slappe av ei stund før jeg finner senga.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Du vet du er voksen når dagens glede er at man har kjøpt nytt sengetøy :aww: ... og gleder seg til å ta det på... det med elg :aww: 

Da er jeg voksen :aww: Gleder meg vilt til det nye sengetøyet kommer i posten :D Det står det skal komme den 3.desember :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...