Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
16 minutter siden, Wachita skrev:

Ja, er parfyme i den. Så sikkert ikke så bra å bruke den når du har masse sår. Men Aloe Lotion er uten parfyme og fin å bruke til sårene er grodd, for så å gå over til propolis for å unngå flere sprikker og sår :)
Jeg bruker propolis så fort jeg kjenner jeg begynner å bli litt tørr på hendene, uavngegig av årstid egentlig, for det er en fryktelig deilig krem å bruke :P  

Takk for tips, kan godt hende jeg hadde liket kremen en annen årstid :lol:  skal ha den i bakhodet :)

4 minutter siden, Pringlen skrev:

Tidligere hadde jeg fæl hud om vinteren. Tørr og sprukken og j***. Det forsvant totalt når jeg begynte å ta tran, faktisk. Tipper andre omega 3 produkter/oljegreier fungerer på samme måte.

Er den en ting jeg ikke er flink til så er det å ta tran :P men spiser mye fet fisk da, får jo i meg litt omega 3. men ja, bør begynne å bli flinkere.

Akkurat nå, tutle skrev:

Det siste kunne jeg fortalt deg :aww: Men du får ha masse god bedring, og håper på knirkefri rekonvalesens!

Mye tips her nå, men kan foreslå mentolatum-krem :P

Den skal jeg se på :)

• Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

Skrevet
6 timer siden, Betty skrev:

Akkurat nå er jeg bare trist og lei meg på vegne av hjemkommunen min Andøya, og jeg håper at ting ender seg i årene fremover. :no:

Hva skjer der da? :| Jeg ser forresten fjorden på Andøya fra barndomshjemmet mitt (på Bremnes, Kvæfjord) :)

Skrevet

Hva er greia når folk sitter og diskuterer bruk av bur med åpen dør (som hundeseng) med seg selv. Alle er enige, men alle forsvarer også sin "burbruk" som om noen skulle ha klaget på det, eller overhodet brydd seg. Skulle noen ha reagert på bikkjesengene deres, måtte det jo være interiørpolitiet, eller noe :P

• Like 11
Skrevet
29 minutes ago, Pringlen said:

Hva er greia når folk sitter og diskuterer bruk av bur med åpen dør (som hundeseng) med seg selv. Alle er enige, men alle forsvarer også sin "burbruk" som om noen skulle ha klaget på det, eller overhodet brydd seg. Skulle noen ha reagert på bikkjesengene deres, måtte det jo være interiørpolitiet, eller noe :P

Jeg syns det er veldig interessant når folk som alltid har holdt tordnende taler mot all bruk av bur og høylydt kritisert alle, inkludert de som har en veldig begrenset burbruk, plutselig går i forsvar for bruk av bur..selvfølgelig med åpen dør.:innocent: (utrolig stygg hundeseng da - så ja - interiørpolitiet burde nok uttale seg om ingen andre)

Skrevet
2 minutter siden, Stine skrev:

Hva skjer med verden nå!?!? Trump kan jo ikke vinne, det er jo helt absurd!

4 timer siden, enna skrev:

Jeg syns det er veldig interessant når folk som alltid har holdt tordnende taler mot all bruk av bur og høylydt kritisert alle, inkludert de som har en veldig begrenset burbruk, plutselig går i forsvar for bruk av bur..selvfølgelig med åpen dør.:innocent: (utrolig stygg hundeseng da - så ja - interiørpolitiet burde nok uttale seg om ingen andre)

Jeg er burmotstander ,  men er for bruk av bur med åpen dør .  Det er ikke noe jeg bruker per dags dato , men for hunder som f.eks trenger en tydeligere "friplass" pga små barn eller egne redsler er det et nyttig verktøy .  Da blir det hulen til hunden ,  ikke fengslet .  Forskjellen på lukket og åpen dør er selvfølgelig formidabel .  

Når du står opp og sjekker nyhetene om valget og blir nummen i hodet. Erre mulig .  Jeg skjønner at det er noe vesentlig jeg ikke har skjønt ... 

• Like 1
Skrevet
7 timer siden, Snoffe skrev:

Er det parfyme og sånn i den? For når huden min er sår og sprukken som nå så blir jeg overfølsom mot omtrent alt. Akkurat nå kan jeg bare bruke spenol på hendene liksom, alt annet får jeg utslett av og hovner opp. Vinteren er en fantastisk tid for huden min altså:sheldon::lol: 

Den her er en av få jeg kan bruke, jeg har også hud som reagerer på alt av parfyme. Fins også i ekstra fet krem, supert til føtter eller ekstra tørr hud.

• Like 1
Skrevet

Var så inställd på att vakna upp till bilder av en jublande Clinton... Nu sitter jag istället här med en kall klump i magen och är faktiskt uppriktigt rädd, rädd för mänskligheten, rädd för framtiden...

• Like 8
Skrevet

Ante meg at de der meningsmålingene ikke var å stole på når jeg hørte hvordan man regnet dem ut..  i en meningsmåling spør man jo noen mennesker, ikke alle. Så har man diverse regneregler for å regne ut hva meningsmålingen ville ha gittom man hadde spurt alle. Og her har de fleste meningsmålingene blitt beregnet veldig feil - de bruker mye historikk inn (hva har de  stemt i de tidligere valgene) i regnestykket men dette valget har jo ingen sidestykke, det var veldig galt å tro at det kunne sammenliknes med tidligere valg.

Vi får se, det er en kongress som skal holde den amerikanske presidenten i skinnet, Den har jo tidligere svinebundet Obama så han knapt fikk gjort noe. Så får man bare håpe at det er valgt inn "fornuftige" republikanere i kongressen, siden republikanerne har flertall.

Jeg husker vi var like redde den gangen Ronald Reagan ble president, og det overlevde man. Så jeg håper all angst og bekymring er grunnløs.. men er ikke sikker. Da børsene fallt da Trump ledet meningsmålingene forrige uke, så ser man hvor engstelig resten av verden er for at dette skulle bli utfallet. Gjennomfører han bare noe av det han har sagt, feks enorme skattekutt, reforhandling av handelsavtaler osv tror jeg det amerikanske folk skal få det forferdelig tungt. Jobbene i rustbeltet forsvant pga moderne teknologi, ikke pga handelsavtaler.  Jaja, krysser fingre for at det blir bra allikevel. Trøsten må jo være at Trump slår meg ikke som en mann som holder løfter.. på godt og på vondt!

• Like 12
Skrevet
7 timer siden, Pringlen skrev:

7 timer siden, enna skrev:

Jeg ler veldig godt inni meg når heg ser noen antibur-folk plutselig har hivd seg på trenden med å ordne "køyeseng" til hundene.. sette ei sprinkelseng opp ned, ta bort noen spiler og ha seng både inni og oppå taket.. men så ordner de dør på på åpningen :lol:

men neida, det er jo ikke bur :aww: 

• Like 2
Skrevet
2 timer siden, Pixie skrev:

Den her er en av få jeg kan bruke, jeg har også hud som reagerer på alt av parfyme. Fins også i ekstra fet krem, supert til føtter eller ekstra tørr hud.

Takk, den skal jeg sjekkr ut :ahappy:

Nei, altså hva skal man si om hva som har hendt.. Tragisk er vel det beste ordet, jo og skremmende..

• Like 1
Skrevet

Dere er så negative! Se for dere Trump og Putin i samme rom og skal bli enige om et par ting.. Det er jo ikke sånn at det er fare for en ny verdenskrig liksom :aww: 

• Like 3
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...