Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

You and me both. Jeg gidder aldri å feire egne bursdager, ikke de runde en gang. Den dagen gjør jeg det på min måte for tenk, kan heller invitere folk en annen dag. :aww:

Ikke jeg heller :D 

8 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: Selvsagt, det kommer til å handle om ører leeeeenge :P 

I know... We ALL knooooow :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

Nei, det lukter svakt urin :hmm: Og det skjer når det er "lenge" siden hun har vært ute.

Ja, hun er jo det. For 3 år siden, så det er jo sånn sett egentlig ikke unormalt. 

Satser på at det bare har vært uhell siden hun har vært sliten eller noe, får hive hu ut oftere så hun får tømt blæra oftere enn hun vil :P

 

 

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Er vel egentlig bare noen unntak der det ikke før eller siden har kommet en eller annen form for lekkasje av de hundene jeg kjenner til. Og det kommer ikke med en gang, først etter noen år. Og gjerne når de ligger i dyp søvn og ikke ellers. 

(og jeg må si at jeg syns veterinærer er veldig dårlig til å informere om at dette er en ganske vanlig "bivirkning" etter kastrering.)

 

 

Jeg syns det er ganske interessant at her i Norge omtaler man inkontinens som en bivirkning av kastrering, selvom den inntreffer lang tid etter. Mens i UK, hvor de gjerne kastrerer ved 6 mnd er det ikke et tema. Jeg spurte flere veterinærer i det året jeg jobbet der, og ingen hadde hørt om det. De som hadde problemer med det var nettopp: eldre hunder :) ikke nødvendigvis gamle, men eldre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kjent i skogen her enda, så vi gikk oss bort i dag vi! Stiene er jo merka med blå maling, men jeg gikk visst litt unna og fant den ikke igjen :aww: Så skled jeg på isen og tryna og slo armen :aww: Den turen ble mye lengre enn jeg hadde tenkt, så valpen er brukt opp. Synd for han at vi skal på kurs etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er relativt vanlig at unge huskyer er tynne og skranglete i kroppen, eller? De to jeg passer nå er veldig tynne begge to, og ikke spesielt begeistra for mat heller. De får høyenergi-for med høyt fett/protein innhold, men selv med fri tilgang på mat spiser de veldig lite. Har ikke tilgang på vom her, men er det noe annet de kan få for å få de opp i hold?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QUEST skrev:

Pføy.. Hva er det slags familie som ikke tillater hund?  

Hvem har sagt at familien ikke tillater hund? Det er to ledige overnattingssteder i det aktuelle området  den helgen. Og ingen av hotellene/leilighetene tillater hund. 

Skjønner jo at det er vanskelig for enkelte å forstå at man en veldig sjelyden gang har lyst til å være med på ting sammen med sine nærmeste. Men å ikke dra er ikke et alternativ. 

1 time siden, Eplefe skrev:

Jeg har hundevante venner som ikke har hund selv som sikkert gjerne passer. Det blir nok ikke enorme mengder fysisk aktivitet, men derimot masse kos og suss. :P

Tusen takk for et konstruktivt svar, sender deg en pm senere :)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
3 timer siden, mokken skrev:

En helg med overnatting som ikke tillater hund, hva hadde dere gjort - hatt hundene med i bilen eller på kennel? *gruble* 

Det alternativet som gir deg minst stress. Du skal jo kose deg den helga også skal hunden(e) ha det bra også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty skrev:

Akkurat nå er jeg bare trist og lei meg på vegne av hjemkommunen min Andøya, og jeg håper at ting ender seg i årene fremover. :no:

Veldig trist. Syntes det er dumt at de gjør det de gjør der oppe nå. Og jeg har ingen tilknytting til Andøya.

51 minutter siden, MarieR skrev:

Der er relativt vanlig at unge huskyer er tynne og skranglete i kroppen, eller? De to jeg passer nå er veldig tynne begge to, og ikke spesielt begeistra for mat heller. De får høyenergi-for med høyt fett/protein innhold, men selv med fri tilgang på mat spiser de veldig lite. Har ikke tilgang på vom her, men er det noe annet de kan få for å få de opp i hold?  

Veldig mange er skranglete og tynne når de er unghunder. De fleste blir litt mer normale i kroppen når de blir 2-3 år :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Der er relativt vanlig at unge huskyer er tynne og skranglete i kroppen, eller? De to jeg passer nå er veldig tynne begge to, og ikke spesielt begeistra for mat heller. De får høyenergi-for med høyt fett/protein innhold, men selv med fri tilgang på mat spiser de veldig lite. Har ikke tilgang på vom her, men er det noe annet de kan få for å få de opp i hold?  

Ister er effektivt, fåes hos slakter og i noen matbutikker :)

42 minutter siden, lijenta skrev:

Det alternativet som gir deg minst stress. Du skal jo kose deg den helga også skal hunden(e) ha det bra også

Et veldig godt poeng! :)

Jeg har fått pass til Harly, så om det ordner seg med pass til Lykke så er nok det best mulig løsning. Alternativt får de få seg en tur på en kennel som ikke er blandt de største. Har fått noen alternativer å se på. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste denne dokumentaren til elevene mine idag.

https://tv.nrk.no/program/KOID35000016/naar-antibiotika-slutter-aa-virke

Etterpå hadde jeg og kollega litt rant med alt som er galt med dansk griseproduksjon og det dumme ved å kjøpe billig dansk bacon og skinke... 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått piller fra legen og for første gang siden fredag har jeg ikke kasta opp!  Må ikke jinxe det , men etter fire dager med oppkast av alt jeg har putta i meg så er det helt fantastisk å holde på både to knekkebrød og en halv porsjon middag.  :cheerleader:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ozzy skrev:

Endelig fått piller fra legen og for første gang siden fredag har jeg ikke kasta opp!  Må ikke jinxe det , men etter fire dager med oppkast av alt jeg har putta i meg så er det helt fantastisk å holde på både to knekkebrød og en halv porsjon middag.  :cheerleader:

Hurra!!  

Har kvalmestillende som jeg kan ta, men magen vil ikke ha noe som helst nå. Truer i den paracet da, ellers kommer jeg ikke ut av senga. Tramadol og pf trigget migrene, og jeg ble så ubehagelig dopa og fjern i tillegg, så måtte bare kutte dem. 

Med vondt skal vondt fordrive - right? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Hurra!!  

Har kvalmestillende som jeg kan ta, men magen vil ikke ha noe som helst nå. Truer i den det da, ellers kommer jeg ikke ut av senga. Tramadol og pf trigget migrene, og jeg ble så ubehagelig dopa og fjern i tillegg, så måtte bare kutte dem. 

Med vondt skal vondt fordrive - right? 

Ja veldig hurra .  Blir så tom av energi og har jo skrumpa inn helt, samt at jeg nesten kollapser av å hinke ned trappa.  Grusomt å være så sulten og fint spise mat,  men en time senere kommer alt i retur ..  

Går over etterhvert om ikke annet! Man får trøste seg med det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg havreboller til heving, C smalt hodet sitt i går og måtte lime såret, men siden jeg jobbet i går kveld så får jeg varte han opp ikveld istede :) 

Herlig kveldstur unnagjort og, dørstokkmila var seig men når vi kom oss ut så var det digg med 6- og stjerneklart :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Teserere skrev:

 

 

Jeg syns det er ganske interessant at her i Norge omtaler man inkontinens som en bivirkning av kastrering, selvom den inntreffer lang tid etter. Mens i UK, hvor de gjerne kastrerer ved 6 mnd er det ikke et tema. Jeg spurte flere veterinærer i det året jeg jobbet der, og ingen hadde hørt om det. De som hadde problemer med det var nettopp: eldre hunder :) ikke nødvendigvis gamle, men eldre.

Kanskje "vi" gjør det med for gamle hunder?

Men jeg må jo si at lekkasje på 6-7 år gamle tisper ikke er å regne som "eldre"? 

Fra Anicura sin side med info om kastrering av tisper:

Sitat

 

Urininkontinens

Kastrering kan innebære en risiko for urininkontinens, det vil si at tispen lekker urin ubevisst, spesielt kan dette forkomme ved hvile. Inkontinens skyldes at urinrørets lukkemuskler ikke klarer å holde tett. Man tror at mangelen på østrogen etter kastreringen er en av årsakene til dette.

Urininkontinens kan inntreffe fra 10 måneder til flere år etter kastrering. Det finnes studier som tilsier at ca 10% av kastrerte tisper får slike problemer. Det er som regel relativt enkelt å behandle denne typen inkontinens, men ofte må behandling pågå over lang tid, noen ganger hele livet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Stine skrev:

Nå har jeg havreboller til heving, C smalt hodet sitt i går og måtte lime såret, men siden jeg jobbet i går kveld så får jeg varte han opp ikveld istede :) 

Herlig kveldstur unnagjort og, dørstokkmila var seig men når vi kom oss ut så var det digg med 6- og stjerneklart :heart:

Å nå fikk jeg lyst på boller, takk du liksom ;) Strengt tatt har jeg lyst på hjemmelagde fluffy boller med krem inni. :aww: Nei, nå må jeg stoppe for hjernen utvikler seg :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har vi vært ute og kløyva litt ved og lagd ekstra mye opptenningsved bare fordi. Koselig å endelig ha bruk for vedkløyveren igjen! Nå ligger begge jentene og sover foran ovnen som blafrer. Vi har det fint, vi. :wub:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Snoffe skrev:

Hodebunnen min virkelig hater denne tiden på året. Blir så vanvittig tørr og flasser, og det klør så mye at jeg klør meg til blods og får sår. Nei, det er ingen ting annet enn tørr hodebunn som forårsaker dette:blink: får det hvert år, og hver år glemmer jeg hvor ille det blir. Nå har jeg dynket skallen med spenol, blir itillegg overfølsom mot produkter med masse rart i seg, og brettet et håndkle rundt puten. Håper det blir litt bedre til i morgen. 

Jeg har det likedan, men har en hemmelig mirakelkur som jeg sverger til. Denne: Link :thumbs:

7 timer siden, Siri skrev:

Det er ikke Nordpolen vi bor på liksom :P

Johohohoho! Det synes jeg :pinch:

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har aldri hatt hund på kennel, men det spørs om jeg burde teste det ut en gang, kan jo plutselig få bruk for det. Skal ikke mer til enn at jeg brekker et bein.

Du, hvis du brekker et bein så har du en Sara som kan hjelpe deg. Ok?

Nå har jeg søkt på nettstudie! Studiestart uke 5! Det er ikke så lenge til det da! Johoooooooo! :cowboy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...