Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

1 minutt siden, SaraS skrev:

Jeg har det likedan, men har en hemmelig mirakelkur som jeg sverger til. Denne: Link :thumbs:

Yess! Jeg ville tipse om den samme og legge ut link til apotek/nettbutikk, men da var både den og sjampoen borte fra produktlisten begge stedene jeg har brukt å finne den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Jeg ELSKER snø når jeg kan suse bak bikkja innover marka :D

Hilsen Mud ,  som snart ER @Siri kjenner hun. 

:lol: Jeg liker at jeg blir flere :lol: Ingenting er som å henge etter bikkja på ski :D 

1 time siden, Mud skrev:

Jeg er ikke like gal da. Min har bremser og ratt...

Pfffft... unødvendig ekstrautstyr :aww: 

1 minutt siden, SaraS skrev:

Johohohoho! Det synes jeg :pinch:

Du gikk glipp av geografitimene på skolen ja? :D:D:D 

Har vi gått tur i skogen... herregud så deilig det er å bare strene innover skauen uten tanke på å møte sau, uten tanke på å grue seg til man kommer hjem for å plukke kvist og dritt ut av pelsen... Akkurat passe mye snø slik at den dekker alt av kvist som kan feste seg i pelsen, men ikke så mye at det er tungt å gå :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Perfect Image skrev:

Å nå fikk jeg lyst på boller, takk du liksom ;) Strengt tatt har jeg lyst på hjemmelagde fluffy boller med krem inni. :aww: Nei, nå må jeg stoppe for hjernen utvikler seg :lol:

 

Det var egentlig jeg som hadde lyst på, det var bare en fin unnskyldning og skylde på han :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... jeg må ha sovet for lite i natt for jeg klarer fremdeles ikke å sette hobbyhesten på beite... *irritere seg over dansk bacon enda*

Ellers fant jeg rett i koppen kakao i skapet. Det var godt :) også har jeg pledd og varm oppnedhund i beinkroken, så er ikke noe synd på meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, SaraS skrev:

Jeg har det likedan, men har en hemmelig mirakelkur som jeg sverger til. Denne: Link :thumbs:

 

Takk! Den skal jeg kjøpe :D 

Funket å dynke hodebunnen med spenol, men da ser det jo ut som man ikke har dusjet på 2 uker :P Ble en fryktelig tidlig dusj i morges :lol: 

 

Hvis noen har tips til såre og små betente neglefester på hendene så tar jeg gledelig i mot det å :D Blir sår og vond av kulden.

 

Spise restemiddag av tidenes beste gryterett som svigermor lagde i går, og til dessert var det riskrem med rødsaus:drool: Nå triller jeg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i bilen og venter på datter som trener agility m Lotta.  Tok m Lita for å gå tur m henne i mellomtiden men grusom kald bitende vind som skjærer gjennom alle lag m ull mm. Så turen ble kort. Lita protesterte heller ikke over å bli satt i bilen igjen- ho hoppa opp med forbena selv idet jeg åpna bakdøra. 

Avskyr vinter!! Hater å fryse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snoffe skrev:

@SaraS Vet du hvor man får kjøpt den kremen? Klarer ikke å finne ut av det :P 

Lett å overse det jeg skrev til henne sikkert... jeg har brukt å kjøpe den på Apotek1 og komplettapotek.no, men den er borte begge steder (kjøpte sist for et par uker siden). Fant den på med24 men ikke på lager, håper virkelig ikke de har sluttet å produsere den!

Edit: fant! https://www.pulsapotek.no/hudpleie-og-hygiene/har-og-hodebunnspleie/flass-og-torr-hodebunn/aco-spc-gel-for-torr-hodebunn

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pixie skrev:

Lett å overse det jeg skrev til henne sikkert... jeg har brukt å kjøpe den på Apotek1 og komplettapotek.no, men den er borte begge steder (kjøpte sist for et par uker siden). Fant den på med24 men ikke på lager, håper virkelig ikke de har sluttet å produsere den!

Edit: fant! https://www.pulsapotek.no/hudpleie-og-hygiene/har-og-hodebunnspleie/flass-og-torr-hodebunn/aco-spc-gel-for-torr-hodebunn

Beklager, jeg så den ikke.

Tusen takk! Nå skal hodebunnen min få det bra:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snoffe skrev:

Veldig trist. Syntes det er dumt at de gjør det de gjør der oppe nå. Og jeg har ingen tilknytting til Andøya.

Ja, jeg syns det er både trist og uforståelig. Tallene de har lagt til grunn tror jeg må være kastet med terninger, for de henger ikke på greip overhodet. Jeg håper virkelig at det skjer noe i årene fremover som gjør at det ikke legges ned.

Akkurat nå har jeg både fyr i ovnen og varmepumpa på, når det blåser sånn som ikveld så merkes det godt hvor dårlig isolert huset her. Heldigvis tok TJ kveldsluftingen av hundene, for jeg hadde virkelig ikke lyst. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

Ja, jeg syns det er både trist og uforståelig. Tallene de har lagt til grunn tror jeg må være kastet med terninger, for de henger ikke på greip overhodet. Jeg håper virkelig at det skjer noe i årene fremover som gjør at det ikke legges ned.

Akkurat nå har jeg både fyr i ovnen og varmepumpa på, når det blåser sånn som ikveld så merkes det godt hvor dårlig isolert huset her. Heldigvis tok TJ kveldsluftingen av hundene, for jeg hadde virkelig ikke lyst. :P 

Jeg bare syntes det er så fryktelig rart at de ønsker å ta vekk levebrødet til et helt samfunn. De sier jo indirekte at de vil ha folk til å gå på nav liksom (for å sette det litt på spissen). Håper det kommer en god løsning!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Snoffe skrev:

Hvis noen har tips til såre og små betente neglefester på hendene så tar jeg gledelig i mot det å :D Blir sår og vond av kulden.

Jeg sverger til propolis fra forever living om vinteren, både i ansiktet og hender!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SaraS skrev:

Jeg har det likedan, men har en hemmelig mirakelkur som jeg sverger til. Denne: Link :thumbs:

Johohohoho! Det synes jeg :pinch:

Du, hvis du brekker et bein så har du en Sara som kan hjelpe deg. Ok?

Nå har jeg søkt på nettstudie! Studiestart uke 5! Det er ikke så lenge til det da! Johoooooooo! :cowboy:

Jeg hører du sier det der, men med travel jobb, to egne hunder, hus og kaill så blir det vel litt mye å ta to hunder til og en masete kjerring med brukket bein?  o050.gif

Spennende med nettstudier! :ahappy:

Jeg har vært på politisk møte. Mye interessant politikk, pluss at jeg satt sammen en jakthunddommer og skravla om dunkere og sånt bakerst i rommet. Hvis noen skal på NM for jakthunder på Skarnes i helga så hils dommeren fra meg da. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt alvorlig for en gangs skyld... det er jo ikke ofte :aww: 
Men altså - verden skremmer meg for tida. En ting er jo dette valget i USA. Om Trump vinner, blir verden et skummelt sted for langt flere enn det den er i dag. Men ikke minst bekymrer jeg meg faktisk for ressurssituasjonen i verden. Stadig større areal bygges ned og ødelegges, ikke-fornybare ressurser blir utarmet (se bare på situasjonen for fosfor som er et av de viktigste byggesteinene for alt liv), arter forsvinner eller reduseres i hopetall, klimaendringene medfører sine problemer - og alt foregår i et stadig aksellererende tempo... DET er skremmende, det... 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg hører du sier det der, men med travel jobb, to egne hunder, hus og kaill så blir det vel litt mye å ta to hunder til og en masete kjerring med brukket bein?  o050.gif

Spennende med nettstudier! :ahappy:

Jeg har vært på politisk møte. Mye interessant politikk, pluss at jeg satt sammen en jakthunddommer og skravla om dunkere og sånt bakerst i rommet. Hvis noen skal på NM for jakthunder på Skarnes i helga så hils dommeren fra meg da. :lol:

 

Hmmm, det er NM for drev/dachshund som er på Skarnes til fredag. Hvilken støvergubbe skal dit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Kanskje "vi" gjør det med for gamle hunder?

Men jeg må jo si at lekkasje på 6-7 år gamle tisper ikke er å regne som "eldre"? 

Fra Anicura sin side med info om kastrering av tisper:

 

Det er uansett interessant. Jeg vil jo si at en tispe på 6-7 år er eldre, helt klart. Sammenlikn det med mennesker, inkontinens hos kvinner er svært vanlig pga anatomien, og det er slett ikke uvanlig at det begynner i 20-30 årene. Er det alder? Er det bivirkning av kastrering og hormoner? Er det isåfall forskjell på tidspunktet tispen blir kastrert? Det var det jeg hadde lyst til å skrive bacheloroppgave om, men sånn ble det dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Bare for å være litt alvorlig for en gangs skyld... det er jo ikke ofte :aww: 
Men altså - verden skremmer meg for tida. En ting er jo dette valget i USA. Om Trump vinner, blir verden et skummelt sted for langt flere enn det den er i dag. Men ikke minst bekymrer jeg meg faktisk for ressurssituasjonen i verden. Stadig større areal bygges ned og ødelegges, ikke-fornybare ressurser blir utarmet (se bare på situasjonen for fosfor som er et av de viktigste byggesteinene for alt liv), arter forsvinner eller reduseres i hopetall, klimaendringene medfører sine problemer - og alt foregår i et stadig aksellererende tempo... DET er skremmende, det... 

Og det er faktisk grunnen til at jeg driver med politikk. Det skjer faktisk veldig mye positivt også da, over hele verden. Opinionendringen er enorm. Jeg har litt trua jeg, om ikke for annet så fordi det føles bra å være positiv og jobbe med grønne greier sammen masse fantastiske mennesker! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Teserere skrev:

 

 

Jeg syns det er ganske interessant at her i Norge omtaler man inkontinens som en bivirkning av kastrering, selvom den inntreffer lang tid etter. Mens i UK, hvor de gjerne kastrerer ved 6 mnd er det ikke et tema. Jeg spurte flere veterinærer i det året jeg jobbet der, og ingen hadde hørt om det. De som hadde problemer med det var nettopp: eldre hunder :) ikke nødvendigvis gamle, men eldre.

Det er ikke samme erfaring jeg har etter å ha studert i UK. Inkontinens ble da vitterlig omtalt som en vanlig bivirkning av kastrering. 

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/rda.12298/abstract

http://europepmc.org/abstract/med/11787155

http://europepmc.org/abstract/med/2762792

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1748-5827.1998.tb03709.x/abstract

http://europepmc.org/abstract/med/9411733

etc etc etc...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

 

Ellers fant jeg rett i koppen kakao i skapet. Det var godt :) også har jeg pledd og varm oppnedhund i beinkroken, så er ikke noe synd på meg.

MMmmm fant jeg brått i skapet mitt i dag også. Var godt etter to timer trening ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ikke spydd , til tross avokado og potetgull!  *smågleder*

På en annen side var jeg teit og skulle dusje for første gang siden fredag idag. Rørlegger'n mente vi måtte ha pose , jeg mente at jeg satt med beinet ut sånn at det gikk fint med et håndkle. . Holdt seg tørt oppå men vannet rant jaggu meg på undersiden av gipsen . .  Er ikke gipset helt rundt(pga hevelse etter operasjon)  så er mest vått der det kun er bandasje men gipsen er da våt her og der så får bare se om den endrer stilling også evt ringe sykehuset i morgen . . 

Så hvis andre lurer på dusjing med gips: Bruk pose og teip! Det holder ikke med håndkle.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis du kommer hit en tur så blir nok den valpefeberen kurert rimelig kjapt 😆
    • Fryseren er vel slått på uavhengig av hva som ligger inni den  
    • Jeg laget et regneark for dette, hvor jeg regnet ut kilospris og dagskort for hver av hundene på ulike typer fôr og sånt, og sjekket merkene mot vår faste butikk innimellom. Her: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NNLDwmbxwhxZqruvn6GVUY0zzKvpg86hZJ8u2usy_6E/edit?usp=sharing
    • Du er ikke på villspor såvidt jeg kan se med et kjapt overblikk! Skal man flisespikke så får du jo strømkostnad i tillegg på råfôr ifm fryseplass, men tror ikke akkurat det bikker skalaen. 😂   
    • Hei! Jeg sitter og vurderer råfôring til hunden min da han ikke er fryktelig interessert i tørrfôret sitt. Får også inntrykk av at det er billigere med råfôr i lengden. Dette er noe jeg ønsker å begynne med når han skal over på voksenfôr, men jeg vil regne litt på det først 🤭 Matte er ikke mitt beste fag, så jeg håper noen kan se på regnestykket mitt og se om jeg er helt på bærtur? 😅 Valpen er nå 5 mnd og 12kg, og får p.d.d dette: 160g BritCare Puppy Grain-Free Salmon (80g frokost + 80g lunsj) + 4 SMAAK kjøttboller (ca. 100g) til middag. Dette fungerer veldig bra så langt og han har lagt på seg fint fra han kom hjem til meg. Veterinær er også veldig fornøyd med holdet hans. I følge rasestandard skal voksenvekt være maks 18kg, så jeg tar utgangspunkt i det. Ved voksenalder ville han da fått 170g tørrfor fordelt på frokost og lunsj + 100g SMAAK. Jeg kjøper 12kg sekk til 969kr sekken. 170g daglig i en uke er da ca. 1190g, ganger det med 52 uker og får da ca. 62kg fôr i året. Det er omtrent 6 sekker i året, altså 5814kr. Legger jeg da til prisen for SMAAK kjøttboller så er det 100g daglig, 700g i uka og 36,5kg i året. 36,5x80kr er 2920kr i året, totalsum på 8734kr årlig for fôr. Vomprisen i nærbutikken er som følger: 29,- stk 10 for 219,- 20 for 419,- 3x6kg for 280,- Med utgangspunkt i 18kg voksenvekt skal han da ha 360g i døgnet, ca. 2,5kg i uka eller 131kg i året. Ca. 7598kr i året da, hvis jeg kjøper 1 og 1 pølse, 5738kr hvis jeg kjøper 10 eller 5488,9kr hvis jeg kjøper 20. Jeg kan også få 3x6kg for 280kr, det gjør det jo enda billigere. 18kgx8 = 144kg, 280x8 = 2240kr Er jeg helt på villspor her? 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...