Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Stine skrev:

Nei, tror ikke det. Har kun skjedd 3 ganger på 2 dager at det har vært litt vått der hu har liggi. Hun tisser ikke mer ute og må ikke ofte ut (helst ikke ut i det hele tatt når det er fyr i peisen inne :P)

For å være optimistisk - kan det være smeltet snø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ola hilser sonen

Se så kul han er da! 

Herregud, så mye meme-materiale          

Posted Images

2 timer siden, LØJ skrev:


Føler meg som den berømte kasteballen. Har noe uggent i kroppen og har så langt vært til ultralyd 2 ganger på 2 forskjellige kontor/sykehus, siste i går. Da så de ikke det de ville se så da ble det jammen en tur til i dag på et sykehus 1 time unna, ikke så langt men heller ikke planlagt. Æsj, hvorfor skal alt skje på en gang?

huff da, håper ikke det er noe alvorlig?

 

@Rocket så trist :hug:

 

 

Jeg lurer på hvordan jeg best skal få kjørt hunder på is... antagelig kan jeg se frem til is-føre mer eller mindre resten av vinteren. Bare det i det minste er greit grep for hundene så skal jeg vel klare å fikse noe grep for hjula på vogna. Vinter er knall hvis det er snø, ikke noe særlig med is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Hjelper ikke :aww: 

Da kler du ikke nok på deg.... eller sitter for mye i ro! Det er ikke Nordpolen vi bor på liksom :P 

32 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg har sendt mld til legekontoret om at jeg trenger betennelsesdempende, nå har jeg en sånn dag hvor jeg er dritlei den forbaska kroppen. Det er en muskel mellom skulderblad og ryggrad som har vært vond nå i 2 uker og jeg gidder ikke å vente og se det an flere dager nå, jeg er så lei av å ha vondt. Det er for tidlig å få kroniske nakke/skuldersmerter i en alder av 30 synes jeg... 

Høres ut som samme muskelen jeg har trøbbel med innimellom det der... Den gjør noe innigranskauen vondt av og til, men så går det liksom over etter hvert, men det tar innmari lang tid... Sist måtte jeg også til legen for å forsøke betennelsesdempende, men dem får jeg jo bare vondt i magen av :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Meg skrev:

Dette er en november jeg kan like! Snøføre allerede! Måtte det vare!!! (bilder fra helga)

 

 

 

IMG_5217.JPG

IMG_5200.JPG

Noen husker kanskje historien om hunden med grønn stær? Det er hun viltfarga (jepp hun røyter) over her. Tilbake i selen og i godt humør :)

Åh så bra at hun er i selen igjen :D

Og iblant når jeg ser slike bilder så har jeg lyst på Husky spann. Men så husker jeg alt det andre jeg liker drive med og der sklir de liksom ikke inn :lol: 

Får holde meg til kelpie "spann" og håpe jeg har en avtager her etter "husky-Blaze". Talli er jo ubrukelig trekkhund...

2 timer siden, Stine skrev:

Nei, tror ikke det. Har kun skjedd 3 ganger på 2 dager at det har vært litt vått der hu har liggi. Hun tisser ikke mer ute og må ikke ofte ut (helst ikke ut i det hele tatt når det er fyr i peisen inne :P)

Er hun kastrert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Åh så bra at hun er i selen igjen :D

Og iblant når jeg ser slike bilder så har jeg lyst på Husky spann. Men så husker jeg alt det andre jeg liker drive med og der sklir de liksom ikke inn :lol: 

Får holde meg til kelpie "spann" og håpe jeg har en avtager her etter "husky-Blaze". Talli er jo ubrukelig trekkhund...

 

Det er jo folk som har kjørt en del med kelpiespann faktisk :) i sverige er det noen. 

Ja, vi er så glade for å ha henne frisk og rask- hun står på livslang behandling av det seende øyet for å bevare synet der, men det lever vi fint med. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Meg skrev:

Det er jo folk som har kjørt en del med kelpiespann faktisk :) i sverige er det noen. 

Ja vet om flere. Men da må jeg ha mer enn to.... der ingen trekker pr nå :lol: 

2 minutter siden, Meg skrev:

Ja, vi er så glade for å ha henne frisk og rask- hun står på livslang behandling av det seende øyet for å bevare synet der, men det lever vi fint med. 

Dråper blir en rutine uansett :) Gjor det i 11 år på Blaze sitt ødelagte øye, 3-4 ganger daglig. 

...skal jeg redigere bilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
13 timer siden, Rocket skrev:

 

Så utrolig trist :icon_cry::hug: 

 

2 timer siden, LØJ skrev:

Må si jeg grugleder meg til resultatet av USA-valget. Må jo bli frua som tar det hjem, for hva skjer med verden om Trump vinner? Vet ikke om jeg vil være med lengre da...

Det der tenker jeg også. 
Men jeg lurer også på hva som er det minste av de to ondene der. 
Ja hun har greie på politikk. Men jeg vet ikke om hun som er så kvass og fremstår som provoserende og krigshissende til tider er et så veldig trygt valg heller. 

Mister tro på menneskeheten når folk klarer å eliminere valget av verdens mektigste person ned til de to. 

55 minutter siden, Perfect Image skrev:

JUST incase noen ikke har fått det med seg :aww:

 

14632844_691831287651806_9178710149048679928_n.png?oh=d0a3cbca502fbe7db52d36dd20c5c967&oe=589C0586

 

14963163_694278077407127_9208013599091425256_n.png?oh=3d6a492f8ae2042c5bfa3ba4e3d5b17e&oe=5889DA31

14925347_694292060739062_1150146995818069952_n.png?oh=4ca08bdc6fe9d157dfd36b1a64a3c2a9&oe=58896E07

 

46 minutter siden, Perfect Image skrev:

 

14633025_683185901849678_8198893331352468410_n.png?oh=fd829e379338682de670418bdd7fd8e3&oe=58C6C8CF

14650100_685711258263809_2481735489259418055_n.png?oh=3dd095185b6dfe142e1016660f38c7e7&oe=588E5D1A14705882_685717951596473_6856141686228902922_n.png?oh=b36697e6edc5b99d29b99b64eef54532&oe=588EF81F

 

:lol: Å som jeg elsker han. Seriøst liksom :lol:

https://www.facebook.com/dangfart

 

Dangfart :heart: 

Jeg ler så heftig at jeg griner og hikster her når jeg blar gjennom den sida hans :lol:  


Dagen startet med masse kjeftemeldinger fra ei som jeg har fått mer og mer opp i halsen i det siste. Tenner på alle plugger om noen er uenig, er frekk og spydig. 
I går formiddag diskuterte jeg litt med en person som hun ikke kjenner. I natt har hun begynt å kaste seg inn i det også. Altså hun kjenner ikke personen, men har altså kommentert bare for å motsi meg og fortelle meg hvor dum jeg er :rolleyes:  
Og i dag morges fikk jeg altså sinte og sure meldinger. 
Da ble det kort vei til sletteknappen gitt :aww: 

Nå skal jeg ta opp ett eller annet jeg kan ha til middag fra frysen. Hvis jeg finner noe under all hundematen da   :whistle: 
Og så bør jeg gå tur. Men jeg hater kulde, så jeg har ikke lyst. 
Har kommet så langt at jeg har tatt fram ullundertøy da. Men jeg blir så varm at jeg blir gjennomsvett når jeg bruker det, uansett hvor kaldt det er ute. 
I-landsproblemer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

For å være optimistisk - kan det være smeltet snø?

Nei, det lukter svakt urin :hmm: Og det skjer når det er "lenge" siden hun har vært ute.

27 minutter siden, JeanetteH skrev:

 

Er hun kastrert? 

Ja, hun er jo det. For 3 år siden, så det er jo sånn sett egentlig ikke unormalt. 

Satser på at det bare har vært uhell siden hun har vært sliten eller noe, får hive hu ut oftere så hun får tømt blæra oftere enn hun vil :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Stine skrev:

Nei, det lukter svakt urin :hmm: Og det skjer når det er "lenge" siden hun har vært ute.

Ja, hun er jo det. For 3 år siden, så det er jo sånn sett egentlig ikke unormalt. 

Satser på at det bare har vært uhell siden hun har vært sliten eller noe, får hive hu ut oftere så hun får tømt blæra oftere enn hun vil :P

 

Er vel egentlig bare noen unntak der det ikke før eller siden har kommet en eller annen form for lekkasje av de hundene jeg kjenner til. Og det kommer ikke med en gang, først etter noen år. Og gjerne når de ligger i dyp søvn og ikke ellers. 

(og jeg må si at jeg syns veterinærer er veldig dårlig til å informere om at dette er en ganske vanlig "bivirkning" etter kastrering.)

Edit:

Han er ganske kjekk, selv om han mangler det fine revepreget og ser mer ut som en Schäferhund/ACD i utrykket :P Men man kan ikke få alt her i livet :lol: 

15025641_10157729226145072_9206325518019

15039659_10157729225155072_1799728934979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

Nei, tror ikke det. Har kun skjedd 3 ganger på 2 dager at det har vært litt vått der hu har liggi. Hun tisser ikke mer ute og må ikke ofte ut (helst ikke ut i det hele tatt når det er fyr i peisen inne :P)

Er sikkert ikke det, men bare for å ha sagt det: Nemi ville ikke ut i det hele tatt når hun hadde uvi :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, JeanetteH skrev:

Han er ganske kjekk, selv om han mangler det fine revepreget og ser mer ut som en Schäferhund/ACD i utrykket :P Men man kan ikke få alt her i livet :lol: 

15025641_10157729226145072_9206325518019

15039659_10157729225155072_1799728934979

Ganske passe kraftig hode ja :lol: Men det passer jo til ørene i det minste *ler*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ganske passe kraftig hode ja :lol: Men det passer jo til ørene i det minste *ler*. 

Ja om 2-3 år og fått "manne" skalle så passer nok ørene *fniser* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ååååh @Rocket:cry::hug:

 

Hjemme fra fysio, nå med to krykker.  beskjed om å gå, men ikke pushe for langt, avlaste hofter med krykker og prøve å få inn så normalt ganglag som mulig for å unngå belastningskader...  og dette kommer til å ta tiiid. jaja har tid jeg :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Da kler du ikke nok på deg.... eller sitter for mye i ro! Det er ikke Nordpolen vi bor på liksom :P 

Høres ut som samme muskelen jeg har trøbbel med innimellom det der... Den gjør noe innigranskauen vondt av og til, men så går det liksom over etter hvert, men det tar innmari lang tid... Sist måtte jeg også til legen for å forsøke betennelsesdempende, men dem får jeg jo bare vondt i magen av :aww:

De siste betennelsesdempende jeg fikk ga meg økt øresus. Da jeg sjekka bivirkningene så jeg at hele 10% opplevde dette, det er for mye! Derfor har jeg klart meg uten, men det må da finnes noe annet som er bedre? *krysserfingre*

1 time siden, Kokospaniel skrev:

@Siri og @Tonje det kan hjelpe med en god muskelterapeut. Det koster dessverre peng og er ikke dekka av "folketrygda"

Det er min våte drøm om dagen faktisk og jeg vurderer å ønske meg timer for massasje til jul :hmm:

Pangstart etter lunsj, håper det roer ned litt nå. Ikke bestemt meg for om jeg skal orke å jogge, eller om jeg skal legge det litt på is til vi flytter og jeg kanskje kan løpe på grus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Siri skrev:

Alternativt står opp kl 02:30 for å rekke ferga til Danmark for å dra på hundeutstilling... :aww: 

 

Det der er langt forbi galskap. :lol: 

Akkurat nå har jeg vært ute og luftet hunder, kjekt med et lite område med skog bak huset de kan frese rundt på på lufteturer. Eneste kjipe at jeg kun kan bruke det mellom ca oktober og mai-ish (alt etter når kvigene slippes opp dit). Måtte hjelpe Bris litt etterpå. Hun og Decoy har hatt et fellesprosjekt om å rive i stykker noen gresstuer, og hun hadde masse gress sittende fast mellom tennene. :lol:  Nesten så jeg måtte hente tannpirkere for å få det løs. :P

Og mens jeg skrev dette korte innlegget har jeg måtte hanke inn Decoy som har vært og stjålet noe papirsøppel som ligger i vedkorga TO ganger! Samme hund er skyld i at jeg må ha noe oppå strikkekurven min (burde ha kjøpt med lokk), eller oppbevare garnet inne i et skap for han drar det utover og herper det. :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...