Gå til innhold
Hundesonen.no

Planning/planlegging (hobby)


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • Svar 754
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjøpte nytt cover til min EC på etsy. 

Fått siste klistremerkene fra Sticky Drawings.  

Fikk "seasonal suprise box" i boks levert på døra i dag. 

Posted Images

16 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg prøvde overhodet ikke å være morsom, jeg veit ikke hva disse klistremerketypene kalles og spurte i helt oppriktig nysgjerrighet, altså. :D 

:lol: den derre "this weeks focus" eller hva det står :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2016 at 8:42 PM, SandyEyeCandy skrev:

 

På 29.11.2016 at 2:11 PM, SandyEyeCandy skrev:

Jeg nekter å skamme meg. Jeg får tross alt fortsatt plass til alt i et vanlig tubepenal, i motsetning til venninna mi som har ei diger toalettmappe til alt av tusjer og penner. :aww: 

3AA0218B-7029-453A-B47F-71BB1C7B83AF_zps

Er det noen spesielle tusjer man treenger for å skrive på klistremerkene? 

Noen anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 12 stykk Sharpie ultra fine tusjer (permanente) på Panduro på tirsdag som jeg angrer på, har ikke behov for de likevel. Så om noen er intr så i fra. De skriver gjennom på vanlig papir, men ikke gjennom klistremerkene. (har testet). Planen var å skrive på dashbord i EC boka mi, men har ombestemt meg. Kommer ikke til å bruke dashbord noe særlig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passion planneren er hjemme :D:wub: 

sjekka hvor i verden den var hen (for første gang) og der sto det noe om levert, og datoene 26/11 - 01/12. Fikk litt småpanikk for at den skulle returneres om den ikke ble hentet i dag. Heiv oss i bilen og kjørte til posten og lurte så pent på om de hadde en pakke til meg, og det hadde de :D har ikke fått noen hentelapp..

oooog, så har jeg og venninna mi bestilt klistremerker for en stor penge i dag :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2016 at 11:27 AM, Monikawt skrev:

Er det noen spesielle tusjer man treenger for å skrive på klistremerkene? 

Noen anbefalinger? :)

Jeg har kjøpt en del tjukke tusjer som kan hviskes ut (de hvite med farga lokk), de heter Frixion Colors. Jeg liker også markørpennene i pastellfarger (helfarga med sølvmønster), de heter Remove by Friction. Begge disse er fra Pilot. I tillegg har jeg de tynne tusjene med farga lokk fra Staedtler, triplus fineliner. :) 

Plannerne har kommet, selvsagt til postkontoret der jeg bodde før. :rolleyes: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg har kjøpt en del tjukke tusjer som kan hviskes ut (de hvite med farga lokk), de heter Frixion Colors. Jeg liker også markørpennene i pastellfarger (helfarga med sølvmønster), de heter Remove by Friction. Begge disse er fra Pilot. I tillegg har jeg de tynne tusjene med farga lokk fra Staedtler, triplus fineliner. :) 

Plannerne har kommet, selvsagt til postkontoret der jeg bodde før. :rolleyes: 

Takk for tips! :D 

nååh, den er kjip! Håper det ikke er langt unna der du bor nå?

jeg KLØR i fingrene etter å få starta å notere ned i planneren, men jeg må jo vente på klistremerkene! :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Margrete skrev:

Jeg trenger hjelp til å forstå noe. I starten av boka er det en ukeplanlegger, med store ruter jeg kan skrive ting i, litt senere i boka er det en timeplanlegger for en uke. Hva gjør dere med de forskjellige? Jeg skjønner ikke :P Bilder kanskje? 

Legg ut bilde, så er det lettere å skjønne hva du mener. :) 

Føler meg litt snurt. Var og henta plannerne til @tmp og meg nå, og skjønner hvorfor det aldri har vært noe stress med toll og moms før. Passion Planner markerer bøkene med flat rate, men likevel krever Posten at en laster opp kvittering. Og vips må jeg betale 289,- i moms og fortolling. :P BE3D6579-DCC8-43FD-8C77-A70CE05BAADA_zps

But it's so pretty! :wub: B1ACEA90-E75D-4D5B-AD10-0BEFD7CC15ED_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Legg ut bilde, så er det lettere å skjønne hva du mener. :) 

Føler meg litt snurt. Var og henta plannerne til @tmp og meg nå, og skjønner hvorfor det aldri har vært noe stress med toll og moms før. Passion Planner markerer bøkene med flat rate, men likevel krever Posten at en laster opp kvittering. Og vips må jeg betale 289,- i moms og fortolling. :P

But it's so pretty! :wub: 

Det er mange selgere som skriver falsk verdi, så posten krever stadig vekk kvittering på pakker dersom de mistenker at den er verdt mer enn det som er markert. Den eneste måten å være "trygg" på er å bestillte for under 350 kr inkludert frakt, ellers risikerer man å måtte betale for reell verdi dersom posten etterspør kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tuvane skrev:

Det er mange selgere som skriver falsk verdi, så posten krever stadig vekk kvittering på pakker dersom de mistenker at den er verdt mer enn det som er markert. Den eneste måten å være "trygg" på er å bestillte for under 350 kr inkludert frakt, ellers risikerer man å måtte betale for reell verdi dersom posten etterspør kvittering.

Jeg er klar over det, og tenkte at iogm at det har gått fint alle gangene før, så ville det gå fint nå også. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Jeg er klar over det, og tenkte at iogm at det har gått fint alle gangene før, så ville det gå fint nå også. :P 

Det går fint helt til det ikke går fint. XD Må medgi at jeg er litt drittlei selgere som skriver falsk verdi, fordi det fører stadig vekk til at pakker som er korrekt merket blir stoppet og kontrollert, og posten er glad i å bruke en uke ekstra på å sende den ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...