Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå -oktober


Gjest
 Share

Recommended Posts

8 minutter siden, HeleneFS skrev:

 

@Mardina Nei, jeg likte ikke Oslo særlig godt må jeg innrømme... I Bergen vokste jeg opp i Fana, utenfor sentrum, men samtidig relativt sentralt. Jeg trives best slik, nærmere skog og mark. Går jo aldri rundt og shopper eller gå på café jeg... også jobber jeg i sentrum, så jeg vil jo få de impulsene hver dag. 

Skjønner godt at du ikke trivdes i Oslo. Har aldri likt meg der jeg heller.

Er selv vokst opp i Bergen, i Åsane, så sånn sett har jeg vokst opp med kjøpesentre på hvert hjørne... Men har funnet at jeg trives like godt ute på landet :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok, folkens, nå jukser jeg og hopper over massevis av sider, men jeg må bare si det.   Musikeren og jeg forlovet oss i går!! Det er litt skummelt, litt surrealistisk og et par-tre år frem i

Dere er sikkert lei av kjolepratet mitt nå, men ville bare dele at jeg har hentet den, og den passet!    

Nico forsvant plutselig ut i gangen, så jeg måtte gå etter for å sjekke hva han dreiv med... Kurva har stått der i evigheter, og han har ikke engang vært i nærheten av den tidligere. Så jeg aner

Posted Images

Akkurat nå, Tonje skrev:

Kan det være Sienna og Lexie? :P 

Jeg trodde et lite øyeblikk at Felix hadde spist en liten minebrikke, for jeg fant eska den lå i tygd i stykker og minnebrikken var ikke å se, helt til jeg løfta på ei sofapute. Puh!

Stemmer det :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm funderer faktisk på å ditche dnb som "hverdagsbank". De finner stadig nye ting å sette gebyr på, nå skal de ha gebyr på uttak fra minibank. Men then again, jeg tar ikke akkurat ut penger i minibank spesielt ofte, så er det verdt bryet? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Hmm funderer faktisk på å ditche dnb som "hverdagsbank". De finner stadig nye ting å sette gebyr på, nå skal de ha gebyr på uttak fra minibank. Men then again, jeg tar ikke akkurat ut penger i minibank spesielt ofte, så er det verdt bryet? 

Jeg har også tenkt tanken, men hvor ofte har jeg behov for cash nå til dags liksom? Utrolig sjelden... så sjelden at jeg fomler helt ekstremt når jeg må ta fram penger fra lommeboka :aww: 

Nå har vi vært på sykkeltur, og jeg kan ikke klage på tempoet på gubbeluren... lå jevnt mellom 15 og 18 km/t (vel - vi var nede i 7-8 km/t opp den laaaange bakken hjem da, men det var eierens skyld, ikke bikkja). Yasmine har jo ikke noe valg og må bare henge på :lol:. Willy har også dusja seg skikkelig med sjampo - det var på tide :aww:. Yasmine måtte bli spyla - hun løper jo i sølespruten etter Willy :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Raksha skrev:

Hmm funderer faktisk på å ditche dnb som "hverdagsbank". De finner stadig nye ting å sette gebyr på, nå skal de ha gebyr på uttak fra minibank. Men then again, jeg tar ikke akkurat ut penger i minibank spesielt ofte, så er det verdt bryet? 

 

Vi ditcha dem i vår og gikk for gjensidige. Fryktelig mye arbeid å skifte bank, men fryktelig mye billigere lån og forsikringer. Betraktelig dårligere brukeropplevelse i nettbanken. Sparer penger da, så det får vi tåle. Men er det ikke gratis å bruke kort utenom minibank i dnb da? Kan man ikke bare ta ut i butikken? Når bruker man egentlig cash lenger? :) 

 

Vurderer å gå og legge meg. Astrid våkna og lå som ei skravlende sol i senga før klokka halv fem i dag... Hun la seg til samme tid i dag, så jeg kan vel forvente en repetisjon i morgen. Hurra. Godt hun er blid om morgenen, da ;) Kaffe er min venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra utstillingstrening hvor jeg har fått så øra flagrer fordi jeg nekter å dra båndet helt oppunder øra på bikkja og røske og nappe i det. Sa det jeg mente om hundevelferd og gjorde det slik jeg helst ville selv til tross for surmuling. Tror ikke jeg gidder det mer i lengden...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Raksha skrev:

Hmm funderer faktisk på å ditche dnb som "hverdagsbank". De finner stadig nye ting å sette gebyr på, nå skal de ha gebyr på uttak fra minibank. Men then again, jeg tar ikke akkurat ut penger i minibank spesielt ofte, så er det verdt bryet? 

 

Jeg vurderer å skifte bank også. På grunn av at den lokale sparebanken har gjort endringer som gjør at de bare reserverer beløp. Så når jeg går innpå mobilbanken, ser jeg feil saldo. Det vil si at jeg kan tro at jeg har f.eks 3000 kroner mer enn jeg har, fordi beløpene enda ikke er gått ut fra innkjøp dagen før. 
Og jeg er irritert på det nye opplegget i nettbanken hvor jeg må bekrefte at "innholdet er lest og forstått" når jeg skal bekrefte og gjennomføre betalinger :pinch: 

Finnes det banker som ikke driver med slikt tull, eller må jeg bare bli vant med det? 

 

19 minutter siden, Bjornal skrev:

Hjemme fra utstillingstrening hvor jeg har fått så øra flagrer fordi jeg nekter å dra båndet helt oppunder øra på bikkja og røske og nappe i det. Sa det jeg mente om hundevelferd og gjorde det slik jeg helst ville selv til tross for surmuling. Tror ikke jeg gidder det mer i lengden...

Hvis du har tilgang på andre grupper å trene med eller andre klubber så ville jeg bytta dem. 
Jeg har også båndet litt langt opp, men driver ikke på å rykker og napper og korrigerer med å stramme veldig. Det er virkelig ikke greit å trene på den måten. 
Greit nok at en tynn tråd som utstillingsline er kan se langt mer brutalt ut enn hva det er, men det betyr ikke at man trenger å praktisere hva det kan se ut som... 

Endte opp med besøk en liten stund jeg. Og plutselig ble jeg invitert på middag på lørdag :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle svare flere før i dag: innlegget ble borte.

Skrev ett langt innlegg når jeg var til frisøren: innlegget ble borte.

Sov dårlig natt til i dag, var på "kurs" på jobb (ikke min jobb men alle som jobber på gardermoen)  som var det største tullet som er brukt penger på noen gang som bare var underholdning og samtidig forpliktene for alle som jobber der og trusler om å miste adgang: NULL læring, vekkelsemøte var mer ordet her... bortkastet tid.

Skulle svare på noe annet her, ble også borte. 

Så nå blir vel dette borte også.

Sånn ordentlig møkka dag rett og slett med alt som kan gå galt vil gå galt, nå går jeg å legger meg. Men våkner vel i morgen av at håret faller av meg eller noe siden det gikk bra hos frisøren.

*out* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på jobb i år overstått. Fikk hverken hade eller lykke til med operasjon av butikksjef eller daglig leder. Til tross for at de viste godt at jeg opereres til uka og ikke vil se dem på en stund.  Hyggelige folk  :nesevis:

Så utrolig deilig å kjøre fra jobben vel vitende om at jeg slipper å bli behandlet som dritt mer. Er så lei at jeg kunne spydd. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg lov til å skryte litt skikkelig mye av fineste vofsen min? :wub: 

I kveld bestod vi mørkesøket i NRH, og det siste av årets mål er nådd. I år har vi bestått klasse C lavine, appellprøven, klasse B ettersøkning(B-spor, B-rundering og ukas arbeid), feltsøk og nå mørkesøket. Alt på første forsøk. :ahappy: 

Beste lille Fetter. Nå ligger han og koser seg med en grisehale, vel fortjent. :wub:  

Hilsen myrsnipen :aww: 

  • Like 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, rosinbolle skrev:

Når bruker man egentlig cash lenger? :)  

Når du skal parkere på utstilling og stevner, og kjøpe katalog - men det blir nok flere og flere som åpner for at en kan bruke Vipps snart.

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

*out* 

Det blir fort sånn at alt blir feil på en slik dag :hug:

Hundene har fått en kjempefin tur, jeg testet en merket løype vi ikke har gått før, og det var sååå fint å gå der - passe bratt og kupert, deilig skogsunderlag, og jeg kjente ingenting i ankelen. Litt vått, og vi krysset en smal bekk i hvert fall syv ganger, men bare jeg tok det forsiktig på røtter og steiner kom jeg meg velberget over. På et tidspunkt hørte jeg et realt plask bak noen trær, og tenkte at Foenix hadde funnet en større dam - den hunden kan lukte vann, og når hun forsvinner meget målbevisst mot noe vet jeg hva hun skal. Jeg kjente jo ikke området, så det kunne være hva som helst hvor som helst. Etter noen solide plaskerunder jeg kunne høre, så kom hun endelig tilbake - med gjørme fra topp til tå! Heldigvis var det en halvtime tilbake til bilen da, og hun rullet rundt i våt mose og fikk av seg en del. Jaja, hunder kan blåses og vaskes, det er viktigere at de koser seg på tur.

Vi fant også en engelsk setter, den dukket plutselig opp og så på oss en stund før den forsvant. Jeg så aldri noen eier, men det er jo en stor skog, og tett med trær langs stien, så de kan jo ha vært hvor som helst. Det sto en bil på "parkeringsplassen" "min", første gang jeg opplever det, men nå er jo skogen åpen for alle.

Så var jeg instruktør på utstilingstrening, før hundene fikk trene litt. Glam begynner å bli så god på dekk at jeg kan gå et lite steg fra ham. Foenix fikk tre korte RL-baner, en fellesdekk, et par vent under marsj, og en super gjennomgang på avstandskommandering hvor hun bare tar sats og slenger seg i dekk, og tar like mye sats for å hoppe opp i sitt. Hun er så rå og kul! Ikke aner jeg hvordan hun har lært seg å gjøre det heller, det er ikke noe jeg har shapet eller trigget fram.

Nuh middagsrester og stratos, mens jeg ser Lystløgneren.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig vondt i hofta i dag, så ble bare 30min tur på Kenzie. Til gjengjeld har hun jo bare vært alene i 2 timer, og fått en del hodebry, så hun ligger jo her rett ut likevel. Er særlig oppoverbakker/trapper jeg kjenner det i hofta, er som om noe ikke er helt på plass. Litt samme følelsen jeg får i håndleddet av og til, at jeg må "knekke" ting litt på plass. Men er ikke så lett å knekke i hofta, og nå har det vart i en uke uten å bli noe bedre. Det kom helt plutselig forrige uke, våknet og kjente veldig svakt at noe ikke føltes helt rett akkurat i hofteskålen, og så blir det verre utover dagen. Gjenta neste dag. Noen som har noen anelse om hva det kan være? Føler jeg er litt for ung til å ha hofteproblemer og gå som en gammel dame :P Men det bør kanskje nevnes at jeg hadde hofteleddsdysplasi som liten, ble behandlet med en slik Freikas pute jeg måtte gå med ganske mange måneder etter jeg ble født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, JeanetteH skrev:

Sov dårlig natt til i dag, var på "kurs" på jobb (ikke min jobb men alle som jobber på gardermoen)  som var det største tullet som er brukt penger på noen gang som bare var underholdning og samtidig forpliktene for alle som jobber der og trusler om å miste adgang: NULL læring, vekkelsemøte var mer ordet her... bortkastet tid.

Åååååå, jeg får mindre og mindre toleranse for å delta på sånt tull og tøys som man ikke har noe igjen for... Det føles skikkelig bortkasta når man vet man har masse annet fornuftig man kunne brukt tida på. 

13 minutter siden, Artemis skrev:

Får jeg lov til å skryte litt skikkelig mye av fineste vofsen min? :wub: 

I kveld bestod vi mørkesøket i NRH, og det siste av årets mål er nådd. I år har vi bestått klasse C lavine, appellprøven, klasse B ettersøkning(B-spor, B-rundering og ukas arbeid), feltsøk og nå mørkesøket. Alt på første forsøk. :ahappy: 

Beste lille Fetter. Nå ligger han og koser seg med en grisehale, vel fortjent. :wub:  

Hilsen myrsnipen :aww: 

Det er veldig lov til å skryte av bikkjevovven - og seg selv - for dere er jo to om det :D Gratulerer så mye!!! Jeg er dypt imponert over det dere har oppnådd :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
29 minutter siden, 2ne skrev:

Skandiabanken. Bare nevner det :P 

Mjaaa, for min del er Skandiabanken veldig lik den lokale sparebanken :P 
Jeg vil ha en bank som trekker penger når de blir brukt slik som min bank gjorde før, og som ikke skal ha meg til å huke av i den ene boksen etter den andre før jeg får gå til BankID før jeg skal betale :P 

16 minutter siden, Artemis skrev:

Får jeg lov til å skryte litt skikkelig mye av fineste vofsen min? :wub: 

I kveld bestod vi mørkesøket i NRH, og det siste av årets mål er nådd. I år har vi bestått klasse C lavine, appellprøven, klasse B ettersøkning(B-spor, B-rundering og ukas arbeid), feltsøk og nå mørkesøket. Alt på første forsøk. :ahappy: 

Beste lille Fetter. Nå ligger han og koser seg med en grisehale, vel fortjent. :wub:  

Hilsen myrsnipen :aww: 

Eeeeh, jaaaa! 
Gratulere så mye til dere begge! 
Kjempebra jobba, det er virkelig imponerende :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Kat84* skrev:

Mjaaa, for min del er Skandiabanken veldig lik den lokale sparebanken :P 
Jeg vil ha en bank som trekker penger når de blir brukt slik som min bank gjorde før, og som ikke skal ha meg til å huke av i den ene boksen etter den andre før jeg får gå til BankID før jeg skal betale :P 

Huke av den ene boksen etter den andre? Jeg betaler regningene mine på mobilen jeg, og trenger bare å taste inn koden jeg har valgt for regninger over en viss sum. Jeg bruker bare mobilen til alt med Skandiabanken, er ikke noe stress i det hele tatt :) Eneste de er litt trege med, er betaling av regninger i helger og på helligdager, da blir det litt tull med at disponibelt beløp ikke stemmer overens med hva jeg har lagt inn av regninger, men helger og helligdager varer ikke så lenge at jeg rekker å glemme at jeg har brukt mer penger enn hva det står i mobilbanken :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, 2ne skrev:

Huke av den ene boksen etter den andre? Jeg betaler regningene mine på mobilen jeg, og trenger bare å taste inn koden jeg har valgt for regninger over en viss sum. Jeg bruker bare mobilen til alt med Skandiabanken, er ikke noe stress i det hele tatt :) Eneste de er litt trege med, er betaling av regninger i helger og på helligdager, da blir det litt tull med at disponibelt beløp ikke stemmer overens med hva jeg har lagt inn av regninger, men helger og helligdager varer ikke så lenge at jeg rekker å glemme at jeg har brukt mer penger enn hva det står i mobilbanken :P 

Åja! 
Jeg har en sparekonto som jeg kun logger på med PC jeg :)
Det er der forskjellen ligger da ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Artemis skrev:

Får jeg lov til å skryte litt skikkelig mye av fineste vofsen min? :wub: 

I kveld bestod vi mørkesøket i NRH, og det siste av årets mål er nådd. I år har vi bestått klasse C lavine, appellprøven, klasse B ettersøkning(B-spor, B-rundering og ukas arbeid), feltsøk og nå mørkesøket. Alt på første forsøk. :ahappy: 

Beste lille Fetter. Nå ligger han og koser seg med en grisehale, vel fortjent. :wub:  

Hilsen myrsnipen :aww: 

Gratulerer så mye, kjempegodt jobba - og han er jo så ung, så mye dere kan få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, *Kat84* skrev:

Mjaaa, for min del er Skandiabanken veldig lik den lokale sparebanken :P 
Jeg vil ha en bank som trekker penger når de blir brukt slik som min bank gjorde før, og som ikke skal ha meg til å huke av i den ene boksen etter den andre før jeg får gå til BankID før jeg skal betale :P 

Eeeeh, jaaaa! 
Gratulere så mye til dere begge! 
Kjempebra jobba, det er virkelig imponerende :)  

Nordea? Ikke noe bokseavhuking der såvidt meg bekjent. :) Eller DNB, den tror jeg er enda enklere enn Nordea sin igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Åja! 
Jeg har en sparekonto som jeg kun logger på med PC jeg :)
Det er der forskjellen ligger da ;) 

Antageligvis :) Jeg har sparekonto, brukskonto og regningskonto i Skandiabanken, og har brukt dem i 15 år nå, kan ikke si jeg har noe å klage på (nå skal det sies at jeg ikke har noe annet enn kontoer da, ikke lån eller noe annet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har de andre bankene den der Min-økonomi-funksjonen som DnB har? Der man kan finne ut hvor mye penger man brukte på mat i april i fjor eller lage søylediagram over bilutgifter? Den funksjonen er jeg avhengig av. Kakediagram over alle utgifter måned for måned! :wub:

:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...