Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Akkurat nå, Grim skrev:

Jeg er så kvalm! At det går ann å være så tullete. :icon_redface: Vi skal på vårt første valpeshow i morgen, og jeg har løpske flodhester i brystkassa. Kan man bruke godis i ringen? Hvilke regler må man huske på? :blink:

Du kan bruke godis i ringen - du kan gjøre det meste du vil, så lenge du ikke ødelegger for andre. Eller, det slås ned på å denge egen valp. Hunden på venstre side, den skal helst stå og ikke sitte, løp mot klokka rundt i ringen så hunden er mellom deg og dommeren (hvis dommeren står midt i ringen). Pust med magen, senk skuldrene, gi flodhestene valium, kos deg, og la valpen ha moro. Og lurer du på noe, så spør du ringsekretæren.

Lykke til!

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Grim skrev:

Jeg er så kvalm! At det går ann å være så tullete. :icon_redface: Vi skal på vårt første valpeshow i morgen, og jeg har løpske flodhester i brystkassa. Kan man bruke godis i ringen? Hvilke regler må man huske på? :blink:

Skal du til Brårud? :D:D 

Tror ingen bryr seg om at du bruker godis i valperingen og folk er stort sett supertrivelige. Husk bæsjeposer, vann, godis til hunden, stol til deg ev og kanskje kontanter til kiosken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SFX skrev:

Du kan bruke godis i ringen - du kan gjøre det meste du vil, så lenge du ikke ødelegger for andre. Eller, det slås ned på å denge egen valp. Hunden på venstre side, den skal helst stå og ikke sitte, løp mot klokka rundt i ringen så hunden er mellom deg og dommeren (hvis dommeren står midt i ringen). Pust med magen, senk skuldrene, gi flodhestene valium, kos deg, og la valpen ha moro. Og lurer du på noe, så spør du ringsekretæren.

Lykke til!

Takk!! :ahappy:

7 minutter siden, Turb skrev:

Skal du til Brårud? :D:D 

Tror ingen bryr seg om at du bruker godis i valperingen og folk er stort sett supertrivelige. Husk bæsjeposer, vann, godis til hunden, stol til deg ev og kanskje kontanter til kiosken?

Til Rygge! Så bra. :ahappy: Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Grim skrev:

Jeg er så kvalm! At det går ann å være så tullete. :icon_redface: Vi skal på vårt første valpeshow i morgen, og jeg har løpske flodhester i brystkassa. Kan man bruke godis i ringen? Hvilke regler må man huske på? :blink:

Det viktigste å huske på er at det er kos og moro. Ha det gøy! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med fjerde uka i ny jobb og jeg trives så godt! :D Det er en så innmari deilig følelse. Man vet jo aldri når man starter i ny jobb om man vil like/komme overens med folka, like selve arbeidet eller generelt føle at man passer inn - men det gjør jeg! :D Snille morsomme kolleger og arbeidsoppgaver jeg liker, bedre blir det ikke!

Nå er vi hos Toril, og Sanna er nybadet og klar for sine siste valpeshow i helgen :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2016 at 0:16 PM, Raksha skrev:

Ikke møtt hjortelus her... just saying :aww:  

 

Moter meg opp til å ringe på bil... 

 

Hahahaha...du er søt :heart: Da får vi reise opp til dere og bo der til frosten kommer :rofl:

Lykke til med bil-tullet!! Sånt er ikke gøy, og vi heier på deg :cheerleader:

Sender varme tanker til @Kokospaniel og @Yellow. Forferdelig trist :icon_cry:

 

Vi gikk forresten på en takeaway-smell allerede i går. Lammegryta som var middagsalternativet i messa ble raskt forkastet til fordel for sushi...nam nam... Lurer på hvor vi skal bestille fra i dag (ja, jeg er et matvrak) :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en som fikk tissetur i seks-tida, gikk og la seg, men kom i åttetida og mente at dagen hadde starta her også. Han fikk lite respons på det gitt... så da vi våkna igjen kvart over elleve var det dette vi våkna til :ahappy: 

20160917_111453.jpg

Forøvrig er jeg litt oppgitt akkurat nå... Jeg er ikke helt i form og ganske sliten, men måtte likevel være den som tok Uno ut på tur for gubben skulle ned og trene. Jeg kosa meg i sola i skogen en times tid mens Uno fløy rundt, men er ganske ferdig nå... og gubben har tatt bilen til treningssenteret (under 10 minutter å gå) for å gå en time på tredemølle. Kunne han ikke bare blitt med i skogen da? Eller gått ut med Uno alene så jeg fikk hvile litt? Ikke har vi fått henta det pokkers gjerdet ennå heller, for det passer aldri for ham som er så sliten etter jobb... Skulle virkelig ønske jeg hadde lappen selv så jeg bare kunne gjort alle de her tinga som tar så lang tid!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Her var det en som fikk tissetur i seks-tida, gikk og la seg, men kom i åttetida og mente at dagen hadde starta her også. Han fikk lite respons på det gitt... så da vi våkna igjen kvart over elleve var det dette vi våkna til :ahappy:

http://hundesonen.no/topic/82319-akkurat-nå-september/?page=63#

Forøvrig er jeg litt oppgitt akkurat nå... Jeg er ikke helt i form og ganske sliten, men måtte likevel være den som tok Uno ut på tur for gubben skulle ned og trene. Jeg kosa meg i sola i skogen en times tid mens Uno fløy rundt, men er ganske ferdig nå... og gubben har tatt bilen til treningssenteret (under 10 minutter å gå) for å gå en time på tredemølle. Kunne han ikke bare blitt med i skogen da? Eller gått ut med Uno alene så jeg fikk hvile litt? Ikke har vi fått henta det pokkers gjerdet ennå heller, for det passer aldri for ham som er så sliten etter jobb... Skulle virkelig ønske jeg hadde lappen selv så jeg bare kunne gjort alle de her tinga som tar så lang tid!

20160917_111453.jpg

Liker stilen til Uno, ikke at gubben lager krøll ;)
Skjønner godt frustrasjonen din både med skogstur og ting som ikke blir gjort. Jeg husker ikke hvordan det var uten lappen, men jeg mistenker sterkt at jeg aldri ville klart meg uten bil nå når jeg er vant med det. 


Ellers har jeg fått en slags gladnyhet i dag. Eksen har fått leie et hus bare 10 minutter unna meg. Så da blir ting langt mindre masete og komplisert i forhold til ungene. Slippe å pendle et par mil mellom oss, vi kan endelig fastsette en fast fordeling på yngste, og ikke minst slipper ungene å lure på hva som skjer og når ting skjer. 

Nå skal gutta få seg en liten tur. Det er over 20 grader her fortsatt, så stakkarene peser og stresser hvis de går mer enn 30 minutter. Vi er ikke så bortskjemte med pent vær her, så de er ikke så vant med slikt :aww:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pixie skrev:

Her var det en som fikk tissetur i seks-tida, gikk og la seg, men kom i åttetida og mente at dagen hadde starta her også. Han fikk lite respons på det gitt... så da vi våkna igjen kvart over elleve var det dette vi våkna til :ahappy: 

20160917_111453.jpg

Forøvrig er jeg litt oppgitt akkurat nå... Jeg er ikke helt i form og ganske sliten, men måtte likevel være den som tok Uno ut på tur for gubben skulle ned og trene. Jeg kosa meg i sola i skogen en times tid mens Uno fløy rundt, men er ganske ferdig nå... og gubben har tatt bilen til treningssenteret (under 10 minutter å gå) for å gå en time på tredemølle. Kunne han ikke bare blitt med i skogen da? Eller gått ut med Uno alene så jeg fikk hvile litt? Ikke har vi fått henta det pokkers gjerdet ennå heller, for det passer aldri for ham som er så sliten etter jobb... Skulle virkelig ønske jeg hadde lappen selv så jeg bare kunne gjort alle de her tinga som tar så lang tid!

Liker også bikkja og ikke gubben. 

Setter pris på de enkle tingene i dag: det er helg, kaffe er topp, blid skravlebaby og tid til en pause i godstolen. 

Setter litt mindre pris på bikkja som oppfører seg toskete med søsters, men er usikker på om det er bikkja som er drittbikkje denne uka eller søstera min som ikke har kustus på ham. Jeg heller egentlig mot det siste, iom. at mannen og jeg ikke får sånn oppførsel. Jeg tror bikkja er smart nok til å vite hvem han har med å gjøre, og gjør som han selv vil om han får sjansen. Klassisk finn.no-hund hvis han ikke hadde bodd her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så gøy å ha en veldig skuddredd hund for tiden.... I dag var det helt fantastisk på fjellet, men frøkna ble etterhvert så redd pga skuddene fra en rypejeger i nærheten at vi bare måtte gå hjem:|

Heldigvis er det ganske fint på verandaen også - ikke så ofte vi har slike dager i midten av september :D

DSC_0082.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag av rallystevne over. Nå er jeg ganske så sliten. Dog arra tullet masse, men tilslutt fikk vi det til å flyte og ting ordnet seg. Nå har jeg bare en hel del datajobb igjen, men men...

Ble sykkeltur med Pigg etterpå, men halve skogen var stengt pga nordisk i bruks, men vi fant jo et sted å sykle alikevel. Pigg fant to gjørmehull å bade i og var veldig fornøyd med seg selv. Nå litt datajobbing før jeg må bake brød og sove!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin ville ut klokka fem i natt. Jeg regna med at det var snakk om dårlig mage, men det virka ikke sånn, han skulle liksom bare på do. Etterpå var det klin umulig å få sove. Lå våken til ni, da bestemte jeg meg for å stå opp, men neste gang jeg kikka på klokka så var den 11:30! Jaja, jeg sier som @Line, det er helg, vi har fri og alle planer kan utsettes litt. Dessuten er jeg voksen og fri og gjør som jeg vil :aww:. Og planene for dagen er å gå gjennom pelsen på minst ett dyr, vaske litt klær og støvsuge litt. Dessuten må jeg komme i gang med planlegging av noe politiske greier som jeg har ansvar for. Og gå tur selvsagt. Litt vonde bein for tida så det spørs om det bare blir strandtur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Pippin ville ut klokka fem i natt. Jeg regna med at det var snakk om dårlig mage, men det virka ikke sånn, han skulle liksom bare på do. Etterpå var det klin umulig å få sove. Lå våken til ni, da bestemte jeg meg for å stå opp, men neste gang jeg kikka på klokka så var den 11:30! Jaja, jeg sier som @Line, det er helg, vi har fri og alle planer kan utsettes litt. Dessuten er jeg voksen og fri og gjør som jeg vil :aww:. Og planene for dagen er å gå gjennom pelsen på minst ett dyr, vaske litt klær og støvsuge litt. Dessuten må jeg komme i gang med planlegging av noe politiske greier som jeg har ansvar for. Og gå tur selvsagt. Litt vonde bein for tida så det spørs om det bare blir strandtur.

 

Og jeg angrer på at jeg ikke gikk skikkelig tur tidligere i dag, for nå regner det :getlost: 

Men jeg har fått jobbet med oppgaven min noen timer, reaktivert hjernen min på tema, organisert og sammenfattet litt her og der, og skrevet et par sider. Straks tur, mat, og så får jeg se om jeg orker å jobbe litt til etterpå. Hodet er litt bomull, hoster og er ikke helt i vater.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter på leggetid, både jeg og barnet. Mor er dårlig, mage som ikke vil ha mat og snørr og gørr. Barnet klarte ikke sove pådagen i dag og begynner nå å bli rimelig sengeferdig, men kan ikke legge enda, 

 

Forresten så er Lupin noe av det mer utspekulerte jeg har vært borti :lol: Bonden var oppe før 6 for å rekke tog 6.40. Jeg og lillemor lå til halv ni omtrent, gikk ned trappa - måtte be lupin om å flytte seg så vi ikke skulle tråkke på han. Jeg registrerte at kjøkkendøra stod åpen men tenkte ikke noe mer over det, før jeg skulle finne brød på kjøkkenet. Klarte ikke finne brødet! Begynte å titte meg litt rundt og var litt mystisk med noen tallerker og greier på gulvet, men det har skjedd før at kattene river ned ting. Så går jeg inn i stua og det ! Midt i sofaen, vedsiden av en meget renslikket nugattiboks - der ligger brødet. :aww:  Aaavslørt, kun lupin som både hopper grinder og får med seg et nesten helt brød opp i sofaen. :aww:  Sniken hørte vel at vi stod opp så skynte seg å  hoppe tilbake så ikke jeg skulle skjønne noe. Hmpf! :lol: 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...