Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Nå er Eventyrtassene farlig søte 
04u_Eventyrkullet_txt.jpg

Har ikke fått lest så mye her inne de siste dagene, så alle som trenger både klemmer, gratulasjoner, støttende ord, råd eller spark bak får bare ta det de måtte trenge ;)

Jeg har både vært på NKK Rogaland og fått tatt bilder av Eventyrkullet i det minste. 
oppdatert bloggen med begge deler for de som måtte være interessert: http://snofrost.blogspot.no/

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Som forventet lite som skjer på nattevakt.. Kjenner jeg er trøtt, er jo ikke vandt med å sitte oppe hele natta, jeg :P Har fått begynt litt på arbeidskravet som skal leveres i slutten av praksisperioden. Synes det er vanskelig å skrive. Tror jeg beveger meg over på noen mammografioppgaver i stedet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/09/2016 at 0:24 AM, Raksha skrev:

:hug: Kjenne følelsen. 

Min yngste er nå 6 år! Og jeg orker fremdeles ikke tanken på valp... :lol: 

 

Sitter og ler med litt sånn skrekkblandet fryd og lurer på om det er noen naboer av @Kelpiemind jeg leser om. Amerikansk kaningruppe for kjøttkaniner. Noen har uvedkommende inn på eiendommen støtt og stadig og blant annet fått skadet minst en kanin. Så kommer det nedover i kommentarene, samme person da, men vedkommende får støtte av endel: 

" Thank God I live in Texas. I can shoot anyone screwing with my livestock "

"  Messing with livestock will get you killed. Plus with Texas law if you live in the country castle doctrine extends to your property especially at night "

" if they run in Texas you're not supposed to shoot. That's why you don't yell. You just end the threat "

" And you have to shoot to kill. If not then you will go to jail because that's proof you weren't in fear of your life or livelihood

:|

Herregud, folk er gærne. Men ja, sånn mentalitet er det jo på enkelte. Jeg får selv beskjed om at det er på tide å lære meg å håndtere våpen, så jeg kan forsvare meg hvis jeg er alene her og noen kommer. Og da er jo mitt spørsmål; men altså, hva gjør jeg da, skal jeg liksom bare skyte noen for å drepe om jeg tror de kommer til å ta meg? Og det kommer jeg unna med? Kan jeg skyte personen i benet istedet? -Jo, men da kan de fortsatt drepe deg da. 
Jeg: :blink:
Det sies så, at man har lov til å skyte noen som opptrer truende så du er redd for ditt eget liv eller tror vedkommende er i ferd med å trekke av selv. Er liksom et helt annet samfunn. Her ute på landet ihvertfall, hadde ikke vært så mye fokus på det i byen tror jeg. 

Men altså, kaninoppdrett og folk truer med å skyte de som kommer inn på eiendommen..... Ja da vet du at du lever i USA .
Det er faktisk ikke lov å entre andres eiendom, og sånt er de veldig nøye på her. Det er kanskje fordi man ikke vet om vedkommende har våpen eller ikke også. Man kan aldri vite hva slags hensikt vedkommende har. Men ofte er det litt attituden også synes jeg da. Mye rart her borte altså, det er dessverre det. Helt annen måte å tenke på og oppleve verden. Ikke alle er sånn som det her da, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble altfor sent i går, siden sambo endelig tok med det gamle hjørneskapet jeg har tinget fra gården vi solgte.. Skapet er fra enten 1741 eller 1897,  mest sannsynlig det første hvis man skal stole på hva som er ripi inn i det. Og de siste 100 årene har det blitt brukt til oppbevaring av motoroljer,  div maling etc i det ene bygget.  Sambo liker det ikke, Jeg elsker det. Det samme gjør hun som nå eier gården så hun håpet vel det aldri ble hentet  :P

 

Innen jeg fikk vasket vekk mesteparten av oljerestene var det blitt langt etter leggetid og når jeg endelig sovnet ble jeg vekt av Toddy som hadde diaré.  Han var ute 4 ganger i natt stakkars.  

Trøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Krutsi skrev:

De færreste spyr i 9 mnd vistnok.. :aww: 

Nei, det holdt lenge med 5-6 måneder :pinch: 

 

6 timer siden, Snøfrost skrev:

Nå er Eventyrtassene farlig søte 
04u_Eventyrkullet_txt.jpg

Har ikke fått lest så mye her inne de siste dagene, så alle som trenger både klemmer, gratulasjoner, støttende ord, råd eller spark bak får bare ta det de måtte trenge ;)
 

Awww :wub:  
Jeg tar nummer 2 fra venstre. Når kan jeg hente? :D 


Nå har jeg vært oppe siden kvart på 6, og har allerede rukket å gå nesten 20 minutter tur. Om 15 minutter må jeg kjøre avgårde til båten sånn at jeg er sikker på å rekke den som går halv 8. Jepp, akkurat den er rett i dag :aww: 

Gruer meg til hele dagen. Den blir lang og slitsom. Men jeg er i hvert fall heldig som har såpass tillit i firmaet at jeg får de faste og interessante oppdragene :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snøfrost skrev:

Nå er Eventyrtassene farlig søte 
04u_Eventyrkullet_txt.jpg

Har ikke fått lest så mye her inne de siste dagene, så alle som trenger både klemmer, gratulasjoner, støttende ord, råd eller spark bak får bare ta det de måtte trenge ;)

Jeg har både vært på NKK Rogaland og fått tatt bilder av Eventyrkullet i det minste. 
oppdatert bloggen med begge deler for de som måtte være interessert: http://snofrost.blogspot.no/

Er små jævelen helt til venstre denne gangen eller? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

Det var faktisk noe jeg la merke til, i hvert fall i den landsbyen jeg bodde i i Kroatia - det var veldig mange hunder, men ingen gikk tur med hund. Vertskapet der jeg bodde hadde to dachser, og de snakket mye om nasjonalparken som de viste for meg, og de sa at de likte å gå tur der, men hundene ble ikke nevnt i den sammenhengen. Jeg gikk fra B&B til "sentrum" på fredagen for å kjøpe is, cirka en km, og da gikk vi forbi hunder i minst halvparten av husene (og det var da tett i tett med hus hele veien). Hunder som helt klart passet på gårdsplassen, og som løp langs gjerdet for å bjeffe, eller kom løpende og "satt" i porten. Jeg var livredd for at en port skulle være åpen... Men jeg så aldri hund bli gått tur med, med unntak av et par hunder som gikk løse - og det var vanskelig å anslå om de tilhørte noen eller gikk for seg selv. Men dette er jo observasjoner gjort til og fra over tre dager i én landsby.

Da jeg var i Kroatia i sommer så hadde hotelleieren en hund. Den lå bundet i en kjetting på ca. 2 meter på forsiden av hotellet hver eneste dag, hadde kun et lite skjul å gå inn i og en skål vann. Viste seg at hunden var 16 (!!!) år gammel, og der hadde den ligget hele livet! Fikk så vondt av å se den hver dag, og hotelleieren skjønte nok ikke hvorfor vi nordmenn syntes synd på den. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mona skrev:

Jeg er blitt en sånn raring som har med løpesko på jobbreise og står opp før seks for å rekke en god joggetur før konferansen begynner :huh: Når skjedde dette? Jeg brukte å være den som drakk øl til langt på natt...

Å herregud... er du en sånn en, du... :o              :lol: En sånn som gir alle andre dårlig samvittighet :D 

Sånn går det når prinsesser leker seg på badet... :aww: 
14322566_1444634028897135_75385506974095

 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kelpiemind skrev:

Herregud, folk er gærne. Men ja, sånn mentalitet er det jo på enkelte. Jeg får selv beskjed om at det er på tide å lære meg å håndtere våpen, så jeg kan forsvare meg hvis jeg er alene her og noen kommer. Og da er jo mitt spørsmål; men altså, hva gjør jeg da, skal jeg liksom bare skyte noen for å drepe om jeg tror de kommer til å ta meg? Og det kommer jeg unna med? Kan jeg skyte personen i benet istedet? -Jo, men da kan de fortsatt drepe deg da. 
Jeg: :blink:
Det sies så, at man har lov til å skyte noen som opptrer truende så du er redd for ditt eget liv eller tror vedkommende er i ferd med å trekke av selv. Er liksom et helt annet samfunn. Her ute på landet ihvertfall, hadde ikke vært så mye fokus på det i byen tror jeg. 

Men altså, kaninoppdrett og folk truer med å skyte de som kommer inn på eiendommen..... Ja da vet du at du lever i USA .
Det er faktisk ikke lov å entre andres eiendom, og sånt er de veldig nøye på her. Det er kanskje fordi man ikke vet om vedkommende har våpen eller ikke også. Man kan aldri vite hva slags hensikt vedkommende har. Men ofte er det litt attituden også synes jeg da. Mye rart her borte altså, det er dessverre det. Helt annen måte å tenke på og oppleve verden. Ikke alle er sånn som det her da, heldigvis :)

Men, hvordan gjør man det da hvis man stikker innom for å feks levere noe, gir beskjed osv? Fester et hvitt flagg på bilen? :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11. september 2016 at 3:36 PM, JeanetteH skrev:

Var faktisk ikke huden jeg reagerte mest på, det var beina, klørene og den generelle missfargingen imellom alle rynkene på hunden. 

Tror faktisk aldri jeg har sett en basset med normale klør..

 

----

den siste uka har vært forferdelig tung.. Jobber turnus, og da kan det fort skje ting. Har jobbet noen doble vakter og har på det meste vært på jobb 17 timer på en dag. I dag har jeg fri, så da får jeg endelig tid til å gjøre noe annet enn å jobbe, spise, sove og lufte hunder. Valpekurs igjen i kveld, må ærlig si vi ikke har gjort så mye hjemmelekser :| vi har gjort alt alt, men ikke godt nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Th3a skrev:

Da jeg var i Kroatia i sommer så hadde hotelleieren en hund. Den lå bundet i en kjetting på ca. 2 meter på forsiden av hotellet hver eneste dag, hadde kun et lite skjul å gå inn i og en skål vann. Viste seg at hunden var 16 (!!!) år gammel, og der hadde den ligget hele livet! Fikk så vondt av å se den hver dag, og hotelleieren skjønte nok ikke hvorfor vi nordmenn syntes synd på den. :( 

The irony... En slik hund lever til den er 16, mens en annen som får jevnlig tur og aktivisering, veterinærbesøk, god mat og masse kjærlighet går med åtte år gammel av kreft...

Nå har jeg gjort noe som kan være skikkelig skummelt etter en uke med ferie - sjekket kontostatus! Og der var det overraskende romslig enda. Jeg hadde lagt inn matbudsjett på 500 kroner per dag, men jeg har jo ikke klart å spise og drikke så mye - både på grunn av overraskende lave priser og på grunn av fraværende matlyst i varmen. I Kroatia var jeg på restaurant fredagskvelden, og for en diger tallerken med flere typer kjøtt og pommes frites, samt en cola, så betalte jeg 70 NOK. På lørdagen fylte jeg en bærepose med en øl, 2 liter juice, 4 liter brus, baguette og croissant, ost og to typer skinke, masse sjokolade - og betalte 150 kroner. Jeg har enda igjen av brus og sjokolade. I går bestilte jeg middag på rommet her, goulashsuppe og kyllingrett, og det kom på 110 kroner. Frokost er inkludert på rommet, og ellers på dagen betalte jeg 30 kroner for en pølse i brød jeg delte med hundene, en cola til meg og halvannen liter vann til hundene. 

Synd jeg ikke er her lenger, jeg ville kommet hjem slank og smekker... Varmegrader og appetitt er uforenlig for meg...

Legg til at bensinen er mye billigere også, så er jeg lett innenfor feriebudsjettet - selv om jeg må betale ekstra for AC disse nettene her, DET hadde jeg ikke sett for meg :D

Nå skal jeg ut på Hop on Hop off-buss, tenker jeg, må bare smøre meg inn med solkrem og finne noen kalde vannflasker. Kudos til meg - jeg har klart meg uten å bli solbrent hittil, bank i bordet!

Håper alle har en fin dag!

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SFX skrev:

The irony... En slik hund lever til den er 16, mens en annen som får jevnlig tur og aktivisering, veterinærbesøk, god mat og masse kjærlighet går med åtte år gammel av kreft...

Nå har jeg gjort noe som kan være skikkelig skummelt etter en uke med ferie - sjekket kontostatus! Og der var det overraskende romslig enda. Jeg hadde lagt inn matbudsjett på 500 kroner per dag, men jeg har jo ikke klart å spise og drikke så mye - både på grunn av overraskende lave priser og på grunn av fraværende matlyst i varmen. I Kroatia var jeg på restaurant fredagskvelden, og for en diger tallerken med flere typer kjøtt og pommes frites, samt en cola, så betalte jeg 70 NOK. På lørdagen fylte jeg en bærepose med en øl, 2 liter juice, 4 liter brus, baguette og croissant, ost og to typer skinke, masse sjokolade - og betalte 150 kroner. Jeg har enda igjen av brus og sjokolade. I går bestilte jeg middag på rommet her, goulashsuppe og kyllingrett, og det kom på 110 kroner. Frokost er inkludert på rommet, og ellers på dagen betalte jeg 30 kroner for en pølse i brød jeg delte med hundene, en cola til meg og halvannen liter vann til hundene. 

Synd jeg ikke er her lenger, jeg ville kommet hjem slank og smekker... Varmegrader og appetitt er uforenlig for meg...

Legg til at bensinen er mye billigere også, så er jeg lett innenfor feriebudsjettet - selv om jeg må betale ekstra for AC disse nettene her, DET hadde jeg ikke sett for meg :D

Nå skal jeg ut på Hop on Hop off-buss, tenker jeg, må bare smøre meg inn med solkrem og finne noen kalde vannflasker. Kudos til meg - jeg har klart meg uten å bli solbrent hittil, bank i bordet!

Håper alle har en fin dag!

Ironien er teit innimellom. Jeg kjenner meg bitter over at alle hundene mine, unntatt 1, har måttet blitt avlivet pga sykdom relativt tidlig. Uansett hvor mye forarbeid jeg har gjort.. Mens den schäferen som søsteren min kjøpte tilfeldig på Finn, har aldri hatt noe særlige plager av noe.. Fjernet ene jurlista, thats it.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørover og ikke minst østover i Europa så brukes jo hunder først og fremst til vokting, de går løse i en inngjerdet hage eller står i kjetting foran innganger. Hvis man tar dem med på tur så er jo huset helt ubevoktet! 

I dag skal jeg huske en time undervisning i utdanningsvalg, den glemte jeg forrige uke. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste hunden jeg har hatt som har blitt gammel, han ble nesten 13 år, er et resultat av en tjuvparring. Han er også den som har vært best mentalt (om vi ser bort fra bolla, for hun er jo hunden over alle hunder - dessverre er hun ikke min, selv om hun bor sammen med meg), til tross for at han ikke fikk noen form for sosialisering og jeg gjorde alt jeg mener er feil i dag. Jeg tok han bare fordi han var siste i kullet som ikke ble solgt også, uten noen tanke om bruk, helse på foreldre eller noe, jeg tenkte ikke to ganger over at faren hans ble avlivet 6 år gammel pga kreft engang. Tommy selv fikk forstørret prostata 9 år gammel og ble kastrert for det, bortsett fra det så var han bare hos veterinær for vaksine og sying av bittskader (andre hunder fløy på han, fordi jeg lot han være sammen med shitbikkjer. Han ble ikke redd andre hunder av den grunn han, han rista det av seg og var like grei i sitt neste møte med hunder - selv hunder som hadde bitt ham). Det er ironi? 

Den eldste belgeren jeg har hatt, er Dina, hun ble 8 år og 8 mnd. Nora er 8 år og 2,5 mnd. Nora kommer sikkert til å bli 16 år, med sin skrapmentalitet og allergi og noe rart som jeg antar foregår i hodet hennes (senilitet? Hun ser det hun vil se og hører det hun vil høre). Jeg var sikker på at jeg måtte avlive henne for 4 år siden, da hun var på sitt verste med allergien, så det ville vært ironisk om hun ble styggammel. Ironisk på en koselig måte, denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...