Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Da var Casper kommet hjem, og huset er komplett igjen :ahappy: 

Han virker litt trøtt og sliten etter en helg på fjellet, så tipper at vi får en rolig morgen i morgen :D Tipper han har lekt og herjet litt vel mye i tillegg til å ha vært på flere lange og gode turer. Man blir sliten av å henge med bestekompisen en helg altså :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

42 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Okei. Når jeg googler det, virker det som det finnes alternativer, men hvis du har sjekket med legen så stemmer nok det.

 

39 minutter siden, *Kat84* skrev:

Har du prøvd minipiller? Hvis det er hormoner i store mengder du ikke tåler og som kan trigge migrene, så kan kanskje det være en løsning. Men du har kanskje allerede snakket med legen om det? 

Altså, finnes det noe som kan hjelpe så vil jeg prøve det, migrene eller ei... Har ny lege nå så jeg skal ta en prat med denne legen også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Dehydrering har jeg ikke tenkt på engang, og jeg har jo ikke akkurat fått i meg noe særlig i dag heller. Så det kan jo være en årsak ja! 

Tja, leiligheten ser litt bomba ut, guttene har fått utfolde seg litt fritt i dag :P Men mamma kom og la dem. Jeg har ligget på sofaen i hele dag. Barnehagekjøring må jeg nok fikse sjøl, men det skal gå greit. Er i litt bedre form nå.

Få i deg bittelitt salt. Oppkast og diaré gir tap av elektrolyttene natrium, kalium, kalsium og clorid, de må også erstattes sammen med væske. Kok opp 1 liter vann, tilsett 1 ts salt og litt sukker. Drikk teskjevis til å begynne med.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tricolor skrev:

Få i deg bittelitt salt. Oppkast og diaré gir tap av elektrolyttene natrium, kalium, kalsium og clorid, de må også erstattes sammen med væske. Kok opp 1 liter vann, tilsett 1 ts salt og litt sukker. Drikk teskjevis til å begynne med.

Takk! Skal gjøre det. Føler meg helt svak :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Line skrev:

 

@SFX Gratulerer igjen, kjempemorro! Lurer på om vi ikke må planlegge en felles ferie/utstillingstur!

Jeg drar gjerne på tur med andre, så lenge de bare kan stjele gruppeplasseringer fra meg :D

Gjett hvem som fikk et CACIB til i dag? Jo, det var Foenix, fuglen min! Hun løp seg helt inn til BIR, og det var egentlig en straff i dag, når gradestokken viste nesten 40 i sola. Men alle resultat slettes om du ikke møter i finalene, så da må en jo bare. Heldigvis var det minst 15 grader kaldere i burene - silvershade funker fett. I tillegg lå de på cool-mats, og den gjør jo noe med deres temperatur, selv om det ikke synes på gradestokken i buret (ja, jeg hadde med gradestokk, for å ha litt ekstra hjelp til å ha kontroll på varmen.) Etter rasebedømmelsen flyttet vi oss til et mer skyggefullt område lengst vekk fra ringene, og da var faktisk hundene svale i pelsen når jeg kjente på dem. De hadde også hver sin skål med tre liter vann tilgjengelig, så det gikk jo bra - men det har stresset meg litt. Det var ikke meningen at det skulle være så varmt nå, det er overraskende varm høst i denne delen av Europa, sier de.

Nå er vi innlosjert i Budapest, på et hotell som får meg til å føle meg som Pretty Woman - en portier møtte meg på den private parkeringsplassen for å ta bagasjen min, og eskorterte meg opp til leiligheten, slo på alle lys, viste meg alle rommene (kjøkken, bad og soverom), og jeg lurte på om jeg burde gi ham tips, men det får en jo ikke gjort med visa-kortet... Jeg har fått levert middag og dessert på rommet, og alt er bare fryd og gammen. Jeg har badekar som skal utnyttes, og det er mye mulig at jeg bare blir her til vi skal dra igjen - det var 27 grader i sentrum da jeg kjørte der for to timer siden, det er ikke noe jeg orker å trave lenge i - verken med eller uten hunder.

Jeg betaler 2.200 for fire netter på dette rommet, og jeg betalte nettopp 150 kroner for en pastarett, dessert og to cola. Så er det ekstra for parkering (75 kroner døgnet - det er jo helt innenfor), ekstra for hund (130 kroner natta - billigere enn hjemme), og ekstra for fjernkontrollen til AC så jeg kunne slå på den!!! Det er ikke innafor, men ikke pokker om jeg orker å krangle på sånt nå.

Vi må få sett noe av Budapest, den virket som en vakker by da jeg kjørte rundt i over en time for å finne parkeringsplassen til hotellet (kjørte forbi hotellet fire ganger, men en må jo kjøre et par mil før en får snudd pga enveiskjørte gater og sentrum og bruer og parlamentsbygninger og fandens oldemor - denne byen frustrerer meg bak rattet). Jeg var i ferd med å praie en taxi, så den kunne geleide meg rett - men jeg fant jo ikke noe egnet sted å stoppe for å ringe etter taxi heller, og kom bare lenger og lenger unna hotellet - igjen. Så tok jeg en ulovlig 180 grader, flekket bilen inn i første og beste tverrgate, ringte hotellet - og sto i riktig gate for parkeringsbakgården deres! O M F G...

Jeg lurer på om jeg må ha en cola til fra minibaren. Den koster 400 HUF. Det er 12 NOK. Jeg føler meg som den millionæren, betaler bensin for flere tusen og middag på døra til flere tusen. 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Takk! Skal gjøre det. Føler meg helt svak :P 

I mitt barndomshjem var tynn, lys buljong standard ved omgangssyke. Mamma visste sikkert null om elektrolytter. Men hun hadde observert at formen ble bedre med tilførsel av salt.

På barneavd ved regionsykehuset her anbefalte de kokt vann fordi det endrer visst litt egenskaper når det kokes. Sukker har visstnok ugunstig virkning på tarmens evne til å suge opp væske i denakutte fasen. Derfor anbefalte de ikke mye sukret drikke, men litt sukker for energitilførsel

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

g ekstra for fjernkontrollen til AC så jeg kunne slå på den!!! Det er ikke innafor, men ikke pokker om jeg orker å krangle på sånt nå.

Visste ikke at det fremveles ble praktiskert, men det var ikke uvanlig før nedover europa at man måtte betale ekstra for å få bruke AC, og dermed betalte for å få ut fjernkontrollen. Var sist borti det i frankrike da jeg var 17.

Ellers grattis med fantastiske resultater på de to firfotingene! :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tricolor skrev:

I mitt barndomshjem var tynn, lys buljong standard ved omgangssyke. Mamma visste sikkert null om elektrolytter. Men hun hadde observert at formen ble bedre med tilførsel av salt.

På barneavd ved regionsykehuset her anbefalte de kokt vann fordi det endrer visst litt egenskaper når det kokes. Sukker har visstnok ugunstig virkning på tarmens evne til å suge opp væske i denakutte fasen. Derfor anbefalte de ikke mye sukret drikke, men litt sukker for energitilførsel

Eneste som endrer seg ved egenskapene til vann ved koking er at vannet koker og blir vanndamp. Men jeg tipper at det dreper en del bakterier :) 

 

Bikkja mi var så opptatt av å få komme seg inn på soverommet og legge seg, slik vi alltid gjør om kvelden, at han ikke kunne vente til jeg åpna døra. Han dytta den opp selv, han (stod på gløtt). Kan jo ikke bare stå i gangen når vi har slukka lys og gått ned trappa, liksom. Babycallen lager også en lyd som ligner mistenkelig på ringeklokka, ifølge Marko, så når vi skrur av den må man boffe lavmælt i tilfelle det faktisk er døra. Han er så snål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag minnet Facebook meg på at var 4 år siden jeg avlivet min første rottis.. Og det får en til å begynne og tenke på hvor uflaks man har hatt..  

Jeg har vært hundeeier i 13 år.. Og ved siden av meg ligger hund nr 7 og 8.. Ingen av hundene har blitt over 7 år så vidt jeg kan huske.. 2 hunder død/avlivd før de ble 3 år.. Og det tetteste jeg har mistet to hunder var 1 år minus ei uke, på dagen.. 

Og folk synes jeg er rar når jeg sier jeg hater valper og unghunder.. Jeg har hatt min del av de som hundeeier.. Litt oftere enn den gjennomsnittlige hundeeier :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Line skrev:

Vi må skaffe en større bil da :lol: 

Og grattis med fantastiske resultater! Kjempemorro :ahappy: 

Ja, jeg får ikke skvist inn mange rosettene, og i hvert fall ikke noen hunder til :D Men det bør bli litt bedre plass snart, når hundene får spist mer av tørrfôret... Kanskje det kan bli noen souvenirer med hjem?

Veldig moro! Håpte jo veldig på at vi skulle klare et CACIB, så to sånne var stas. Og dagens finske dommer delte ikke ut ved dørene. Hun holdt jo tilbake certet på Glam, for eksempel.

12 minutter siden, Raksha skrev:

Visste ikke at det fremveles ble praktiskert, men det var ikke uvanlig før nedover europa at man måtte betale ekstra for å få bruke AC, og dermed betalte for å få ut fjernkontrollen. Var sist borti det i frankrike da jeg var 17.

Ellers grattis med fantastiske resultater på de to firfotingene! :ahappy: 

Jeg fikk ikke med meg prisen en gang, for jeg bryr meg ikke når det er så varmt at lufta er tung å puste i før hundene har kommet inn. Jeg er viking, jeg trives best med 15-16 grader ute og et par til inne.

Tusen takk! Finingene mine!

Her er dem i morges foran noe historisk bygningsmasse i Osijek jeg ikke helt fikk taket på hva var - etter utstillingsdagen i går droppet vi sightseeing, vi ville bare tilbake til rommet for å nyte takvifta og bælme vann.

14224696_10157278532155136_4924111631905

Fra BIR-finalen i går, hvor Glam står først som beste junior og fjaser med innhanket handler, jeg er bakerst med Foenix, og i midten er han som dommeren åpenbart syntes var vakrest siden han fikk BIR da:

14322612_10157275512595136_3982002998959

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kan arra! 

Vi skal søke om 2 prøver, 1 er satt dato på, 1 gjenstår litt detaljer rundt. Må vi søke begge samtidig, eller kan vi søke den som vi har satt dato på nå. Også søke nr 2 når vi har bedre oversikt på den? (Innenfor fristen selvsagt). Samme gren, men forskjellige helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Krutsi said:

I dag minnet Facebook meg på at var 4 år siden jeg avlivet min første rottis.. Og det får en til å begynne og tenke på hvor uflaks man har hatt..  

Jeg har vært hundeeier i 13 år.. Og ved siden av meg ligger hund nr 7 og 8.. Ingen av hundene har blitt over 7 år så vidt jeg kan huske.. 2 hunder død/avlivd før de ble 3 år.. Og det tetteste jeg har mistet to hunder var 1 år minus ei uke, på dagen.. 

Og folk synes jeg er rar når jeg sier jeg hater valper og unghunder.. Jeg har hatt min del av de som hundeeier.. Litt oftere enn den gjennomsnittlige hundeeier :lol: 

Forstår den følelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SFX skrev:

Ja, jeg får ikke skvist inn mange rosettene, og i hvert fall ikke noen hunder til :D Men det bør bli litt bedre plass snart, når hundene får spist mer av tørrfôret... Kanskje det kan bli noen souvenirer med hjem

Hjelper jo ikke om snuseren får plass først nå dine har spist opp maten sin da :P større bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Line skrev:

Hjelper jo ikke om snuseren får plass først nå dine har spist opp maten sin da :P større bil!

Større bil forutsetter større lønn :P Får ikke billån på inntekten jeg har nå, så Sitronen må enten putre en stund til for meg, eller så må jeg kjøpe russebil til 15.000 til oss og bli religiøs hver gang jeg er på veien.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Perfect Image said:

Litt høyt blodtrykk etter fb diskusjoner. MÅ lære meg å ikke kommentere så jeg kan legge meg isteden :aww:

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Jeg syns det er bra at du kommenterer. Noen trenger litt oppdragelse!! Og litt realitetsorientering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, rosinbolle skrev:

Eneste som endrer seg ved egenskapene til vann ved koking er at vannet koker og blir vanndamp. Men jeg tipper at det dreper en del bakterier :) 

 

 

Tja, det forsvinner vel noen luftbobler hvis jeg ikke husker feil fra barneskolens fysikk. Og så får vannet en flau smak når det er kokt, ifølge den samme fysikkboka. Og i det lille heftet som jeg etterhvert fikk utdelt 4 av på helsestasjonen, som inneholdt tips og råd ved smittsomme barnesykdommer og omgangssyke, stod det at man skulle koke opp vann med salt/ sukker. Så litt må den kokingen ha for seg. De fleste drikkevannskilder i Norge har vel ikke sååå store mengder bakterier at koking har noe særlig betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Tricolor said:

Tja, det forsvinner vel noen luftbobler hvis jeg ikke husker feil fra barneskolens fysikk. Og så får vannet en flau smak når det er kokt, ifølge den samme fysikkboka. Og i det lille heftet som jeg etterhvert fikk utdelt 4 av på helsestasjonen, som inneholdt tips og råd ved smittsomme barnesykdommer og omgangssyke, stod det at man skulle koke opp vann med salt/ sukker. Så litt må den kokingen ha for seg. De fleste drikkevannskilder i Norge har vel ikke sååå store mengder bakterier at koking har noe særlig betydning.

Man koker opp for å få løst opp saltet og sukkeret ordentlig. Løselighet til salt i vann øker med økende temperatur på vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Krutsi skrev:

I dag minnet Facebook meg på at var 4 år siden jeg avlivet min første rottis.. Og det får en til å begynne og tenke på hvor uflaks man har hatt..  

Jeg har vært hundeeier i 13 år.. Og ved siden av meg ligger hund nr 7 og 8.. Ingen av hundene har blitt over 7 år så vidt jeg kan huske.. 2 hunder død/avlivd før de ble 3 år.. Og det tetteste jeg har mistet to hunder var 1 år minus ei uke, på dagen.. 

Og folk synes jeg er rar når jeg sier jeg hater valper og unghunder.. Jeg har hatt min del av de som hundeeier.. Litt oftere enn den gjennomsnittlige hundeeier :lol: 

:hug: Kjenne følelsen. 

Min yngste er nå 6 år! Og jeg orker fremdeles ikke tanken på valp... :lol: 

 

Sitter og ler med litt sånn skrekkblandet fryd og lurer på om det er noen naboer av @Kelpiemind jeg leser om. Amerikansk kaningruppe for kjøttkaniner. Noen har uvedkommende inn på eiendommen støtt og stadig og blant annet fått skadet minst en kanin. Så kommer det nedover i kommentarene, samme person da, men vedkommende får støtte av endel: 

" Thank God I live in Texas. I can shoot anyone screwing with my livestock "

"  Messing with livestock will get you killed. Plus with Texas law if you live in the country castle doctrine extends to your property especially at night "

" if they run in Texas you're not supposed to shoot. That's why you don't yell. You just end the threat "

" And you have to shoot to kill. If not then you will go to jail because that's proof you weren't in fear of your life or livelihood

:|

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, enna skrev:

Man koker opp for å få løst opp saltet og sukkeret ordentlig. Løselighet til salt i vann øker med økende temperatur på vannet.

Men det spørs også litt på mengden.. En liten mengde sukker eller salt vil være like oppløselig i kaldt vann som varmt.. Men du øker mengden man kan ha oppi før vannet blir mettet i varmt enn kaldt.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida var gratis. Nei faktisk hadde jeg betalt noen for å hente henne istad. Hun ødela de to fineste toppene/tunikaene jeg hadde. Jeg ELSKET virkelig de klærne. Hun hadde ikke bare ødelagt de, hun hadde revet de i fem tusen fillebiter. Vurderte helt oppriktig å sy dem en periode til jeg skjønte at det aldri kom til å likne på det plagget det skulle være engang :lol: 

Når hun først skulle ødelegge noe kunne hun ihvertfall tatt noe som var mulig å erstatte, begge de tunikaene er ute av produksjon :sleep: Og jeg finner nesten aldri klær jeg liker. 

Godt hun er søt :P Spesielt nå som hun sover :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pixie skrev:

Det som fjerner eggløsning går visst ikke helt overens med migrenen min ifølge legen, men jeg håper jo på at det kommer noe nytt på markedet...

 

1 time siden, Pixie skrev:

 

Altså, finnes det noe som kan hjelpe så vil jeg prøve det, migrene eller ei... Har ny lege nå så jeg skal ta en prat med denne legen også.


Jeg har hatt mye migrene oppigjennom, startet på Cerazette (Minipillen) i 2010, ikke merket noe forskjell på hodet fra eller til etter det. Har så og si aldri mensen, og om jeg får det, så er det så lite blødning at det knapt merkes. Skal nevnes at jeg har lange og ujevne sykluser i utgangspunktet dog. Syklusen går jo noenlunde fordeom da. Såvidt jeg har forstått det så er det eneste cerazette gjør å forhindre at eggene fester seg i livmoren/livmorhinnen, så eventuelle fertile egg går "rett igjennom" systemet. 
Vurderer å få satt inn p stav, det skal vistnok ha samme virkemiddel, så slipper jeg å huske pillene hver dag. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...