Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

31 minutter siden, Wednesday skrev:

Har synsproblemer ennå, men pleier ikke ha vondt i hodet pga det, med mindre det har vært en anstrengende dag, lang skoledag f.eks. Når jeg har vondt i hodet, er det som regel pga nakken, men den pleier ikke være slik som i dag. Denne var nesten like vond som spinalhodepine, bare at det ikke hjalp å ligge flatt. Men det hjalp med solid dose med smertestillende. Blir litt bekymra når en plutselig får slike smerter i hodet som ikke har noen logisk grunn.

Ja, jeg skjønner at det er litt skremmende... spinalhodepinen er jo grusom... Håper det går over :) 

Har bare surfepause for å hvile malearmen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wednesday skrev:

Er det vanlig med sterk hodepine sammen med omgangssyke? Den nærmer seg nivå med spinalhodepine, så nå er det den som holder meg liggende, og ikke så mye kvalmen.

Er ikke bare det at du blir stram i nakken av å kaste opp, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Tommy skrev:

Når du begynner i praksis og innser at du ikke har fine nok klær til å bli tatt seriøst og ikke råd til å handle inn alt nytt. Gir opp. 

På H&M har de ofte billigstativer. Har funnet mye greit der selv. Men om de har noe særlig til menn vet jeg ikke. Det har jeg ikke sett etter. 
Ellers så kan du gjøre som Line sier og se etter noe pent på Fretex eller andre bruktbutikker. 
 

Nå har jeg vært ute på tur. En litt eldre kar så at Sjef drømte seg litt bort med løpetidslukt og jeg prøver å få oppmerksomheten hans. Han spør om jeg har godbiter han kan lukte på. Jada, sier jeg, men det lukter visst veldig godt her. Da svarer han mannen: Ja men du må finne noe som lukter enda bedre enn luktene her da! :) 
Lykke til med å finne noe som lukter bedre enn tisper med løpetid når han står der med fanten på utstilling og kjeven begynner å dirre av godlukta tenkte jeg da :lol: Men fint at folk prøver å komme med innspill altså, for all del! :)

Han selv er i hvert fall veldig fornøyd nå. Han ligger ved siden av meg med hodet oppå skulderen min og puster tungt og stikker tunga bittelitt ut og gir meg nuss på øret :wub: Jeg tror ikke han helt har skjønt selv hvor tungt det hodet hans er i lengden... 

Nå må jeg skrive et par mailer jeg har glemt ut alt for mange ganger. Og så er det kanskje på tide å skrive enda flere søknader. Endelig ligger det en del interessant ute :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tinkie skrev:

Er ikke bare det at du blir stram i nakken av å kaste opp, da?

Hvis dét er alt som skal til for å få en hodepine av dette kaliberet, så legger jeg opp for godt altså :lol: Da er jeg for gammel! Men klart, det kan sikkert hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Hvis dét er alt som skal til for å få en hodepine av dette kaliberet, så legger jeg opp for godt altså :lol: Da er jeg for gammel! Men klart, det kan sikkert hende.

Dehydrering kan gi en ganske vond hodepine, og det er lett å bli dehydrert om man kaster opp. Og i tillegg da med spenninger så er det ikke så rart, kanskje? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sa at jeg ligner på bestemor når jeg er sliten og har vondt. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke det. Det jeg husker av bestemor er jo at hun var gammel, liksom. Og bestemor-aktig, en sånn en med skjørt og forkle og kofte, sånn som bestemødre så ut da jeg var ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akutt lyst på krydderkake. Klarte heldigvis å forhandle med meg selv så det ble vafler i stedet. To vafler, av ett egg. Den krydderkaka ville jo fått bein å gå på om jeg ble sluppet løs på den.

Nå begynte det jaggu å blåse og regne igjen. Jeg liker vær jeg altså, men jeg liker å gå kveldsturer uten å få to søkkvåte hunder med skitne labber også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 5 timer i Frognerparken med poden og Toddy i dag. Vi møtte heldigvis på en guttunge og en far vi kjenner vagt via søsteren så vi hang sammen. 

Det var såpass mange turister som var mer opptatt av å ta bilde av Toddy enn monolitten at pappaen foreslo at jeg skulle sette opp et skilt hvor det sto "photo of the blue eyed dog = 10 NOK. Selfie with the dog 50 NOK "

Enkelte turister eier ingen hemninger,  de kikket ikke på meg en gang før de begynte å ta Selfie med bikkja liksom. Godt han er glad i folk!  Den eneste som tok kontakt med meg var ei fra Boston som hadde kjørt hundespann i Alaska og som mente at Toddy var den vakreste huskyen på jord.  Hun hadde sett mange må vite,  så hun var ekspert.  Jeg lurer på hvor mange bilder av bikkja mi som ligger ute på nettet nå. 

Og så lurer jeg på hva det er med akkurat Toddy som gjør at folk går av skaftet.  Han er et helt normal blåøyd AH.  Jeg har sett mange jeg synes er penere... Han er uren i det hvite i ansiktet b.l.a.  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, det er rett og slett det altså. De oppfører seg bortimot eksemplarisk i dag da, med noen få rampeunntak. Men de har jo behov, som bleier og mat, fordet. 

Flinke gutter! Men ja, behov har de uansett, håper du får mer hjelp snart! Og noen som kan kjøre og hente i barnehage i morgen? 

-----

 Sovna visst før jeg rakk å sende dette. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaja skrev:

Dehydrering kan gi en ganske vond hodepine, og det er lett å bli dehydrert om man kaster opp. Og i tillegg da med spenninger så er det ikke så rart, kanskje? 

Dehydrering har jeg ikke tenkt på engang, og jeg har jo ikke akkurat fått i meg noe særlig i dag heller. Så det kan jo være en årsak ja! 

2 minutter siden, Raksha skrev:

Flinke gutter! Men ja, behov har de uansett, håper du får mer hjelp snart! Og noen som kan kjøre og hente i barnehage i morgen? 

-----

 Sovna visst før jeg rakk å sende dette. :lol: 

Tja, leiligheten ser litt bomba ut, guttene har fått utfolde seg litt fritt i dag :P Men mamma kom og la dem. Jeg har ligget på sofaen i hele dag. Barnehagekjøring må jeg nok fikse sjøl, men det skal gå greit. Er i litt bedre form nå.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og typen har jo annonse ute på Finn dått no, under "ØNSKES LEID". Til nå har vi vel fått 6-7 henvendelser. Og det ser ikke ut til å stoppe med det første heller.... :D 

Så nå har vi nesten fått et "luksusproblem", for hvem skal vi velge...? :P Det er mange gode kandidater og enda er det noen visninger vi skal på.... :D Hadde liksom ikke trodd at vi skulle få den problemstillingen.... Så må nesten skrive opp de som er aktuelle for oss, så må vi rett og slett prøve å bestemme oss. Ikke lett dette..... :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittdag. Jeg gleder meg nesten til jeg kommer i overgangsalderen... blir så grusomt deppa i starten av eggløsningsuka. Skikkelig sånn "jeg er bare i veien og alle vil få det så mye bedre om de slipper å ha med meg å gjøre". Alt er feil og jeg blir skikkelig irritabel. Det letter etter et par dager, så er det på igjen ved mens. Helt ærlig, om jeg skulle på få påvist noe engang som ville gjort det aktuelt med fjerning av eggstokker/livmor ville jeg ikke nølt, bare fjern dritten. Jeg har ikke bruk for det, hele hormontullet gir meg bare dårlige dager. Blir helt greit å bli gammel, man kan alltids få kjøpt glidemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Drittdag. Jeg gleder meg nesten til jeg kommer i overgangsalderen... blir så grusomt deppa i starten av eggløsningsuka. Skikkelig sånn "jeg er bare i veien og alle vil få det så mye bedre om de slipper å ha med meg å gjøre". Alt er feil og jeg blir skikkelig irritabel. Det letter etter et par dager, så er det på igjen ved mens. Helt ærlig, om jeg skulle på få påvist noe engang som ville gjort det aktuelt med fjerning av eggstokker/livmor ville jeg ikke nølt, bare fjern dritten. Jeg har ikke bruk for det, hele hormontullet gir meg bare dårlige dager. Blir helt greit å bli gammel, man kan alltids få kjøpt glidemiddel.

Er det ikke bedre å kjøre på med noe prevensjon som gjør at du ikke får mensen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Er det ikke bedre å kjøre på med noe prevensjon som gjør at du ikke får mensen da? 

Det som fjerner eggløsning går visst ikke helt overens med migrenen min ifølge legen, men jeg håper jo på at det kommer noe nytt på markedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Pixie skrev:

Det som fjerner eggløsning går visst ikke helt overens med migrenen min ifølge legen, men jeg håper jo på at det kommer noe nytt på markedet...

Okei. Når jeg googler det, virker det som det finnes alternativer, men hvis du har sjekket med legen så stemmer nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, enna skrev:

 

Interessant, og faktisk litt skremmende at det er like farlig på mange områder. Det er jo snus "alle" bruker nå i stedet for å røyke.. 

34 minutter siden, Pixie skrev:

Det som fjerner eggløsning går visst ikke helt overens med migrenen min ifølge legen, men jeg håper jo på at det kommer noe nytt på markedet...

Har du prøvd minipiller? Hvis det er hormoner i store mengder du ikke tåler og som kan trigge migrene, så kan kanskje det være en løsning. Men du har kanskje allerede snakket med legen om det? 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...