Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

6 minutter siden, JeanetteH skrev:

Klarte ikke holde meg og måtte trykke en gråte smiley. Syns dette var trist å se på jeg. 

(nkk publiserte bilder fra Orre)

14257579_1343989288944517_36954713507706

Du var tydeligvis ikke alene om det. 2 andre har også gjort det. 

Det er helt på trynet at enn hund med så mye løs hud som er i veien og som drar hele øyelokkene nedover kan plasseres og skrytes av på den måten. 
Helt sykt... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Du var tydeligvis ikke alene om det. 2 andre har også gjort det. 

Det er helt på trynet at enn hund med så mye løs hud som er i veien og som drar hele øyelokkene nedover kan plasseres og skrytes av på den måten. 
Helt sykt... :( 

Var faktisk ikke huden jeg reagerte mest på, det var beina, klørene og den generelle missfargingen imellom alle rynkene på hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Var faktisk ikke huden jeg reagerte mest på, det var beina, klørene og den generelle missfargingen imellom alle rynkene på hunden. 

Ja, det la jeg også merke til. 
Men synes likevel at den var veldig ekstrem i forhold til hudfolder, og jeg synes det er rart at det blir sett på som korrekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja, det la jeg også merke til. 
Men synes likevel at den var veldig ekstrem i forhold til hudfolder, og jeg synes det er rart at det blir sett på som korrekt. 

Selv om den har blitt tatt bilde av på en utstilling, så betyr det ikke at det blir ansett som korrekt.. Bare sånn generelt sagt ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja, det la jeg også merke til. 
Men synes likevel at den var veldig ekstrem i forhold til hudfolder, og jeg synes det er rart at det blir sett på som korrekt. 

Står ikke noe om premiering da :) Det er bare ett bilde tatt på plassen. Men er tatt av NKK sin fotograf, og jeg syns de bør tenke seg litt om hva de promoterer. 

For en tid tilbake postet de enn bilde av en fransk bulldog som knapt hadde hull til nesen sin fra en utstilling, mange reagerte på det også. Jeg bare tenker de bør det gå en tanke eller to igjennom hode sitt før de publiserer som "reklame" for dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Selv om den har blitt tatt bilde av på en utstilling, så betyr det ikke at det blir ansett som korrekt.. Bare sånn generelt sagt ;) 

Nei det er jo sant nok :)

Får da ikke håpe at det er det som er standarden for hvordan de som plasseres ser ut. 

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Står ikke noe om premiering da :) Det er bare ett bilde tatt på plassen. Men er tatt av NKK sin fotograf, og jeg syns de bør tenke seg litt om hva de promoterer. 

For en tid tilbake postet de enn bilde av en fransk bulldog som knapt hadde hull til nesen sin fra en utstilling, mange reagerte på det også. Jeg bare tenker de bør det gå en tanke eller to igjennom hode sitt før de publiserer som "reklame" for dagen. 

Jeg måtte gå tilbake til FB for å dobbelsjekke om det stod noe, og det gjorde det heldigvis ikke :) 
Men det er litt rart at de legger ut ting som helt klart, etter min mening i hvert fall, burde være i strid med deres holdninger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg måtte gå tilbake til FB for å dobbelsjekke om det stod noe, og det gjorde det heldigvis ikke :) 
Men det er litt rart at de legger ut ting som helt klart, etter min mening i hvert fall, burde være i strid med deres holdninger. 

 

Det er akkurat det jeg reagerer på også egentlig. Det burde går en tanke eller to igjennom hode før det trykkes "publiser". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

For en tid tilbake postet de enn bilde av en fransk bulldog som knapt hadde hull til nesen sin fra en utstilling, mange reagerte på det også. Jeg bare tenker de bør det gå en tanke eller to igjennom hode sitt før de publiserer som "reklame" for dagen. 

Det bildet slettet de jo faktisk, etter at det kom reaksjoner. Skjer sikkert med dette også, om det kommer nok misnøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det bildet slettet de jo faktisk, etter at det kom reaksjoner. Skjer sikkert med dette også, om det kommer nok misnøye.

Stemmer det!

Tenke det er greit jeg. Det er en måte for medlemmene å vise hva de mener, og at ting blir "sett". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stankelbeinet har hatt sin debut på valpeshow (8mnd). BIR, BIG og kasta ut av bis uten plassering for der skulle det visst bare være teppetissere. Hrrmf. Er det blitt vanlig å skrelle alt av "store" hunder i BIS nå?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Stankelbeinet har hatt sin debut på valpeshow (8mnd). BIR, BIG og kasta ut av bis uten plassering for der skulle det visst bare være teppetissere. Hrrmf. Er det blitt vanlig å skrelle alt av "store" hunder i BIS nå?

Sent from my iPhone using Tapatalk

De gangene jeg har fulgt med på BIS-finalene så har det stort sett vært Chihuahua, Mops, Shitzu, Lhasa Apso, Pomeranien, og andre sånne små som blir plassert. Ikke alle de på en og samme så klart, men denne type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Symra satte seg helt inntil meg i sofaen og snudde ansiktet mot meg. "Min lille elskling", sa jeg. "RAAAAAP!" sa hun.

:lol: 

1 time siden, Wednesday skrev:

Er det vanlig med sterk hodepine sammen med omgangssyke? Den nærmer seg nivå med spinalhodepine, så nå er det den som holder meg liggende, og ikke så mye kvalmen.

Kanskje ikke så sterk som spinalhodepinen nei.... trur eg... Kan hodepinen ha sammenheng med synsproblemene dine? Om du har dem fortsatt? 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Klarte ikke holde meg og måtte trykke en gråte smiley. Syns dette var trist å se på jeg. 

(nkk publiserte bilder fra Orre)

14257579_1343989288944517_36954713507706

Det er jo bare trist... :( NKK burde kanskje slutte å publisere bilder av alle ekstreme raser med tanke på hva de jobber for - og heller promotere raser med mer normalt utseende. Det er jo typisk da, at det er de ekstreme hundene som blir promotert, det er jo det folk synes er "morsomt" å se liksom... og det er jo derfor de har blitt sånn også, til syvende og sist. Folk vil ha det... 

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Stankelbeinet har hatt sin debut på valpeshow (8mnd). BIR, BIG og kasta ut av bis uten plassering for der skulle det visst bare være teppetissere. Hrrmf. Er det blitt vanlig å skrelle alt av "store" hunder i BIS nå?

Nei? BIS gjenspeiler vel bare hva dommeren den dagen synes er best. Verken mer eller mindre :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

De gangene jeg har fulgt med på BIS-finalene så har det stort sett vært Chihuahua, Mops, Shitzu, Lhasa Apso, Pomeranien, og andre sånne små som blir plassert. Ikke alle de på en og samme så klart, men denne type. 

Nu vel... *host*.... de rasene går jo ikke sammen i BIS med mindre de samler alle BIR-vinnerne i en smørje i BIS-finalen da :P. De hører jo til samme gruppe (bortsett fra pommen selvsagt) :D 

Nå skriker magen av sult... jeg venter på at hjortegryta mi skal bli ferdigtint :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Siri skrev:

Nu vel... *host*.... de rasene går jo ikke sammen i BIS med mindre de samler alle BIR-vinnerne i en smørje i BIS-finalen da :P. De hører jo til samme gruppe (bortsett fra pommen selvsagt) :D 

Nå skriker magen av sult... jeg venter på at hjortegryta mi skal bli ferdigtint :D 

Nei, som sagt ikke alle de i samme finale. Men det er en av disse jeg har lagt merke til at alltid er representert ;)  

PS: På mindre utstillinger så går gjerne BIR junior vinnere direkte i BIS-finaler *host* :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi gjort nye ting, prøvd oss på singling og deling, morro med noe nytt. Måtte ha ut søye med små lam, delte fint, opp i skogen var det å single ut ene søya og få henne ut på jordet igjen. Sistnevnte var litt spennende, å skulle single ut én av to uten andre synlige å trekke til er vanskelig uten fører eller hund som vet hva de gjør, men vi fikk det til!

Noe fint, noe ikke like fint. Men blinde utganger er supert, løsningene kommer seg og liggen er sigende. Å kvee begynner å ta form med litt bygging av hund, vises at hun begynner å bli tøffere og tøffere. Ikke minst er vi mer på nett og bedre samarbeid. Spent på hva vi får til til helga :ahappy:

image.jpeg

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg har heldigvis bare opplevd er fåtall direkte BIS, liker det ikke og unngår de utstillingene. Har ikke inntrykk av at man ikke når opp pga stor hund, har aldri hatt problemer med det på egne hunder ihvertfall ;)

Jeg også... og har da stort sett blitt plukket ut i både gruppe-og bis-finaler når jeg har vært med :) 

Nå har jeg gaflet innpå hjortegryte - like godt hver gang *nammmmm*. Nå er det vel bare å gå i gang med malekosten igjen... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall ikke småhundene som settes opp oftest i gruppe 2. Det er akkurat som om de små forsvinner blant de store og flashy.

Da har jeg trukket de siste hjørnetennene til Yum-Bum. Med tang og greier :P Sa ikke et pip hun, flinke jenta - men de satt ikke akkurat godt heller hehe. 1500,- spart da i alle fall :) Så har vi gått tur, og nå ligger de avslappet rundt om - helt til jeg spør om de vil ha mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tommy skrev:

Når du begynner i praksis og innser at du ikke har fine nok klær til å bli tatt seriøst og ikke råd til å handle inn alt nytt. Gir opp. 

Hvis du har muligheten til å kjøpe noe nytt ville jeg ha kjøpt en pen genser eller blazer. Også bruker du bare en bukse og tskjorte/skjorte du alt har. Og har du en dress, så er det lov å bruke den. 

Er flere nettbutikker som har mye salg hele tiden, så søker du litt rundt så finner du sikkert noe. 

Håper det løser seg for deg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

Kanskje ikke så sterk som spinalhodepinen nei.... trur eg... Kan hodepinen ha sammenheng med synsproblemene dine? Om du har dem fortsatt? 

 

Har synsproblemer ennå, men pleier ikke ha vondt i hodet pga det, med mindre det har vært en anstrengende dag, lang skoledag f.eks. Når jeg har vondt i hodet, er det som regel pga nakken, men den pleier ikke være slik som i dag. Denne var nesten like vond som spinalhodepine, bare at det ikke hjalp å ligge flatt. Men det hjalp med solid dose med smertestillende. Blir litt bekymra når en plutselig får slike smerter i hodet som ikke har noen logisk grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tommy skrev:

Når du begynner i praksis og innser at du ikke har fine nok klær til å bli tatt seriøst og ikke råd til å handle inn alt nytt. Gir opp. 

Hennes og Maurtiz har veldig billige pen-klær. Bruk mørke bukser, hvite t-skjorter og skjorte eller cardigan over. Du trenger ikke mer enn tre skjorter i starten hvis de har nøytrale farger og du er flink til å vaske ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...