Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

1 time siden, SFX skrev:

 

Så gode dere er!

Vi koser oss på ferie, har kommet trygt fram overalt, og har det bra - bortsett fra at det er mye varmere her enn ventet - selvfølgelig må de ha varmerekorder når jeg kommer på tur... Det er spennende å oppleve nye land, og hodet er fullt av inntrykk. Vi har vært i en liten landsby i Kroatia siden torsdag ettermiddag, og i dag ble det en tur på utstilling - jeg liker å kombinere business med pleasure i de rette settingene :P 

Glam ble BIR junior og Cruftskvalifisert. Ingenting i BIS junior (det er obligatorisk å delta i gruppa, ellers slettes resultatene. Uten den trusselen hadde vi nok dratt tidligere, for nesten 30 grader er for mye. Jeg hadde med meg seks liter vann i dag, og det var ikke nok til tross for silvershade over og coolmats inni burene), men han gjorde så godt han kunne i varmen, og det var over 40 hunder med. 

Foenix, fuglen min, løp seg inn til CACIB, Cruftskvalifisering og BIM, og jeg er så fornøyd - håpet var jo der da jeg meldte på, selvfølgelig. Så veldig moro å få igjen for alle milene bak rattet.  

Jeg ser at begge er påvirket av varmen, så det har hittil blitt mindre sightseeing enn antatt, og mer hvile på B&B. Men i morgen går ferden videre til Budapest, så da skal vi nok få sett mer - i hvert fall på morgener og ettermiddager, vi kan godt innføre siesta på hotellrommet når det er varmest. Jeg sliter med å få i meg mat i varmen, men jeg drikker mye, så jeg tenker jeg er utenfor fare.

Gratulerer, :) Moro med en rapport som dette fra ferien din 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

45 minutter siden, SFX skrev:

Jeg vil tro en del store kunstnere opp gjennom historien vil mene at absinth er å foretrekke, ja.

:lol: 

45 minutter siden, SFX skrev:

Veldig moro å få absolutt alt jeg hadde drømt om å få ut av denne dagen - kjøreturen hjem blir så mye kortere da :D 

Det hjelper veldig på kjøreturen hjem med slike resultater altså :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

@Siri @Krutsi @*Kat84* 

Jeg skjønner at det er ønskelig at man tar litt hensyn faktisk. Jeg gjør det. Og vi kommer til å ta hensyn. Tørketrommel tror jeg har lite for seg  ( vi har sånn alt i ett maskin, men bruker tørketrommelfunksjonen lite ) , det er jo neppe hårene i seg selv ungen reagerer på. En vanlig vask fjerner nok av allergener til at min mor ikke reagerer,  og hun er også hyperallergisk. 

Men jeg bannet litt inni meg,  det siste A gjør før skole er å gi bikkjene hadetklem.  Men han er vant til å ta hensyn før vi skal til Mormor,  så det gikk greit å forklare opplegget.  Ungen er også såpass allergisk mot peanøtter at de ber om at ingen i klassen har peanøttsmør på brødskiva,  stakkars.  

@SFX grattis! :D

 

58 minutter siden, Pixie skrev:

Gratulerer @SFX, så moro!! :flowers:

 

59 minutter siden, *Kat84* skrev:

Og gratulere @SFX!! Så moro! 

Tusen takk - veldig moro!

59 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

32 minutter siden, Snoffe skrev:

Gratulerer så mye @SFX

Tusen takk!

21 minutter siden, lijenta skrev:

Gratulerer, :) Moro med en rapport som dette fra ferien din 

Tusen takk! Ikke helt A4-ferie, kanskje, men så er ikke jeg helt A4 heller :D

12 minutter siden, Siri skrev:

Det hjelper veldig på kjøreturen hjem med slike resultater altså :D 

Jupp, det er noen kjøreturer som går av seg selv, faktisk :D

Nå har jeg fått i meg noe mat, selv om jeg ikke var sulten. En halv pariserloff, hundene delte den andre halve, og ellers dyttet jeg i meg noe ost, noe spekepølse som het Dalmatiner, og en skinke som var for fet til at jeg orket så mye. Nå skal hundene få mat, de skal kveldsluftes, jeg skal spise litt sjokolade, også er det senga. Jeg må pakke sammen alt av ting for utsjekk, men ble enig med meg selv om at det er lettere å gjøre i lyset i morgen tidlig, og heller legge seg tidlig i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

@SFX du får kjøre innom et eller annet sted å kjøpe en pokal, noe må du ha med deg hjem!

Pokal på kroatisk: trofej. :aww:

 

 

Søndagsåpne trofébutikker, googler du det for meg, eller? :D 

Veldig underlig at det ikke en gang er noe å få kjøpt, ikke en eneste liten silkestump. Digre pokaler til de plasserte i store ringen, og ulike varianter av BIR-rosetter til voksen BIR - men intet annet. Jeg får kjøpe ramme til CACIB-kortet, bare for å ha NOE som minne. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Wednesday skrev: Er dårlig i armene, så er vanskelig å skrive for hånd med penn! Det passer dårlig med å være student! Lærer ikke like godt når jeg skriver på pc. Veldig upraktisk.

 

Know your pain. Jeg dro ens ærend på jobb for å hente noen skriveblokker her forleden kveld, når jeg skulle pugge verbbøyninger på tysk [emoji14] Kunne selvsagt bare skrevet det i word på pc'n.... MEN DET FUNGERER JO IKKE SÅNN. MÅ...SKRIVE.

 

@Lola Pagola nå skal jeg spille red dead redemption til ps3, bare pga anbefaling fra deg et sted på sonen. Tenk det du.

Nice ? håper det faller i smak. Kommer en oppfølger en gang, jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så jæv..... forb... av folk som ikke evner å se lengre enn sin egen nesetipp:sint_01: Lurer på hvor mange av tøffingene bak skjermen som hadde turt å si det samme face to face?  Og når voksne mannfolk hiver seg på, da blir jeg virkelig ikke mye imponert:argue:  
Gleder meg til mandag, da er det trening i hundeklubben og ei av "tøffingene" pleier å være på trening da. Gjett om jeg også skal dit, eller?:sleep::whistle: Så får vi se hvor tøff hun er da:aww:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Kongens Tale på tv :ahappy: Den filmen er, i min mening, en av de beste filmene som er laget i den sjangeren. Syntes at skuespillerne og manuset er helt fantastiske :ahappy: 

 

Må dele litt om artikkelen som ble gitt ut i dag. Jeg har fått så mange hyggelige tilbakemeldinger fra bekjente, venner og familie som jeg ikke hadde trodd skulle ta kontakt :ahappy: Artikkelen syntes jeg var veldig fin i sin helhet, og de hadde fått med veldig viktige ting i det de hadde skrevet! Så alt i alt kunne jeg ikke vært mer fornøyd med hvordan ting ble.

Spoiler

Nå skal jeg være litt tøff, og dele en link hvis noen her inne vil lese den. Denne er ikke like lang som den som er i papirutgaven og BT sin betal nettutgave.

http://www.bt.no/btmagasinet/Rebecka-6-er-kronisk-utmattet-322789b.html   

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Det er forresten ingen god idé å drikke vin mens man setter på maskeringstape og maler... 

:lol: 

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Ser Kongens Tale på tv :ahappy: Den filmen er, i min mening, en av de beste filmene som er laget i den sjangeren. Syntes at skuespillerne og manuset er helt fantastiske :ahappy: 

Fantastisk film. Så den forrige helg eller noe, kan ses om igjen og om igjen :) 

@SFX Gratulerer igjen, kjempemorro! Lurer på om vi ikke må planlegge en felles ferie/utstillingstur!

Vært hos bror og fru, bursdagsgaven falt veldig i smak :ahappy: Har bestemt meg for å dra på valpeshowet i morra, da de tar de store og jeg bare kan dra med Yumi. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Kongens Tale på tv :ahappy: Den filmen er, i min mening, en av de beste filmene som er laget i den sjangeren. Syntes at skuespillerne og manuset er helt fantastiske :ahappy: 

 

Må dele litt om artikkelen som ble gitt ut i dag. Jeg har fått så mange hyggelige tilbakemeldinger fra bekjente, venner og familie som jeg ikke hadde trodd skulle ta kontakt :ahappy: Artikkelen syntes jeg var veldig fin i sin helhet, og de hadde fått med veldig viktige ting i det de hadde skrevet! Så alt i alt kunne jeg ikke vært mer fornøyd med hvordan ting ble.

Spoiler Nå skal jeg være litt tøff, og dele en link hvis noen her inne vil lese den. Denne er ikke like lang som den som er i papirutgaven og BT sin betal nettutgave.

http://www.bt.no/btmagasinet/Rebecka-6-er-kronisk-utmattet-322789b.html   

 

Jeg leste artikkelen tidligere i dag og den var veldig bra skrevet og det var flotte folk som fortalte sine historier, deg selv inkludert.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Kommer bare til betalversjon på BT jeg, @Snoffe :(

Du finner den hvis du leter på sol.no. Må bla et stykke nedover da. Overskriften er på den på sol.no er *Tommy har tilbragt de siste 10 årene i sengen* også er det bilde av en mann som ligger i en seng med maske over øynene.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Malinka skrev:

Jeg leste artikkelen tidligere i dag og den var veldig bra skrevet og det var flotte folk som fortalte sine historier, deg selv inkludert.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk :) ja, likte også veldig godt at de hadde tatt med begge kjønn og alle aldre. Syntes det er viktig at man får sett at det ikke bare er damer i 20-30 årene som har sykdommen. Og den lille jenta... det var bare hjerteskjærende å lese. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snoffe skrev:

Du finner den hvis du leter på sol.no. Må bla et stykke nedover da. Overskriften er på den på sol.no er *Tommy har tilbragt de siste 10 årene i sengen* også er det bilde av en mann som ligger i en seng med maske over øynene.

Det var en veldig fin artikkel @Snoffe, og så syntes jeg det var litt hjerteskjærende der du er foran bildet med deg og hest (for det er vel deg på hesten der?) - håper du innen en rimlig fremtid kan få oppleve det igjen uten å måtte "straffes" etterpå med sengeligging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Det var en veldig fin artikkel @Snoffe, og så syntes jeg det var litt hjerteskjærende der du er foran bildet med deg og hest (for det er vel deg på hesten der?) - håper du innen en rimlig fremtid kan få oppleve det igjen uten å måtte "straffes" etterpå med sengeligging!

Takk :) 

Ja, er meg på hesten. Er tatt 1 år før jeg ble syk. For meg var den hesten ALT i hele verden og vi hadde en kontakt som var helt unik og som jeg sikkert ikke kommer til å oppleve igjen. Selv etter 9 år som syk og uten hest, så er den hesten et stort savn og en sorg for meg som jeg ikke klarer å komme over.

Det håper jeg også :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Takk :) 

Ja, er meg på hesten. Er tatt 1 år før jeg ble syk. For meg var den hesten ALT i hele verden og vi hadde en kontakt som var helt unik og som jeg sikkert ikke kommer til å oppleve igjen. Selv etter 9 år som syk og uten hest, så er den hesten et stort savn og en sorg for meg som jeg ikke klarer å komme over.

Det håper jeg også :)  

:cry::hug:  Jeg sliter jo mye med utmattelse selv, men jeg kan hente energi i ting med dyra, så lenge jeg tar det gradvi og pent og ikke overdriver, det er vel det som skiller min utmattelse fra ME... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:cry::hug:  Jeg sliter jo mye med utmattelse selv, men jeg kan hente energi i ting med dyra, så lenge jeg tar det gradvi og pent og ikke overdriver, det er vel det som skiller min utmattelse fra ME... 

Takk :hug: 

Ja, jeg mister all energi uavhengig om jeg elsker det jeg gjør eller ikke. Men psykisk så hjelper det for meg å være med dyr, fysisk så burde jeg vel egentlig lat vær. Men så er jeg heldig å har et vanvittig flott støtteapparat i familien min som hjelper meg alt de kan, og da går det rundt heldigvis :) 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snoffe skrev:

Takk :hug: 

Ja, jeg mister all energi uavhengig om jeg elsker det jeg gjør eller ikke. Men psykisk så hjelper det for meg å være med dyr, fysisk så burde jeg vel egentlig lat vær. Men så er jeg heldig å har et vanvittig flott støtteapparat i familien min som hjelper meg alt de kan, og da går det rundt heldigvis :) 

Bra du har støtte rundt deg! Jeg kan heller ikke drive med alt jeg vil, men en liten ridetur med hesten gir energi nok til at jeg kan gjøre noe mer - bør ikke, for jeg betaler for det dagen etter. Men jeg kan. Der og da. Hvertfall på gode dager. Og de helt vanlige rutinene med dyra klarer jeg liksom uansett hvor dårlig jeg er - med untak av mingrenen da. Den snakker vi ikke om :aww:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...