Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

12 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg synes Obs er blitt dyrt, jeg! To poser med helt vanlige ting, ikke mye kjøtt, ikke ost eller andre sånne ting som koster, enda ble det over 750 kroner :blink:

Helt enig.

Jeg synes Obs! har noen gode tilbud, så følger med på tilbudsavisen, men varene som ikke er på tilbud er ofte dyrere enn om en går på Rema eller Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Annik skrev:

FB_IMG_1473522836107.jpg

Det er SÅ Schäferhund. 

Akkurat nå drikker jeg bobler og feirer resultater i ett annet land, for en annen rase som jeg ikke har noe med å gjøre. Men kjekt når venner gjør det bra :D:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt redd for at beina mine begynner å mislike jogging. Jogga på en veldig kronglete skogsvei i går og kjente at det lugga litt i knær og legger. I dag tok vi en gåtur på nesten ei mil og da jeg gikk nedoverbakke på asfalt kjente jeg det igjen. Liker ikke det altså. 

Jeg og samboern har spist pai med kylling, sopp, brokkoli og bacon. Det var veldig godt! Han er flink på matlaging fyren min:ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tonje skrev:

Jeg er litt redd for at beina mine begynner å mislike jogging. Jogga på en veldig kronglete skogsvei i går og kjente at det lugga litt i knær og legger. I dag tok vi en gåtur på nesten ei mil og da jeg gikk nedoverbakke på asfalt kjente jeg det igjen. Liker ikke det altså. 

Jeg og samboern har spist pai med kylling, sopp, brokkoli og bacon. Det var veldig godt! Han er flink på matlaging fyren min:ahappy: 

Husker du rullere på joggesko? Jeg hadde gjort det og evt også kjørt på med kinesiologisk tape en periode. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigg og jeg har spist lam til middag. Mmmm... beste tiden på året når lam kommer i butikkene. Idag er det bare sløvekveld med en øl, strikking og netflix, er helt most i hodet...

En god ting var at det ser ut til at magen min tålte den indiske maten jeg spiste ute igår godt. Men jeg er helt død i kroppen, så spørs hva resten av kroppen sa om saken... jaja, det virker iallefall som om jeg begynner å få sånn nogenlunde kontroll på spising og mage...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annik skrev:

FB_IMG_1473522836107.jpg

Sånn omtrent så Yasmine ut da hun satt på kjøkkenet med bamsen sin i munnen - og jeg tilbød henne en godbit... DET var vanskelig, det :aww: Hun fant  ut at det var lurt å slippe bamsen sin slik at det gikk an å spise godbiten sånn ca etter 3 minutter :lol: 

30 minutter siden, JeanetteH skrev:

Akkurat nå drikker jeg bobler og feirer resultater i ett annet land, for en annen rase som jeg ikke har noe med å gjøre. Men kjekt når venner gjør det bra :D:D 

Jeg har funnet fram rødvinen for å feire :D 

Nå har jeg malt hele den største veggen på stua. Nå må jeg plukke ned gardiner og gardinstenger, ledninger etc... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Sånn omtrent så Yasmine ut da hun satt på kjøkkenet med bamsen sin i munnen - og jeg tilbød henne en godbit... DET var vanskelig, det :aww: Hun fant  ut at det var lurt å slippe bamsen sin slik at det gikk an å spise godbiten sånn ca etter 3 minutter :lol: 

Jeg har funnet fram rødvinen for å feire :D 

Nå har jeg malt hele den største veggen på stua. Nå må jeg plukke ned gardiner og gardinstenger, ledninger etc... 

Tegn på at Yasmine ikke er retriever - da hadde hun sikkert forsøkt å få i seg godbiten mens hun holdt i bamsen :P venninna mi sin golden tok apporten som hun kastet på konkurranse og på veien tilbake løp  han innom teltet til skriveren og stjal en til - to apporter måtte jo være bedre enn en :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

Husker du rullere på joggesko? Jeg hadde gjort det og evt også kjørt på med kinesiologisk tape en periode. 

 

Det har jeg vært dårlig på gitt, har ikke tenkt over at det er lurt. Har ett par jeg bruker hele tiden og de er nok egentlig på tide å bytte ut når jeg tenker meg om. Tape skal også prøves hvis joggeskobytte ikke funker. Takk for tips :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Det har jeg vært dårlig på gitt, har ikke tenkt over at det er lurt. Har ett par jeg bruker hele tiden og de er nok egentlig på tide å bytte ut når jeg tenker meg om. Tape skal også prøves hvis joggeskobytte ikke funker. Takk for tips :) 

 

Løper du mye så bør du ha minst 2 par å bytte på :) Behold de gamle, også kjøper du nye og bytter mellom de annen hver løpetur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Turb skrev:

Tegn på at Yasmine ikke er retriever - da hadde hun sikkert forsøkt å få i seg godbiten mens hun holdt i bamsen :P venninna mi sin golden tok apporten som hun kastet på konkurranse og på veien tilbake løp  han innom teltet til skriveren og stjal en til - to apporter måtte jo være bedre enn en :P 

Hehehe for et syn det måtte vært en overivrig retriever som stikker innom teltet og tar med en til og gjerne uten å miste den første. Faktisk en av grunnene til at jeg savner mine noen ganger. JA flatene jeg hadde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, JeanetteH skrev:

Akkurat nå drikker jeg bobler og feirer resultater i ett annet land, for en annen rase som jeg ikke har noe med å gjøre. Men kjekt når venner gjør det bra :D:D 

 

12 minutter siden, Siri skrev:

Jeg har funnet fram rødvinen for å feire :D 

Så gode dere er!

Vi koser oss på ferie, har kommet trygt fram overalt, og har det bra - bortsett fra at det er mye varmere her enn ventet - selvfølgelig må de ha varmerekorder når jeg kommer på tur... Det er spennende å oppleve nye land, og hodet er fullt av inntrykk. Vi har vært i en liten landsby i Kroatia siden torsdag ettermiddag, og i dag ble det en tur på utstilling - jeg liker å kombinere business med pleasure i de rette settingene :P 

Glam ble BIR junior og Cruftskvalifisert. Ingenting i BIS junior (det er obligatorisk å delta i gruppa, ellers slettes resultatene. Uten den trusselen hadde vi nok dratt tidligere, for nesten 30 grader er for mye. Jeg hadde med meg seks liter vann i dag, og det var ikke nok til tross for silvershade over og coolmats inni burene), men han gjorde så godt han kunne i varmen, og det var over 40 hunder med. 

Foenix, fuglen min, løp seg inn til CACIB, Cruftskvalifisering og BIM, og jeg er så fornøyd - håpet var jo der da jeg meldte på, selvfølgelig. Så veldig moro å få igjen for alle milene bak rattet.  

Jeg ser at begge er påvirket av varmen, så det har hittil blitt mindre sightseeing enn antatt, og mer hvile på B&B. Men i morgen går ferden videre til Budapest, så da skal vi nok få sett mer - i hvert fall på morgener og ettermiddager, vi kan godt innføre siesta på hotellrommet når det er varmest. Jeg sliter med å få i meg mat i varmen, men jeg drikker mye, så jeg tenker jeg er utenfor fare.

  • Like 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

 

Så gode dere er!

Vi koser oss på ferie, har kommet trygt fram overalt, og har det bra - bortsett fra at det er mye varmere her enn ventet - selvfølgelig må de ha varmerekorder når jeg kommer på tur... Det er spennende å oppleve nye land, og hodet er fullt av inntrykk. Vi har vært i en liten landsby i Kroatia siden torsdag ettermiddag, og i dag ble det en tur på utstilling - jeg liker å kombinere business med pleasure i de rette settingene :P 

Glam ble BIR junior og Cruftskvalifisert. Ingenting i BIS junior (det er obligatorisk å delta i gruppa, ellers slettes resultatene. Uten den trusselen hadde vi nok dratt tidligere, for nesten 30 grader er for mye. Jeg hadde med meg seks liter vann i dag, og det var ikke nok til tross for silvershade over og coolmats inni burene), men han gjorde så godt han kunne i varmen, og det var over 40 hunder med. 

Foenix, fuglen min, løp seg inn til CACIB, Cruftskvalifisering og BIM, og jeg er så fornøyd - håpet var jo der da jeg meldte på, selvfølgelig. Så veldig moro å få igjen for alle milene bak rattet.  

Jeg ser at begge er påvirket av varmen, så det har hittil blitt mindre sightseeing enn antatt, og mer hvile på B&B. Men i morgen går ferden videre til Budapest, så da skal vi nok få sett mer - i hvert fall på morgener og ettermiddager, vi kan godt innføre siesta på hotellrommet når det er varmest. Jeg sliter med å få i meg mat i varmen, men jeg drikker mye, så jeg tenker jeg er utenfor fare.

Gratulerer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

 

Vi koser oss på ferie, har kommet trygt fram overalt, og har det bra - bortsett fra at det er mye varmere her enn ventet - selvfølgelig må de ha varmerekorder når jeg kommer på tur... Det er spennende å oppleve nye land, og hodet er fullt av inntrykk. Vi har vært i en liten landsby i Kroatia siden torsdag ettermiddag, og i dag ble det en tur på utstilling - jeg liker å kombinere business med pleasure i de rette settingene :P 

Glam ble BIR junior og Cruftskvalifisert. Ingenting i BIS junior (det er obligatorisk å delta i gruppa, ellers slettes resultatene. Uten den trusselen hadde vi nok dratt tidligere, for nesten 30 grader er for mye. Jeg hadde med meg seks liter vann i dag, og det var ikke nok til tross for silvershade over og coolmats inni burene), men han gjorde så godt han kunne i varmen, og det var over 40 hunder med. 

Foenix, fuglen min, løp seg inn til CACIB, Cruftskvalifisering og BIM, og jeg er så fornøyd - håpet var jo der da jeg meldte på, selvfølgelig. Så veldig moro å få igjen for alle milene bak rattet.  

Jeg ser at begge er påvirket av varmen, så det har hittil blitt mindre sightseeing enn antatt, og mer hvile på B&B. Men i morgen går ferden videre til Budapest, så da skal vi nok få sett mer - i hvert fall på morgener og ettermiddager, vi kan godt innføre siesta på hotellrommet når det er varmest. Jeg sliter med å få i meg mat i varmen, men jeg drikker mye, så jeg tenker jeg er utenfor fare.

Oi så gøy! Gratulerer så mye :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Turb skrev:

Tegn på at Yasmine ikke er retriever - da hadde hun sikkert forsøkt å få i seg godbiten mens hun holdt i bamsen :P venninna mi sin golden tok apporten som hun kastet på konkurranse og på veien tilbake løp  han innom teltet til skriveren og stjal en til - to apporter måtte jo være bedre enn en :P 

Hun forsøkte vet du, men skjønte jo at om hun åpnet kjeften så falt bamsen ut, så da satt hun og dyttet på godbiten mens hun blåholdt på bamsen sin :lol: Hun er ikke så himla smart den der :aww: 

24 minutter siden, SFX skrev:

Så gode dere er!

Det er forresten ingen god idé å drikke vin mens man setter på maskeringstape og maler... 

24 minutter siden, SFX skrev:

Vi koser oss på ferie, har kommet trygt fram overalt, og har det bra - bortsett fra at det er mye varmere her enn ventet - selvfølgelig må de ha varmerekorder når jeg kommer på tur... Det er spennende å oppleve nye land, og hodet er fullt av inntrykk. Vi har vært i en liten landsby i Kroatia siden torsdag ettermiddag, og i dag ble det en tur på utstilling - jeg liker å kombinere business med pleasure i de rette settingene :P 

Glam ble BIR junior og Cruftskvalifisert. Ingenting i BIS junior (det er obligatorisk å delta i gruppa, ellers slettes resultatene. Uten den trusselen hadde vi nok dratt tidligere, for nesten 30 grader er for mye. Jeg hadde med meg seks liter vann i dag, og det var ikke nok til tross for silvershade over og coolmats inni burene), men han gjorde så godt han kunne i varmen, og det var over 40 hunder med. 

Foenix, fuglen min, løp seg inn til CACIB, Cruftskvalifisering og BIM, og jeg er så fornøyd - håpet var jo der da jeg meldte på, selvfølgelig. Så veldig moro å få igjen for alle milene bak rattet.  

Jeg ser at begge er påvirket av varmen, så det har hittil blitt mindre sightseeing enn antatt, og mer hvile på B&B. Men i morgen går ferden videre til Budapest, så da skal vi nok få sett mer - i hvert fall på morgener og ettermiddager, vi kan godt innføre siesta på hotellrommet når det er varmest. Jeg sliter med å få i meg mat i varmen, men jeg drikker mye, så jeg tenker jeg er utenfor fare.

Veldig moro altså :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir kvalm av 3 berlinerboller på rappen! Spesielt rett etter 5 og en halv loffeskiver med reker... :aww: Men har likevel intenst lyst på kaffe. Må bare vente til kvalmen er gått over. Det er bare å gi etter, jeg klarer ikke ligge unna når jeg har det i huset. Jeg MÅ få bedre handlerutiner :aww: Ellers kommer jeg til å bli feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri @Krutsi @*Kat84* 

Jeg skjønner at det er ønskelig at man tar litt hensyn faktisk. Jeg gjør det. Og vi kommer til å ta hensyn. Tørketrommel tror jeg har lite for seg  ( vi har sånn alt i ett maskin, men bruker tørketrommelfunksjonen lite ) , det er jo neppe hårene i seg selv ungen reagerer på. En vanlig vask fjerner nok av allergener til at min mor ikke reagerer,  og hun er også hyperallergisk. 

Men jeg bannet litt inni meg,  det siste A gjør før skole er å gi bikkjene hadetklem.  Men han er vant til å ta hensyn før vi skal til Mormor,  så det gikk greit å forklare opplegget.  Ungen er også såpass allergisk mot peanøtter at de ber om at ingen i klassen har peanøttsmør på brødskiva,  stakkars.  

@SFX grattis! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Turb skrev:

Gratulerer :D 

Tusen takk!

42 minutter siden, mokken skrev:

Oi så gøy! Gratulerer så mye :jump:

Tusen takk!

24 minutter siden, Siri skrev:

Det er forresten ingen god idé å drikke vin mens man setter på maskeringstape og maler... 

Jeg vil tro en del store kunstnere opp gjennom historien vil mene at absinth er å foretrekke, ja.

24 minutter siden, Siri skrev:

Veldig moro altså :D 

Veldig moro å få absolutt alt jeg hadde drømt om å få ut av denne dagen - kjøreturen hjem blir så mye kortere da :D 

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Grattis, @SFX! Vi bøyer oss i støvet :) 

Tusen takk! *pusse støv av Krutsi*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Det hjelper faktisk en del med slike tiltak.. Bare det å ha på seg rene klær som ikke har ligget i hundehår hjelper en god del.. 

Jeg har et par venninner som er allergiske, hun ene sier at hun kjenner det på pusten med en gang jeg kommer inn i rommet, men det merkes stor forskjell om jeg har rene klær eller ikke.. 

Hvis det har så stor effekt så skjønner jeg mer greia ja :)  
Men det virker som om det er langt mer alvorlig i det diskuterte tilfellet da. Men spørs hva som legges i hyperallergisk. 

3 timer siden, enna skrev:

En sjelden gang er man så allergisk at selv et lite hundehår er livstruende. Men lenge mellom hver slik. Heldigvis. Jeg har selv truffet en slik familie - der ene barnet døde av allergi, tidlig i livet. Tragisk.
Hund er heldigvis ikke det mest allergene dyret. (KATT er mye mye verre...)
 

Oi, er det mulig? :o
Jeg vet jo at man kan dø av peanøtter og andre matvarer man er allergisk mot. Men jeg har tenkt at det er fordi det er i umiddelbar nærhet av luftveiene. 

Men da har jeg altså lært enda mer i dag :) 
Jeg har heldigvis sluppet å måtte forholde meg til intoleranser og allergier. Ungene har veldig enkle venner fra barnehage og skole sånn sett. 
Men jeg hadde selvfølgelig satt meg godt inn i hva som må til om jeg ar nødt til å forholde meg til det. 

Og gratulere @SFX!! Så moro! 

 

Nå er det veldig snart tid for den faste lørdagsmiddagen; Hjemmelaget pizza :drool:

(La merke til det etterpå at du hadde svart @Mud :) )  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra teater. Det er godt å få litt kultur i fleisen av og til. Nuh middag, to karbonader med rundstykke rundt.

Du verden som det regner ute. Heldigvis ser det ut til at hundene husker at de ble turet før jeg dro til byen. Håper på opphold nok til en kjapp kveldstur senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...