Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, Raksha skrev:

Vi invaderes av nattsvermere - det er helt syke mengder i år :o  Kunne vi ikke fått like mange sommerfugler heller? 

29491295941_54ab8f158e_b.jpg

Ønske meg flaggermus!

OMG!!! Men jeg hørte om det på radioen - tror det var på Røros det også hadde vært noe så ekstreme mengder et sted. Fascinerende :D 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Hva er greien med at om man liker unger og er på bilde av de så er man automatisk verpesyk? Må man liksom misslike unger om man ikke har de selv eller ikke tenker få det? 

Frustrasjon slutt...

Det er fordi at alle mener at om man har passert 30, så skal det rykke i eggstokkene og man skal bare brenne etter å få barn... :aww: 

1 time siden, Wildlife skrev:

Vurderer å kjøpe nytt gulvteppe i dag. Kasta ut det sorte med lang lugg da det var fullt av hundehår. Har lyst på et lyst, gjerne i ull, flatvevd. Er dette bedre mtp hundehår eller blir det like fælt? :/

Jeg har kasta ut alt av gulvtepper jeg.... gir et enkelt hushold :lol: Kanskje ikke så koselig da :aww: 

46 minutter siden, Turb skrev:

Jeg har fått mange kommentarer på jobb over at jeg ikke har unger og de sier at jeg kommer til å ville ha barn etterhvert... når jeg sier at nei, jeg tror ikke det, så ser de på meg med et litt sånn stakkars deg blikk - du vet ikke bedre du... folk...

Bare vent til du tipper 45 - da slutter de å spørre :lol: Men det har vært en del som har undret seg over at man overhodet ikke har noe ønske om barn gitt :D. Selv mamma hadde den der "du vet ikke bedre - nå... du kommer til å angre den dagen du blir gammel og alene"... ehhhhh.... jeg er ikke så gammel enda da, men jeg er jo alene, men savner ikke barn gitt :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

OMG!!! Men jeg hørte om det på radioen - tror det var på Røros det også hadde vært noe så ekstreme mengder et sted. Fascinerende :D 

Det er fordi at alle mener at om man har passert 30, så skal det rykke i eggstokkene og man skal bare brenne etter å få barn... :aww: 

Jeg har kasta ut alt av gulvtepper jeg.... gir et enkelt hushold :lol: Kanskje ikke så koselig da :aww: 

Bare vent til du tipper 45 - da slutter de å spørre :lol: Men det har vært en del som har undret seg over at man overhodet ikke har noe ønske om barn gitt :D. Selv mamma hadde den der "du vet ikke bedre - nå... du kommer til å angre den dagen du blir gammel og alene"... ehhhhh.... jeg er ikke så gammel enda da, men jeg er jo alene, men savner ikke barn gitt :D 

Hehe savner teppe skikkelig etter å ha tatt det ut i mai? salongbordet flytter seg bare bikkja er borti selv om det er tungt og jeg føler håra vises mye kjappere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Raksha skrev:

Vi invaderes av nattsvermere - det er helt syke mengder i år :o  Kunne vi ikke fått like mange sommerfugler heller? 

29491295941_54ab8f158e_b.jpg

Ønske meg flaggermus!

 

Var på Liomseter med bio2 klassen i forrige uke og da var det syke mengder bjørkemålere. De svermet og danset rundt oss i hele bjørkeskogen. Veldig fint for klassen da, for fikk utrolig spontan og fin undervisning om kamuflasje og genetisk seleksjon, men hørte noen si at over dovre så var det store skader på bjørkeskogen pga enorme mengder bjørkemålere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, *Kat84* skrev:

Det går fint nå altså, selv om pulsen var høy der og da og jeg måtte anstrenge meg for å fremstå som rolig og balansert. Sjef merket ikke noe spesielt på meg. Han ser jeg det på med en gang om det er noe han plukker opp fra meg. 

Han fulgte godt med inn i skogen av og til da.
Forhåpentligvis så var det bare noen som gjør det samme som jeg gjør; Trekker unna stien i møte med andre hunder for å trene passering eller å overse. 
Men sent på kveld, etter det er mørkt... Hadde forventet å ære alene i kveld gitt! 

Så guffent! Musikeren har begynt å be meg være forsiktig når jeg går i skogen rundt Sognsvann på kvelden, jeg har aldri tenkt på at det skulle være nødvendig...

9 timer siden, Malamuten skrev:

Akkurat nå føler malamuten seg som verdens største idiot.. Og bare for å hjelpe på litt da så begynte gravidhormonene å slå inn for et par dager siden så blir vell ikke mye søvn i natt.. 

Hundene har jo vært så fine sammen og siden varga ble ferdig med innbilt for litt siden så har de lekt og kost seg, og de har fått lov inne til tross for at jeg egentlig hadde sagt at det ikke skulle være lov just in case etter fighten i jula og den dårlige stemningen som var etter det. Vell leken gikk fint den, men nettopp pga nevnte slosskamp så har de alltid på seg halsbånd sånn at det skal være mulig å skille dem om de ryker sammen, spesielt om jeg er alene med dem.. Og der er jo regelbrudd nr to, ikke lek med halsbånd.. Det får de aldri lov til med hundevenner, men den lot jeg også gå og vips så satt de fast ansikt mot ansikt, ny slosskamp... Bra jobba... Virker som det er hakket mildere stemning enn sist da, men har ikke utfordret så veldig enda, akkurat kommet hjem fra legevakten og gidder ikke noe mer akkurat nå kjenner jeg så vi får se senere.

 

Også jeg da, berg bikkjene liksom, stapp hånda inni nærmeste gap.. Heller en hånd enn et øye eller noe dritt, så nå er det ballong hånd full av bitemerker og 5-6 nye sting... Perfekt.

Urk, så guffent... Jeg er også sånn som stikker hånden imellom rent automatisk, men jeg har heldigvis aldri trengt å sy...

5 timer siden, Raksha skrev:

Her og.  Og både barn og mann snorker.. Må snart ordne stor seng på rommet hennes så jeg kan rømme. Sovesofa kanskje?  Hmmm

Det tror jeg er en av tingene jeg setter aller mest pris på med Musikeren - han snorker ikke :lol: 

1 time siden, Wildlife skrev:

Vurderer å kjøpe nytt gulvteppe i dag. Kasta ut det sorte med lang lugg da det var fullt av hundehår. Har lyst på et lyst, gjerne i ull, flatvevd. Er dette bedre mtp hundehår eller blir det like fælt? :/

Fatvevd er tusen ganger bedre, flatvevd med ull er best! Har hatt både syntetisk langlugg og flatvevd ull her, ingen tvil om at det er bedre :) 

1 time siden, Stine skrev:

Barn er noe folk tror alle har noe med og kan kommentere så mye de vil...

Samme som med damekropper, det. Mye med damer det er "lov" å kommentere, gitt.

 

Jeg er så sykt sliten for tiden, herregud! Tar på med ny jobb og at broren til Musikeren bor her midlertidig altså...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Så guffent! Musikeren har begynt å be meg være forsiktig når jeg går i skogen rundt Sognsvann på kvelden, jeg har aldri tenkt på at det skulle være nødvendig...

Urk, så guffent... Jeg er også sånn som stikker hånden imellom rent automatisk, men jeg har heldigvis aldri trengt å sy...

Det tror jeg er en av tingene jeg setter aller mest pris på med Musikeren - han snorker ikke :lol: 

Fatvevd er tusen ganger bedre, flatvevd med ull er best! Har hatt både syntetisk langlugg og flatvevd ull her, ingen tvil om at det er bedre :) 

Samme som med damekropper, det. Mye med damer det er "lov" å kommentere, gitt.

 

Jeg er så sykt sliten for tiden, herregud! Tar på med ny jobb og at broren til Musikeren bor her midlertidig altså...

Takk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wachita skrev:

Hvis det er noen hunder før dere så rekker du det nok akkuratt! :) 

Ja rakk det akkurat :)

Problemet var bare at det ble lite tid til å få Sjef til å lande og fokusere, så han var mer opptatt av hva som skjedde rundt enn å stå stille. Viste tenner fint, men det å bli håndtert ble tatt som kos. 

Vi ble sendt ut med Very Good , men hun sa at han var i hvert fall en veldig glad og tillitsfull hund :D

Det er mye viktigere enn fargen på et kort :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja rakk det akkurat :)

Problemet var bare at det ble lite tid til å få Sjef til å lande og fokusere, så han var mer opptatt av hva som skjedde rundt enn å stå stille. Viste tenner fint, men det å bli håndtert ble tatt som kos. 

Vi ble sendt ut med Very Goodiebag, men hun sa at han var i hvert fall en veldig glad og tillitsfull hund :D

Det er mye viktigere enn fargen på et kort :)

 

Ja, skjønner det godt! Samme skjedde med Leela en gang og, gikk ut med samme farge. 
Veldig kjipt når de ikke rekker å lande, men sånn er det bare innimellom!

Og jeg er helt enig! Å ha en trygg og glad hund er mye viktigere enn alt annet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Ja, skjønner det godt! Samme skjedde med Leela en gang og, gikk ut med samme farge. 
Veldig kjipt når de ikke rekker å lande, men sånn er det bare innimellom!

Og jeg er helt enig! Å ha en trygg og glad hund er mye viktigere enn alt annet :) 

Det var en gang i tiden noen som sa til meg at en hver verdig champion av høy kvalitet har minst en blå 

Så nå er det bare til å glede seg videre :ahappy:

Nå sitter jeg på båten hjem. Skal innom eksen og hente Aragon. Fikk pass til ham i tilfellet det ble lang dag. 

Hvis han ikke syns LITT synd på meg og finner kaffe til meg så skal jeg gi ham :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wildlife skrev:

Vurderer å kjøpe nytt gulvteppe i dag. Kasta ut det sorte med lang lugg da det var fullt av hundehår. Har lyst på et lyst, gjerne i ull, flatvevd. Er dette bedre mtp hundehår eller blir det like fælt? :/

Flatvevd i ull er fint, lyst - not so much :lol: 

Sovet hele natta, kun avbrutt av at jeg måtte tisse. Ingen hunder som måtte akutt ut. Føler meg uthvilt! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var første løpetid på stankelbeinet i gang. Synes det er litt tidlig til å bare være 8 mnd men er jo innafor. Frøken blodspreder er bare furt fordi hun må ha på truse eller bli nekta tilgang til sofa. Og så skjer det nok en del rart oppi hodet hennes nå [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Det var en gang i tiden noen som sa til meg at en hver verdig champion av høy kvalitet har minst en blå 

Den der har jeg også hørt helt siden jeg startet med utstillinger - sånn ca for 25 år siden... jeg innser at de to jeg har nå ikke er verdige champions... :aww:                      :lol: 

Har jeg malt litt, men synes egentlig ikke to strøk dekker helt... gubben på Maxbo sa at jeg ikke trengte noe sperregrunn, han, det gikk fint å bare male to strøk. Jeg lurer på om han bare ville at jeg skulle kjøpe masse maling... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siri skrev:

Den der har jeg også hørt helt siden jeg startet med utstillinger - sånn ca for 25 år siden... jeg innser at de to jeg har nå ikke er verdige champions... :aww:                      :lol: 

Har jeg malt litt, men synes egentlig ikke to strøk dekker helt... gubben på Maxbo sa at jeg ikke trengte noe sperregrunn, han, det gikk fint å bare male to strøk. Jeg lurer på om han bare ville at jeg skulle kjøpe masse maling... 

To strøk på grønne vegger høres litt lite ut ja, litt avhengig av type maling selvsagt. Fordelen med å trenge et strøk til er at du kan justere fargen på det siste strøket, jeg husker at du var litt skeptisk til hvitfargen i går. 

Planen var å jobbe litt i hagen i dag, men det er da så vått! I femtida skal jeg kjøre til byen for å møte venninner for kaféskravling og teater. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

Den der har jeg også hørt helt siden jeg startet med utstillinger - sånn ca for 25 år siden... jeg innser at de to jeg har nå ikke er verdige champions... :aww:                      :lol: 

Har jeg malt litt, men synes egentlig ikke to strøk dekker helt... gubben på Maxbo sa at jeg ikke trengte noe sperregrunn, han, det gikk fint å bare male to strøk. Jeg lurer på om han bare ville at jeg skulle kjøpe masse maling... 

Jeg ahr måtte bruke MYE maling. Men så var huset tørt og beiset så det ble fort stopp da jeg gikk over til maling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siri skrev:

Den der har jeg også hørt helt siden jeg startet med utstillinger - sånn ca for 25 år siden... jeg innser at de to jeg har nå ikke er verdige champions... :aww:                      :lol: 

Har jeg malt litt, men synes egentlig ikke to strøk dekker helt... gubben på Maxbo sa at jeg ikke trengte noe sperregrunn, han, det gikk fint å bare male to strøk. Jeg lurer på om han bare ville at jeg skulle kjøpe masse maling... 

Det er alltid lurt å beregne 3 strøk, og heller bli positivt overrasket om man bare trenger 2 :P forøvrig har sperregrunn flere andre fordeler enn bare å være god grunning/strøk nr 1, så litt rart at han sier du ikke trenger det. Kan ikke folk som jobber i butikk noe om mersalg lengre? :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Siri skrev:

Den der har jeg også hørt helt siden jeg startet med utstillinger - sånn ca for 25 år siden... jeg innser at de to jeg har nå ikke er verdige champions... :aww:                      :lol: 

Har jeg malt litt, men synes egentlig ikke to strøk dekker helt... gubben på Maxbo sa at jeg ikke trengte noe sperregrunn, han, det gikk fint å bare male to strøk. Jeg lurer på om han bare ville at jeg skulle kjøpe masse maling... 

Huff ja du må ikke finne på å skryte av de der to altså :aww:

Skal du male panel eller annet treverk generelt må du ha sperregrunn. Unngår gulning i fargen blant annet ;)

Aragon er hentet, kaffe er drukket, og helt uoppfordret ble det både sympati, trøst, og masse formaninger om at jeg har ikke gjort noe feil i oppdragelsen bare fordi jeg har en fjollehund. Han ville visstnok vært enda mer fjollete hos andre :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

To strøk på grønne vegger høres litt lite ut ja, litt avhengig av type maling selvsagt. Fordelen med å trenge et strøk til er at du kan justere fargen på det siste strøket, jeg husker at du var litt skeptisk til hvitfargen i går. 

Ja, jeg synes jo det ser litt knapt ut, men det kan hende det blir bedre når hvitmalingen ikke tar farge av de grønne veggene lenger også... Jeg tror - og håper - at hvitfargen blir bra... den er litt sånn gråhvit... kanskje blir det litt kaldt.. jaja :D 

25 minutter siden, lijenta skrev:

Jeg ahr måtte bruke MYE maling. Men så var huset tørt og beiset så det ble fort stopp da jeg gikk over til maling

Her er det jo innendørs, men det er nok mange år siden de veggene så maling tror jeg... Jeg får vel bare pøse på og kjøpe til ekstra om det trengs :) 

25 minutter siden, Annik skrev:

Det er alltid lurt å beregne 3 strøk, og heller bli positivt overrasket om man bare trenger 2 :P forøvrig har sperregrunn flere andre fordeler enn bare å være god grunning/strøk nr 1, så litt rart at han sier du ikke trenger det. Kan ikke folk som jobber i butikk noe om mersalg lengre? :aww:

Jeg har malt to strøk på en del av veggene nå - kanskje la være å ta av maskeringstapen ennå i tilfelle jeg må male et strøk til *ler*. Ja, jeg syntes jo det var litt rart siden andre "eksperter" sa jeg trengte det... Gubben var gammal og så jo ut til å kunne det han snakket om også :o Så jeg stolte jo på ham, jeg.... 

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Huff ja du må ikke finne på å skryte av de der to altså :aww:

Nei, det skulle jo tatt seg ut :lol: 

2 minutter siden, *Kat84* skrev:

Skal du male panel eller annet treverk generelt må du ha sperregrunn. Unngår gulning i fargen blant annet ;)

Dette er jo malt fra før altså, men det er tørt og sprukket litt. Om det gulner er det ikke så farlig egentlig - men det er så lite lys som kommer inn i den stua uansett, så det er vel ingen fare... jeg ser vel ikke fargenyanser like vel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En samtale mellom noen av mine venner på FB:

Magne: Lefsebjørn, hva er det for slags navn på en trollmann?

X: ?

Y: Magne??

Magne: Trollmann fra Møre. Endte på bålet i 1680

X: Magne, har du glemt å ta pillene dine igjen?

Magne: Tvert imot!

:lol:

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått info fra skolen om at det er et barn på trinnet til A som er hyperallergisk mot hund og at man skal prøve å unngå å ha hundehår på barnas klær og at barna bør vaske henda før de drar på skolen hvis de har klappet hunden :blink:

Barnet går ikke i samme klasse som A og det gjaldt de i klassen mest, men de er jo alle sammen på SFO . Jadda...vi har husky, vi . Det er umulig å ikke ha hundehår på lur et eller annet sted... Men nå mister Toddy til gang til barnerommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

 

Planen var å jobbe litt i hagen i dag, men det er da så vått! I femtida skal jeg kjøre til byen for å møte venninner for kaféskravling og teater. :ahappy:

Hyggelig da! Hvilket teaterstykke da? Jeg vil også mer på teater i livet mitt.

Her i huset har vi besøk for helgen, så blir ut på restaurant i kveld :ahappy:

Sitter også å lurer på om eplene i hagen er modne nok for å brukes i eplekake? Har så lyst å bake årets første eplekake. Det er helt TULLETE mye epler i hagen vår nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...