Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

13 minutter siden, Mud skrev:

Har fått info fra skolen om at det er et barn på trinnet til A som er hyperallergisk mot hund og at man skal prøve å unngå å ha hundehår på barnas klær og at barna bør vaske henda før de drar på skolen hvis de har klappet hunden :blink:

Barnet går ikke i samme klasse som A og det gjaldt de i klassen mest, men de er jo alle sammen på SFO . Jadda...vi har husky, vi . Det er umulig å ikke ha hundehår på lur et eller annet sted... Men nå mister Toddy til gang til barnerommet. 

Kanskje investere i en tørketrommel også hvis du ikke har en? Du får tatt bort en del hår da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg lest litt om hønsehold, og hele drømmen er satt litt på vent etter et kapittel om utøy, mus og rotter. :| Jeg vil bare ha vakre høns som spankulerer kaklende omkring blant gress og blomster, ikke alt det andre.

:lol: 

40 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

En samtale mellom noen av mine venner på FB:

Magne: Lefsebjørn, hva er det for slags navn på en trollmann?

X: ?

Y: Magne??

Magne: Trollmann fra Møre. Endte på bålet i 1680

X: Magne, har du glemt å ta pillene dine igjen?

Magne: Tvert imot!

:lol:

:lol: 

23 minutter siden, Bananen skrev:

Må fnise litt av Pøbel. Han er stormforelsket i en bullehann. Han er litt forvirret fordi den er kjemisk kastrert. Men han er veldig snusete på "utstyret" til bulldogen, så han vet ikke helt hvordan han skal reagere. For hva ER det for noe? :lol:

Sånn var Willy overfor sin sønn som var kjemisk kastrert også :lol: Han hyla av glede over å møte ham, men skjønte nok ikke helt hva han var tror jeg :lol: Men veldig søte var de *ler*

21 minutter siden, Mud skrev:

Har fått info fra skolen om at det er et barn på trinnet til A som er hyperallergisk mot hund og at man skal prøve å unngå å ha hundehår på barnas klær og at barna bør vaske henda før de drar på skolen hvis de har klappet hunden :blink:

Barnet går ikke i samme klasse som A og det gjaldt de i klassen mest, men de er jo alle sammen på SFO . Jadda...vi har husky, vi . Det er umulig å ikke ha hundehår på lur et eller annet sted... Men nå mister Toddy til gang til barnerommet. 

Altså... man kan vel ikke forvente at hele skolen skal tilpasse seg en person? Er ungen så hyperallergisk bør han vel få undervisning hjemme kanskje... 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Nei, det skulle jo tatt seg ut :lol: 

Dette er jo malt fra før altså, men det er tørt og sprukket litt. Om det gulner er det ikke så farlig egentlig - men det er så lite lys som kommer inn i den stua uansett, så det er vel ingen fare... jeg ser vel ikke fargenyanser like vel :lol:

Ja det der må du slutte med. Seriøst assa :lol: 

Hvis det allerede er malt så er det ikke så farlig med grunningen. 
Om det heller ikke er noe særlig lyst så kan det nå så være :P 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

En samtale mellom noen av mine venner på FB:

Magne: Lefsebjørn, hva er det for slags navn på en trollmann?

X: ?

Y: Magne??

Magne: Trollmann fra Møre. Endte på bålet i 1680

X: Magne, har du glemt å ta pillene dine igjen?

Magne: Tvert imot!

:lol:

 

:lol: 

51 minutter siden, Bananen skrev:

Må fnise litt av Pøbel. Han er stormforelsket i en bullehann. Han er litt forvirret fordi den er kjemisk kastrert. Men han er veldig snusete på "utstyret" til bulldogen, så han vet ikke helt hvordan han skal reagere. For hva ER det for noe? :lol:

Hahaha, Aragon har også vært litt småforvirret på grunn av sånn :lol: 

Ellers så blir han litt forvirret hver gang han treffer en tispe som ikke jager ham bort og som han faktisk får lov å omgås litt. 
Nesa, øret, midt på magen, haletippen.... Her skal alt prøves! Størrelse er heller ingen hindring for ham altså :aww: 

Han vil han vil han vil. Men han får det ikke til :D 

49 minutter siden, Mud skrev:

Har fått info fra skolen om at det er et barn på trinnet til A som er hyperallergisk mot hund og at man skal prøve å unngå å ha hundehår på barnas klær og at barna bør vaske henda før de drar på skolen hvis de har klappet hunden :blink:

Barnet går ikke i samme klasse som A og det gjaldt de i klassen mest, men de er jo alle sammen på SFO . Jadda...vi har husky, vi . Det er umulig å ikke ha hundehår på lur et eller annet sted... Men nå mister Toddy til gang til barnerommet. 

Jeg skjønner at skolen ber om at det blir tatt hensyn til matvareallergier og liknende altså. Det har jeg ingen problemer med å etterkomme. 
Men det er jo hunder over alt hvor man går ellers også. Så for å unngå slikt så må jo gutten isoleres totalt, eller? 
Man kan jo ikke kaste en stein uten å treffe 5 hunder liksom. 
Men samtidig forstår jeg jo hvorfor de vil skjerme hyperallergiske barn mest mulig. 
Tørketrommel som andre sier vil nok være bra, i tillegg til de tiltakene du allerede har satt i gang :)  


Akkurat nå sitter jeg og ser noe rare greier på TV2. Har ikke fulgt nok med til å få med eg hva dette egentlig er. Men rart var det :lol: 
Kaffe smakte forresten himmelsk godt nå. Det holdt ikke med den halve kanna eksen måtte ofre for min skyld. Jeg er fortsatt trøtt og tappet for energi :icon_redface:
Det blir både tidlig pizza og tidlig kveld i dag kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SaraS skrev:

Hyggelig da! Hvilket teaterstykke da? Jeg vil også mer på teater i livet mitt.

Her i huset har vi besøk for helgen, så blir ut på restaurant i kveld :ahappy:

Sitter også å lurer på om eplene i hagen er modne nok for å brukes i eplekake? Har så lyst å bake årets første eplekake. Det er helt TULLETE mye epler i hagen vår nå!

Hedda Gabler.

Epler trenger ikke å være helt modne for å brukes i eplekake. De sommereplene du har (Transparent Blance) er sikkert modne nå forresten.

57 minutter siden, Siri skrev:

 

Altså... man kan vel ikke forvente at hele skolen skal tilpasse seg en person? Er ungen så hyperallergisk bør han vel få undervisning hjemme kanskje... 

Det er jo ikke akkurat noe liv for et barn da, hverken sosialt eller pedagogisk, men hundehold har kommet for å bli! De må kanskje lage grupper som består av barn som ikke har hund, eller noe sånt, det finnes vel midler hvis det er snakk om store helseproblemer.

Jeg har planta tre busker i hagen, og brukt kantklipperen til batteriet var tomt. Symra fant noe som var veldig snaskens, nemlig en balje full av jord, kompost og regnvann. Alt som stinker er gefundenes fressen! 

Fiffe meg opp og re opp ansiktet, og så kjøre til byen.

Hjelp, jeg har glemt middag!

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

OMG!!! Men jeg hørte om det på radioen - tror det var på Røros det også hadde vært noe så ekstreme mengder et sted. Fascinerende :D 

 

Fasinerende og ganske ubehagelig :lol: Vi har nattsvermer OVER alt! Inni papprullen til dorullen fant jeg to i dag... i tillegg de de som sirkler rundt alle lamper og henger på dørkarmer og tak ogogog... og det er bare inne ':lol: 

4 timer siden, Turb skrev:

Var på Liomseter med bio2 klassen i forrige uke og da var det syke mengder bjørkemålere. De svermet og danset rundt oss i hele bjørkeskogen. Veldig fint for klassen da, for fikk utrolig spontan og fin undervisning om kamuflasje og genetisk seleksjon, men hørte noen si at over dovre så var det store skader på bjørkeskogen pga enorme mengder bjørkemålere.

Ja har vært store skader på bjørkeskogen lenger nedover lia her og, men de kom så tidlig at bjørka tok seg faktisk ganske greit opp igjen. Men det er virkelig helt ekstreme mengder, jeg er vant med at det er nattsvermere her - men ikke sånn :o 

4 timer siden, Tinkie skrev:

 

Det tror jeg er en av tingene jeg setter aller mest pris på med Musikeren - han snorker ikke :lol: 

:lol: Han snorker ikke mye, tipper jeg snorker mer - men det hører jo ikke jeg :aww: 

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nei hit! *Steke potetbåter, koke rosenkål, lage viltsaus og ta fram tyttebærsyltetøy*

Sojjy, men det ble hundemat. :aww:  (den var litt gammel og frostbrent og sånt) 

1 time siden, Siri skrev:

Altså... man kan vel ikke forvente at hele skolen skal tilpasse seg en person? Er ungen så hyperallergisk bør han vel få undervisning hjemme kanskje... 

Hjemmeundervisning blir aldri et fullgodt alternativ. Det er jo ikke akkurat store tilpassningen å prøve å begrense mengden hundehår og vaske hender? Ingen som ber folk om å kvitte seg med hunden liksom. 

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

 

Det er jo ikke akkurat noe liv for et barn da, hverken sosialt eller pedagogisk, men hundehold har kommet for å bli! De må kanskje lage grupper som består av barn som ikke har hund, eller noe sånt, det finnes vel midler hvis det er snakk om store helseproblemer.

 

Nettopp. 

 

Minuset med slowcoocker er at det lukter himmelsk altfor lenge før maten er ferdig :aww: Min er stappet full med røkt svinekam og rotgrønnsaker... Gleder meg til middag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Fasinerende og ganske ubehagelig :lol: Vi har nattsvermer OVER alt! Inni papprullen til dorullen fant jeg to i dag... i tillegg de de som sirkler rundt alle lamper og henger på dørkarmer og tak ogogog... og det er bare inne ':lol: 

Jeg har en hel haug med små møll som er over alt inne her. Mest på kjøkkenet og på badet :blink: Men egentlig litt over alt. 
Det minsket så snart jeg satte edderkoppjageren i støpselet. Heldigvis! Veldig irriterende saker å ha. Spesielt når man finner dem i melposen etter man har laget og spist pizza :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Jeg har en hel haug med små møll som er over alt inne her. Mest på kjøkkenet og på badet :blink: Men egentlig litt over alt. 
Det minsket så snart jeg satte edderkoppjageren i støpselet. Heldigvis! Veldig irriterende saker å ha. Spesielt når man finner dem i melposen etter man har laget og spist pizza :x

*grøss* Det er sikkert noen møll du kan bli kvitt på et eller annet vis?  Men ææææææsj til å finne i melet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

*grøss* Det er sikkert noen møll du kan bli kvitt på et eller annet vis?  Men ææææææsj til å finne i melet! 

Ja, det var skikkelig ekkelt! For å slippe å bli dårlig så trøstet jeg meg med at det å bli stekt på 225 grader i 20 minutter antakeligvis effektivt tok knekken på både dem og alle uhumskheter de har dratt med seg inn i pizzaen om det var noen i den i det hele tatt.... 


Det er flere av dem i huset hos eksen også. Så det er ikke bare her det er. Det er ikke som at de er i hopetall lengre. Men når liftgardinen får spor av gråbrunt støv fordi den er blitt løfta opp og rundt flere av dem... Da er det ganske ekkelt. 

Får prøve å vaske godt i alle skaper. De forsvinner tydeligvis ikke av seg selv, og det å kun ha noe i støpselet er heller ikke effektivt nok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja det der må du slutte med. Seriøst assa :lol: 

Deal :lol: 

36 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hvis det allerede er malt så er det ikke så farlig med grunningen. 
Om det heller ikke er noe særlig lyst så kan det nå så være :P 

Ja, det er litt sånn jeg tenker også... det blir nok bra nok :lol: 

36 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg skjønner at skolen ber om at det blir tatt hensyn til matvareallergier og liknende altså. Det har jeg ingen problemer med å etterkomme. 
Men det er jo hunder over alt hvor man går ellers også. Så for å unngå slikt så må jo gutten isoleres totalt, eller? 
Man kan jo ikke kaste en stein uten å treffe 5 hunder liksom. 
Men samtidig forstår jeg jo hvorfor de vil skjerme hyperallergiske barn mest mulig. 
Tørketrommel som andre sier vil nok være bra, i tillegg til de tiltakene du allerede har satt i gang :)  

Ja, altså - jeg skjønner jo også at man vil gjøre tiltak for at ungen skal kunne omgås andre barn - man kan jo ikke isolere dem, men unger som har hunder i heimen ER ikke allergivennlige samme om man fjerner hårene fra klærne. Da må man kreve at de kommer med nyvaska klær som ikke har vært i hunderom over hodet, før de kommer på skolen. 

Jeg hadde aldri gått til innkjøp av en tørketrommen bare pga det der må jeg innrømme... :aww: 

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er jo ikke akkurat noe liv for et barn da, hverken sosialt eller pedagogisk, men hundehold har kommet for å bli! De må kanskje lage grupper som består av barn som ikke har hund, eller noe sånt, det finnes vel midler hvis det er snakk om store helseproblemer.

Nei, det er jo ikke det, helt klart ikke. Men det holder neppe å fjerne hår fra klærne eller vaske hendene vil jeg tro... allergenene har jo ungen med seg i håret, i klærne og over alt uansett :) 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Fasinerende og ganske ubehagelig :lol: Vi har nattsvermer OVER alt! Inni papprullen til dorullen fant jeg to i dag... i tillegg de de som sirkler rundt alle lamper og henger på dørkarmer og tak ogogog... og det er bare inne ':lol: 

Litt sånn X-files faktisk :lol: 

Er jeg dritsulten... Yasmine har fått seg en skikkelig dusj, også satte jeg inn pelsen hennes med Coat Rescue... jeg bruker jo svært sjelden slike ting i pelsen på hundene mine, men følte at det var litt på tide nå. Også har jeg vasket mer stuevegg og sparklet litt hull. Nå må jeg ha middag - jeg er supersulten! Det står potet og persillerot til koking på ovnen - også skal jeg ha stekt kveite med cashewnøtter, rotmos og div rå grønnsaker til. Kanskje jeg må plukke litt sukkererter å ta inn... sukkerertene blomster og setter belger fortsatt - også sådde jeg litt nye erter som jeg plukket fra plantene selv - og de har også vokst opp og blomstrer nå :). Også driver jeg og høster frø fra div planter i hagen som jeg tenkte å så ut til våren igjen... lurer på om de vil spire igjen da? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

 

Ja, altså - jeg skjønner jo også at man vil gjøre tiltak for at ungen skal kunne omgås andre barn - man kan jo ikke isolere dem, men unger som har hunder i heimen ER ikke allergivennlige samme om man fjerner hårene fra klærne. Da må man kreve at de kommer med nyvaska klær som ikke har vært i hunderom over hodet, før de kommer på skolen. 

Jeg hadde aldri gått til innkjøp av en tørketrommen bare pga det der må jeg innrømme... :aww: 

 

Tiltak og sørge for at ungene har et sosialt liv er jo bare bra. Men hvor effektivt er egentlig disse tiltakene de har bedt om? 
Om man vasker klærne aldri så mye så vil det ikke hjelpe om de ikke er i kontakt med hund i det sekundet de er ferdig vasket. Jeg vil tro at allergenene, og kanskje til og med pelsen fra enkelte raser, henger igjen i klærne i varierende grad selv etter vask. 

Og som du sier så henger det jo igjen i hår osv. 
Vaske henda er ikke tilstrekkelig om det er snakk om unger som er som mine. De graver seg ned i hund, og sitter og klemmer på og har masse kosestunder tett inntil når de får lov. 

Det blir jo et dyrt tiltak å kjøpe tørketrommel om det er kun fordi det finnes en allergiker i klassen. Jeg har allerede tørketrommel fordi jeg har bestemt at tørkestativ ikke kommer i hus :lol: 
De få tingene som ikke kan tørkes i trommel kan henges over dusjkabinettet :aww: 


Kenwoodmaskinen min var tydeligvis lei av livet og bestemte seg for å hoppe ned av kjøkkenbenken når den skulle lage pizzadeig. Dessverre for den så var forsøket ikke vellykket, for den virker enda. 

Du vet du er trøtt og sliten når du glemmer ut at du holder på å lage pizza! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en som er hyperallergisk så er jo det første kluet å trygge lærere så dem vet hva dem skal gjøre hvis/når krisen er ute og reaksjonen kommer. 

Ellers så blir det jo å minske antall hundehår på klærne som blir med på skolen og vaske hender ihvertfall det er jo enkle tiltak, men jeg hadde ikke kjøpt tørketrommel for dette.  Jeg mener at en spesialist sa noe om dette også at en kan ikke verne for mye heller. Men finner ikke det igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, *Kat84* skrev:

Tiltak og sørge for at ungene har et sosialt liv er jo bare bra. Men hvor effektivt er egentlig disse tiltakene de har bedt om? 
Om man vasker klærne aldri så mye så vil det ikke hjelpe om de ikke er i kontakt med hund i det sekundet de er ferdig vasket. Jeg vil tro at allergenene, og kanskje til og med pelsen fra enkelte raser, henger igjen i klærne i varierende grad selv etter vask. 

Og som du sier så henger det jo igjen i hår osv. 
Vaske henda er ikke tilstrekkelig om det er snakk om unger som er som mine. De graver seg ned i hund, og sitter og klemmer på og har masse kosestunder tett inntil når de får lov. 

Det blir jo et dyrt tiltak å kjøpe tørketrommel om det er kun fordi det finnes en allergiker i klassen. Jeg har allerede tørketrommel fordi jeg har bestemt at tørkestativ ikke kommer i hus :lol: 
De få tingene som ikke kan tørkes i trommel kan henges over dusjkabinettet :aww: 


Kenwoodmaskinen min var tydeligvis lei av livet og bestemte seg for å hoppe ned av kjøkkenbenken når den skulle lage pizzadeig. Dessverre for den så var forsøket ikke vellykket, for den virker enda. 

Du vet du er trøtt og sliten når du glemmer ut at du holder på å lage pizza! 

Det hjelper faktisk en del med slike tiltak.. Bare det å ha på seg rene klær som ikke har ligget i hundehår hjelper en god del.. 

Jeg har et par venninner som er allergiske, hun ene sier at hun kjenner det på pusten med en gang jeg kommer inn i rommet, men det merkes stor forskjell om jeg har rene klær eller ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang er man så allergisk at selv et lite hundehår er livstruende. Men lenge mellom hver slik. Heldigvis. Jeg har selv truffet en slik familie - der ene barnet døde av allergi, tidlig i livet. Tragisk.
Hund er heldigvis ikke det mest allergene dyret. (KATT er mye mye verre...)

Går det an å leve uten hund? lurer nå jeg på.... mine pasienter som har hund hjemme får ha sine kjære firbente på besøk så lenge de sørger for at hunden ikke er  til bry for andre pasienter;  hund som hopper, slikker eller gjør annet merkbart rart på vegen inn. Dvs - kan du få hunden inn på rommet ditt uten at noen klager er det fritt frem :) 
Selv tar jeg meg en runde av og til med egne hunder slik at de som vil kan få hilse på hund. Veldig populært. Pasienter (spesielt alvorlig demente)  som ellers bare gråter lyser opp og smiler :) og vil klappe. DET er en veldig sterk opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SaraS skrev:

Dobbelpost er IKKE LOV! :whistle:

Ville bare si at logoen til hundesonen er fin, men det føles ikke ut som hundesonen sin logo. Hadde vi ikke en fin logo før?

Jo var en annen før, men så var det konkurranse om å lage ny og denne fikk mest stemmer. :) 

EDIT: Den gamle var vel en bull terrier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ozzy skrev:

Meny er så dyrt. Skulle ha roastbiff og litt annet smått, endte med å betale 822 kroner. :lol:  Jaja, har kake, brus, potetgull, pålegg i bøtter og én middag :P  

Jepp. Obs er ikke så mye bedre. De har FOR godt utvalg. Brukte alt for mye penger, og glemte flere ting jeg trengte :rolleyes:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rocket skrev:

Haha! Vi har en slik en på stallen! :lol: Hiiiiiv ballen da, kom igjen, hiv den, hiv den. Men nei nei nei nei, ikke ta den, bare hive den! :lol: 

Nico er også litt slik. Men samtidig er han litt hjernevasket på å gi ting til meg, så han kommer løpende for å legge ballen i hånda mi, før han bråstopper og må tenke over hva han driver med nå. Så ender det opp med at han legger den i hånda slik at jeg kan holde i ene enden, samtidig som han holder den i munnen enda :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Caroline skrev:

Jepp. Obs er ikke så mye bedre. De har FOR godt utvalg. Brukte alt for mye penger, og glemte flere ting jeg trengte :rolleyes:

Obs er ihvertfall billig generelt om ikke annet :lol: Meny er litt dyrere på alt, også har de så mye godt. Trengte strengt talt ikke å kjøpe to biter ostekake til femti kroner :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Obs er ihvertfall billig generelt om ikke annet :lol: Meny er litt dyrere på alt, også har de så mye godt. Trengte strengt talt ikke å kjøpe to biter ostekake til femti kroner :P  

Jeg synes Obs er blitt dyrt, jeg! To poser med helt vanlige ting, ikke mye kjøtt, ikke ost eller andre sånne ting som koster, enda ble det over 750 kroner :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...