Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Guest Klematis

@Pixie   :hug:Jeg trodde virkelig det skulle tørne for meg en lang periode med min unghund. Jeg syntes ikke det var noe som helst morsomt å ha hund i den alderen. Jeg følte at jeg ikke fikk til noe som helst, og følte meg som en elendig hundeeier. Trøsten kan være at nå er hun snart to år, og har blitt en drøm av en hund, og vi har det fantastisk sammen. Lykke til med hunden din, jeg vet hvordan det der føles, og det er virkelig ikke artig! Vær konsekvent så hunden forstår hva du mener, ikke gi deg og hold ut. Det blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg skal kose baby i dag! Har ikke sett henne på tre uker, og jeg savna henne i det hun dro, så nå er det på tide for tante å få seg en solid dose med lille I.

Svogeren min skal på fest, så da blir det jentekveld på oss andre.

Bizi får passe huset her hjemme i mens, hvilket betyr at jeg virkelig må ut i plaskregnet og trimme henne før jeg drar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker som Pippin har smerter i dag. Litt sutrete og litt tendens til å bare stå der, om dere skjønner hva jeg mener. Skjelver også litt av og til. 

Nå sitter jeg her og lurer på om det er verd tusenlappene å oppsøke dyrlegehelgevakt, det er vel ikke stort de kan gjøre unntatt eventuelt å gi resept på noe smertestillende. Men det er vel for så vidt verd tusenlappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg et lite rolig femminutt før jeg skal dra på jobb. Har ikke så veldig lyst til å dra, har mest lyst til å ligge på sofaen med varmeflaske på magen og godteri i munnen. Menmen, ha med et par pilletriller i tilfelle ubehaget skal gå over til vondt, og så tipper jeg de få timene jeg skal jobbe flyr avsted. Sikkert mye folk på butikken en lørdag nemlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lunatic skrev:

Sitter på jobb og håper det ikke kommer så mange kunder. Trøstespiser og gråter litt om hverandre, for jeg vet at et vanskelig valg snart må tas, og jeg vet dessverre hvilken beslutning det går mot...

Næmmen, hva skjer?

 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Bellare skrev:

Sambuar henta lille nurket i går, blir spennande når dei kjem heim i morgon ?

bed21c8f8d33a3f75f04e61bea58c367.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Så søt! :wub: Hva slags? 

:hug: til alle som trenger det! Ingen nevnt, ingen glemt! 

Kjøkkenet mitt begynner å bli ganske skittent, synes jeg. Har selvfølgelig holdt det normalt rent, men nå begynner det å bli på tide med en julevask. Det er en stor jobb, men hvis jeg tar et skap eller to hver dag både innvendig og utvendig så blir det vel bra i løpet av ei uke uten at jeg sliter meg ut? 

Ellers er livet ganske ålreit. Moren og faren min var på besøk og spiste lunsj, samboern stakk ut på handletur, etter middag skal vi ut og gå tur alle fire og baby har en sovedag så jeg har hendene rimelig fri i dag :) Bikkjus tar livet med ro i dag, han også. :heart::heart: til ham, er litt i klissehumør akkurat nå :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Håhå, var tydeligvis heldig med skogsturen. Nå bøtter det ned, og regnjakka og buksa mi har forsunnet på mystisk vis, og jeg har leita overalt. Godt jeg har regnkåpe i tillegg, da.

Det eneste stedet jeg ikke har sjekka er hytta og bilen, og jeg tror ikke jeg har vært så fjern at jeg har latt det ligge igjen på hytta så vi satser på bilen!

Trodde det var løpetid like rundt hjørnet her, men vi traff en løs elghund som lufter seg selv på tur (naboen sin), og han var overhodet ikke interessert i å snakke med oss. 

Han er veldig søt og god og utrolig overlegen til vanlig.:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 2ne skrev:

Vært gjennom enda en natt med en mage som slår krøll på seg, og håpa intenst på at jeg var ferdig for denne gang helt til Ali planta en labb i magen på meg, den er fortsatt øm og vond den :hmm: Da blir det vel sofa og masse drikke i dag da, i håp om at det går over av seg selv (og nei, jeg gidder ikke å dra til lege, for på dette tidspunktet gjør de ikke noe med det allikevel). 

:hug:

6 minutter siden, Pixie skrev:

Hvordan går det an at en hund som har et cert som phalene nå på Lillehammer får beskjed av dommeren at de stiller i feil rase men han ville fått excellent og CK som papillon?

Det kan hende han var litt "nede" på den utstillingen han fikk cert, slik at ørene hang mer, mens han nå var mer alert og "på" og dermed fikk ørene for mye opp kanskje? Det er vel bare ørene som utgjør forskjellen på rasene, er det ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bedre med Pippin nå :(  @Pippin&Symra

@Lunatic :hug: 

 

Litt flaks skal man ha, var rett nede i veien her da  regnet kom. Parkerte barnevogn, putta hesten på plass, henta paraplyen og fulget svigermor inn fra bilen :lol: Hun satt og håpet på at renget skulle gi seg, da måtte hun sitte der en stund. Jeg var alt våt, så. Og så opp i fjøset og feste fast en slange på roboten igjen. Aldri gjort før, så spent på om ting ble riktig, den gikk til vask, så det er et bra tegn. 

Jeg har veldig flink hest, og veldig flink unge. Rett over 2 km ned dit vi møtte hovslager - jeg alene med hest og lillemor, putta lillemor i barnevogn, bestakk henne til å sitte der, putta hodelag på hesten og gav den beskjed om å oppføre seg pent, så rusla vi nedover. Null stress :D Jeg gikk hele tiden mellom hesten og vogna, så var så trygt som det kan få blitt.  Nå er hesten barfot, og var like flink opp igjen, bare litt mer lydeffekter da. For da ropte hun jo først etter hestene hun gikk fra der nede, og så til hestene som venta her oppe. :lol: Krysser fingrene for at bootsene jeg har passer, så jeg slipper å kjøpe nye, og at Lindy trives som barfothest. 

 

Nå regner det så ille ute at tilogmed gakkene har søkt tilflukt under tak. Barnet sover i vogna i gangen og jeg sitter med hundene i sofaen og håper barnet sover en stund til. Mor er sliten :aww:

 

 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, Thomas Gibson sparket fra crimimal minds. Nesten så jeg tror jeg dropper å se neste sesong, serien blir ikke det samme uten to av de mest sentrale karakterene. :( 

Leste ferdig HP-boka i dag, men blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg synes om den. Er litt delt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MarieR skrev:

Æsj, Thomas Gibson sparket fra crimimal minds. Nesten så jeg tror jeg dropper å se neste sesong, serien blir ikke det samme uten to av de mest sentrale karakterene. :( 

:o  JEg har ikke sett den siste sesongen, men kan jo ikke ha den uten han :o  

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lunatic skrev:

Sitter på jobb og håper det ikke kommer så mange kunder. Trøstespiser og gråter litt om hverandre, for jeg vet at et vanskelig valg snart må tas, og jeg vet dessverre hvilken beslutning det går mot...

:hug:

 

Jeg har lyst til å kjøre hund, men hundene skal få fri i dag, de har gått 2 dager på rad og Beringia er bare under innkjøring så jeg er pyse og tar det forsiktig. Tar Freke på en sykkeltur etterpå, han var ikke med i spannet i går så han både tåler og fortjener en runde (tør ikke kjøre over 6stk med den vogna jeg har pr idag).

 

Edit: og Naisha ser ut til å klargjøre seg for fødsel. Snart oppblokking kanskje?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Raksha skrev:

Håper det går bedre med Pippin nå :(  @Pippin&Symra

 

Takk for det! Da jeg dro til vet'en i dag så var jeg jaggu ikke sikker på at jeg fikk han med meg hjem igjen, men ting var heldigvis ikke så ille som jeg fryktet. Jeg knyttet dårlig allmenntilstand til nyresvikten, men vet'en mente at det sannsynligvis ikke hang sammen. Nyreverdiene er selvfølgelig ikke noe partyparty, men de hadde ikke forverret seg siden vi var der i mai. Smertene skyldtes sannsynligvis en vond skulder, jeg har sett at han haltet litt men trodde det også bare skyldes at han var generelt dårlig. Han fikk Onsior for smerter og betennelser (som blodprøven indikerte at han har) og så tar vi det derfra.

Hadde en god prat med vet'en om gamle hunder med sviktende helse, og om når det var på tide å sette punktum. Han sa noe lurt: Tenk på de tre tingene som gir hunden din mest glede, for eksempel mat, lek, turer i skog og mark eller trening. Når en av disse tingene forsvinner på grunn av alderdom/dårlig helse, så er livskvaliteten på vei nedover. Når to har forsvunnet må du spørre deg selv om hvor mye glede hunden har av livet. I tillegg kommer selvfølgelig det med smerter. Hunder bør få slippe å leve med smerter som ikke kan avhjelpes.

Så da skal han gå på smertestillende en stund, prøve å få han til å spise nyrefor garnert med nyrevåtfor, og så håper jeg han kan leve ennå en stund uten smerter og plager.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...