Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

7 timer siden, enna skrev:

Takk alle for klemmer og kommentarer.

Selvstendig blir nok min aldri. Målet mitt er en meningfull hverdag med rutiner og aktivitet. Og at han ivaretas på en god måte. Han faller mellom mange stoler - ikke psykisk utviklingshemmet, men for heller ikke med seg alt som "vanlige" ungdommer gjør.  Og har store problemer med å forstå alt som ikke er 100 % konkret og visualisert. Han kjenner at han ikke forstår - han vet at han er annerledes. Og blir sint av frustrasjon når han ikke henger med. Så mye sinne og mye


Har bestemt meg for ikke å "stikke innom" poden før i ettermiddag - for å levere de tingene han har glemt selvfølgelig  ;)

Vår hadde mye mer av de utfordringene som liten. Det må jo være veldig frustrerende å kjenne at en er annerledes. Det gjør nok vår enda til tider. Men det er lenge siden jeg har måttet være megler og brannslukker. Det skyldes delvis også fordi søsknene har lært å takle situasjonene på en mer gunstig måte.

Krysser fingrene for at egen leilighet og voksentilværelse gir et løft for selvtilliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Guest Klematis

Du veit du har kjørt mye rundt omkring med hunden når du ikke kommer på at du kan faktisk skru opp den fine sangen på radioen før du har kjørt milevis fordi du er sikker på at dyret er med. Og det er hun jo ikke denne gangen:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Takk for det! Da jeg dro til vet'en i dag så var jeg jaggu ikke sikker på at jeg fikk han med meg hjem igjen, men ting var heldigvis ikke så ille som jeg fryktet. Jeg knyttet dårlig allmenntilstand til nyresvikten, men vet'en mente at det sannsynligvis ikke hang sammen. Nyreverdiene er selvfølgelig ikke noe partyparty, men de hadde ikke forverret seg siden vi var der i mai. Smertene skyldtes sannsynligvis en vond skulder, jeg har sett at han haltet litt men trodde det også bare skyldes at han var generelt dårlig. Han fikk Onsior for smerter og betennelser (som blodprøven indikerte at han har) og så tar vi det derfra.

Hadde en god prat med vet'en om gamle hunder med sviktende helse, og om når det var på tide å sette punktum. Han sa noe lurt: Tenk på de tre tingene som gir hunden din mest glede, for eksempel mat, lek, turer i skog og mark eller trening. Når en av disse tingene forsvinner på grunn av alderdom/dårlig helse, så er livskvaliteten på vei nedover. Når to har forsvunnet må du spørre deg selv om hvor mye glede hunden har av livet. I tillegg kommer selvfølgelig det med smerter. Hunder bør få slippe å leve med smerter som ikke kan avhjelpes.

Så da skal han gå på smertestillende en stund, prøve å få han til å spise nyrefor garnert med nyrevåtfor, og så håper jeg han kan leve ennå en stund uten smerter og plager.

Godt å høre. Syns det der er kjempevanskelig med gamle hunder, vanskelig med unge og, men gamle hunder skal liksom ha lov til å bli gamle også, uten å være syke ol. :hug:  

Håper smertestillende og nyrefor ordner så han får en bra periode til. Hvor gammel er han nå? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Raksha skrev:

Godt å høre. Syns det der er kjempevanskelig med gamle hunder, vanskelig med unge og, men gamle hunder skal liksom ha lov til å bli gamle også, uten å være syke ol. :hug:  

Håper smertestillende og nyrefor ordner så han får en bra periode til. Hvor gammel er han nå? 

 

Han blir tolv i oktober, så all tid er jo bonus framover, men vi ser det an! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg fjellsko! Alfa walk queen på tilbud til 1500,-. Tilfeldig at jeg og samboern gikk innom for å kikke og dette var siste dag av salget. Flaks! Prøvde de jo tidligere i ferien og konkluderte med at de ikke passet, men jeg må ha sett feil på strl eller noe for nå satt de godt.

Nå skal vi hjem å spise biffmiddag med mamma og gjengen :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma kom å hentet hunden også la hun igjen snop, chips og brus :ahappy:  

Min form er regelrett dårlig, og det passer ikke i det hele tatt :aww:  Skulle bruke den siste uken før vi reiser til London til å slappe av. Nå blir det full fres hele mandag og tirsdag, atpåtill at jeg allerede i dag ikke klarer å gjøre noe. Dette lover godt:sheldon:

Jeg har så lyst å kunne kose meg i London, og ikke være sliten hele tiden. Hadde vært deilig å slippe å bruke hele dagen i sengen når jeg vil se ting og shoppe litt. Også gleder meg meg så sinnsykt mye til Harry Potter studio tour (:bananas:), og har ikke lyst å ha den dagen helt ødelagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turen til vet i dag kosta over 4000, men jeg angrer ikke et sekund. Så deilig å vite litt om ståa, og slippe å spekulere og være engstelig hele tiden! Dessuten fikk han smertestillende, jeg ser at han slapper bedre av allerede.

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MarieR skrev:

Æsj, Thomas Gibson sparket fra crimimal minds. Nesten så jeg tror jeg dropper å se neste sesong, serien blir ikke det samme uten to av de mest sentrale karakterene. :( 

Leste ferdig HP-boka i dag, men blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg synes om den. Er litt delt.

Det blir omtrent som top gear uten Jeremy Clarckson det, når begge de to er borte ...

1 time siden, Tonje skrev:

Jeg har kjøpt meg fjellsko! Alfa walk queen på tilbud til 1500,-. Tilfeldig at jeg og samboern gikk innom for å kikke og dette var siste dag av salget. Flaks! Prøvde de jo tidligere i ferien og konkluderte med at de ikke passet, men jeg må ha sett feil på strl eller noe for nå satt de godt.

Nå skal vi hjem å spise biffmiddag med mamma og gjengen :ahappy:

Det er gode sko, har hatt mine i et par år nå og mishandlet de på det groveste, mende holder meg enda tørr på beina. :)

Akkurat nå er jeg sliten, tar på med mye nytt til hodet! Gikk bedre med kassa i dag da, eneste jeg trengte å bli vist var returer, ellers fiksa jeg sjøl. Nuh skal TJ og jeg straks lage pizza, og så blir det strikking og gamle criminla minds-episoder utover kvelden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

Det blir omtrent som top gear uten Jeremy Clarckson det, når begge de to er borte ...

Det er gode sko, har hatt mine i et par år nå og mishandlet de på det groveste, mende holder meg enda tørr på beina. :)

Akkurat nå er jeg sliten, tar på med mye nytt til hodet! Gikk bedre med kassa i dag da, eneste jeg trengte å bli vist var returer, ellers fiksa jeg sjøl. Nuh skal TJ og jeg straks lage pizza, og så blir det strikking og gamle criminla minds-episoder utover kvelden.

Sant, det kommer ikke til å bli bra i det hele tatt! Reid og Garcia klarer ikke å holde serien oppe alene,desverre ... Hvorfor må gode skuespillere og programledere absolutt denge løs på produsentene sine da?! :P

Ny jobb? :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, MarieR skrev:

Sant, det kommer ikke til å bli bra i det hele tatt! Reid og Garcia klarer ikke å holde serien oppe alene,desverre ... Hvorfor må gode skuespillere og programledere absolutt denge løs på produsentene sine da?! :P

Ny jobb? :) 

Nei, dessverre. :hmm:

Hele tiden. :P Neida, men nesten. Er adecco-vikar mens jeg søker jobb så da blir det nå litt forskjellig. Hatt 5 ulike oppdragsgivere så langt i år, så får nå prøvd meg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra spordag. Lita visste godt hvor sporet (nattspor) gikk hele tiden, men det har nok krysset veldig mye elg over det sporet i natt, for hun måtte bare hele tiden ta små avstikkere der hun tydelig hadde ferten av vilt i nesen. Etter å bli ventet ut plukket hun opp igjen blodsporet med et "jaja - når dere insisterer da..."
Datter har godt av slike treninger der hun lærer å lese Lita (som er enkel å lese...).

Nå steker jeg pizza til gjengen - gubben er piska ut (frivillig) med kjørepizza til nyutflyttet pode. Mor er redd for underernæring...

BIlder fra dagen. I mora blir det alvor for datter og Lita med ordentlig sporprøve. Jenta gruer seg litt - jeg regner med at om der blir trekk blir det pga fører"feil". Lita er bankers på blodspor. Den Unge Fører har godt av slik trening :D

13891828_10153626373006761_3623198673629346944_n.jpg13900335_10153626372726761_8332243825957550458_n.jpg

Helt utrolig vakker røsslyng nå.

13892268_10153626373141761_5428939397391697656_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonje skrev:

Jeg har kjøpt meg fjellsko! Alfa walk queen på tilbud til 1500,-. Tilfeldig at jeg og samboern gikk innom for å kikke og dette var siste dag av salget. Flaks! Prøvde de jo tidligere i ferien og konkluderte med at de ikke passet, men jeg må ha sett feil på strl eller noe for nå satt de godt.

Nå skal vi hjem å spise biffmiddag med mamma og gjengen :ahappy:

Så bra! Jeg er kjempefornøyd med mine :ahappy:

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Den turen til vet i dag kosta over 4000, men jeg angrer ikke et sekund. Så deilig å vite litt om ståa, og slippe å spekulere og være engstelig hele tiden! Dessuten fikk han smertestillende, jeg ser at han slapper bedre av allerede.

Så bra at det kom noe godt ut av det. Ikke kjekt nå gamlingen begynne å skrante :hug:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2016 at 5:51 PM, Pixie skrev:

Takk for svar. Har hatt en prat med gubben som sa han skjønte hva jeg mente men han syns nå ikke han selv var så ettergivende... så vi får se. Han er nå ihvertfall med på at sofa er forbudt område og at det holder med en advarsel før timeout. Senga er greit med sengeteppe på, han legger seg i den med en gang vi går ut. Men senga er forbudt om vi er i den, den er vår. Var ute på laang tur med Uno i halsbånd der jeg var nøye på at jeg skulle styre alt, han måtte gå store deler av turen pent ved siden av meg og det var jeg som bestemte når han fikk surre rundt og snuse/tisse. Han fikk avslutte med å løpe tulling etter en fotball, så han har vært sliten og fornøyd. Ny runde med knurring og biting da jeg skulle tørke labber etter turen dog, jeg holdt ham i skjegget og bare gjorde meg ferdig. Ellers prøvde han seg på det samme da jeg skulle flytte ham vekk fra nye Molly Mutt-senga for å flytte den, da bar det rett i buret. Dette kan bli noen lange måneder, håper virkelig han er blant dem som lærer kjapt... Men det er jo bare en konsekvens av vår egen udugelighet, så vi får bare tåle det.

AN er jeg skikkelig, skikkelig sliten. 5 brett rundstykker står til heving og Uno er klar for action etter å ha ligget på lading en stund, jeg er bare klar for å legge meg rett ut på sofaen. Men gubben er og griller hos sin bror så jeg må bare fungere til han kommer tilbake, snart fore tullingen og så tur. Kaffe...

Jeg så du hadde noen nedturer etterpå, men husk på disse oppturene, husk også på at du får ting til å fungere. Det tar tid å rette opp uønskede mønstre, men det er mye som kan gå fort også.

Du er ikke udugelig - alle gjør feil. Skal jeg fortelle deg litt om X'en, som var den første hunden jeg hadde eneansvaret for, etter å ha vokst opp i en familie som drev oppdrett og var aktive utstillere? Henne gjorde jeg så mye feil med i forhold til lederrolle og grenser, at vi kom til et punkt hvor hun ønsket å ha drakamp med absolutt alt, og jeg var ikke i stand til å styre verken lek eller ugagn. Jeg kunne komme hjem fra butikken og hun bestemte seg for at den Kiwiposen med varer var en ypperlig dra-leke. Jeg kunne ta på meg skjerf, og hun fant ut at den ene enden var ypperlig dra-leke til jeg følte at jeg ble kvalt - bokstavelig talt. Jeg hadde en hund som gjorde mye som hun selv ville, og hadde ganske god kontroll på sine eiere. Hun var ikke den letteste hunden, med mye egenvilje, stahet og eget initiativ - og jeg gjorde mange feil med henne. Men det løste seg det også, og jeg lærte veldig mye av henne.

Så har jeg Glam nå, hvor jeg også har gjort feil underveis - så nå er han 15 måneder og jeg ser resultatet av valgene jeg gjorde fram til nå, og må jobbe med ham med et par ting. 

Jeg håper på ny valp i 2017, og jeg er overbevist om at jeg kommer til å gjøre feil med henne også.

Jeg har tenkt - har du noe kontakt med oppdretteren til Uno? Det hadde vært interessant om h*n hadde noen tanker, hvis for eksempel noen i slekta har vært lik, jeg ser for eksempel at både X'en, hennes datter Foenix og hennes barnebarn Mira er tre generasjoner med mye meninger om utvalgte ting. Foenix mener mye om sprøyter og klotanga, for eksempel. Mor til X'en var også en med meningers mot.

På 12.8.2016 at 5:48 PM, AnnikenK skrev:

Jeg mottok noen papirer fra NAV i sommer og sammen med mine papirer lå avslag på en søknad om økonomisk kompensasjon til en annen person. Der var det listet opp hva som var grunnlaget for søknaden til vedkommende og grunner til avslag, og selvfølgelig var det jo fullt navn og fødsels- og personnummer. Skremmende :|

I dag lå det en lapp i postkassen, hvor datteren til naboen beklaget det som skjedde og det hun sa i går. Hun lovet også å ha hunden i bånd, slik at det ikke skulle oppstå flere slike situasjoner som i går :)

Det der er utilgivelig! Jeg husker jeg fikk skikkelig kjeft da jeg jobbet på NKK fordi jeg klarte å legge ei stamtavle for retur sammen med feil svarbrev på HD-avlesning i samme konvolutt - og det er jo ikke en gang hemmelig informasjon, hva slags diagnose en hund har fått. Stamtavla kom til rett person, men svarbrevet var feil. 

Og så bra at naboen ba om unnskyldning, og vil forsøke å gjøre det bedre. 

Lang og fin utstillingsdag, selv om resultatene uteble. Kan ikke være på topp hver gang. Nå leter jeg etter gidd til å lage mat, helst middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snøfrost skrev:

Hvordan sender man egentlig inn et digitalt startnummer dersom man ønsker å benytte sjansen for å få returnert noe av påmeldingsavgiften pga dommerbytte? Noen her som vet?

Du trenger ikke å sende inn - det står i regelverket som en etterlevning fra da vi fikk startnummer i posten og det bare fantes ett startnummer per hund. Nå kan du jo printe 17 eksemplar. Så det er ikke lenger hensiktsmessig å returnere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Du trenger ikke å sende inn - det står i regelverket som en etterlevning fra da vi fikk startnummer i posten og det bare fantes ett startnummer per hund. Nå kan du jo printe 17 eksemplar. Så det er ikke lenger hensiktsmessig å returnere det.

Sant nok, men hvordan sier man i fra da? Bare sender email til arrangør om at man trekker seg grunnet dommerbytte?
For dette står pdd i utstillingsregelverket:

"4.2 Refusjon av påmeldingsavgift
Hvis det etter påmeldingsfristens utløp er foretatt dommerendring, kan det etter skriftlig varsel samt levering av startnummer og
kvittering senest på utstillingsdagen før bedømmelsen av rasen er påbegynt, tilbakebetales en andel av påmeldingsgebyret. Såfremt
det i invitasjonen er opplyst om reservedommere, tilbakebetales ikke beløpet. Tilbakebetaling av påmeldingsavgift kan kun
skje ved dommerendring, ikke ved hundens sykdom eller skade."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snøfrost skrev:

Sant nok, men hvordan sier man i fra da? Bare sender email til arrangør om at man trekker seg grunnet dommerbytte?
For dette står pdd i utstillingsregelverket:

"4.2 Refusjon av påmeldingsavgift
Hvis det etter påmeldingsfristens utløp er foretatt dommerendring, kan det etter skriftlig varsel samt levering av startnummer og
kvittering senest på utstillingsdagen før bedømmelsen av rasen er påbegynt, tilbakebetales en andel av påmeldingsgebyret. Såfremt
det i invitasjonen er opplyst om reservedommere, tilbakebetales ikke beløpet. Tilbakebetaling av påmeldingsavgift kan kun
skje ved dommerendring, ikke ved hundens sykdom eller skade."

 

Ja, send en epost, eventuelt ringe for å dobbeltsjekke hvem som skal ha mailen så du vet den kommer rett og i tide før utstillingen. Det står gjerne en epostadresse i de fleste utstillingsannonser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

God klem til deg @enna:hug: Du har virkelig vært sterk de siste 19 årene :heart: 

God klem til deg også, @Lunatic. Det er utrolig vanskelig å ta slike valg, men man vet selv når noe er til hundens beste. Og det er det vi må ha i tankene uansett :hug: 

Krysser fingrene for at det fortsatt er en stund igjen @Symra&Pippin :hug: 

5 timer siden, Pixie skrev:

Hvordan går det an at en hund som har et cert som phalene nå på Lillehammer får beskjed av dommeren at de stiller i feil rase men han ville fått excellent og CK som papillon?

Hvis den var veldig ivrig slik at ørene ble holdt for høyt så kan den ha hatt for mye Papillonpreg der og da. 

5 timer siden, Siri skrev:

:hug:

Det kan hende han var litt "nede" på den utstillingen han fikk cert, slik at ørene hang mer, mens han nå var mer alert og "på" og dermed fikk ørene for mye opp kanskje? Det er vel bare ørene som utgjør forskjellen på rasene, er det ikke? 

Jepp, det stemmer. :) 
Papillon (sommerfugl) har ståører, og Phalene (nattsvermer) har hengeører. Det er samme hund unntatt ørestillingen, og det er derfor de har de franske navnene de har ;) 
Det har hendt flere ganger at Papilloner er blitt omregistrert til Phalene, og omvendt. Eneste NKK krever er en eller to kritikker som bekrefter at den er omvendt av hva den er registrert som :) 

Dag 3 av 4 på messe er overstått. Begynner å bli ganske lei nå av lange dager, men det er faktisk moro også :)
Gutta... de har hatt mer interessante dager. Men de tåler såpass. 

Ellers kjenner jeg på at denne helga her er litt tung. Sitter her alene og skal hive en ferdigpizza i ovnen. Så akkurat nå kjenner jeg litt på savnet, men det ville aldri gått uansett. Og det er der fokuset mitt må være. Det hjelper faktisk ikke å være glad i hverandre (eller jeg i hvert fall) om jeg uansett hadde vært den som stod på utsiden og ventet. Det er ikke en situasjon man skal tvinge barn til å leve i. Og ikke noe jeg har noe ønske om å leve i heller. Så det må være sånn.
Er det forstått? OK? Ja fint, ut å luft gutta litt og finn mat til dem! 

*sparker meg selv og selvmedlidenheten i rævva* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
6 minutter siden, Snøfrost skrev:

Sant nok, men hvordan sier man i fra da? Bare sender email til arrangør om at man trekker seg grunnet dommerbytte?
For dette står pdd i utstillingsregelverket:

"4.2 Refusjon av påmeldingsavgift
Hvis det etter påmeldingsfristens utløp er foretatt dommerendring, kan det etter skriftlig varsel samt levering av startnummer og
kvittering senest på utstillingsdagen før bedømmelsen av rasen er påbegynt, tilbakebetales en andel av påmeldingsgebyret. Såfremt
det i invitasjonen er opplyst om reservedommere, tilbakebetales ikke beløpet. Tilbakebetaling av påmeldingsavgift kan kun
skje ved dommerendring, ikke ved hundens sykdom eller skade."

 

Du må enten henvende deg i sekretariatet FØR bedømmelsen starter, eller sende mail til utstilling@nkk.no  FØR utstillingen. Eller før rasen bedømmes. Du kan ikke komme i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...