Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
7 minutter siden, Pixie skrev:

Jeg har ofte lurt på hvorfor det er så innmari vanskelig å huske at t-skjeer skal i de "båsene" som har høyere bunn, så jeg rydder t-skjeer før hver eneste maskin settes på :D

Ja, og hvorfor er det så vanskelig å legge gafler med gafler? 
Og legge bestikket RETT vei? 
Jeg vil ikke ta på selve smørekniven når jeg tar ting utav skuffene. Jeg vil ta på skaftet! Skaftet skal ligge mot åpningen, ikke helt innerst :aww: 

Det ble dyremishandling med det samme her. 
Aragon stod i vasken og peip, knurret litt, og prøvde å gjemme seg inni hylla på badet, men ren ble han! 
Litt bedre å bli fønet etterpå da. Så nå får han også lov å kose i armen igjen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

8 timer siden, Raksha skrev:

:lol: her og, jeg går heller ikke mye hjemme fordi jeg er lat, men nytter ikke be om hjelp til husarbeid om det ikke er fullstendig krise, for han har ikke tid nok til halvparten av det han skal :aww:  

Men roboten redder mye altså :wub:  

Jeg ønsker meg SÅNN en robot! Innbiller livskvaliteten min kommer til å øke drastisk da :lol:

Her er det enormt skjevfordeling på husarbeid. Jeg lager mat, og jeg gjør egentlig alt innendørs. Men litt av samme greia som hos deg, finnes egentlig ikke tid :P Men her sier jeg ingen ting på det for han betaler for vaskedamen, så jeg må bare holde det halveis vedlike, også er han flink å ta en unge i traktoren/gravemaskinen og kjøre en til foreldrene sine om jeg trenger arbeidsro :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ja, og hvorfor er det så vanskelig å legge gafler med gafler? 
Og legge bestikket RETT vei? 
Jeg vil ikke ta på selve smørekniven når jeg tar ting utav skuffene. Jeg vil ta på skaftet! Skaftet skal ligge mot åpningen, ikke helt innerst :aww: 

 

Er ikke rart mannfolk ikke gidd gjøre husarbeid når det uansett blir feil :P 

Jeg hadde ikke giddet om dette var noe folk hang seg opp i ;) Da får man gjøre det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Er ikke rart mannfolk ikke gidd gjøre husarbeid når det uansett blir feil :P 

Jeg hadde ikke giddet om dette var noe folk hang seg opp i ;) Da får man gjøre det selv...

Enig! Om min gjør noe sier jeg ALDRI noe på om han ikke gjør ting som jeg vil eller min måte. Sjeleglad for noe er gjort. Ei venninne av meg blir sur om noe er lagt feil i oppvaskmaskinen, eller brettet klær på feil måte. Når min bretter klær spiller det ingen rolle for meg hvordan det er gjort, bare tanken på at det er gjort er fantastisk :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, JeanetteH skrev:

Er ikke rart mannfolk ikke gidd gjøre husarbeid når det uansett blir feil :P 

Jeg hadde ikke giddet om dette var noe folk hang seg opp i ;) Da får man gjøre det selv...

Det var det jeg endte med å gjøre :P 
Men klesvask og å sette INN i oppvaskmaskinen har han gjort da. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Neeeei, hvordan ser det ut da? Er da ikke så galt? Det er jo ikke rotete. Det ser bare bebodd ut :whistle: 

Ser mer ut som ute... :aww: .... kvist, gress, sand... og litt hår på gulvet :aww: 

28 minutter siden, Debbie skrev:

Og nå lurer jeg på om stevne neste helg går ad undas,for i følge en gruppe på fb. Er det helt vanlig å parre hunden på dag 30 og utover i løpetida???????????????????????

Jeg som gledet meg til søndag når hun var ferdig. 

Altså - løpetiden varer ikke 21 dager nødvendigvis - noen går lengre, noen kortere. Nå trenger du fisk i bakhodet igjen. Slapp av, pust med magen - også får du bare vente og se hvor lenge Prima løper. Er vel ikke verre enn det. Mister du en konkurranse er det ingen som dævver av det. 

14 minutter siden, Perfect Image skrev:

Det minner meg på at nå er vaskedamen der. Bursdag i morgen :P Må ikved lage en marsipankake, to eplekaker, to gulrotkaker og to rullekaker, bleh.

7 kaker? til en bursdag? Du er gæern, du.... :o 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Raksha skrev:

Har du engangssprøyter og han er håndterbar så er det gull verdt å spyle godt nedi punkteringshullet med saltvann, enten ferdig saltvann fra apotek eller kok opp en liter vann med en tskje salt i. Det har spart meg for mange veterinærbesøk etter kranglete hunder. 

Veldig godt at de andre eierne er forståelsesfulle og oppegående :hug: Sånne situasjoner er noe virkelig dritt! 

Han er utrolig lett  håndterlig heldigvis, styra og ordna i går og bare han får lov til å gjøre noe annet (slikke på handa mi, sleike blod av gulvet osv) så sitter han i ro. Men han lar meg gjøre hva jeg vil.   Rensa først med vann, så pyricept og klorexidin i går, samt at Rørlegger'n hadde en salve for bittsår og små infeksjoner.  

10 timer siden, Monikawt skrev:

Okei, da må jeg inn å lese litt mer om de forskjellige typene :) 

jeg er 170 høy og 65ish kg, så da tror jeg jeg går for 38. Iallefall om de er litt større i størrelsene enn lundhags :) 

 

Så har du oss; vi leter ikke etter leiligheter eller lignende. Fordi vi vet at VI bråker :lol: evt, han hunder som kan finne på å bråke :P vil ikke være til plage for andre.

Hvilken størrelse er den strikkagenseren i? Farge og pris? Tror du den kunne passa en drever hannhund på 20kg? Ca 55 i rygglengde.

 

Huff, mareritt! Godt de andre eierne var så greie! :) 

ang vet så ser jeg at du venter. Jeg tror for sikkerhets skyld at jeg ville dratt til vet og sondert. Har vært borti en del bittskader som ser uskyldige ut på overflaten, som gjemmer 15-20 cm lange lommer under huden.. Spørs hvordan/hvilken vei lommen er kan det være mulig at det bør legges inn dren. Spyling er også viktig, på riktig måte :)  Masse god bedring til Damir :flowers: håper du ikke får det for tungt framover heller :hug: 

Ja jeg vil gjerne dra til veterinær, Rørlegger'n mener det er unødvendig da det alltid har gått fint før, og allmentilstanden hans er fin.   (Hadde jo to hanner, en på 8mnd og en på 2år en periode, de braka sammen noen ganger så de beit jo hverandre dann og vann).    

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ser mer ut som ute... :aww: .... kvist, gress, sand... og litt hår på gulvet :aww: 

Altså - løpetiden varer ikke 21 dager nødvendigvis - noen går lengre, noen kortere. Nå trenger du fisk i bakhodet igjen. Slapp av, pust med magen - også får du bare vente og se hvor lenge Prima løper. Er vel ikke verre enn det. Mister du en konkurranse er det ingen som dævver av det. 

7 kaker? til en bursdag? Du er gæern, du.... :o 

Å nei! 1 rullekake, 1 eplekake og 1 gulrotkake er til vel foreningens kakebasar :) Men blir en del kaker. Gulrotkake, sjokoladekake, eplekake, kringle, marsipankake, bløtkake med gelelokk, rullekake og suksessterte. Men til gjengjeld blir vi minst 28 (muligens 6 til, det passet allikevel for den ene familien :| ) og jeg skal ikke bake alt heldigvis :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, Siri skrev:

Ser mer ut som ute... :aww: .... kvist, gress, sand... og litt hår på gulvet :aww: 

Ja men det må du jo snakke om! 
Det er jo så trendy å ha naturen innendørs nå :aww: 
Eller er det umoderne igjen kanskje? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke henge med her inne...

I går kjørte vi sambo og huskyen til Vikersund,  de skal bruke helgen på å gå hjem til Lier. Så da har jeg bare guttungen og pulien å tenke på i helgen . 

Tipper de får en våt tur :P

Jeg pakket alt i kløven i dobbelt lag tette poser,  forutseende som jeg var. Sambo får ta ansvar for deg selv: P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mushi skrev:

Hva er greia med at de fleste mannfolk slipper unna med å gjøre minimalt med husarbeid og gjør de det er det en halvveis innsats?! Det er ikke sånn at der er for vanskelig å støvsuge ordentlig eller sette inn i oppvaskmaskinen så det er arealeffektivt. Det burde heller ikke være nødvendig å mase seg blå før det skjer noe.

Merker at det kan ta lang tid før jeg blir i et forhold igjen.

Aner ikke.

Her blir alt gjort ordentlig, men ikke alltid på min måte og i det øyeblikket når jeg vil. Ergo disse kamelene :lol: Men jeg forventer at det blir rent og ryddig når husarbeid blir tatt. På lik linje som at gubben forventer det. Egentlig glad vi har samme holdning til husarbeid :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Perfect Image skrev:

Å nei! 1 rullekake, 1 eplekake og 1 gulrotkake er til vel foreningens kakebasar :) Men blir en del kaker. Gulrotkake, sjokoladekake, eplekake, kringle, marsipankake, bløtkake med gelelokk, rullekake og suksessterte. Men til gjengjeld blir vi minst 28 (muligens 6 til, det passet allikevel for den ene familien :| ) og jeg skal ikke bake alt heldigvis :P 

:lol: 

22 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ja men det må du jo snakke om! 
Det er jo så trendy å ha naturen innendørs nå :aww: 
Eller er det umoderne igjen kanskje? :P 

Jeg er jo så umoderne at jeg rett som det er er trendy, jeg :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min er veldig flink til å ta sin del av husarbeidet, og jeg bryr meg ikke om hvordan han gjør det så lenge det blir rent/ryddig, men om han gjør det såpass "sløvt" at jeg må gjøre det om igjen så sier jeg i fra, så sparer vi begge tid og krefter neste gang. Han er feks ikke så god på å svinge seg med moppen, så han får ikke med seg skitt og smuss fra hundepoter og div som vises godt når lyset treffer og da er det ikke noe poeng i at han gjør det hvis det ikke blir rent? 

Jeg hater dog å si i fra og føler meg masete med en gang, men jeg sier det alltid på en fin måte. Alt må jo læres, og hvis ingen noen gang lærer det bort så vil jo det si at all gulvvask lander på meg og det gidder jeg ikke faktisk. Når det er sagt så har jeg ikke noe problem med at han sier i fra til meg heller om ting og tang, de svært sjeldne gangene han gjør det :P 

------------

Hadde akkurat inn en kjempekul liten kar på snart 4 år. Noe så veslevoksent og lænt er det lenge siden jeg har møtt. Han takka så mye for hørselstesten :ahappy: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mushi skrev:

Hva er greia med at de fleste mannfolk slipper unna med å gjøre minimalt med husarbeid og gjør de det er det en halvveis innsats?! Det er ikke sånn at der er for vanskelig å støvsuge ordentlig eller sette inn i oppvaskmaskinen så det er arealeffektivt. Det burde heller ikke være nødvendig å mase seg blå før det skjer noe.

Merker at det kan ta lang tid før jeg blir i et forhold igjen.

Har slipper ingen unna, men vi er litt sløve begge to :icon_redface:

 

2 timer siden, Wednesday skrev:

For et genialt kjøkken! Sånn ønsker jeg meg! :D 

 

 

Det er helt supert å ha sånn kjøkken. Og det som kommer ut smaker alltid godt. Ikke blir det noe oppvask heller, for kjøkkenet tar det også :D

 

 

Vi måtte sove hver for oss i natt, det liker ingen av oss. Men bedre løsning med en på sofaen, dørene til stua og ut oppe og den andre i senga. Hund med løs mage.... Hun lufter segselv om hun kommer ut, men tør ikke å ligge begge oppe i tilfellet noen skulle komme vandrende inn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Og nå lurer jeg på om stevne neste helg går ad undas,for i følge en gruppe på fb. Er det helt vanlig å parre hunden på dag 30 og utover i løpetida???????????????????????

Jeg som gledet meg til søndag når hun var ferdig. 

 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Hæ? Nei! Nå har jeg konkurrert snart i 15 år med bare tisper. Om dag 21 kommer og det er ikke noe blod/utflod og ingen atferd på tispen så starter jeg. Og tar alltid en god omgang vask av tispen når jeg regner løpetiden som over.

Nå er jo tisper rimelig forskjellige og, da. Forrige gang Foenix var parret, var det dag 23-24-25 - så hun kunne åpenbart ikke startet på dag 21 da. Første gangen hun ble parret, var det på dag 15 og 16. Tisper kan variere fra løpetid til løpetid - @Debbie, slutt å lese bøker og diskusjoner, og fokuser på tispa di. Har hun tegn på løpetid? Ja? Nei? Handle deretter.

Nå er jeg stuptrøtt, jeg tenker for mye og sover for lite for tiden. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tonje skrev:

Samboern min er veldig flink til å ta sin del av husarbeidet, og jeg bryr meg ikke om hvordan han gjør det så lenge det blir rent/ryddig, men om han gjør det såpass "sløvt" at jeg må gjøre det om igjen så sier jeg i fra, så sparer vi begge tid og krefter neste gang. Han er feks ikke så god på å svinge seg med moppen, så han får ikke med seg skitt og smuss fra hundepoter og div som vises godt når lyset treffer og da er det ikke noe poeng i at han gjør det hvis det ikke blir rent? 

Og jeg skjønner jo ikke engang at noen må LÆRE hvordan man vasker et gulv for å få det rent? :o Det er ikke akkurat rakettforskning liksom :lol:. Her i huset er det my way or no way.. :aww:

Har jeg levert en plan - og er nesten ferdig med neste... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fleste hundeeiere som har levd med en ping-pong hund i mangen år, vil vel trekke et lettelsens sukk når bikkja blir roligere? Jeg blir bare gående og analysere, når hun tusler ved siden av meg, jeg da :huh: Og i dag snublet hun i trappa på vei ned over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Og så enormt mye bedre på engelsk :aww: 

 

Begge deler er vakre og fine på hvert sitt vis. Nå har jeg lest alle bøkene omatt på både engelsk og norsk, og de er utrolig gode uansett språk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

14034726_10157360123515174_4500517846010474256_n.jpg?oh=2804e386210764d43384206d6cca0aa7&oe=5859BA1F

Er like hjerteskjærende, vakkert, vemodig og vondt hver gang!

Mens jeg derimot syns at det er det mest oppskrytte og opphypa greia i hele HP-serien :aww: Snape er ingen ålreit person bare fordi at han hadde dårlig avreagering og ikke klarte å gi slipp på Lily :P 

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

Det fleste hundeeiere som har levd med en ping-pong hund i mangen år, vil vel trekke et lettelsens sukk når bikkja blir roligere? Jeg blir bare gående og analysere, når hun tusler ved siden av meg, jeg da :huh: Og i dag snublet hun i trappa på vei ned over. 

Nei, vi blir gående og analysere, fordi det er ikke sånn de er. Snuble i trappa, var det et uhell? For hun er strengt tatt ikke så gammel at hun burde bli dårlig til beins enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wildlife skrev:

Hunden er levert på kennel. Jeg synes det er helt forferdelig. Sliter skikkelig og føler jeg er såååå stygg med han ?

Hvor lenge må jeg vente før jeg kan ringe å høre hvordan det går? :/ 

Jeg er sikker på han egentlig får det greit, men det var så mye hunder og så mye lyd så jeg ser for meg at han stresser veldig og ikke får til å slappe av. Angrer meg ihjel på at vi ikke tok en mindre kennel...

Og når vi kom skulle vi prøve om han kunne gå sammen med ei tispe han kunne få løpe å leke med på dagene. Å han er så forsikrig av seg i møte med andre hunder og bare venter på signal om aksept eller ikke.

Så gikk vi fra han der, inne i "båsen" med denne tispa. Og jeg regner jo med at han blir flytta for seg selv så han har mulighet for litt fred i løp av dagen? 

Men det uttrykket han sendte stakk i hundemamma hjerte mitt... "slipp meg ut herfra da... pliiis.. hvorfor skal jeg være inni her?" Uff? 

 

Det er stort sett alltid sånn første gang de er på kennel... Min hund stresset også veldig første gang han var på kennelen jeg bruker. Og hun som driver den er kjempedyktig med hunder og klarte og roe min etter hvert.

Prøv å senke skuldrene og nyt ferien. Jeg mener at ingen hunder dør av å være på kennel... :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...