Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, 2ne skrev:

Gratulerer med dagen! :ahappy: Nei, ikke lov å være fornærma enda, ikke alle er like våkne om morran :P Men om han ikke gratulerer i løpet av dagen, da kan du være fornærma :D 

Takk takk, og takk til dere andre siom har gratulert meg:D Han kom på det etterhvert og kjøpte med seg sjokoladekake på vei hjem fra jobb, så nå er jeg ihvertfall ikke fornerma..bare veldig mett :innocent:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Gratulerer med dagen @teskjeia:ahappy:

 

Vært på tur med hundene og mamma, greit å gå et sted som ikke er så krevende og har steder så jeg kan sitte å se på at hundene soser rundt og koser seg :) 

Kom hjem å laget pølsegrateng. Så for meg at det ville være mye bedre enn det var :lol: Helt grei middag, men sikkert ikke noe jeg lager igjen med det første :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kokospaniel skrev:

@Siri Du ville gå kongeveien i Lærdal? Off åpning med pomp og prakt denne helga :-) http://www.aftenposten.no/reise/Prosjektet-har-vart-i-syv-ar---fredag-apner-Norges-vakreste-vei-809454_1.snd

Det ser så idyllisk ut! Der skal jeg gå en gang :ahappy:

 

 

:flowers: Gratulerer med dagen @teskjeia 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen blir sjelden som man planlegger. :aww:  Det gikk ikke med kua, så nødslaktern kom for å la henne slippe og prøve å få berga kalven, kua ble boltet og han gjøv på med å åpne - det så omtrent ut som en skikkelig slasherfilm med blod som spruta og sto i fontene. Stor var overraskelsen da han ikke fant noen kalv. Det har ikke vært noen synlige tegn på at kalven var født, to veterinærer har kjent på henne og sagt at fødselen nærmer seg. 

Bonden sa at da har hun kalva da, og da han forsikret meg om at det kunne være en mulighet for å finne den i live, så gikk jeg på jakt. Og til min store overraskelse fant jeg en sprell levende, perfekt, rød og hvit oksekalv :D Den hadde blitt tatt veldig godt vare på av et par tanter. Siste nødslaktern sa før han dro var at jeg kom ikke til å finne noen kalv, for kua har ikke kalvet (nylig). :lol:  Lille Houdini er trygt plassert i fjøset nå, men har klart seg helt supert med beskyttelse fra tantene sine :wub: 

14102614_10157431040145171_2733354986052

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Dagen blir sjelden som man planlegger. :aww:  Det gikk ikke med kua, så nødslaktern kom for å la henne slippe og prøve å få berga kalven, kua ble boltet og han gjøv på med å åpne - det så omtrent ut som en skikkelig slasherfilm med blod som spruta og sto i fontene. Stor var overraskelsen da han ikke fant noen kalv. Det har ikke vært noen synlige tegn på at kalven var født, to veterinærer har kjent på henne og sagt at fødselen nærmer seg. 

Bonden sa at da har hun kalva da, og da han forsikret meg om at det kunne være en mulighet for å finne den i live, så gikk jeg på jakt. Og til min store overraskelse fant jeg en sprell levende, perfekt, rød og hvit oksekalv :D Den hadde blitt tatt veldig godt vare på av et par tanter. Siste nødslaktern sa før han dro var at jeg kom ikke til å finne noen kalv, for kua har ikke kalvet (nylig). :lol:  Lille Houdini er trygt plassert i fjøset nå, men har klart seg helt supert med beskyttelse fra tantene sine :wub: 

14102614_10157431040145171_2733354986052

Hell i uhell, bra det gikk fint med kalven og så koselig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Kombinert med litt puter og slikt på gulvet mens valpen er liten.

Nå kom jeg på at jeg drømte i natt at min salig henfarne mor passet hundene mine. Hun knyttet dem foran en butikk og så glemte hun dem og dro hjem. Jeg ville at vi skulle kjøre og hente dem med en gang, men hun sa at hun ville spise middag først. Jeg ble selvfølgelig voldsomt stressa og ville ta bussen for å hente dem, men hun sa at hun måtte kjøre, for hun husker ikke akkurat hvor den butikken var. Men da må vi dra med en gang!! sa jeg. Nei vet du hva, jeg skal spise middag først, skal begynne å lage den nå, svarte hun. Jeg våkna superstressa og helt på gråten! 

En kollega av meg fortalte at en gang i julestria skulle hun gå til butikken for å handle og tok med hunden. Da hun gikk ut fra butikken hadde hun glemt hunden og kom ikke på den før flere timer var gått. Da hun kom ned til butikken holdt den på å stenge og noen sto utenfor ved bikkja og lurte på hva de skulle gjøre. Ops! 

Jeg skjønner ikke at sånt er mulig, men folk glemmer så mye rart noen ganger :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ann dyrlegen til i morgen, de hadde stengt innen Rørlegger'n kom hjem.  Eieren av andre hunden kom nettopp innom, med kone. Sykt hvor greie og forståelsesfulle noen folk kan være i en sånn situasjon. Deres hadde bare fått ett sår siden Damir aldri slapp, og de sa at jeg skulle sende regninga etter jeg hadde vært hos dyrlegen, så betalte de halve. Eneste jeg tenkte når de holdt på var at nå kan Damir bli avlivet. Siden han er stor, skummel og du leser jo i avisa om disse som blir begjæret avlivet hele tiden. Men oppegående og hyggelige folk, som mente det var begges feil og ikke søren om jeg skulle ta regningen min selv.  De spurte også om båndet han står i ute holdt, siden de ofte går tur forbi oss og han bråker jo når de går forbi :P   

Nei glad det gikk bra med den andre, man føler jo veldig på det..  

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nathalie98 skrev:

Hell i uhell, bra det gikk fint med kalven og så koselig :ahappy:

Ja, veldig godt det endte så bra det kunne etter forholdene. :ahappy: Og jeg har fått bevist at jeg tåler blod og gørr :aww:  Både Bonden og slakteren var imponert over at jeg ikke blei bleik engang :lol: Jeg er ikke akkurat vokst opp med sånt. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ozzy skrev:

Ser ann dyrlegen til i morgen, de hadde stengt innen Rørlegger'n kom hjem.  Eieren av andre hunden kom nettopp innom, med kone. Sykt hvor greie og forståelsesfulle noen folk kan være i en sånn situasjon. Deres hadde bare fått ett sår siden Damir aldri slapp, og de sa at jeg skulle sende regninga etter jeg hadde vært hos dyrlegen, så betalte de halve. Eneste jeg tenkte når de holdt på var at nå kan Damir bli avlivet. Siden han er stor, skummel og du leser jo i avisa om disse som blir begjæret avlivet hele tiden. Men oppegående og hyggelige folk, som mente det var begges feil og ikke søren om jeg skulle ta regningen min selv.  De spurte også om båndet han står i ute holdt, siden de ofte går tur forbi oss og han bråker jo når de går forbi :P   

Nei glad det gikk bra med den andre, man føler jo veldig på det..  

Har du engangssprøyter og han er håndterbar så er det gull verdt å spyle godt nedi punkteringshullet med saltvann, enten ferdig saltvann fra apotek eller kok opp en liter vann med en tskje salt i. Det har spart meg for mange veterinærbesøk etter kranglete hunder. 

Veldig godt at de andre eierne er forståelsesfulle og oppegående :hug: Sånne situasjoner er noe virkelig dritt! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Har du engangssprøyter og han er håndterbar så er det gull verdt å spyle godt nedi punkteringshullet med saltvann, enten ferdig saltvann fra apotek eller kok opp en liter vann med en tskje salt i. Det har spart meg for mange veterinærbesøk etter kranglete hunder. 

Evt klorhexidin - det har jeg brukt på alle slike småsår - og en gang ei tann hadde laget dypt hull rett nedenfor øyet på en av hundene jeg hadde - alle har grodd finfint uten behov for veterinærhjelp :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er dagens trimtur unnagjort, og jeg kjenner jeg er skrekkelig ute av form etter en ekstremt daff sommer. Må ta grep nå, bare 11 måneder igjen til bryllup og det hadde vært fint å ha litt midje til da. :aww: Og jeg har ei gulrot, jo fortere jeg går ned jo fortere får jeg kjøpe fiiiiin brudekjole. Dog, så ubestemt jeg er mtp kjole så har jeg god tid til å miste de kiloene som skal bort og strammes opp litt. :lol: 

TV'n er forresten superfin. Nå innser jeg hvor himla dårlig den gamle var mtp bildekvalitet og sånt. *kremt*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Siri skrev:

Evt klorhexidin - det har jeg brukt på alle slike småsår - og en gang ei tann hadde laget dypt hull rett nedenfor øyet på en av hundene jeg hadde - alle har grodd finfint uten behov for veterinærhjelp :)

Ja, funker sikkert helt utmrket det og :ahappy: Jeg har faktisk måtte ha vet. på dem et par ganger, men da har det blitt dyp kanal og lomme, eller et sår jeg rett og slett ikke har funnet. Holde åpent, spyle ofte, og la det gro innenfra. :D

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
25 minutter siden, Ozzy skrev:

Ser ann dyrlegen til i morgen, de hadde stengt innen Rørlegger'n kom hjem.  Eieren av andre hunden kom nettopp innom, med kone. Sykt hvor greie og forståelsesfulle noen folk kan være i en sånn situasjon. Deres hadde bare fått ett sår siden Damir aldri slapp, og de sa at jeg skulle sende regninga etter jeg hadde vært hos dyrlegen, så betalte de halve. Eneste jeg tenkte når de holdt på var at nå kan Damir bli avlivet. Siden han er stor, skummel og du leser jo i avisa om disse som blir begjæret avlivet hele tiden. Men oppegående og hyggelige folk, som mente det var begges feil og ikke søren om jeg skulle ta regningen min selv.  De spurte også om båndet han står i ute holdt, siden de ofte går tur forbi oss og han bråker jo når de går forbi :P   

Nei glad det gikk bra med den andre, man føler jo veldig på det..  

Den tanken har jeg også når det kommer løse hunder i full galopp mot meg. Eventuelt når det kommer noen i alt for langt bånd og skal yppe seg innpå. 
Folk skygger jo banen fra tid til annen når jeg kommer med Sjef, selv om halen hans aldri er i ro, og han tripper rundt som en liten småjente når han får skryt og godbit på tur. Likevel er han altså skummel og farlig bare pga utseendet virker det som på enkelte. 
Så hvis han blir litt røff i leken, eller det blir slåsskamp (selv om de helst bare går ut av situasjonen og ikke går inn i kamper uten veldig god grunn) så er det så lett å legge skylda der. 

Det er derfor jeg alltid går vekk når jeg treffer på folk med flexi, langline, eller jeg ser antydninger til løse hunder. Eventuelt småhunder. Han tror jo alle bittesmå vil leke, og det kan bli skummelt i møte med feil eier :o 

Akkurat nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre både i kveld og resten av helga. Det blir totalt 4 timers jobb de neste 3 dagene. Jippi :aww: 

Og det skal selvfølgelig trenes LP utenfor her :D Men utover det vet jeg ikke hva jeg skal gjøre på kveldene. Tusle en tur bort på biblioteket i morgen kan være en god ide :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg lurer på om " ærrrrnnnnrrrrrrrraaaseeerrrrggggggnnnnnnn" betyr at noen syntes vom og hundemat var godt jeg? ?

Jeg vekket en drapsmaskin  - ga puddelvalpene en smak avblod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Jeg lurer på om " ærrrrnnnnrrrrrrrraaaseeerrrrggggggnnnnnnn" betyr at noen syntes vom og hundemat var godt jeg? ?

Jeg vekket en drapsmaskin  - ga puddelvalpene en smak avblod.

:lol:

Aragon som alltid har gjort alt for å unngå å spuse løper etter Sjef og bjeffer kjapt hvis Sjef stirrer på maten hans, så at villdyret i valpen har våknet er jeg ikke i tvil om :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze drev å klødde seg så fælt der bak så da måtte jeg jo ta en titt. Flått midt på rævhål:| (Hadde tenkt å putte inn puke-smiley her, men sonen gjør den om til forelska-smileyen.....)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Belgerpia skrev:

Jeg lurer på om " ærrrrnnnnrrrrrrrraaaseeerrrrggggggnnnnnnn" betyr at noen syntes vom og hundemat var godt jeg? ?

Jeg vekket en drapsmaskin  - ga puddelvalpene en smak avblod.

Herlig! :lol:

 

.....er jeg på vei til jobb igjen, siste vakt denne uken. Stevne på søndag med Harly, det blir nok bra, bare håper vi ikke drukner.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tonje skrev:

Blaze drev å klødde seg så fælt der bak så da måtte jeg jo ta en titt. Flått midt på rævhål:| (Hadde tenkt å putte inn puke-smiley her, men sonen gjør den om til forelska-smileyen.....)

Og du elsker ikke kombinasjonen flått/rumpehull altså?

Tror jeg må slutte å kikke på Marine traffic, akkurat nå kommer fem krigsskip i stor fart rett mot huset mitt! Men Nato er ikke farlig for sånne som meg, sant?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet mindre enn to Skypemøter unnagjort i kveld, innledet med noen timers forberedelser - selvfølgelig.

Det betyr at to hunder IKKE er klippet og badet til utstilling i helga, da vet jeg at jeg må stå opp tidlig i morgen for å rekke det før jeg kjører til Støren.

Noen ganger savner jeg slaveriet. Noen som kunne gjort ting for meg, uten betaling fordi NAV ikke utbetaler nok til kennelpike og hushjelp. 

Apropos hushjelp, så er jeg skrubbsulten, har jo ikke tid til å lage mat - prioriterte en god times tur med hundene i stedet. Det var helt stille og fint i skogen, og jeg begynte å lure på om beitedyrene var tatt inn allerede. Men så kjørte jeg forbi hele kuflokken på vei hjem igjen. Aner ikke hvor de var da vi ankom almenningen, for de lå helt inntil veien da vi forlot åstedet. 29 kyr første gang jeg telte, det er mye mø.

14088657_10157197983805136_7592466838540

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kveldstur gått. Symra klarte å bæsje akkurat i hullet på et kumlokk så jeg slapp å bære bæsjepose. Flink hund!

:teehe:

Kvelden har gått med til å børste hunder... har fortsatt en halv hund igjen, knapt, så det er vel bare å ta seg sammen og ta resten også. Det er så greit å ha flokefrie hunder til helga :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakt matmuffins som niste til turen imorra, prøver å være sunn og økonomisk :sleep:

Begge jobber natta idag da, så sover til 12-13 imorra før vi fiser avgårde, er ikke noe vits i å være på plass før etter 18 ifølge værmeldinga ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...