Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Gratulerer til alle med bursdag :flowers:

Jeg har avlyst alle avtaler og tar hjemmedag i dag. Når man må støtte seg til noe for å ta på seg sko er det like greit... To ganger på morraturen vår måtte jeg gripe tak i noe for å ikke gå i bakken. Er fortsatt svimmel men litt lettere nå heldigvis. Uno har vært en engel og bare sovet og slappet av så jeg kunne sove i fred, gubben sover fortsatt og jeg har gjømt alle pipeleker :innocent:

Har visst kjøpt feil v&h, storfevom lukter HELT for******!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

1 time siden, Martine skrev:

Jeg også! Av en eller annen grunn :lol: Skal pusse opp kjøkkenet, pluss at gangen ikke er helt ferdig. Så i går tømte jeg skapet som er på den veggen vi begynner med, organiserte alle de andre skapene, pluss at jeg begynte å rydde vekk greier fra et skap så vi får plass til oppvaskmaskin. I dag skal jeg begynne å rive plater/tapet/diverse fra veggen :aww: 

Jeg vil også pusse opp, men mannen drar om under ei uke på jobb igjen, så vi dropper oppussing denne mnd tror jeg :P muligens neste også :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg svett etter å ha trasket rundt i skogen i nesten en time. Var varmt og klamt jo! Og så surrer det oppussingstanker i hodet mitt og. Det er alt for mye som må gjøres her, og alt for lite penger. :aww: Trappa opp til 2.etasje er dog første punkt på lista mi nå. Det kommer ikke til å koste så mye heldigvis. Har tatt før-bilder nå, så om et halvår kan jeg sikkert ta etter-bilder. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siljus I går hadde jeg besøk av den valpekjøperen som hadde vært på kurs hos hundeakademiet, og det er ikke noe jeg ville brukt penger på, for å si det sånn. Men andre kan jo ha deres filosofi, så om du er veldig Rugaas-sk i tankegangen din så vil det nok passe. Sånn type 10 minutter tur på en 4 måneder gammel valp, skal aldri si nei osv.

Nå sitter jeg og dingler litt med beina, og venter på at klokka skal bli kvart på tre :P Formulere en oppgavetekst da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Line skrev:

@Siljus I går hadde jeg besøk av den valpekjøperen som hadde vært på kurs hos hundeakademiet, og det er ikke noe jeg ville brukt penger på, for å si det sånn. Men andre kan jo ha deres filosofi, så om du er veldig Rugaas-sk i tankegangen din så vil det nok passe. Sånn type 10 minutter tur på en 4 måneder gammel valp, skal aldri si nei osv.

Nå sitter jeg og dingler litt med beina, og venter på at klokka skal bli kvart på tre :P Formulere en oppgavetekst da kanskje.

Tror nok det varierer litt fra instruktør til instruktør. Er vel og merke en del år siden, men kan ikke huske det var slik når jeg gikk..(i Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Betty skrev:

Akkurat nå er jeg svett etter å ha trasket rundt i skogen i nesten en time. Var varmt og klamt jo! Og så surrer det oppussingstanker i hodet mitt og. Det er alt for mye som må gjøres her, og alt for lite penger. :aww: Trappa opp til 2.etasje er dog første punkt på lista mi nå. Det kommer ikke til å koste så mye heldigvis. Har tatt før-bilder nå, så om et halvår kan jeg sikkert ta etter-bilder. :P 

Har du sett den kontaktfilmen en del bruker på trappetrinn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Siri skrev:

:D:D:D 

 

 

Jeg kan sitte og fortelle deg hva du skal gjøre vøtt - det er jeg kjempegod til :aww:

Hahaha...da pitcher du det til din sjef mens jeg pakker bilen og kommer ilende oppover til der du måtte befinne deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Har du sett den kontaktfilmen en del bruker på trappetrinn? 

Jepp, er den jeg har lyst til å prøve. Men er litt skeptisk på den kombinert med hundeklør ... Ikke at de spinner så mye opp og ned trappa, men litt blir det jo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er det vanskelig å konse på jobb...tenker mer på morgendagen og valp :wub:  som for eksempel...den skal så klart få ligge nært / i sengen på natten, men er redd den skal ramle ut :hmm: Et alternativ er jo så klart å ommøblere sånn at sengen er inn til veggen, da er det i alle fall mindre sjanse, eller ta madrass på gulvet..

Hvordan gjør dere det?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Betty skrev:

Jepp, er den jeg har lyst til å prøve. Men er litt skeptisk på den kombinert med hundeklør ... Ikke at de spinner så mye opp og ned trappa, men litt blir det jo.

 

Ja, den skjønner jeg.. Men ellers så finnes det andre typer også.. Google trappefornyer, så tror jeg det skal komme opp :) 

------

jeg er i slaget.. Nå har jeg funnet meg ny bruktsofa jeg vil ha :lol: vet ikke om jeg tør å nevne det til gubben :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Gratulere med dagen! 
Hvis samboeren din ikke gratulerer deg i løpet av dagen har du grunn til å være litt småfornærmet. 
Eksen gratulerte meg med dagen i år. 2 uker før tiden, fordi han husket at det nærmet seg. 

På selve bursdagen så var det mest positive som minnet om en gratulasjon "Ja det er bra det. Han er jo fin så. Er flink med ham du!" 
Det var NKK Bergen hvor Sjef tok cert. Jeg er dog imponert over at han i det hele tatt klarte å engasjere seg så voldsomt i at Sjef hadde oppnådd noe da. :P 

:hug: 
Aner ikke hva det dreier seg om, men håper ting går din vei snart, og at alt som er vanskelig vil ordne seg :) 

Veldig trist... Det virker som at de fleste miniatyrer enten har PL eller luftrørsproblemer :(
Men er ikke PL veldig normalt på Pomeranien? Fikk høre en gang at det er tillatt å avle på en kombinert grad 3 av PL, fordi ellers ville det ikke være hunder her i Norge å avle på. Import var jo ikke mulig, og det var direkte frekt å antyde at norske hunder ikke var gode nok :aww: 

Sannsynligheten for plager er jo større for uregistrerte valper. Det er jo en grunn for at de er uregistrerte. Enten så fyller de ikke kravene, eller så er ikke oppdretter så veldig nøye. Ingen av delene er noe positivt. 
Hvilken grad har den fått? Det kan trenes opp muskulatur som gjør at hunden kan få et godt og aktivt liv likevel. Men hvordan man går frem og hvor stor effekt det vil ha i lengden vil jo avhenge av graden. 
 

Hun er hos vet. Nå. Visste ikke det var så ille på denne rasen. Akkuratt slikw ting som irriterer når folk impulskjøper hund uten å sjekke opp bakgrunn og helse. Hunden er fra polen. Hu kjøpte den 6 mnd gammel. Den skal være reg i polsk kennel klubb men jeg har mine mistanker om dette ikke stemmer da hun ikke får svar av oppdretter når hun prøver å få tak i eksport papirer for å reg i nkk. Jeg vil jo si dette men holder meg for god da hun har det fælt nok nå.

Nå skal vi kjøre seeko på kennel for første gang. Stikker i hjerte? vi reiser til kreta 1 uke. Så gruer meg til å forlate han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Line skrev:

@Siljus I går hadde jeg besøk av den valpekjøperen som hadde vært på kurs hos hundeakademiet, og det er ikke noe jeg ville brukt penger på, for å si det sånn. Men andre kan jo ha deres filosofi, så om du er veldig Rugaas-sk i tankegangen din så vil det nok passe. Sånn type 10 minutter tur på en 4 måneder gammel valp, skal aldri si nei osv.

Nå sitter jeg og dingler litt med beina, og venter på at klokka skal bli kvart på tre :P Formulere en oppgavetekst da kanskje.

Ah! Takk for svar! Da tror jeg at jeg skal se an litt, og høre med den aktuelle instruktøren etterhvert, om jeg ikke finner noe annet som er greit tilgjengelig med buss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Line skrev:

Stor seng :D 

Vi har definitivt ikke stor nok seng :aww:  men...uansett hvor stor den er kan jo en liten valp hoppe/trille/ramle ut liksom... Vet jo fra når jeg har sovet med babyer at jeg våkner lett, men er jo liksom litt mer sprett i en valp. Dessuten mistenker jeg at tenåringen i huset, som har bestemt seg for å sove med den, sover litt tyngre :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

Hvis det væsker, har du på nytt kompress. Hvis det ikke gjør det, så kan du feks bare ha det åpent (hvis det er på et sted det ikke kommer noe borti) eller så kan du sette på ei stripe med sånn plasterteip..

Det er på ryggen. Væsker ikke, men jeg har ikke åpnet de enda, though. Hun på apoteket sa jeg burde ha på kompress, og helst skifte hver dag. Så skal jeg ha på sånn aquafilm når jeg dusjer (og jeg glemte å spørre om det var over kompresset ... hehe. Men det sier seg vel kanskje selv?).

Men når skal man rense det? Når jeg skifter tingen? Kan jeg rense med sånn spraypyrisept? Eller klorhexidin? Sistnevnte har jeg uåpnet, tror jeg. Eller er det sånn at bakterier ikke danner seg i slike ting som med andre legemidler (sånn, man bør kaste etter en måned fordi det danner seg bakterier der og sånn)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bananen skrev:

Det er på ryggen. Væsker ikke, men jeg har ikke åpnet de enda, though. Hun på apoteket sa jeg burde ha på kompress, og helst skifte hver dag. Så skal jeg ha på sånn aquafilm når jeg dusjer (og jeg glemte å spørre om det var over kompresset ... hehe. Men det sier seg vel kanskje selv?).

Da ville jeg hatt på et kompress eller noe som dekket såret i noen dager til i alle fall slik at den får grodd sammen og får ei god skorpe.. Spørs litt på størrelsen.. 

Men er det mer enn ca 4-5 sting, så ville jeg nok ha dekket det til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Siljus skrev:

Ah! Takk for svar! Da tror jeg at jeg skal se an litt, og høre med den aktuelle instruktøren etterhvert, om jeg ikke finner noe annet som er greit tilgjengelig med buss :) 

Sportshunder er lett tilgjengelig med buss på Havstad i alle fall :)

2 minutter siden, tmp skrev:

Vi har definitivt ikke stor nok seng :aww:  men...uansett hvor stor den er kan jo en liten valp hoppe/trille/ramle ut liksom... Vet jo fra når jeg har sovet med babyer at jeg våkner lett, men er jo liksom litt mer sprett i en valp. Dessuten mistenker jeg at tenåringen i huset, som har bestemt seg for å sove med den, sover litt tyngre :aww:

Alle mine valper har vært av sorten som skal ligge tett inntil da. Rolig ligger de også. Det gjør de forresten også som voksne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Ja, den skjønner jeg.. Men ellers så finnes det andre typer også.. Google trappefornyer, så tror jeg det skal komme opp :) 

------

jeg er i slaget.. Nå har jeg funnet meg ny bruktsofa jeg vil ha :lol: vet ikke om jeg tør å nevne det til gubben :whistle: 

Vurderer å prøve det uansett, det var ikke så dyrt at det er krise om det må skiftes igjen om noen år. Så my flyr ikke hundene opp og ned trappene. :)

:lol: 

Håååper vi skal dra for å hente ny tv i dag! Vi fikk den levert forrige uke, men den var selvsagt knust. Ikke så rart det dog, det var nemlig fotspor over hele eska etter en mann med i alle fall strl 44 i sko. :aww:  Og ut fra sporene så har han gått frem og tilbake oppå esken ... Tollpost har ikke utkjøring før på mandag så da tror jeg nok vi henter den selv enten i dag eller i morgen (på Steinkjer). Gleeeeder meg! Og da tror jeg vi kan tuppe ut tv-bordet for den skal henge på veggen. Da kan vi heller ha ei søt lita hylle eller to under i stedet for tv-benk i heltre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Da ville jeg hatt på et kompress eller noe som dekket såret i noen dager til i alle fall slik at den får grodd sammen og får ei god skorpe.. Spørs litt på størrelsen.. 

Men er det mer enn ca 4-5 sting, så ville jeg nok ha dekket det til :) 

Ja, så på dusjfilmsaken nå, det står at en bør ha på kompress. :lol: Aner ikke hvor mange sting det er der, skal få sambis til å se i morgen. Ryggen er jommen meg et kinkig sted å bli sydd på, hehe.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Sportshunder er lett tilgjengelig med buss på Havstad i alle fall :)

Hahaha, se der, det lønner seg å sjekke opp i sånn! Jeg fikk nemlig for meg at de kun hadde kurs på Skjetlein VGS jeg :icon_redface: Men der er det veldig lett tilgjengelig med buss, bussen "min" går nemlig rett forbi! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Betty skrev:

Vurderer å prøve det uansett, det var ikke så dyrt at det er krise om det må skiftes igjen om noen år. Så my flyr ikke hundene opp og ned trappene. :)

:lol: 

Håååper vi skal dra for å hente ny tv i dag! Vi fikk den levert forrige uke, men den var selvsagt knust. Ikke så rart det dog, det var nemlig fotspor over hele eska etter en mann med i alle fall strl 44 i sko. :aww:  Og ut fra sporene så har han gått frem og tilbake oppå esken ... Tollpost har ikke utkjøring før på mandag så da tror jeg nok vi henter den selv enten i dag eller i morgen (på Steinkjer). Gleeeeder meg! Og da tror jeg vi kan tuppe ut tv-bordet for den skal henge på veggen. Da kan vi heller ha ei søt lita hylle eller to under i stedet for tv-benk i heltre.

Åh, har lyst på ny TV også jeg :lol: men har 46" nå, tror jeg, og neste skal være større.. Og smart-TV.. Og ha en fantastisk skjerm.. Og det blir dyrt :whistle: 

Det er dyrt å ha meg i permisjon :lol: 

1 minutt siden, Bananen skrev:

Ja, så på dusjfilmsaken nå, det står at en bør ha på kompress. :lol: Aner ikke hvor mange sting det er der, skal få sambis til å se i morgen. Ryggen er jommen meg et kinkig sted å bli sydd på, hehe.

Hehe greit å bare sette en kompress eller noe over, så er du sikker ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...