Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

17 minutter siden, Stine skrev:

Bakt matmuffins som niste til turen imorra, prøver å være sunn og økonomisk :sleep:

Begge jobber natta idag da, så sover til 12-13 imorra før vi fiser avgårde, er ikke noe vits i å være på plass før etter 18 ifølge værmeldinga ihvertfall :P

har du en oppskrift?
Har vurdert og prøve sånne, virker så kjekke med all den pendlingen jeg bedriver for tiden.

 

10 minutter siden, Wednesday skrev:

50-200 sider pensum-materiale koster 1000 kr og mer! (Per hefte). Og jeg må ha mange slike hefter! Yikes! Da blir det utskrifter gitt... 

shit det var dyrt!
Bøkene mine er jo ikke akkurat rimlige de heller. Kjøpt for 2500 for første faget dette semestret. Men i det minste skal 2 av de 3 brukes i mer enn et fag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite hodebry på Keo i dag, så da fikk han apportlek med dopapir :lol: 48 ruller fraktet to og to fra gangen til badet i andre siden av huset, så var han fornøyd. Lyn derimot skjønner ikke dette enda, så hun løp bare etter han frem og tilbake før hun ikke så vitsen etter et par runder :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snøfrost skrev:

har du en oppskrift?
Har vurdert og prøve sånne, virker så kjekke med all den pendlingen jeg bedriver for tiden.

 

 

Tok det litt på følelsen egentlig :P Men rundt 4,5 dl mel (jeg brukte 3 dl sammalt hvete og 1,5 dl hvetemel) 0,5 dl havregryn, 3 egg, 2 dl melk, 2 ts bakepulver litt smeltet smør og litt salt. Fyllet ble en pose med spinat og sjampinjong som jeg stekte med litt smør, salt og pepper, litt skinke og litt ost, stekte i ca 15 min på 200°,  de ble skikkelig gode :D Hadde oregano i røra også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Stine skrev:

Bakt matmuffins som niste til turen imorra, prøver å være sunn og økonomisk :sleep:

Begge jobber natta idag da, så sover til 12-13 imorra før vi fiser avgårde, er ikke noe vits i å være på plass før etter 18 ifølge værmeldinga ihvertfall :P

Det skal regne til langt utpå lørdag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snøfrost skrev:

har du en oppskrift?
Har vurdert og prøve sånne, virker så kjekke med all den pendlingen jeg bedriver for tiden.

 

shit det var dyrt!
Bøkene mine er jo ikke akkurat rimlige de heller. Kjøpt for 2500 for første faget dette semestret. Men i det minste skal 2 av de 3 brukes i mer enn et fag.

 

Ja, pensum er ofte hårreisende dyrt! Disse her er man helt avhengig av å ha med på eksamen også, og i tillegg sier foreleseren at vi må få tak i dem FORT da de er så veldig vesentlige for faget :P Så da sitter jeg og skriver ut da, etter at en snill sjel la ut linker på facebook. Det er MYE :lol: 

 

Jeg har gal valp. Den har allerede tygget på nevnte utskrifter og sloss nå med meg for å få komme til dataladeren. Liten Rafiki skal snart gå og legge seg for natta :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man sitter på do og oppdager at det er igjen to tørk på den siste rullen... og gubben som var på do før meg har brukt papir til å tørke fingrene med før han tok på seg linser istedenfor å bruke håndkleet sitt. Jeg sverger på han tror han bor på hotell noen ganger. Dopapir bare fyller seg selv, håndklær og sengetøy blir vaska på magisk vis, ting flytter seg av seg selv fra oppvaskmaskina til skapet. Denne uka har han vært helt ekstrem, stakkaren jobber jo natt så da må han jo få lov å være sløv på dagtid da :pinch: Her blir det andre boller, nå skal jeg være i praksis tre dager i uka så nå får han pokker meg ta et tak han også. Eller begynne å betale meg for husarbeidet jeg gjør.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24. august 2016 at 3:38 PM, Siri skrev:

Nei, jeg hadde ingen bukser derfra fra før - jeg bare tok en råsjanse, jeg :lol: Jeg ante jo ikke hvilken modell jeg skulle ha, så jeg kjøpte like greit to da... en med avtakbare bein - og en vanlig (Nordwand Pants, 782-133W og  Nordwand Zip-off, 782-133Wzip)

 

Nei, de er nok kanskje litt større i størrelsene. Jeg bruker normalt 42 i Lundhags/Fjällräven - men her passet 40 :). Jeg er vel ganske normal i fasongen, sånn egentlig, kanskje litt brei over ræva og smal i lårene, jeg også :lol:. Jeg er som sagt 172 cm høy - og veide meg i morges og fant ut at jeg var 70 kg tung... 

 

Okei, da må jeg inn å lese litt mer om de forskjellige typene :) 

jeg er 170 høy og 65ish kg, så da tror jeg jeg går for 38. Iallefall om de er litt større i størrelsene enn lundhags :) 

På 24. august 2016 at 8:57 PM, Wilhelmina skrev:

Hahaha! Akkurat sånn føler jeg meg :lol:

 

På 24. august 2016 at 9:14 PM, Snoffe skrev:
På 24. august 2016 at 8:53 PM, Malamuten skrev:

Alzheimer er vell ikke noe å spøke med, men ang nye naboer, du får ta en sheldon cooper med intervju i oppgangen ang støynivå osv  Fant ikke det klippet, men.

Ble rotete dette også :P

Jeg har gjort noe lignende når vi har vært rundt på visninger :lol: Har spurt omtrent alle meglerne hvordan støynivået er i leilighetene, og om man hører mye bråk fra naboene, hovedveien osv. :P Omtrent samtlige meglere klarer ikke svare på det, og mange forstår ikke spørsmålet heller :P Så tydeligvis ikke vanlig å spørre om :lol: 

Jepp, jeg er veldig lyd sensitiv! Og ofte så er laveste volum på tven for høyt:icon_redface:

Så har du oss; vi leter ikke etter leiligheter eller lignende. Fordi vi vet at VI bråker :lol: evt, han hunder som kan finne på å bråke :P vil ikke være til plage for andre.

På 24. august 2016 at 10:34 PM, Krutsi skrev:

Jeg har tenkt å rydde litt i noe utstyr.. Er det noen her som kunne vært interessert i en slik dress? Den er for stor til whippettispa mi.. 

http://www.hundeutstyr.no/products/nyhet-hurtta-comfort-strikkedress

edit: har også denne.. http://www.petster.no/nb/hundeudstyr/hundedekken-og-hundeklar/hurtta/hurtta-outdoors/hurtta-vanntette-fleece-overall-brown.html

 

lager annonse senere når jeg har sjekket ut alt jeg skal selge.. Men tenkte å høre her først i tilfelle :P 

Hvilken størrelse er den strikkagenseren i? Farge og pris? Tror du den kunne passa en drever hannhund på 20kg? Ca 55 i rygglengde.

 

8 timer siden, Ozzy skrev:

Ja, så skjedde det jeg har vært redd for..  Møtte en annen hannhund på tur, jeg gikk inn i busken og fikk Damir til å sitte og han gikk helt på motsatt side av stien. Damir fikk dratt meg overende i søla, dem andre hunden dro ham over ende også smalt det.  Begge gjorde hva enn vi kunne, jeg skreik at han måtte sparke Damir og etterhvert slapp de.. Var like ved meg så ba han gå vekk så jeg kunne sette inn Damir også gikk jeg ut igjen til dem. Fyren hadde fått kutt i fingeren, og bikkja så tilsynelatende grei ut, hadde blod på seg men så liksom ikke noe sår.  Jeg la meg flat, fyren var utrolig grei og forståelsesfull, og forsikret meg om at vi begge gjorde alt rett og sånn er bare hunder innimellom. Og dette var ingens feil og nå hadde vi begge lært at det ikke holdt med to meters avstand.   Ba han ta kontakt hvis det var noe, og vi tok hverandre i handa og gikk til hvert vårt. Så kommer jeg inn, og Damir har fått seg en del smell.. Damir beit seg fast i den andre og ville ikke slippe, men den andre beit bare vilt rundt seg..  Har vaska og renset sår, veit ikke om jeg bør dra til dyrlegen? Er punkteringssår. 

DSC_0689.JPG

DSC_0690.JPG

Huff, mareritt! Godt de andre eierne var så greie! :) 

ang vet så ser jeg at du venter. Jeg tror for sikkerhets skyld at jeg ville dratt til vet og sondert. Har vært borti en del bittskader som ser uskyldige ut på overflaten, som gjemmer 15-20 cm lange lommer under huden.. Spørs hvordan/hvilken vei lommen er kan det være mulig at det bør legges inn dren. Spyling er også viktig, på riktig måte :)  Masse god bedring til Damir :flowers: håper du ikke får det for tungt framover heller :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pixie skrev:

Når man sitter på do og oppdager at det er igjen to tørk på den siste rullen... og gubben som var på do før meg har brukt papir til å tørke fingrene med før han tok på seg linser istedenfor å bruke håndkleet sitt. Jeg sverger på han tror han bor på hotell noen ganger. Dopapir bare fyller seg selv, håndklær og sengetøy blir vaska på magisk vis, ting flytter seg av seg selv fra oppvaskmaskina til skapet. Denne uka har han vært helt ekstrem, stakkaren jobber jo natt så da må han jo få lov å være sløv på dagtid da :pinch: Her blir det andre boller, nå skal jeg være i praksis tre dager i uka så nå får han pokker meg ta et tak han også. Eller begynne å betale meg for husarbeidet jeg gjør.

:P

For the record, så har jeg et magisk kjøkken. Jeg kjøper inn råvarer og ut kommer ferdige retter.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pixie skrev: Når man sitter på do og oppdager at det er igjen to tørk på den siste rullen... og gubben som var på do før meg har brukt papir til å tørke fingrene med før han tok på seg linser istedenfor å bruke håndkleet sitt. Jeg sverger på han tror han bor på hotell noen ganger. Dopapir bare fyller seg selv, håndklær og sengetøy blir vaska på magisk vis, ting flytter seg av seg selv fra oppvaskmaskina til skapet. Denne uka har han vært helt ekstrem, stakkaren jobber jo natt så da må han jo få lov å være sløv på dagtid da :pinch: Her blir det andre boller, nå skal jeg være i praksis tre dager i uka så nå får han pokker meg ta et tak han også. Eller begynne å betale meg for husarbeidet jeg gjør.

[emoji14]

For the record, så har jeg et magisk kjøkken. Jeg kjøper inn råvarer og ut kommer ferdige retter.

Tror vi har samme kjøkken! :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Monikawt skrev:

Okei, da må jeg inn å lese litt mer om de forskjellige typene :) 

jeg er 170 høy og 65ish kg, så da tror jeg jeg går for 38. Iallefall om de er litt større i størrelsene enn lundhags :) 

 

Så har du oss; vi leter ikke etter leiligheter eller lignende. Fordi vi vet at VI bråker :lol: evt, han hunder som kan finne på å bråke :P vil ikke være til plage for andre.

Hvilken størrelse er den strikkagenseren i? Farge og pris? Tror du den kunne passa en drever hannhund på 20kg? Ca 55 i rygglengde.

 

Huff, mareritt! Godt de andre eierne var så greie! :) 

ang vet så ser jeg at du venter. Jeg tror for sikkerhets skyld at jeg ville dratt til vet og sondert. Har vært borti en del bittskader som ser uskyldige ut på overflaten, som gjemmer 15-20 cm lange lommer under huden.. Spørs hvordan/hvilken vei lommen er kan det være mulig at det bør legges inn dren. Spyling er også viktig, på riktig måte :)  Masse god bedring til Damir :flowers: håper du ikke får det for tungt framover heller :hug: 

Den er rosa (den øverste på bildet http://www.hundeutstyr.no/products/nyhet-hurtta-comfort-strikkedress ) og mener det står størrelse 50 i den, men skal sjekke mer nøyaktig hvis det er interessant.. Om den passer en drever, aner jeg ikke :lol: den er nesten ubrukt, bare strammegreia på halsen er tygd i stykker av en teit whippet :P tenkte kanskje rundt 300kr for den (pluss evt porto)...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei, på sauejordet på onsdag fikk vi besøk av hundrevis av innpåslitne mygg, resultatet er hundrevis av stikk. Tror jeg telte over 110stk bare på bein og armer. Uproblematisk i seg selv, problemet er derimot at jeg er mildt allergisk for slikt, gjett hvem som er hoven, kløete og heidundrende kvalm og dårlig? 

Jaja, ny runde på søndag. Håper på litt mindre mygg og like god fremgang på Lyn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Den er rosa (den øverste på bildet http://www.hundeutstyr.no/products/nyhet-hurtta-comfort-strikkedress ) og mener det står størrelse 50 i den, men skal sjekke mer nøyaktig hvis det er interessant.. Om den passer en drever, aner jeg ikke :lol: den er nesten ubrukt, bare strammegreia på halsen er tygd i stykker av en teit whippet :P tenkte kanskje rundt 300kr for den (pluss evt porto)...?

Kan måle bikkja alle veier i morra, nå har han lagt seg :teehe: 

er fortsatt på leit etter noe til pauser på jakt, og når dagen er over, som sitter godt på han uten at han blir bevegelseshemmet. Greit å få på dekken/genser når han kobles og gåes ned. Og spesielt på båten hjem. Men rosa da :lol: han kommer til å bli hjelmobba av jaktlaget jo :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Siri skrev:

:teehe:

Kvelden har gått med til å børste hunder... har fortsatt en halv hund igjen, knapt, så det er vel bare å ta seg sammen og ta resten også. Det er så greit å ha flokefrie hunder til helga :)

Du gir "helgevask" en helt ny betydning :teehe: 
Hilsen hun som skal få badet Aragon i morgen sånn at han også kan få kose masse i armen i sofaen i helga :whistle:  

16 minutter siden, Pixie skrev:

Når man sitter på do og oppdager at det er igjen to tørk på den siste rullen... og gubben som var på do før meg har brukt papir til å tørke fingrene med før han tok på seg linser istedenfor å bruke håndkleet sitt. Jeg sverger på han tror han bor på hotell noen ganger. Dopapir bare fyller seg selv, håndklær og sengetøy blir vaska på magisk vis, ting flytter seg av seg selv fra oppvaskmaskina til skapet. Denne uka har han vært helt ekstrem, stakkaren jobber jo natt så da må han jo få lov å være sløv på dagtid da :pinch: Her blir det andre boller, nå skal jeg være i praksis tre dager i uka så nå får han pokker meg ta et tak han også. Eller begynne å betale meg for husarbeidet jeg gjør.

Forstår godt at han blir surrete av å jobbe natt. Tror helt ærlig ikke jeg hadde klart det i lengden :blink:
Men selvfølgelig så er det jo frustrerende for deg å måtte dra hele lasset. Har jo levd med en som jobber skift for det meste selv, så forstår deg veldig godt :)

Av en eller annen grunn så har jeg ikke kommet noen vei med søknaden på butikksjefstillingen. 
Jeg begynner, sletter, begynner på nytt, og jeg føler at det blir helt feil. Igjen. 

Og snill som Google og Facebook osv er, så fant jeg altså denne og lurer på om jeg skal bestille eller ikke :whistle: 
Samtidig så prøver jeg å finne eksempler på søknader som har gitt jobb i den type stillinger. Blah! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Monikawt skrev:

Kan måle bikkja alle veier i morra, nå har han lagt seg :teehe: 

er fortsatt på leit etter noe til pauser på jakt, og når dagen er over, som sitter godt på han uten at han blir bevegelseshemmet. Greit å få på dekken/genser når han kobles og gåes ned. Og spesielt på båten hjem. Men rosa da :lol: han kommer til å bli hjelmobba av jaktdagen jo :lol: 

Mange som har dekken til det bruk, sverger til back on track. Har det jeg også, men husker aldri å putte det på bikkja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snøfrost skrev:

:P

For the record, så har jeg et magisk kjøkken. Jeg kjøper inn råvarer og ut kommer ferdige retter.

Jeg og har magisk kjøkken! Det hender tilogmed det dukker opp godteri til meg der! Ellers er det jeg som har det mest som mannen i videoen gitt :lol: Er veldig heldig med gubbeluren min, som syns at å gå hjemme med delvis borrelåsbaby som fullammes er godt nok bidrag til husholdningen for nå, så jeg gjør det jeg rekker og skal si meg fornøyd med det. Fine mannen min :wub: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....ser det ut til å bli en litt travel september, sikkert bra, bare litt hektisk. :ahappy:

 

Er det noen som har hatt hunder med kutt mellom tærne? Og isåfall, hvor lang tid har det brukt på å gro? Hilsen utålmodig.... :ball:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...