Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
12 minutter siden, SFX skrev:

Vi har skypestyremøter, og det fungerer som regel veldig bra. I forrige styreperiode hadde vi to med dårlig nett som av og til slet med å komme seg på, men i denne styreperioden er det ingen som detter ut. Når vi har hatt problem, har noen ringt opp den det gjelder på telefon så den er med på det viset. Men møtene etter sist styremøte har fungert bra.

Hahhhh... visste jeg det ikke *ler*. Da skal jeg promotere litt mer :D 

12 minutter siden, SFX skrev:

I dag skulle X'en hatt bursdag, og den datoen sitter godt i hjertet. Jeg savner henne enda, og litt mer i dag. Hun skulle ligget i sofaen med hodet sitt på låret mitt og snorket en lur etter frokost - eller stått på gulvet og fortalt Glam og Foenix at de får se til å oppføre seg, og drite i sånn dryhumping. 

:heart:

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

I beardisklubben funka det veldig bra. Vi kunne ha hyppige korte møter, dermed fikk vi unna ting etter hvert. Og så gjorde vi det sånn at vi hadde stram regi på selve møtet, og så kunne de som ville skravle videre om ditt og datt etterpå. DET er ikke lett å få til i rl!

Jessssss... keep the good news coming :D. Og det er så sant som det er sagt - alt skravlet om ditt og datt som ikke har noe med styret å gjøre, DET kan man ta etterpå - for dem som vil. Vi har jo alltid så mye på hjertet om dette og hint :D 

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Jeg har fått meg ny jobb! I Elverum! 

Posted Images

Skrevet

Skulle liksom være flink og disiplinert, her jeg sitter ved pulten med bøker og skrivesaker foran meg (og andre soldag ute på flere uker!!!). Skolen begynner ikke før på torsdag, og her skulle jeg tyvstarte til konteeksamen :P Men så har altså den j**** koden i boken gått ut, så må kjøpe ny tilgang. 399,- for oppgavene til boka på nett (som kosta 7-899 for to år siden) :P Jaja, ser noen selger den i papirutgave mye billigere, så får se om jeg får svar. Håper på positivt :aww: 

Men siden det ikke er mye vits i å bla i boken uten oppgavene, får jeg vel sette meg i solen da, med frokost? Ta med hunden som skal få kose seg med noen kyllingvinger :ahappy: 

Skrevet

4 former med fiskegrateng med masse grøntfôr ferdig og klar for frysen. Er så fint og ha sånn enkel mat på lur, og så mykje betre enn dei man får kjøpt i butikk :D 

• Like 1
Skrevet

Fy ****, idag skjedde det som jeg har mareritt om... Stod opp akkurat etter nattevakt og åpner utgangsdøra for bikkjene som løper ut, og der er naboens mops. Jeg kun i pysj t skjorte og hiver på meg noen slippers, men veit dere hva? Det møtet der gikk ufattelig bra!! Trym ble aldeles sjarmert og jentene brydde seg ikke så mye. Bikkja tok seg en seiersrunde inne tilogmed mens jeg heiv på meg noen bukser og fikk lempa hu over til naboen som var nok litt svett, selv om han sa hu ønska hu bare kunne fått litt juling så hu lærte. Fytti jeg skjelver enda...

• Like 3
Guest Belgerpia
Skrevet

Har en fryktelig tung dag i dag :(

Savner Noah så det gjør vondt langt inn i sjelen. I dag er jeg bare knust og istykker.  Hjelper ikke med fint vær heller :(

FB_IMG_1458743380650.jpg

Skrevet
2 timer siden, Siri skrev:

Hvordan fungerer det med skype for dere? Vi har en liten intern debatt hos oss - noen er nemlig veldig i mot at vi skal ha styremøter på skype, jeg synes det hadde vært genialt siden det hadde spart meg for 23 mil i bil + 234 kr i bompenger (som jeg selvsagt ikke får dekket). 

:o:o :huh: For en raring :lol: 

Vi hadde styremøter på skype da jeg satt i styret i NSBK, og avlsrådet har også det. Har fungert helt supert :D

I dag har det boblet i magen hele dagen, skikkelig ubehagelig. For å si det sånn - det blir ikke lang tur på bikkjene, og jeg skal ikke på fjelltur med elevene i morra :aww: 

Skrevet
12 minutter siden, Belgerpia skrev:

Savner Noah så det gjør vondt langt inn i sjelen. I dag er jeg bare knust og istykker.  Hjelper ikke med fint vær heller :(

FB_IMG_1458743380650.jpg

3 minutter siden, Line skrev:

Vi hadde styremøter på skype da jeg satt i styret i NSBK, og avlsrådet har også det. Har fungert helt supert :D

Akkurat sånne tilbakemeldinger jeg liker å høre :D 

3 minutter siden, Line skrev:

I dag har det boblet i magen hele dagen, skikkelig ubehagelig. For å si det sånn - det blir ikke lang tur på bikkjene, og jeg skal ikke på fjelltur med elevene i morra :aww: 

Jeg lurte først på om det var sånne gledesbobler, men det var det da altså ikke :lol: 

• Like 1
Skrevet
28 minutter siden, Belgerpia skrev:

FB_IMG_1458743380650.jpg

:console:

Skrevet
26 minutter siden, Belgerpia skrev:

FB_IMG_1458743380650.jpg

:hug:Den situasjonen der har jeg tenkt mye på i det siste, naturlig nok.

10 minutter siden, Siri skrev:

Akkurat sånne tilbakemeldinger jeg liker å høre :D 

Jeg lurte først på om det var sånne gledesbobler, men det var det da altså ikke :lol: 

Jeg tenkte mer i retning av gassbobler jeg, og tenkte at fjelltur var vel bedre enn de fleste andre settinger.

Inntakssamtaler med nye elever hele dagen. Ganske intenst, men jeg liker å snakke med nye elever jeg. Og timeplanen min er veldig fin i år!

Skrevet

@Belgerpia:hug:

Eier av malamutten var helt i sjokk og dypt fortvilet over at bikkja hadde klart å bryte seg ut. Stakkars. Tror det gikk bra og alt er under kontroll nå. 

Toddy blør litt på ene labben og er fortsatt litt rystet,  men det ser ut som han slapp med sjokket.  

• Like 1
Skrevet
4 timer siden, Siri skrev:

Hvordan fungerer det med skype for dere? Vi har en liten intern debatt hos oss - noen er nemlig veldig i mot at vi skal ha styremøter på skype, jeg synes det hadde vært genialt siden det hadde spart meg for 23 mil i bil + 234 kr i bompenger (som jeg selvsagt ikke får dekket). 

:o:o :huh: For en raring :lol: 

3 timer siden, 2ne skrev:

Tja. Det hadde sikkert vært helt genialt, om jeg fikk skype til å funke? Men jeg får ikke en versjon som kan ta gruppesamtaler, hverken på mac'en eller samsungen (jeg har ikke prøvd på iphonen jeg har nå), så det har stort sett endt opp med at lederen i klubben ringer meg, så er jeg på mobilsamtale og de andre på skype. Det irriterer meg :aww: Jeg hadde også syns det var mye greiere om vi kunne ta disse møtene skriftlig fremfor videomøter, men det kan jo ha noe med at jeg ikke får skype til å funke da :P 

Vi har videomøter innimellom, men bruker facetime!! Så mye enklere enn skype da, sålenge du har fb.chatten på telefon feks kan du bare bruke telefonen! Genialt! Og så supereffektivt!!!

• Like 1
Guest *Kat84*
Skrevet

Jeg har vært ute og kjøpt permer og plastlommer. 
Så får jeg oppbevart fakturaer, kvitteringer, og andre dokumenter på en oversiktlig måte. 

På sånne dager er det helt greit å være voksen. Det er tydeligvis lite som skal til for å glede voksne :aww: 

Skrevet

Sitter og vurderer bestille Taste Of The Wild, så kom jeg på at jeg har sånn ca 15-20 kg div RC poser i kjelleren som hundene skal få spise opp første :P 

Skrevet
3 timer siden, Stine skrev:

Fy ****, idag skjedde det som jeg har mareritt om... Stod opp akkurat etter nattevakt og åpner utgangsdøra for bikkjene som løper ut, og der er naboens mops. Jeg kun i pysj t skjorte og hiver på meg noen slippers, men veit dere hva? Det møtet der gikk ufattelig bra!! Trym ble aldeles sjarmert og jentene brydde seg ikke så mye. Bikkja tok seg en seiersrunde inne tilogmed mens jeg heiv på meg noen bukser og fikk lempa hu over til naboen som var nok litt svett, selv om han sa hu ønska hu bare kunne fått litt juling så hu lærte. Fytti jeg skjelver enda...

Så ekkelt, men kjempebra at det gikk så fint!

@Belgerpia , @SFX og @Snoffe :hug:

Nå har jeg lest eventyr til den store gullmedalje i jakten på det siste valpenavnet. Er på plass nå, så da må jeg finne "tilnavnet" til de alle.... Det er heller ikke superenkelt men jeg kommer nok i mål til slutt :)

• Like 2
Skrevet

Vond i magen :( Naboen fant en hardt skadet katt og lurer på om det kan være vår... Den var såpass skadet at han avlivet den og gjemte den under noen stener et stykke herfra, så vi får ikke dratt og sett selv i dag. Kaaan være Zivapusen vår, krysser alt som er for at det ikke er det :cry:  

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Siste feriedag i dag :( Jeg har brukt den til en god tur med valpen, sosialisering av valp hos verdens hyggeligste veterinærkontor og handling av 100 kg v&h og 60 kg tørrfor og sykkeltur med gutta så snart det blir kaldt nok. Lurer på om jeg skal kjøpe mer tørrfor. 2 for 1 tilbud før høstjakta er ikke dumt...

Skrevet

Det var ikke Ziva :blissysmile:    sendte bilde av Z til dattern til naboen, det var helt sikkert ikke henne :ahappy: 

• Like 10
Skrevet
9 timer siden, AnnikenK skrev:

Et år hadde gubben hjemreise lille julaften. Det var skikkelig dritvær (som vanlig på de tider), så helikopteret kunne ikke lande p.g.a for mye hiv på riggen. Det hele endte med at han kom til Kristiandsund på julaften, men da gikk det ikke noe fly videre - og det gjorde det ikke på 1. dag heller. Så der satt han aleine, på et hotel som ikke hadde planlagt gjester, så de hadde ikke en surkålpakke en gang. God jul, liksom Det er da jeg lurer på hvorfor de ikke kan bruke litt mer sentrale ankomstplasser. Men så er det mye jeg ikke skjønner i den bransjen der.

Men nå hadde han for en gang skyld flaks i går. Selvom helikopteret var forsinket fra riggen, gikk resten kjapt, så med litt flaks, så kom han hjem. Ikke ofte det er den veien.

Nå skal jeg ut å kjøpe kjole til bryllup - og jeg gleder meg skikkelig :sleep:

Oj! Da hadde jeg blitt sur! Sånn mer sur enn da jeg ringte gubben på gråten fordi han måtte prøve og komme hjem tidligere, fordi jeg lå med lungebetennelse og hadde baby på 7 mnd alene og ingen andre til å hjelpe meg.. Han får dra hjem, blir kasta i havn i Stavanger, lagt på hotell til dagen etterpå og så sendt med fly til Trondheim. Fordi hjemreisen måtte gå igjennom et byrå og de kunne ikke bare bestille en flybillett selv.. Selv om bare flybilletten ble kostende ca 4000kr mer enn om de hadde kjøpt billetten selv.. 

Skrevet

Du vet du ikke liker å snakke i telefon når du har sendt samme epost til en persons to epostadresser, og så en sms med beskjed om at du har sendt epost(er). :icon_redface:

• Like 7
Skrevet

Vanskelig å holde følge her for tiden! Er inne i min tredje arbeidsuke og koser meg veldig med jobben, fine folk og spennende prosjekter. I går deltok jeg på arrangert klatring og neste uke skal jeg på innebandy. Jeg har også meldt meg som arrangør for ungdomsgruppen i firmaet. 

Å flytte til en ny by og starte et nytt nettverk samtidig som jeg skal lære masse faglige ting på jobb, er svært tidkrevende og slitsomt. Jeg har begynt å få mørke ringer under øynene så hver dag må jeg sminke meg litt mer enn dagen før. I dag måtte jeg kapitulere, selv om solen skinte utenfor, så sov jeg etter jobb. 

Men jeg har bestemt meg for å gå all-in i nettverksbyggingen, så da får jeg bare lide meg igjennom det nå i begynnelsen, for det går jo av seg selv etterhvert... Er ufattelig glad jeg bor med en venninne da, det forhindrer mye ensomhet på kvelder og ettermiddager.

• Like 9
Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Virker ikke FB? Like krise som at sonen er nede det. :o:aww: 

Virker ikke skikkelig hos meg. Virker på telefonen da, appen altså. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...