Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august

Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Phew. Vært hos fysioterapauten igjen, og ble knekt opp her og der. Var litt stiv og støl ved hoften i hele går med ubehag da jeg gikk. Ikke så rart, den var visst litt ute av posisjon, sa fysioterapauten og dro hoften på plass. :lol:

Og i dag er det finfint vær! Da jeg dro i dag tidlig var det blått så langt øyet kunne se, men det har begynt å skye litt over nå. Hmh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

10 minutter siden, Lola Pagola skrev: Så ikke deg heller, la ikke merke til noen briarder engang jeg.... ? gikk veldig lite rundt egentlig, hang mest med lapphundene.

WHAT??? Gikk du ikke rundt og kikket etter ei halvgammal kjerring med to langhåra, uoppdragne bikkjer alså? [emoji38] 

10 minutter siden, Lola Pagola skrev: Savner Lillehammer kjente jeg, kanskje jeg bare skal flytte tilbake. Får jeg ikke jobben jeg har søkt på nå utvider jeg søket til Lillehammer.

Det kan nok lønne seg å søke litt lenger bort ja [emoji4]. Også er det lurt å være åpen for å flytte litt lengre enn man kanskje egentlig har lyst til [emoji4] 

Joa, så etter deg faktisk ? regnet med at du var der ett sted nemlig.

Jupp... blir nok å utvide litt nå. Er på det stadiet nå at jeg har lagt alle drømmer og håp for fremtiden på hylla og bare tar hvilken som helst fast jobb. Ingenting blir jo som jeg vil uansett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du bruker pasientreiser litt ofte når de kjenner deg igjen på telefonen :aww:  Men da er reise bestilt i morgen og onsdag. Ikke noe spennende i morgen, men onsdag skal jeg til nevrolog igjen og håper han kan trylle igjen, for de forebyggende funker ikke spesielt bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Joa, så etter deg faktisk ? regnet med at du var der ett sted nemlig.

:D:D:D 

5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jupp... blir nok å utvide litt nå. Er på det stadiet nå at jeg har lagt alle drømmer og håp for fremtiden på hylla og bare tar hvilken som helst fast jobb. Ingenting blir jo som jeg vil uansett ?

Positivismens fremste ambassadør altså :lol:. Men det kan være lurt å bare ta en jobb for å få erfaring, før man sikter seg mer inn på områder der man faktisk ønsker å være. Jeg husker "da jeg var ung" og ferdig med studiene. Da var jeg liksom fast bestemt på at jeg skulle til Nord-Norge - av alle steder, men søkte både litt her og der på jobber forskjellige steder i landet, og endte opp et sted jeg knapt hadde hørt om, men som ga meg masse fin erfaring :) 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Du vet du bruker pasientreiser litt ofte når de kjenner deg igjen på telefonen :aww:  Men da er reise bestilt i morgen og onsdag. Ikke noe spennende i morgen, men onsdag skal jeg til nevrolog igjen og håper han kan trylle igjen, for de forebyggende funker ikke spesielt bra. 

Skal du til Elverum eller? Jeg skal få min månedlige dose medisiner da, så jeg er på poliklinikken fra halv ni på morgenen :). Om det er dit du skal da, så må du jo gjerne stikke innom dagligstua der :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Skal du til Elverum eller? Jeg skal få min månedlige dose medisiner da, så jeg er på poliklinikken fra halv ni på morgenen :). Om det er dit du skal da, så må du jo gjerne stikke innom dagligstua der :D  

Nei, vi har egen nevrolog på tynset faktisk :D Ellers skulle jeg gjerne kommet innom og sagt hei, men glad jeg slipper å reise til og fra elverum egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Raksha skrev:

Nei, vi har egen nevrolog på tynset faktisk :D Ellers skulle jeg gjerne kommet innom og sagt hei, men glad jeg slipper å reise til og fra elverum egentlig. 

Søren også da.. hahahahahhaa :lol:. Jeg skjønner forsåvidt godt at du er glad du slipper reisen til Elverum ja. Det er jo noen mil liksom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stua ferdig ryddet og støvsugd. Må vaske gulvene også, men tar der når kjøkkenet også er ferdigryddet. Det merkes at typen har vært alene hele sommeren, for makan til støv og rot :P Selv om han egentlig har ryddet før jeg kom, da.

Ta handlinga nå tenker jeg, som en liten pause. Må pønske ut noe middag.. Typen jobber seint og er ikke hjemme før 8-9tiden ikveld. Ikke alt som frister til middag så seint. Vurderer å lage calzone, men får vurdere det litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Søren også da.. hahahahahhaa :lol:. Jeg skjønner forsåvidt godt at du er glad du slipper reisen til Elverum ja. Det er jo noen mil liksom :) 

:lol: Kjedelig å sitte der hele dagen eller? *fnis*  Ja, svigermor pendlet til elverum tre dager i uka for dialyse for et par år siden, stakkars dame... 3 timer omtrent hver vei i kjøring og 5 timer dialyse. *grøss* 

Nå har lillemor fått brent litt energi med dattern til gamle eiern til hesten. :D Aldri sett henne leke så bra med et annet barn før, tror de er like stae og sære begge to :lol: Trampoline og Gakker var veeeldig spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Kjedelig å sitte der hele dagen eller? *fnis*  Ja, svigermor pendlet til elverum tre dager i uka for dialyse for et par år siden, stakkars dame... 3 timer omtrent hver vei i kjøring og 5 timer dialyse. *grøss* 

Det er egentlig sjelden kjedelig da, for det er alltids noen som skravler i vei når vi sitter der (heldigvis tar det bare knappe 2 timer). 
Men å kjøre 3 timer hver vei - pluss dialyse - DET er drøyt altså :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Det er egentlig sjelden kjedelig da, for det er alltids noen som skravler i vei når vi sitter der (heldigvis tar det bare knappe 2 timer). 
Men å kjøre 3 timer hver vei - pluss dialyse - DET er drøyt altså :o 

bra :ahappy: 

Ja, de sommerstengte dialysavdelingen på røros i 3 uker... Fatter og begriper ikke at de ikke kunne legge henne inn på elverum de tre ukene så hun slapp turen, men neida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superstress på jobb idag. En ansatt som ikke dukka opp og jeg hadde tre millioner ting å gjøre på de tre timene jeg skule jobbe. Fordi jeg har en tendens til å strekke meg mer enn bedriften fortjener og som er bra for helsa mi har jeg begynt å dra presist når jeg er ferdig. Uansett om jeg burde gjort ditt eller datt. Idag ble det ti minutter over, men hadde jeg ikke vært streng med meg selv ville jeg fort blitt en time ekstra.. 

Dro rett hjem, støvsugde nede, vasket stua, ut og vasket bikkja, inn og støvsuge oppe, bytte sengetøy og vaske badet.  Nå skal jeg vaske kjøkkenet og starte på middag, også skal jeg ikke gjøre noe som helst resten av dagen!  Jeg hater å støvsuge så føler meg så inmarri flink når jeg gjør det :lol:   

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 timer siden, Siri skrev:

WHAT??? Gikk du ikke rundt og kikket etter ei halvgammal kjerring med to langhåra, uoppdragne bikkjer alså? :lol: 

Når du sier det på den måten så er det jo totalt uforståelig at du ikke blir lett etter :P 
Men er vel en viss fare for at jeg leter etter et par uoppdragne Briarder når jeg er på utstillinger på den kanten :lol: De viser sikkert godt igjen sånn sett ved siden av M. sine meget oppdragne ;)  

Nå sitter jeg her og halvsover. Sov til klokka var halv 10 i dag. Det gjorde godt etter en lang og hektisk helg! Totalt på disse 4 dagene har jeg jobbet nesten 45 timer når man tar med reisetid (får betalt for det også, så jeg kaller det jobb :aww:), så jeg kjenner det er godt å kunne slappe av og gjøre litt det som passer meg selv. 

I dag kommer megler og skal gå gjennom huset. Han har fortsatt å være så kranglete at plan A for å sitte igjen med mest mulig utgikk. Minst mulig samarbeid om ting jeg ikke er absolutt nødt til er veien å gå. Da passer det dårlig å måtte utarbeide annonser selv altså :getlost:  

Og sånn ellers er jeg litt bekymret for Aragon. Når jeg kom hjem etter en liten tur ut idag hoppet han opp i fanget på meg. Og stanken av en kombinasjon av mildt oppkast og barnediare slo i mot :x. Jeg kan ikke se at han har noe skitt i pelsen selv om han ikke akkurat er nybadet, men jeg skal prøve å bade ham i dag eller i morgen og se om det kan være at han har rullet i noe ute på plenen. Det går mye katt rundt her, så kanskje det er noe kattebæsj som har ligget på plenen og trekt nedi jorda han har vært borti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei jente som ble voldtatt rett borti gata natt til søndag. Synes det er så leit når slikt skjer såpass nærme. Lufta Damir i to tiden og man tenke jo da på at hvis jeg kanskje hadde valgt å gå hundre meter til, så kunne jeg kanskje truffet på de og forhindret det.  Men sånt kan man jo ikke vite :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja har løpetid, og det har bikkjene i gata funnet ut. 

Har hatt tre hann bikkjer her på besøk, uten halsbånd, uten noe ID, og ingen eier i sikte.

Akkurat nå er bikkja og jeg i stua, med en rottweiler på utsida. Når jeg gikk ut for å svisje den bort, så knurret den dypt til meg- tusla inn igjen jeg. Kan jeg ringe Falcken????

Den har vært her en time nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ozzy skrev:

Var ei jente som ble voldtatt rett borti gata natt til søndag. Synes det er så leit når slikt skjer såpass nærme. Lufta Damir i to tiden og man tenke jo da på at hvis jeg kanskje hadde valgt å gå hundre meter til, så kunne jeg kanskje truffet på de og forhindret det.  Men sånt kan man jo ikke vite :(

:(:hug:  

1 minutt siden, Debbie skrev:

Har hatt tre hann bikkjer her på besøk, uten halsbånd, uten noe ID, og ingen eier i sikte.

Akkurat nå er bikkja og jeg i stua, med en rottweiler på utsida. Når jeg gikk ut for å svisje den bort, så knurret den dypt til meg- tusla inn igjen jeg. Kan jeg ringe Falcken????

Ja, det kan du. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg hadde ringt, glatt!
Gidder ikke grinete bikkje på utsiden av døra altså. Får være grenser.

-----------

Nettopp kommet hjem etter første dag i nytt semester, MED vekt. Så etterpå skal det veies valper :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Debbie skrev:

Litt sent så jeg, men ja det kan du. Vi hadde stadig besøk av en bc i hagen der jeg bodde for en god stund siden. Når falken hadde hentet han 3 ganger regner jeg med at de synes hunden ble dyr i drift for etter det så jeg han kun i bånd. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

bra :ahappy: 

Ja, de sommerstengte dialysavdelingen på røros i 3 uker... Fatter og begriper ikke at de ikke kunne legge henne inn på elverum de tre ukene så hun slapp turen, men neida. 

Å herlig! Veldig rart de ikke kunne legge henne inn ja. 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Når du sier det på den måten så er det jo totalt uforståelig at du ikke blir lett etter :P 
Men er vel en viss fare for at jeg leter etter et par uoppdragne Briarder når jeg er på utstillinger på den kanten :lol: De viser sikkert godt igjen sånn sett ved siden av M. sine meget oppdragne ;)  

Ja, nei, jeg fatter det jo ikke :lol: 
Vi er jo fullstendig kaos når vi kommer - og jeg fatter ikke at folk greier å gå med mer enn en briard og se helt uanfektet ut :lol: 

Har jeg spist restemiddag etter helgen... viltgryte med ris og rørt tyttebær. Nammmm :) 

Da jeg kom hjem fra jobb, så hadde bonden kjørt seg fast med traktoren ute på jordet. Han ventet på at en annen nabo (ja, jeg har faktisk flere - og som sagt er det jo en definisjon hva en nabo er :aww:) skulle komme med traktoren sin og trekke ham opp. 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Slet med lyd på kurset i går også. Oppunder taket ivrig på å få mat og lek for gøyale oppgaver.  Selv slet jeg med å være tydelig på hva han skulle gjøre. For tidlig på dagen og for lite koffein innabords. Kom meg litt mot slutten etter å ha forvirret vettet av den stakkars valpen med elendig lederskap i starten. Jeg blir så perpleks når han ikke gjør som jeg ber om, og da blir kommunikasjonen enda mindre tydelig. Blir ofte bare stående rådvill fordi jeg ikke hadde noen plan B for hvordan håndtere det om han ikke gjorde som jeg forventet. Jeg ber om sitt og han legger seg slapt ned på hoften og stirrer på meg for mer tydelig kommunikasjon om hvordan få seg en matbit eller kos eller lek eller begeistring, og jeg blir bare stående perpleks og vente på en god ide om hvordan jeg skal respondere på det.  Det er et nytt problem. Kan ikke huske å ha slitt med å ikke få hva jeg ba om før, derfor har jeg heller ikke noen ideer om hvordan håndtere det. Tror jeg har lagt forventningene til hva han skal mestre ifht alder altfor høyt. Han er såpass mye større enn tidligere hunder, så mine forventninger er ubevisst justert opp bare på det visuelle inntrykket av størrelsen hans. Trenger være mer bevisst på hvor liten han fortsatt er, for å skru forventninger ned og hjelpere og belønningsfrekvens opp.  Ballen er dessverre trukket litt opp igjen, og Jokke er tilbake. Den ligger rett innenfor, nesten nede. Forstår at det der er ubehagelig for ham. I dag har vi gått en litt lengre tur. Nonchalant over en mengde hester i luftegårder, for det har vi sett før. Hest på veien med sulky og kusk med hjelm og briller var noe nytt, så de ble kjeftet litt på for å forstyrre det stabile verdensbildet hans med nye elementer. Ikke noen big deal, ville bare gi dem beskjed om at det der var irreglementært. Han er 16 uker i dag.  Etter tur var vi innom miljøtrening. Der løp Ede ivrig opp trappen for å rutsje ned og løpe over det gøyale skumgummi-terrenget flere ganger før han husket at han var redd trapp og ville ha drama istedenfor gøy.  Gyngeunderlag kunne muttern bare drite i å prøve narre ham i den sikre døden på, men senket plattform var ok å ha en tålmodighetsprøve på, i håp om å få løpe favoritten igjen: Tunnellen 💕 På tur hjem ville muttern ha et fint bilde av en høyreist og råstolt Ede med det nye kampeskinnet sitt, mot en fin bakgrunn, men Ede hadde no such concerns for fotoalbumet sitt. Beste vi fikk til med sliten valp, lite tålmodighet, mobilkamera og Google Photos ble i beste fall laber nisjehumor.
    • Sladretrening er eneste jeg vet om som fungerer. Vært lenge nok på sonen til å postulere at ingen gamle travere her inne kjenner noen mer effektiv metode heller. Har stått i samme situasjon og slet med dårlig timing og dilemmaet mellom å ødelegge markør eller belønne utageringen. Fasitsvaret viste seg å være å ta crap timing på min egen kappe, beholde verdien av markøren ved å belønne konsekvent etter å ha gitt den, og så løser det seg over tid (fra noen timer til mange lange måneder) med en klar overvekt av god timing på markør over tid.  Jeg trodde personlig det aldri ville bli bra, men etter 6 lange måneder med konsekvent sladretrening, det då mørkt ut, ingen lysglimt i tunellen lenge, så var den alternative nevrologiske pathwayen gått fra å være et tråkk til å bli den nye nevrale hovedveien. 
    • Hei! Har en 4 mnd gammel bc valp som er begynt å knurre og bjeffe mot hunder på tur… møter sjeldent hunder på tur her hjemme, men flere hunder som står i hundegård og bjeffer når vi går forbi.. disse hun er begynt å utagere på! Hunder på trening går fint..   noen tips for å avbryte dette? Sladretrening? Dette er non usikkerthet
    • Det er en fin alder. Mine to yngste blir to år i slutten av april. Kjører med de alt fra 12 km til 3 mil. Har noen ruter der jeg må på asfalten litt så jeg kommer til en runde men da tar jeg hastigheten så lav som mulig og bruker potesokker. De med gummi er fint til asfalt. Jeg bruker hundepark (50 mål) 1-2 ganger i uka med flokken som variasjon.  Når jeg kun hadde én husky syklet jeg også rundt mila hver dag for at han skulle være fornøyd. Gåturer var/er han aldri ordentlig fornøyd med. Kunne gå i skogen flere timer for så å komme hjem og løpe rett bort til sykkelen.  
    • Har hatt en helt spinnvill dag på gratis valpekurs av instruktørstudenter på K9 Hundesenter, Midt-Norsk Kompetansesenter for Hund (som har busstopp rett utenfor, 25 min fra Trondheim sentrum innen samme billettsone). Kjempeflinke studenter og lærere og flott opplegg, men bevares for en villstyring han er i den settingen. Kurs/fellestrening er det gøyeste han vet. Han er så rolig og grei når vi er rundtomkring ellers, men akkurat i den settingen der er han bare i taket av forventninger og iver.  Lyd.  Så intens vokal.  All energien han har ombord. Sju sommere og sju vintre. Sommer er supert. Lett å be og verdens letteste å belønne med lek har blitt. Vinter kommer ut i form av lydbølger. Full storm. Verste jeg har opplevd. Har hatt to raser hvis første egenskap folk forbinder med dem er "gneldrebikkjer" og ingen av de to lagde lyd, så jeg trodde jeg var flink til å trene hund av med utidig lyd. Det var feil. Valgte de første ukene med Ede å avvente med å sette cue på hals, fordi det kom bare sutrete bjeffing, og den tonen og stemningen ville jeg ikke ha. Så glemte jeg å begynne jobbe med å få det på cue da det gikk over i mer riktig toneleie. Nå er jeg neck deep i alt annet enn shhhh-it fra Ede. Øverste prioritet den nærmeste tiden blir derfor lyd av og på.  Hilseiver er et annet problem jeg har påført meg ved å la ham ha en selvstendig relasjon med naboen. Det er jo kjempebra at de er glade i hverandre og har funnet sin omgangsrutine, men trenger lære Ede at det ikke er sånn vi hilser på fremmede. Arrangerte hilsesituasjoner er derfor prioritet nr to.  Å finne ro på kommando blir neste prioritet. Han er litt som Charlie Sheen på treningssenteret: "I've got one gear: GO!" ..eller, han har flere, men muttern knoter noe ****** med å finne ut av de. Oppleves som en automatkasse som innimellom henger seg opp på D. P-knappen lever sitt eget liv og slår plutselig inn midt på gulvet om en setter den i N for lenge. Ikke vanskelig å sette tilbake i D, men når en VIL ha den i P, så henger den seg ofte opp på D og gir gass av seg selv. Toyota har bedre self drive software. Vi har derfor meldt oss på "Selvbeherskelse og impulskontroll" kurs. Suksess er om det føles som wasted money når vi kommer dit, for det starter ikke før i april. Det er lenge til med den Duracell-krabaten her.  Dagens virkelige gladnyhet er at begge testiklene er nede i pungen nå. Tror den andre landet i morges, for Ede sluttet plutselig å jukke.  Han har jukket MYE, antakelig pga ubehag fra press ved den ene ballen stuck i lysken. I morges omfavnet han meg bare da jeg satt på huk foran vaskemaskinen. Labbene på skuldrene, kinn mot kinn. Ble stående sånn lenge og kose. Ikke ett jukk. Det var så koselig 💕🐾 Super happy av å vite at han ikke lenger har ubehag, slipper bekymringer for hyperaktiv testosteronproduksjon, kreft og østrogenoverskudd, slipper utgifter, risiko og ubehag ifbm kirurgi, og vi slipper søke og dokumentere for hvert stevne vi vil stille. Få vurdert bygning, tenner, bevegelser og pelskvalitet kan vi også gjøre, mest av pliktfølelse overfor oppdrettere, men også fordi muttern synes Ede fortjener bekreftelse på at han er søtnos og kjekkas, og hun liker ha en unnskyldning for å kle seg i blazer og høye hæler.  Ede er altså ikke lenger lille Jokke, og det er plutselig bare kos å få en omfavnelse. Kurs starter tidligere på formiddagen i morgen. Usikker på om vi skal forskyve frokost to timer, eller om vi skal satse på å bare spise ekstra godbiter på full mage i to timer. Heller mot å drøye leggetid i kveld, stå opp sent og ta frokosten på kurset, da jeg personlig tror det blir et mindre onde for fordøyelsen enn å trykke på med godis i to timer, to timer etter frokost. For det første liker jeg ikke gi ham godis. Han får alt fullforet sitt som godis fra hånden i intervaller som tilsvarer måltider. Ikke glad i å gi masse ekstra utenom. For det andre blir alt som gis i løpet av to timer, to timer etter frokost, det blir vel for dårlig oppløst før magesekken tømmer seg i tarmen. Blir bare vomfyll som hemmer næringsopptak fra måltidet.  Vi går altså for sen kveld og sen frokost, om ingen som vet bedre korrigerer meg på den i tide. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...