Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Jeg har fått meg ny jobb! I Elverum! 

Posted Images

Skrevet

...har jeg lakenskrekk. Eller er jeg mest putevar? Håhå, nå var jeg morsom. Hvis jeg legger meg med bok, så blir det kanskje litt greiere. 

• Like 10
Skrevet

August allerede?! Oj, jeg som syntes sommeren akkurat hadde begynt for noen dager siden...

Goliat har roet seg drastisk i løpet av dagen, og det er veldig godt å se! :heart: I går og i natt var han så stressa av masse nytt, at ingen av oss fikk noe særlig til søvn (før gubben sto opp med han og lot meg få sove).. I dag har vi bare tutla litt på tur å prøvd å lært han at folk gjerne ikke vil overfalles av en stk Goliat som anser alt levende på to bein som sin personlige klømaskin! :lol: 

Men FOR en herlig hund han er da! Skikkelig forelsket i pøbelvalpen her :wub: 

• Like 14
Skrevet

Oh my lawrd! Har du noen gang lurt på hvorfor du burde jobbe i akademia? THIS IS WHY! Jeg er så sjalu at jeg spyr og griner om hverandre :lol:  Herregud så vakkert!

Guest *Kat84*
Skrevet

Hvor har dette året blitt av egentlig? 

Det er jo snart høst. Og vinter. Og jul :blink:

Skrevet

Ferien er over :no: Bånner nedpå med kaffe, siden det ble liiite søvn i natt.. Bikkjene får vel sjokk når de må være alene hjemme, etter 4 uker med fri  :P .

Hadde Jatzy til dyrlege tirsdag for en uke siden mtp haltheten, hu ble travet, strukket, bøyd og tøyd etter alle kunstens regler -uten en eneste respons, selvom hun haltet samme morgen, og kvelden før. Så de vet altså ikke hva det er, men at det antakeligvis er snakk om en betent eller strukket muskel. Så da ble det rimadyl i 15 dager, gir det seg ikke blir det røntgen.

August alt, gleder meg til stille, klare og kalde høst morninger:ahappy:

• Like 1
Skrevet

Weee ny måned jo! Sommeren går for fort? Her var det natt nr 2 uten søvn, skjønner ikke hva som skjer..tåler tydeligvis ikke å ha ferie.. Finne på noe gøy med hunden i regnværet, det blir bra:)

Skrevet

Første dag tilbake på jobb... Hardt, men jeg skal heldig vis bare jobbe to uker før det bærer av gårde til varmere strøk i en uke. 

Det er kjempelenge siden jeg har vært på Hundesonen, annet enn at jeg har lest og skrevet litt småting her og der. Det skjer mye om dagen, både med jobb og privat. Jeg har bestilt meg valp neste år, men fikk litt panikk da jeg plutselig ble forlovet ( :wub: ) på bursdagen min før en knapp uke siden. Etter over sju år sammen skal vi endelig gifte oss, nesten samtidig som det er valp på gang.. Jaja, dette blir et spennende år, sier jeg bare :D August 2017 - måtte du komme fort! 

• Like 25
Skrevet

Liker at det er august, og at tiden går fort! :D To uker til med jobb, før jeg reiser hjem. 2år før jeg er ferdig med skole, og jeg bare håper de årene går like fort som første året! Er så klar for å få meg fast jobb, stabil inntekt og etter hvert eget hus og familie :) 

Pappa skal kjøre meg hjem, så slipper å stresse med kollektivt også! Har så snille foreldre. Fikk jo scooter av typen tidligere i sommer, og pappa tilbydte seg å frakte den opp når jeg reiser hjem. 

• Like 3
Skrevet

:| Ser på Spiderman på Disney Channel. Spiderman sloss mot flaggermus. Så sier han: "Skal ringe Ozzy Osbourne jeg, så kan han komme og bite huet av dere!" Trur neppe 5-6-åringer tar den! :lol: 

• Like 7
Skrevet

Dagen startet med masse tordendrønn, Casper bare snorket videre i sengen uten å lee på øye:sleep: Deilig!

Så dro gubben på jobb, og vi sov videre før det som får alle hundeeiere opp på 1 sekund... Hund som brekker seg i sengen. Fikk kastet han ned så han kastet opp på gulvet. Var bare gult vann/slim som kom opp. Etter å ha tørket fikk gutten nytt vann og litt mat, jeg fikk gått på do og når det var gjort tuppet jeg han ut i regnet for å tisse. Han gjorde nr 1 og 2, og det betyr at vi kan ligge enda lengre å dra oss :D Kroppen min samarbeider ikke så godt i sånt vær som er i dag, så deilig med en rolig morgen :P

Skrevet

August :heart:

Håper det snart slutter å regne. Ikke at jeg er så himla glad i masse sol, men jeg føler meg litt snytt for sommerferie.... I kveld er det jobb igjen, det blir igrunnen helt greit å komme i normal rytme igjen :)

Skrevet

Bare 40t jobb fordelt på 4 vakter igjen så skal jeg endelig ha ferie. Vet ikke lenger om jeg gleder meg så mye for de fleste planene mine har blitt avlyst :hmm:

Skrevet

Jeg har ferie ferie ferie :bananas: I 4 uker skal jeg jobbe hardt for å ikke kjøre inn til Oslo, fy søren og drit lei jeg er køer over alt. Håper folk har kommet seg greit gjennom det varslede kaoset i dag.

Men @Teserere du kan få kose deg med oss istede :flowers:

Og gratulere med dagen som var @Stine. Så flotte dere var :)

• Like 3
Guest *Kat84*
Skrevet

Snart vært våken i 5 timer allerede. Fortsatt trøtt. Så måneden starter med høyt inntak av kaffe. 

Har ikke særlig med planer for dagen. Det høljer ned så det blir nok mye Netflix og sofasløving i løpet av dagen :P 

Skrevet
Bare 40t jobb fordelt på 4 vakter igjen så skal jeg endelig ha ferie. Vet ikke lenger om jeg gleder meg så mye for de fleste planene mine har blitt avlyst :hmm:

Jeg skal ingenting på lørdag. Si i fra om du vil finne på noe! :D

• Like 1
Skrevet

Fant en liten pusunge borti gata her, remja noe forferdelig når jeg gikk forbi, så den fulgte meg hjem. Sikkert ca rundt leveringsklar alder. Spurte naboen om hun visste hvem det var sin, men det gjorde hun ikke. Så nå tok jeg den med inn og ga den mat. Vet ikke hva jeg skal gjøre når jeg treffer på sånne, for den er altfor liten til å gå ute alene. Regner med den har fulgt etter noen. Har en mistanke om hvem det er sin, og har sendt henne melding, så får vi se. Tenker det er bedre at den er inne her litt, enn at den bare vandrer rundt.

• Like 3
Skrevet

1. august og Alaskakullet er 1 år gamle :)
Beringia fikk sin første tur i spannet i går kveld.  Så hun fikk vel på den måten bursdagsgaven sin i går :)
http://snofrost.blogspot.no/2016/07/hsttrening-i-juli.html

og i dag skal 4 av hundene få vaksine.

@Stine deres så kjempefine ut på bildet du la ut i juli tråden. Gratulerer så mye med vel overstått stor dag :flowers: 

• Like 2
Skrevet

Gjensidige dekker veihjelpa! Åååh, er så letta at jeg kunne begynt å grine altså. Det viste seg å ikke være NOE problem bare jeg fikk snakka med riktig person :D Vet ikke hva hun andre rota med... Ordner seg! :D 

• Like 30
Skrevet

Fytti, herpa i dag. Barnet er slitent hun og så vi er trøtte og grumpy begge to. Alt løser seg med kake? Ja? :lol:  Ut snart og prate med gakker og kaniner :D 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...