Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
1 time siden, Sissi skrev:

Sonefolk i Oslo.  Vi er i skrivende stund I Oslo nå. Og Barna er lovet en luftetur til Frognerparken...  men så er det dette med parkering.. er det noen områder med parkeringsplass rundt der?  Min bror med sine små og barnevogn er også med.. Så må ikke være alt for upraktisk eller vanskelig og finne :-p  

Som skrevet, rett ved parken :) En på baksiden av Frogner Stadion, og en like etter bompengepasseringen når du kommer fra Ring 3.

• Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Skrevet
2 timer siden, mushi skrev:

Jeg har forsikret kamera+objektiv for 16k. Betaler 250 tror jeg i året hos Sparebank 1. Den ene katten min rev ned et objektiv som knuste. Dette dekket ikke inbo. Jeg spurte spesifikt om dette da jeg tegnet forsikringen og de sa at de dekket så og si alt av skade inkl. dyr som ødelegger. 

Ok. Jeg bør visst sjekke med Storebrand, er der vi har samlet all forsikring.

Skrevet
3 timer siden, Mud skrev:

Hvis dere synes det regner litt vel ofte på Østlandet for tiden,  så er det fordi jeg prøver å male huset. Regnet kommer hver gang jeg setter i gang.  Just so you know :aww:

Da syns jeg bare du kan fortsette med det, vi trenger mer vann i elva! 

• Like 1
Skrevet

Hadde så lyst på litt trøsteshopping men så er lønnen en brøkdel av hva jeg trodde den skulle være...blæh! Får vel holde meg til regningsbetaling denne måneden jeg:icon_confused:

Skrevet
13 timer siden, Lola Pagola skrev:

Hvilke batterier går burviftene på? Går det an å koble til 12v stikket i bilen for å lade opp? Hvor lenge holder batteriene? Kunne jo vært greit å ha egentlig.

Men er kanskje ikke mye hjelp i den når buret ikke har noen tette sider?

Den bruker c/lr14 batterier, sånne tykke. Vet ikke nøyaktig hvor lenge batteriene holder, jeg har kjøpt 4 oppladbare batterier. Den bruker 2 av gangen, så har jeg 2 i reserve liggende i hanskerommet :)

Skrevet

Sorry altså folkens, men huset MÅ males :P

Mine bekymringer for å miste hundevakter pga en liten veloppdragen minisnuser ble gjort til skamme.  Hun er visst fryktelig søt og alt det der, men bikkjene mine er visst mye mer underholdende.  Det er forsåvidt sant.  Jepp,  de river nesten ned huset til tider og gjør mye ugang,  men det er nok å le av . Hvis man har evnen til å le av sånt.  

Må ærlig innrømme at det er ikke alltid jeg ler :P

• Like 1
Skrevet

Jeg er utslitt etter helga, men får besøk av familien på onsdag - så jeg burde rydde og vaske litt.

Forrige uke hang jeg opp tre store bokstaver på veggen med dobbeltsidig tape, og nå har alle ramlet ned og ligger bak pianoet :( Jeg trenger hjelp til å få rullet det fram...

Men hode og kropp vil bare hvile i sofaen...

Jeg får sette opp ei liste og iverksette et godt belønningssystem.

Skrevet

Da blir det en liten ferietur på oss også. Tar båten til Strömstad imorgen, så skal vi ha to overnattinger der før vi kjører over Svinesund hjem igjen. Muligens innom svigerfar i Porsgrunn også. 

Noen som vet om noe å finne på eller noe vi bør sjekke ut i Strömstad? :)

Skrevet
2 minutter siden, laikamor skrev:

Da blir det en liten ferietur på oss også. Tar båten til Strömstad imorgen, så skal vi ha to overnattinger der før vi kjører over Svinesund hjem igjen. Muligens innom svigerfar i Porsgrunn også. 

Noen som vet om noe å finne på eller noe vi bør sjekke ut i Strömstad? :)

Tripadvisor in my :heart:

https://www.tripadvisor.com/Tourism-g806319-Stromstad_Vastra_Gotaland_County_West_Coast-Vacations.html

• Like 1
Skrevet

AN har jeg sett over stillingsannonser uten å finne noe å søke på - som vanlig. Velvel, skal på et intervju i morgen, har ikke veldig store håp om å få den stillingen, men jeg hadde ikke trodd jeg ville komme med på intervjuene heller, så man vet aldri tydeligvis :P Jeg er egentlig underkvalifisert for stillingen det gjelder, men de oppfordret søkere uten aktuell høyere utdanning å søke, så da gjorde jeg det da. Hadde vært sinnsykt gøy å få den, men jeg skal prøve hardt å ikke slippe til for mye forventning, blir bare skuffa.

Skrevet

Sendte mail til butikken hvor jeg kjøpte burvifta! Det eneste jeg har oppnådd, er at jeg ble irritert.. Og de tviholder på brukerfeil, at jeg hengte vifta feil :aww: 
De sendte meg til og med et illustrasjonsbilde, for å vise hvordan vifta skulle henge, selv etter å forklart problemet 2 ganger! :lol:

Skrevet

Har nettopp måtte tatt fire (!) telefoner for å forsøke å få bredbåndselskapet til å ordne opp i alt rotet... Bestilte bredbånd for lenge siden, men har ikke noe uttak til det hjemme, og har nå forsøkt i evigheter å få en montør til å komme og fikse det. Visste ikke at det skulle være så utrolig vanskelig å få til! Nå har de lover å få orden på det i løpet av et par dager, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter for å si det sånn. Fikk i det minste en gratis mobildatapakke jeg kan bruke så lenge, men det skulle jaggu bare mangle. Blir sur :aww:

Skrevet

Så enkelt det er å få nytt pass og bankort! Også så fort det gikk :D Fikset resept på flåttmiddel til bikkjene og reisesyketablett til Tuva og. Etter operasjonen har hu blitt så pesete på noen bilturer, skjønner ikke hvorfor! Hu er jo oppvokst med bilkjøring og det har aldri vært noe problem.

Kan noen slå meg i fjeset og si at jeg skal skjerpe meg? Ostesmørbrød til lunsj er ikke forenelig med bryllupskroppen! Jaggu bra jeg skal ha bunad for da synes ikke de ekstra kiloene :P  Null viljestyrke og synes synd på meg selv siden jeg har vondt i kjeften...

Skrevet

Snart ut for å male litt til på kommoden.

Litt usikker på hva gubben og svigerfar driver med, men tror de river trappen/gelenderet:| Altså vi har planer om å få endret det, men planen var ikke at det skulle skje før vi viste hvordan vi vil ha det :P 

Skrevet
15 timer siden, Pixie skrev:

Det der var litt skummelt å lese. Uno gjør alt det der og har alt hatt en runde med urinstein. Vet det ikke er det samme som nyrestein, men kan det virkelig ha en sammenheng? Han hadde ingen symptomer på urinstein (fant det ved en tilfeldighet), og det er umulig å se om han tisser normalt når han skal skvette overalt enten han har noe igjen å skvette eller ei.

Jeg har seriøst vurdert å droppe godis på trening og bruke papir istedenfor!

Jeg har fått epostsvar fra veterinær nå, og hun sier at det at Pippin har fått sånn trang til å spise rare ting godt kan henge sammen med nedsatt nyrefunksjon. Det fører nemlig ofte til kvalme, og kvalme gjør at hunder gnager i seg alt mulig rart. :(

Skrevet
1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har fått epostsvar fra veterinær nå, og hun sier at det at Pippin har fått sånn trang til å spise rare ting godt kan henge sammen med nedsatt nyrefunksjon. Det fører nemlig ofte til kvalme, og kvalme gjør at hunder gnager i seg alt mulig rart. :(

:hug: 

• Like 1
Skrevet

Og der var nabogutten igang med polering av bil igjen. Det kan ikke gjøres uten å spille metall på vreng. :pinch: Jeg vil ikke si fra, det er litt sånn live and let live her nedi Lassvebergveien, og det setter jeg egentlig veldig stor pris på. Men jeg må jo si at jeg gleder meg til foreldrene kommer hjem fra jobb så jeg kan sitte på verandaen og lese igjen. Hiver hundene i bilen og tar en tur fram til da tror jeg.

Skrevet

Akkurat nå kjente jeg helt tydelig en valp som turna i magen til Bris. For en følelse. :wub::wub:  Har lyst til å kjenne mer men det finnes muligens grenser for hvor lenge man kan tafse? :whistle: 

• Like 17
Skrevet

Det er meldt regn på onsdag, og jeg hadde tenkt til at vi skulle grille når jeg får besøk. Så nå lurer jeg på alternativ meny, for pølser og burgere er best på grill, ikke i stekeovn. Men hva? 

Kanskje jeg skal gjøre noe annet enn å skrive handleliste til en uavklart meny...

Skrevet
3 minutter siden, SFX skrev:

Det er meldt regn på onsdag, og jeg hadde tenkt til at vi skulle grille når jeg får besøk. Så nå lurer jeg på alternativ meny, for pølser og burgere er best på grill, ikke i stekeovn. Men hva? 

Kanskje jeg skal gjøre noe annet enn å skrive handleliste til en uavklart meny...

En eller annen gryterett, eller kanskje spaghetti bolognaise? Det er lett!

Skrevet

Lønner seg ofte å klage, vi fikk chili cheese kuler i stedet for pannekaker på burger king på torsdag,  Rørlegger'n la ikke merke til det og spiste chili cheese kuler dyppa i lønnesirup :lol:   Fikk to gavekort på whopper meny i posten idag! :)  

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...