Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni

Teserere
 Share

Recommended Posts

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

12 minutter siden, Wednesday skrev:

Hmm, husker ikke, men tror ikke den er sterk. Får prøve det. Takk! :flowers:

Greit å teste det ut ja... men husk at klær med perlemorsknapper ikke må ligge i eddik... det løser opp knappene faktisk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun holder seg godt, jeg:heart:

13495001_1047403475314802_77389418557923
13,5 år nå, og fortsatt sjefen i huset:aww:
Litt mer tunghørt, både ekte og selektivt, og litt mer "skal bare først"-tendenser:pinch: og fortsatt verdens fineste og beste Ganzie:wub:

• Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
3 timer siden, Ozzy skrev:

Et par glass er såklart noe annet, men her er det fullt ut med høy promille hver helg, noen ganger både både fredag og lørdag, flere dager med festival om en mnd osv.  Ser den at man ikke kan leve som gravid, men jeg synes bare det virka så voldsomt..  

Jeg drikker svært sjeldent selv da, så ser kanskje litt annerledes på det enn de som fester :P  

Fult ut med høy promille tja litt panikk kanskje.

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå oppdaget jeg til min glede at det som flyr inn og ut fra innunder takskjegget på huset mitt er humler, ikke veps! Humler er mye koseligere, og dessuten betyr det at de vepsene som har vært på soverommet mitt i det siste ikke kom fra det bolet, gjennom veggen. Det var liksom marerittet mitt, for jeg har panel med tusen små sprekker på veggene der.

Humler er da søte dem og kan godt være i nærheten av meg.

50 minutter siden, Wednesday skrev:

Vaska klærne på nytt og tørka dem uten siden det var bra vær i dag. De tørka på noen timer, men den sure lukta er jo der ennå! Bruker eddik hver gang jeg vasker, så hvordan får jeg den bort DA?

Sjekk også lofilteret for er det ting der så pumper maskina vannet ut dårlig

Hmm hvordan skal jeg kunne lære Niri å komme rett inn når han har hentet aporten.? HAn går først til høyre så til venstre for så å komme forran meg og rygge inn på plass men han skal komme med nesa inn til meg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en god start på sommeren for Nemi. Hun halter igjen, og denne gangen har hun ikke gjort annet enn å gå rolige turer og sole seg, så da er det skulderen det er noe tull med mest sannsynlig. Enda mer blæh... Liker ikke å ha dårlig hund jeg. :(

... så svetter jeg ihjel. Det er 26 grader inne, men jeg NEKTER å åpne noen vinduer eller dører. Jeg er livredd sånne flyvende stankelbein, og de kommer alltid inn med en gang jeg lufter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Siri skrev:

Greit å teste det ut ja... men husk at klær med perlemorsknapper ikke må ligge i eddik... det løser opp knappene faktisk :aww:

Haha! Det aner jeg ikke hva er, så det har jeg sikkert ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri de som har briarden jeg vet om har foreldre som har to rodishian ritchback tisper. Vet ikke om det er til hjelp :P har snakket litt med dem når jeg treffer de i ny og ne, men aldri spurt noe om hvor hunden kommer fra.

Vi har bare diskutert gjeterinstinkter på briard og border collie kontra ingen gjeting på rr :P

Glemte helt å fortelle at Casper klarte å drite seg selv oppå ene bakpoten i kveld :o aner ikke hvordan han fikk det til :icon_confused:  tror det må være hundenes variant for å drite seg selv på leggen :lol:

Endret av Snoffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Unoen er dårlig. Bare magesyk, men jeg kommer uansett til å sove veldig lett i natt.

Han har vært hos svigers i dag mens vi var i Charlottenberg en svipptur. Han kan ha funnet noe ute eller på verandaen deres han har spist, eller svigers har gitt ham middagsrester. Jeg har en følelse av det sistnevnte, de kommenterte nemlig på hvor lite han fikk til middag og hvor fort han spiste det. Han fikk med seg en tredjedel av dagens porsjon, 100 gr v&h pluss litt tørrfor. Deres chow chow som er dobbelt så stor får en stooor skål med Frolic, det er klart det ser ut som Uno får for lite mat da. De syns han er tynn, tibbefolk og dyrlege syns han er i perfekt hold. Han hadde løs mage da vi henta ham, det har blitt skikkelig sprutbæsj utover kvelden og nå kasta han nettopp opp risen han fikk sammen med noe av det han har fått i seg. Heldigvis drikker han greit. Nå skal vi ta kvelden snart, håper virkelig en god natts søvn hjelper på... Og så må jeg finne ut av hvordan jeg skal ta det opp med svigers at han faktisk ikke skal få annet enn det vi sender med når han er der. 

Jeg begynner å bli frustrert over hvor slappe de er med hunden sin. Han er ti år gammel og stivbeint, men de gjør ingenting for å lette plagene for ham. Han ligger på gulvet eller på bakken, ingen madrass. Jeg brukte penger selv på å kjøpe inn fiskeolje og tilskudd med glucosamin til ham, men de bruker det ikke. De har også fått godbiter fra fish4dogs med grønnleppemusling, men de gir det ikke til ham. Nå har han haltet i to måneder uten at de gidder å ta ham med til vet, for det er jo helt normalt at gamle hunder halter. Han går jo knapt nok tur lenger, en tissetur rundt kvartalet er alt han orker og det er lenge siden han sluttet å gå i trapper. Jeg har så lyst å si noe om at om de ikke gidder å gjøre det mer komfortabelt og mindre smertefullt for ham å bli gammel, så bør de kanskje vurdere om det er like greit å la ham slippe snart. Han har jo vondt, og jeg syns faktisk ikke det er greit at han skal gå og ha vondt bare fordi han er gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pixie skrev:

Lille Unoen er dårlig. Bare magesyk, men jeg kommer uansett til å sove veldig lett i natt.

Han har vært hos svigers i dag mens vi var i Charlottenberg en svipptur. Han kan ha funnet noe ute eller på verandaen deres han har spist, eller svigers har gitt ham middagsrester. Jeg har en følelse av det sistnevnte, de kommenterte nemlig på hvor lite han fikk til middag og hvor fort han spiste det. Han fikk med seg en tredjedel av dagens porsjon, 100 gr v&h pluss litt tørrfor. Deres chow chow som er dobbelt så stor får en stooor skål med Frolic, det er klart det ser ut som Uno får for lite mat da. De syns han er tynn, tibbefolk og dyrlege syns han er i perfekt hold. Han hadde løs mage da vi henta ham, det har blitt skikkelig sprutbæsj utover kvelden og nå kasta han nettopp opp risen han fikk sammen med noe av det han har fått i seg. Heldigvis drikker han greit. Nå skal vi ta kvelden snart, håper virkelig en god natts søvn hjelper på... Og så må jeg finne ut av hvordan jeg skal ta det opp med svigers at han faktisk ikke skal få annet enn det vi sender med når han er der. 

Jeg begynner å bli frustrert over hvor slappe de er med hunden sin. Han er ti år gammel og stivbeint, men de gjør ingenting for å lette plagene for ham. Han ligger på gulvet eller på bakken, ingen madrass. Jeg brukte penger selv på å kjøpe inn fiskeolje og tilskudd med glucosamin til ham, men de bruker det ikke. De har også fått godbiter fra fish4dogs med grønnleppemusling, men de gir det ikke til ham. Nå har han haltet i to måneder uten at de gidder å ta ham med til vet, for det er jo helt normalt at gamle hunder halter. Han går jo knapt nok tur lenger, en tissetur rundt kvartalet er alt han orker og det er lenge siden han sluttet å gå i trapper. Jeg har så lyst å si noe om at om de ikke gidder å gjøre det mer komfortabelt og mindre smertefullt for ham å bli gammel, så bør de kanskje vurdere om det er like greit å la ham slippe snart. Han har jo vondt, og jeg syns faktisk ikke det er greit at han skal gå og ha vondt bare fordi han er gammel...

10 år er ingen gammel hund. Og uansett alder skal de ikke gå rundt å ha vondter og plager. Da er det lov å si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

4 timer siden, Ozzy skrev:

Et par glass er såklart noe annet, men her er det fullt ut med høy promille hver helg, noen ganger både både fredag og lørdag, flere dager med festival om en mnd osv.  Ser den at man ikke kan leve som gravid, men jeg synes bare det virka så voldsomt..  

Jeg drikker svært sjeldent selv da, så ser kanskje litt annerledes på det enn de som fester :P  

Et par glass hadde ikke gjort noe. Men det der er jo helt vilt. Hvorfor aktivt prøve i det hele tatt om det ikke passer og festinga er viktigere? 
Jeg skjønner den at det kan ta tid og at man ikke kan sette hele livet på vent. men når man prøver så kan det jo være lurt å begrense seg littegrann. 

Akkurat nå ligger jeg i bilen faktisk. Og angrer litt allerede på at jeg ikke bestilte noen form for overnatting. Jeg ligger bak et bedehus ca 10 minutter unna testplassen for MH i morgen. Og bagasjerommet er liksom ikke det beste setedet jeg har ligget. Og Beaueron er liksom ikke så nøye på dette med intimsoner og sånn. Det er jo oppskrytt :aww: 

Og det høljer, og i morgen er det ikkd noe bedre vær som er meldt. Det positive er at jeg husket å pakke fullt sett med regnklær :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det hundekoking på FB, så jeg flykter inn til sonen - jeg plages fremdeles av bildene fra i fjor, nå bare økte arkivet.. 

@Artemis det der var en veldig flott MH!! Suveren brukshund du har der ja (og pen er han og..)

Ellers så gjorde Strider noe med beinet sitt om torsdagen, han lå og sov og så kom det en liten kjøttmeis flaksende inn gjennom den åpne verandadøren, og da føk Strider litt brått opp og hylte til og hinket rundt på 3 ben :( (kjøttmeisen fløy ut igjen) Det ble bedre ganske fort, men han har ikke klart å hoppe opp i sofa, i bil eller seng siden torsdag (og ikke har jeg fått klippet klørne hans, de skulle vært klippet torsdag hadde han ikke plaget beinet sitt). Idag kom han seg fremdeles ikke inn i bilen, men sofaen har han greid uten problemer. Så nå har jeg store forhåpninger han klarer å komme seg opp i sengen selv.. det har vært noen urolige netter. Strider drikker vann om natten han, Og så står han opp og tar en runde rundt senga før han legger seg igjen.. og hver gang måtte han ha hjelp å komme opp i sengen igjen. Søt da, han vekker meg ved å stirre på meg på 3 cm fra ansiktet mitt så jeg våkner av pusten hans, eller det kommer en forsiktig snute og poker meg i fjeset (da har antagelig ikke stirringen funket). 

Nå er sommeren kommet for alvor! Bugner av fluer,mygg, knott og flekkfluer! Og de derre fluene altså, overlevelsesgraden deres hadde vært mye høyere om de lot være å skulle kravle på en hele tiden..

2 uker igjen til ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å utsette meg for å se videoer av folk eller dyr som lider. Jeg kan godt engasjere meg og tro på en sak likevel, så jeg står over alle Yulinvideoene som deles for tida... Stakkars dyr. Står over mange lignende videoer av andre saker også. 

Det var noen mystiske arbeidsfolk på fellesarealet vårt for litt siden. Tre stk i refleksvest med radiokontakt med en fyr, og så slo de med slegge på en metallplate... Jeg glodde som en tulling, men altså, de stod rett utenfor vinduet mitt og slo med slegge på en metallplate etter klokka tolv natt til søndag... 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, TonjeM skrev:

Ellers så gjorde Strider noe med beinet sitt om torsdagen, han lå og sov og så kom det en liten kjøttmeis flaksende inn gjennom den åpne verandadøren, og da føk Strider litt brått opp og hylte til og hinket rundt på 3 ben :( (kjøttmeisen fløy ut igjen) Det ble bedre ganske fort, men han har ikke klart å hoppe opp i sofa, i bil eller seng siden torsdag (og ikke har jeg fått klippet klørne hans, de skulle vært klippet torsdag hadde han ikke plaget beinet sitt). Idag kom han seg fremdeles ikke inn i bilen, men sofaen har han greid uten problemer. Så nå har jeg store forhåpninger han klarer å komme seg opp i sengen selv.. det har vært noen urolige netter. Strider drikker vann om natten han, Og så står han opp og tar en runde rundt senga før han legger seg igjen.. og hver gang måtte han ha hjelp å komme opp i sengen igjen. Søt da, han vekker meg ved å stirre på meg på 3 cm fra ansiktet mitt så jeg våkner av pusten hans, eller det kommer en forsiktig snute og poker meg i fjeset (da har antagelig ikke stirringen funket). 

God bedring til Strider, håper foten kommer seg veldig snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpelivet er så trivelig. ❤ Men litt stress når jeg som er blitt skikkelig hønemor ønsker å gjøre ting uten hund og barn. Har sikkert 70 stk som har sagt de vil passe Saga, for "hun er jo bare sååå fin, enkel og herlig." Joda, men likevel føler jeg meg litt låst her, svært få jeg stoler på for hundepass, også folk som bruker meg som hundepass titt og ofte er jeg svært restriktiv mot. Flere som er slik? Hun er jo barnet mitt, noe av det beste jeg er blitt tildelt i livet, og jeg kjenner at jeg er livredd for at noen skal gjøre henne noe urett. Vond følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, JeanetteH skrev:

List of reasons Women were admitted
to Insane Asylum for in 1864-1889

13394019_10154213495427442_8461927256144

:blink:

Poden er fortvilet før 3 ukers ferie hos faren fordi faren ikke leser bøker for han.  Jeg tror kidden føler det litt som omsorgsvikt :lol: Litt rart..faren leser jo veldig mye selv.  

Bikkjene har vært masete og urolige natt.  Jækla irriterende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse tenna, så er det avgårde til ny utstillingsdag - håper det ikke blir så varmt som i går, for min del må det gjerne bøtte ned.  Sola skinner allerede på Strandlykkja, så vi får nå se om jeg ikke skal tortureres i dag og. Så klamt som det var i går, overrasker det meg ikke om det blir torden av det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pøser det ned, og vi hadde planlagt å legge spor. Men vi utsatte det. Her har vi ikke gått spor på et år, og så skal vi plutselig gå i nytt terreng, som er søkk vått i pøsende regn- det var vel å dra det litt langt.

Så nå blir det en rolig morgen, mens jeg hører på regnet som sildrer. 

Så er det kommet en reklame på sonen: Tinkafu barnevogsnutstyr- for oss som kommer fra Sørlandet. Så høres det både ekkelt og suspekt ut:blink::)

Så lurer jeg på hund nr to,men finner ikke rasen min. Kanskje jeg må lage min egen.

Får lese litt Roslund mens jeg spiser frokost, og venter på bedre vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* det jeg også tenker..  Er vel ikke noe poeng i å prøve før sommeren, for å gå å håpe at det ikke klaffer før etter sommeren fordi de skal feste.  Menmen, har sagt hva jeg mener så får hun bare styre på..

Akuratt nå er jeg trøtt og synes det er kjipt å måtte stå opp klokka åtte på en søndag for å kjøre Rørlegger'n på skytestevne. Ville heller sove :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Her er det stille gitt. Både to og firbeinte sover. Timmy ligger rett ut oppå dyna mi. Gikk en herlig kveldstur i går,det er litt uvant med så mye folk ute klokka 2330 om kvelden. Det skjer ikke hjemme. I dag skal vi gå en tur i skogen på Stovner,før jeg kjører 9-åringen og pappaen til sykehuset. Så drar vi hjem. I morgen kommer elektrikeren klokka 07,så det er bare å komme seg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart klar for å pakke valpene i bilen og dra de med på stranda! :D Det har letta her, etter bøttevis med regn, lyn og torden i natt (som de ikke merka, forøvrig, bare jeg som våkna av det). Ser ut som jeg må stenge melkebaren for dem for godt nå, for de har bitt hull i Tonks i løpet av natta (igjen, de forrige hadde akkurat grodd sånn noenlunde) :( Hun er altfor snill med dem når det gjelder det der, jeg har ikke hørt et knyst fra henne. Helt merkelig, for det MÅ jo gjøre vondt! Har ihvertfall fått rensa det jeg kan, så får hun rett og slett holdes unna dem, for hun slipper dem til hvis de går sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har blitt så glad for å se Uno med en sko i munnen :P

Var ute med ham både halv to og kvart på fem, oppkast og sprutdiare. Men så har vi sovet til ti alle tre, og han har ikke masa på å gå ut etter at vi sto opp. Han har fått et par små brødbiter som han spiste, og en skje med Cultura. Han drikker vann selv, i natt måtte jeg til med isbit for å få i ham væske. Skal koke ris og se om jeg finner noe kylling i frysen, tar det pent i dag. Men han er bedre, ligger med ny leke i sofaen og har såvidt begynt å finne på bøll igjen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Line skrev:

@Caroline Kan ikke en body hjelpe?

Yumi er fin i magen igjen, men nå er det visst mora sin tur. Hun var sikkert misunnelig på fiskebollene :P Nei, sette seg og skrive litt veiledningsteori da?

Body på voksen hund er tidenes party-leke for valper, kan jeg meddele :P (eldste tispa her har fjernet et jur, og det er bare å holde henne unna valpeknotter, for den bodyen slår alt i kul-å-bite-på-faktor :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...