Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Årets feriepenger -dvs det som er igjen etter at regingene er betalt - har jeg brukt på MEG selv  :)
Etter en vinter og vår med dårlig form og sviktende helse - da jeg endelig begynte å komme meg litt på bena igjen - bestemte jeg meg for at NÅ SKAL JEG gjøre alle nødvendige tiltak for å komme meg tilbake i om ikke helt - så nesten gammel form.
Så jeg har kjøpt meg personlig trener -PT. Og hadde første time i dag. Fokus er først og fremst styrketrening og balansetrening - begge deler høyst nødvendig og viktigere jo eldre man blir. Og jeg er ikke pur ung lenger akkurat. Så jeg fikk svette ja! Og er skikkelig støl... :) Hyggelig person - toppidretts-trener innenfor sin sport. Og flink til å instruere og motivere :) En time gikk kjempefort! Og da var jeg gjennomvåt av svette. DEILIG!!! Gleder meg til neste time allerede.

• Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Skrevet

Fått hentet varer,  og levert ting i butikken, organisert og ryddet bilen, trent vapsen litt. Og laget lunsj til imorgen, samt pakket mat til vaps. Snart klar for en liten roadtrip da.

Og jeg innså kanskje at jeg pakker litt mye men altså.. jeg har jo behov for...

Spoiler
  • Joggebukse
  • tynn bukse
  • stormberg bukse
  • shorts
  • gummistøvler
  • goretex joggesko
  • vanlige joggesko
  • to t shorter
  • 8 par sokker i alt fra tykke til tynne
  • toalettsaker
  • fleece jakke
  • regnjakke
  • vind/regn parkas
  • softshell
  • tynn ulljakke
  • canider collegejakke
  • tynn fleecegenser
  • medisiner
  • pysj

Så begynte jeg å se på alt vapsen har i bilen

• BOT netting
  • softshell dekken
  • tørkedekken
  • kjølematte
  • silvershade dekken
  • silvershade duk
  • snør og førti løsbitt
  • Mikropopcorn :aww: 
  • Myggspray
  • godbiter
  • søksbokser
  • en kasse med leker
  • sporline 10m
  • 5 m line
  • 3 kobbel
  • trekksele
  • sporsele
  • tursele
  • lyshalsbånd
  • runderingsdekken
  • badeleker
  • targetmatter
  • saks til å klippe pinner
  • spormerker

Til vanlig bor jo selvfølgelig fast i bilen :P

• solkrem *3
  • solbriller
  • vaksinasjonskort
  • medisiner
  • pop up bur
  • tøybur
  • vannskål

glemte jo helt ikea barnekasse, snørr og førti baller, og ballkanon :P hva bilen min får plass til.

Og alt dette er pakket pent i bilen:

13441962_10157038902800464_2093492196_o.

13446068_10157038902850464_2057622979_o.

Og mannen min mener bilen min er litt troll i eske med ting :lol: 

Men nå er det fortsatt god plass til Pigg m eier og ting :P

• Like 2
Skrevet
43 minutter siden, Tøfflus skrev:

Flink pike, da er de "lokalisert" :) 

Jepp, flink pike du også :)

Hadde ikke turt å si det høyt om jeg ikke hadde detaljer :lol:  :aww:  

Skrevet

Dersom det kunne begynt å regne nå så hadde jeg sluppet å gå ut og vanne hagen. Det er så knusktørt at plenene er i ferd med å bli gule, det tror jeg nesten ikke jeg har sett her før!

Skrevet

Jeg mistenker at Foenix nærmer seg løpetid. Så da er det jo dumt å melde på til rally eller LP. Men om jeg ikke melder på, så kommer hun ikke til å starte med løpetiden før den stevnehelga, kjenner jeg min flaks rett.

Så hva gjør jeg da? Melder på et av tre stevner den helga, så jeg ikke taper mye penger om hun løper, men får startet litt om hun ikke løper?

Jeg tror kanskje det er planen, men jeg ser an helt fram til den dagen fristen er. 

Skrevet
På 16.6.2016 at 3:08 PM, Krutsi skrev:

Å kjære.. Det er virkelig drømmesituasjon når man endelig kjøper seg ny tlf og gleder seg til å bruke den.. 

Enden på visa, jeg fikk pengene tilbake og fikk en ny Huawei i stedet. Den virker super og fått masse bra omtale 

• Like 9
Skrevet
Akkurat nå, Kaja skrev:

Enden på visa, jeg fikk pengene tilbake og fikk en ny Huawei i stedet. Den virker super og fått masse bra omtale 

Så bra!! :D 

Skrevet
12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Dersom det kunne begynt å regne nå så hadde jeg sluppet å gå ut og vanne hagen. Det er så knusktørt at plenene er i ferd med å bli gule, det tror jeg nesten ikke jeg har sett her før!

Det er snodig tørt i Trøndelag nå. Vi har vanningsforbud her i kommunen. :o

Akkurat nå rydder jeg i smykker og øredobber, og innser at jeg må få fikset noe å henge smykkene på for det begynner å bli noen ...

Skrevet
6 timer siden, Snoffe skrev:

@Meg hvordan går det med pasienten?

Fikk akutt lyst å ta med meg Casper å dra til solastanda :aww: men tipper det er litt mye folk der på denne tiden av året til at det er fornuftig :aww: så får heller vente til høsten! Har alltid hatt lyst å dra ned å la hunden min løpe på den fine stranden (som jeg aldri har vært på) :lol:

Nå skal jeg tuppe dyret i ræva å få han til å tisse litt, så lage meg frokost og så høre om mamma vil bli med på stoff og stil. Er salg der så må utnytte litt :D

Bore strand,mye bedre:)

5 timer siden, Rottisembla skrev:

Du vil ikke på solastranden... Fin på bilder, men ligger rett ved traffikert veg og flyplass. Du vil på hellestø, bore eller orre stranden. I samme område men finere. Hellestø er og tidvis unntatt båndtvangen for hunder❤️

Bore strand er fantastisk, savn. Og der er det gode fotomuligheter. Nå fikk jeg hvertfall lyst til å dra til Bore.

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

Hvorfor er det aldri noen som svarer når jeg spør om dette? ? er det ingen på sonen som er medlem i nkk? ?

Njei, vi vet vel ikke. Men når du spurte, og du fikk masse svar så fikk jeg også noen svar. Så alt i alt. TAKK.

Idag kjeder jeg meg, rett og slett. Så nå skal Prima få noe hun aldri har fått før. Snakkes:)

• Like 3
Skrevet
Akkurat nå, Betty skrev:

Det er snodig tørt i Trøndelag nå. Vi har vanningsforbud her i kommunen. :o

Akkurat nå rydder jeg i smykker og øredobber, og innser at jeg må få fikset noe å henge smykkene på for det begynner å bli noen ...

Ja, helt rart. Det skal visst bli litt regn i morgen, men vet ikke om jeg tør å vente på det. Gruer meg bare sånn til å stikke hånda ned til vannkranen i kjelleren for å koble på vannslangen.  a014.gif

Skrevet

Da jeg trodde det var uaktuelt å ha to hunder der jeg bor, fant jeg så mange jeg kunne tenke meg å ha i hus. 

Så fikk jeg klarsignal at jeg bare kunne få en hund til om jeg ville, og nå aner finner jeg ingenting :P bare funnet ut at jeg ønsker unghund/voksen å ikke valp! 

• Like 2
Skrevet

Kjørt halvannen time en vei og brukt 300kr på ferge for å hente Kelabur også passer det ikke i bilen :(  Han fikser det jo og sender det gratis men dritkjipt med bomtur.  

Skrevet

Endelig fått system i ting! Mangla bare et par labels på noen esker, så da måtte jeg finne labelmaker'n.. Nå har jeg ikke system lenger, for jeg har rota noe så ekstremt i leting etter den dingsen! :frantics:

• Like 3
Skrevet

Æsj, jeg mistenker at jeg har kjøpt for lite blomsterjord... Jeg som syntes at jeg tok sånn i på butikken, men det ser jo for lite ut når pottene står ved siden av. Hmpf. Men Rema er åpent til 11, så jeg kan jo prøve meg først og heller ta en tur til. 

Skrevet

Mmm, mett i magen! Bestilte meg Rogan Josh til middag (uuuh, luksus, fredag og alt :P). Det var jommen godt, og jeg har et fyllt nanbrød også, men det får vente. :lol:

• Like 1
Skrevet

Gjennomvåte alle tre etter 1,5 time i skogen i regnværet. Dra rett ivei å sette opp telt til i morgen nå, så er det rett hjem å blåse hunder og dusje meg selv etterpå! Håper været letter litt til i morgen tidlig.

Skrevet

Vært og sagt Farvel til elgen på stallen.  Jeg har fått helt troen på menneskeheten når jeg ser hvordan disse damene setter livet sitt på vent for å passe på en elgkalv døgnet rundt :ahappy:

Fantastiske mennesker!  Virkelig! 

Det er helt utrolig mye jobb å flaske opp en elgkalv , men de har ikke bare klart å holde liv i han , men han trives og er tryggheten selv :wub:

Sambo kjører han i morgen , med 4 av de nærmeste "mammaene " hans med i bilen for å holde han rolig og trygg.   Vi andre kjører følgebiler.  Den har fått en stor familie den morløse kalven :lol:

• Like 19
Skrevet

*danser regndansen* 

Det drypper bare litt her, men jeg kunne tenke meg en skikkelig regnskur for å få frisket opp luften, redusert støv og pollen, og ikke minst fått litt fukt til banen. Så tørt som det har vært nå så spøker det for konkurranse for Lykke sin del i helgen. 

• Like 1
Skrevet
*danser regndansen* 

Det drypper bare litt her, men jeg kunne tenke meg en skikkelig regnskur for å få frisket opp luften, redusert støv og pollen, og ikke minst fått litt fukt til banen. Så tørt som det har vært nå så spøker det for konkurranse for Lykke sin del i helgen. 

her har det plaskregna. Snodig at det er tørt hos deg
Skrevet
*danser regndansen* 

Skrevet
4 timer siden, Anette skrev:

Fått hentet varer,  og levert ting i butikken, organisert og ryddet bilen, trent vapsen litt. Og laget lunsj til imorgen, samt pakket mat til vaps. Snart klar for en liten roadtrip da.

Og jeg innså kanskje at jeg pakker litt mye men altså.. jeg har jo behov for...

Skjul innhold
  • Joggebukse
  • tynn bukse
  • stormberg bukse
  • shorts
  • gummistøvler
  • goretex joggesko
  • vanlige joggesko
  • to t shorter
  • 8 par sokker i alt fra tykke til tynne
  • toalettsaker
  • fleece jakke
  • regnjakke
  • vind/regn parkas
  • softshell
  • tynn ulljakke
  • canider collegejakke
  • tynn fleecegenser
  • medisiner
  • pysj

Så begynte jeg å se på alt vapsen har i bilen

• BOT netting
  • softshell dekken
  • tørkedekken
  • kjølematte
  • silvershade dekken
  • silvershade duk
  • snør og førti løsbitt
  • Mikropopcorn :aww: 
  • Myggspray
  • godbiter
  • søksbokser
  • en kasse med leker
  • sporline 10m
  • 5 m line
  • 3 kobbel
  • trekksele
  • sporsele
  • tursele
  • lyshalsbånd
  • runderingsdekken
  • badeleker
  • targetmatter
  • saks til å klippe pinner
  • spormerker

Til vanlig bor jo selvfølgelig fast i bilen :P

• solkrem *3
  • solbriller
  • vaksinasjonskort
  • medisiner
  • pop up bur
  • tøybur
  • vannskål

glemte jo helt ikea barnekasse, snørr og førti baller, og ballkanon :P hva bilen min får plass til.

Og alt dette er pakket pent i bilen:

13441962_10157038902800464_2093492196_o.

13446068_10157038902850464_2057622979_o.

Og mannen min mener bilen min er litt troll i eske med ting :lol: 

Men nå er det fortsatt god plass til Pigg m eier og ting :P

Touran :wub:

Tror jeg har misforstått litt.. Du har med mer utstyr til bikkja for en roadtrip enn det jeg har med for over 3 mnd sommerferie :lol: 

Skrevet
1 time siden, Kokospaniel skrev:
1 time siden, mokken skrev:
*danser regndansen* 

Oi! Her regner det ikke nok til at det er vits i å ta på regntøy engang. Håper det plasker i Nordnæsdalen også :P Ser ofte når jeg reiser på trening enten i Bg Vest eller Fyllingsdalen at det er betraktelig bedre vær her hjemme enn der. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Nye innlegg

• Jeg har noen til å passe inni,men ikke noe fast. Jeg jobber skift, og hunden har noen å være med når jeg jobber natt. Han har også noen å være med litt på kvelden når jeg jobber ettermiddag. Det er de dagene jeg jobber dag som er problemet. Det er ikke sånn at jeg ikke har tenkt på at det er ansvar med hund. Men jo, jeg trodde han var klar for å være alene nå.. Oppdretter sa valpene klarte det greit etter ca 12 uker...med trening så klart. Mulig jeg ikke har trent godt nok..har jo aldri dratt lenge fra han. 
    • Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...