Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Riktig så lekker gutt! Min søster sier alltid:  Bedre å være liten søt og sjarmerende, enn stor stygg og irriterende. Tipper det er det Willy har gått for :aww:  (er 15 cm som skiller oss, og hun er lavest :lol: ).   Og den buksen din var kjempe fin!

Takk :). Hahahhaha, han kan vel helst beskrives som liten, søt, sjarmerende - og veldig irriterende *ler*. 
Den buksa er skikkelig billigbukse fra en eller annen sånn kjedebutikk - så himla greit stoff som ikke krøller eller noe *ler*. 

Akkurat nå, Betty skrev:

Oi, DET var kritikken sin det! :o:D  Grattis! :D

Tusen takk :D 

Akkurat nå, Betty skrev:

Nå skal jeg titte litt på de få bildene jeg tok av Bris og Krut. Håper et par av dem ble bra. Ikke lett å få tatt fine bilder av en høyløpsk tispe og en hannhund sammen. Tenker hannhunden har et litt vel fårete uttrykk på de fleste av bildene *flire*.

:lol: Fårete hannhunder er jo bare sååååå søte *ler*. Krysser fingrene for vellykket tur :D .

• Like 1
  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Skrevet
9 minutter siden, Eplefe skrev:

@Siri Det var kritikken sin, det! Gratulerer!

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

@Siri Vilken fantastisk kritik. Grattis! :flowers:

Tusen takk :) 

Vi kan jo ødelegge glansbildet ved å også nevne at de to 4-beinte bekledde den nederste delen av resultatlistene på hundesprinten vi hadde dagen før :lol:. De er ikke så kjappe at det gjør noe *ler*. Det var åpenbart en familiær greie, for Willys to sønner kunne vel heller ikke akkurat skryte av lyntempo på den hundesprinten :lol:

• Like 1
Skrevet

Jeg er så lite klar for 17.mai som det går an å bli pga jobbstress og tidspress, og fordi jeg har prioritert datter og hunder de timene jeg har hatt fri...

Og gjett om jeg gir blanke f...:nesevis: i at hagen ser ut som der bor en flokk grevlinger, i huset har hybelkaninene formert seg og jeg har ikke engang husket å kjøpe 17.mai-servietter...:sleep: Og i morgen er jeg satt opp på dugnad på skolen fra kl 10 - 13...
MEN: I kveld har jeg bakt pavlova (egg og sukker har man jo alltid i huset, samt kokesjokolade, og noen bær i fryseren), og datter har plukket hvitveis og hentet bordflagg og pyntet spisebordet. Så 17.mai skal det bli :)Og vi skal ha det hyggelig også :)
Planlegger å gå en lang tur med hundene i morgen ettermiddag også :) Alltid så fredelig på turstiene 17.mai ettermiddag :)

Skrevet

En av fordelene med å ikke ha unger: vi må absolutt ingenting 17.mai :P

Tenker det blir tur i skogen med tullingen og kos hjemme, lite feiring her gitt. 

• Like 3
Skrevet

Jeg gleder meg til 17. mai. Jeg skal heise flagg, så skal jeg og vofsen på trening og ellers kose oss på tur. Ja, også har jeg planer om å spise rømmegrøt og spekemat, for det er et must på nasjonaldagen. :D

• Like 3
Guest Jonna
Skrevet

Jeg tok brått på meg en nattevakt :yawn: trenger alle de pengene jeg kan få tak i om operasjonen gjennomføres. 

Så det blie absolutt sovemorgen i morgen :P 

Skrevet
43 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Fårete hannhunder er jo bare sååååå søte *ler*. Krysser fingrene for vellykket tur :D .

Ja, veldig. :lol::lol: 

Ble veldig fornøyd med dette bildet av dem:
13235597_10154013552210630_8795714458781

Ellers var det mye rare uttrykk, og de kikka i hver sine retninger, jeg bomma med fokus eller klarte å kappe vekk deler av hundene (ikke barebare med 50 mm fastobjektiv og å måtte skynde seg litt :P ).

• Like 14
Skrevet

Litt av en 16.mai kveld i familien her..:lol: yngste pode jobber med en skoleoppgave om kjønnsykdommer og lånte en liten lærebok som mor og far har liggende fra studietiden. Så dermed har kvelden gått til "medisinsk skolering" med undervisning av pode (og søstra som sitter på stua hun også og får med seg det meste), om ymse sykdommer, hvordan de smittes, hva som skjer og symptomer osv, demonstrert med bilder:x (brekninsglyder fra begge avleggerne....).
Samt en seanse om svangerskap, og abort.
Greit med kunnskap og grunnlag lagt for litt mer kunnskapsbaserte beslutninger når øyeblikkene for "valg" dukker opp. :)

Skrevet
35 minutter siden, Betty skrev:

Ja, veldig. :lol::lol: 

Ble veldig fornøyd med dette bildet av dem:
13235597_10154013552210630_8795714458781

Ellers var det mye rare uttrykk, og de kikka i hver sine retninger, jeg bomma med fokus eller klarte å kappe vekk deler av hundene (ikke barebare med 50 mm fastobjektiv og å måtte skynde seg litt :P ).

Men de var jo kjempefine der da :) 

Skrevet

Veldig glad 17. mai ikke betyr besøk eller noe her hjemme. Heises flagget så holder det i massevis :ahappy: 

Sovna på rommet til lillemor. *gjesp* Må ut og legge halm i til kanindamene som har termin i disse dager, det glemte jeg tidligere i dag. Så må vente på gubben før jeg kan legge meg. Så da så. 

Fryktelig vondt i magen i dag, tror kanskje ikke laktasetabelettene funker så bra som jeg håpet. Muh - ellers er det andre triggere jeg ikke tenker på. Muh. 

Skrevet

Reise-Alias eller kokkelimonke?? Vi har to nye spill her som ingen av oss har prøvd før, og det er vanskelig å se ut fra reglene hvilken som er morsomst :D 

Skrevet
Reise-Alias eller kokkelimonke?? Vi har to nye spill her som ingen av oss har prøvd før, og det er vanskelig å se ut fra reglene hvilken som er morsomst [emoji3] 

Begge krever litt forkjærlighet for språk. Artige begge

Skrevet

Jeg har bestilt pass-time for onsdag, men husker ikke nårtid. Nå har jeg fått langkjøring i tillegg til siste teoritimen, så skal tilbringe hele dagen på kjøreskolen. MEN, jeg får ikke sjekket nårtid jeg faktisk hadde pass-time pga helligdager og at telefonen med bestillingsnummer er stjelt... What to do!

Guest Belgerpia
Skrevet

Nå håper jeg vinden har tenkt å fortsette å være fraværende. Det er deilig ute.

I morgen tidlig skal vi, tradisjonen tro, gå morgentur forbi gamlehjemmet og få med oss flaggheising og nasjonalsang. Deretter hjem for en kjapp frokost, før vi finner oss et vakkert sted å ture. Kanskje går vi til Vientjern, Gaupestein eller noe. Eller kanskje jeg skal kjøre til Spydeberg og gå til nye speiderhytta :)

Skrevet

Underetasjen fylt med pulver fra brannslukningapparat. 

Jeg sier det bare; dere som ikke har barn, eller venter barn, tenk dere nøye om før dere får! :lol:

• Like 5
Skrevet
3 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Ungen min bryr seg ikke om gardiner, og tar på seg det jeg sier han skal ha på seg.

Jeg vant :P

En slik unge har jeg bestilt.. Samt at den legger seg ned og sovner selv med den største letthet :aww: 

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...