Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai

mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Riktig så lekker gutt! Min søster sier alltid:  Bedre å være liten søt og sjarmerende, enn stor stygg og irriterende. Tipper det er det Willy har gått for :aww:  (er 15 cm som skiller oss, og hun er lavest :lol: ).   Og den buksen din var kjempe fin!

Takk :). Hahahhaha, han kan vel helst beskrives som liten, søt, sjarmerende - og veldig irriterende *ler*. 
Den buksa er skikkelig billigbukse fra en eller annen sånn kjedebutikk - så himla greit stoff som ikke krøller eller noe *ler*. 

Akkurat nå, Betty skrev:

Oi, DET var kritikken sin det! :o:D  Grattis! :D

Tusen takk :D 

Akkurat nå, Betty skrev:

Nå skal jeg titte litt på de få bildene jeg tok av Bris og Krut. Håper et par av dem ble bra. Ikke lett å få tatt fine bilder av en høyløpsk tispe og en hannhund sammen. Tenker hannhunden har et litt vel fårete uttrykk på de fleste av bildene *flire*.

:lol: Fårete hannhunder er jo bare sååååå søte *ler*. Krysser fingrene for vellykket tur :D .

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

9 minutter siden, Eplefe skrev:

@Siri Det var kritikken sin, det! Gratulerer!

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

@Siri Vilken fantastisk kritik. Grattis! :flowers:

Tusen takk :) 

Vi kan jo ødelegge glansbildet ved å også nevne at de to 4-beinte bekledde den nederste delen av resultatlistene på hundesprinten vi hadde dagen før :lol:. De er ikke så kjappe at det gjør noe *ler*. Det var åpenbart en familiær greie, for Willys to sønner kunne vel heller ikke akkurat skryte av lyntempo på den hundesprinten :lol:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lite klar for 17.mai som det går an å bli pga jobbstress og tidspress, og fordi jeg har prioritert datter og hunder de timene jeg har hatt fri...

Og gjett om jeg gir blanke f...:nesevis: i at hagen ser ut som der bor en flokk grevlinger, i huset har hybelkaninene formert seg og jeg har ikke engang husket å kjøpe 17.mai-servietter...:sleep: Og i morgen er jeg satt opp på dugnad på skolen fra kl 10 - 13...
MEN: I kveld har jeg bakt pavlova (egg og sukker har man jo alltid i huset, samt kokesjokolade, og noen bær i fryseren), og datter har plukket hvitveis og hentet bordflagg og pyntet spisebordet. Så 17.mai skal det bli :)Og vi skal ha det hyggelig også :)
Planlegger å gå en lang tur med hundene i morgen ettermiddag også :) Alltid så fredelig på turstiene 17.mai ettermiddag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til 17. mai. Jeg skal heise flagg, så skal jeg og vofsen på trening og ellers kose oss på tur. Ja, også har jeg planer om å spise rømmegrøt og spekemat, for det er et must på nasjonaldagen. :D

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg tok brått på meg en nattevakt :yawn: trenger alle de pengene jeg kan få tak i om operasjonen gjennomføres. 

Så det blie absolutt sovemorgen i morgen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Fårete hannhunder er jo bare sååååå søte *ler*. Krysser fingrene for vellykket tur :D .

Ja, veldig. :lol::lol: 

Ble veldig fornøyd med dette bildet av dem:
13235597_10154013552210630_8795714458781

Ellers var det mye rare uttrykk, og de kikka i hver sine retninger, jeg bomma med fokus eller klarte å kappe vekk deler av hundene (ikke barebare med 50 mm fastobjektiv og å måtte skynde seg litt :P ).

• Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en 16.mai kveld i familien her..:lol: yngste pode jobber med en skoleoppgave om kjønnsykdommer og lånte en liten lærebok som mor og far har liggende fra studietiden. Så dermed har kvelden gått til "medisinsk skolering" med undervisning av pode (og søstra som sitter på stua hun også og får med seg det meste), om ymse sykdommer, hvordan de smittes, hva som skjer og symptomer osv, demonstrert med bilder:x (brekninsglyder fra begge avleggerne....).
Samt en seanse om svangerskap, og abort.
Greit med kunnskap og grunnlag lagt for litt mer kunnskapsbaserte beslutninger når øyeblikkene for "valg" dukker opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Betty skrev:

Ja, veldig. :lol::lol: 

Ble veldig fornøyd med dette bildet av dem:
13235597_10154013552210630_8795714458781

Ellers var det mye rare uttrykk, og de kikka i hver sine retninger, jeg bomma med fokus eller klarte å kappe vekk deler av hundene (ikke barebare med 50 mm fastobjektiv og å måtte skynde seg litt :P ).

Men de var jo kjempefine der da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad 17. mai ikke betyr besøk eller noe her hjemme. Heises flagget så holder det i massevis :ahappy: 

Sovna på rommet til lillemor. *gjesp* Må ut og legge halm i til kanindamene som har termin i disse dager, det glemte jeg tidligere i dag. Så må vente på gubben før jeg kan legge meg. Så da så. 

Fryktelig vondt i magen i dag, tror kanskje ikke laktasetabelettene funker så bra som jeg håpet. Muh - ellers er det andre triggere jeg ikke tenker på. Muh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt pass-time for onsdag, men husker ikke nårtid. Nå har jeg fått langkjøring i tillegg til siste teoritimen, så skal tilbringe hele dagen på kjøreskolen. MEN, jeg får ikke sjekket nårtid jeg faktisk hadde pass-time pga helligdager og at telefonen med bestillingsnummer er stjelt... What to do!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Nå håper jeg vinden har tenkt å fortsette å være fraværende. Det er deilig ute.

I morgen tidlig skal vi, tradisjonen tro, gå morgentur forbi gamlehjemmet og få med oss flaggheising og nasjonalsang. Deretter hjem for en kjapp frokost, før vi finner oss et vakkert sted å ture. Kanskje går vi til Vientjern, Gaupestein eller noe. Eller kanskje jeg skal kjøre til Spydeberg og gå til nye speiderhytta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Ungen min bryr seg ikke om gardiner, og tar på seg det jeg sier han skal ha på seg.

Jeg vant :P

En slik unge har jeg bestilt.. Samt at den legger seg ned og sovner selv med den største letthet :aww: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
    • Kan jeg spørre hvilken medisin hun gikk på? Har selv en hund på 3 år som allerede har fått påvist alvorlig grad av HD. Gått fast på Previcox hittil, men synes virkningen kan diskuteres. Ønsker gjerne innspill på smertestillende - ev injeksjonsbehandlinger som gir tilstrekkelig med lindring uten noe særlig bivirkninger. Vet en del av smertestillende som blir forskrevet i behandling HD og artrose blant annet er  NSAIDS som igjen gir ofte belastning på lever, og nyre over tid. Synes det er vanskelig å finne rette behandlingen da hunden er relativt ung.
    • Du kan nok ta det helt med ro ang. rosa nese.  Jeg har hatt flere valper med rosa nese og de har blitt fullpigmentert fram mot leveringstid, noen litt senere, men sorte har de blitt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...