Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Men det er ofte bedre ute på bydelslegevaktene. Hvis du ikke tror du trenger røntgen og det ikke er midt på natta, kan en jo gå dit (så lenge en ikke bor midt i sentrum da). Kort ventetid og prioritert på Bergen legevakt er minst et par timer...

Bor på Landås, har blitt sendt hjem fra Nesttun ikke mindre enn to ganger (ene gangen ble jeg til og med sendt UT dit av sentrumslegevakten for så å bli nektet behandlet der), så bydelslegevaktene vil ikke ha meg. Nå er det ytterst sjeldent jeg ender på legevakten, heldigvis. Planlegger skader og sykdom så de skjer i legen min sin åpningstid. ;)

 

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Det så fantastisk godt ut, skal testes!

Jeg har troen! Så troen at munnen min renner i vann, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært skriver på agilitystevne idag :) morsomt å se så mange flinke folk og hunder. Synes også det er morsomt å se forskjellige raser. Bla en curly coated retriever, en østerriksk pinscher og et par spanske vannhunder :)
Morsomt også å se at forskjellige raser har totalt forskjellige løpestiler :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på stevne i dag, og selv om jeg følte det var dårlig kjemi i ringen, så ble det delt førsteplass.

Nå kom det en drever i feltet på Tour of Norway, det så ikke pent ut, håper det gikk bra med både bikkja og syklistene- men det så ikke pent ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Whoa! 

Foenix vant en sekk med tørrfôr på pinsetreffet for å bli klubbmester i LP1, og det var for gigant. Det er ikke tørrfôrkuler, det er tørrfôrkjeks! Det er det største jeg har sett i hele mitt liv! Jeg tenkte det var greit å ta med tørrfôr i stedet for vom på hotell i helga, når jeg for en gangs skyld har det i hus. Men enten har jeg aldri fått gigant før, eller så har den eksplodert i størrelse. De er på størrelse med kjøttboller! Skal bli spennende å se om de for en gangs skyld tygger maten sin nå...

Mine "ikke" bernere gidder nesten ikke spise de der..... må knuse dem m hammer her :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lager jeg spanakopita for første gang! Med en gresk salat med fetaost+grønn chili-mos og oliven og rødløk og nam. Jeg gleder meg, og leiligheten lukter helt uimotståelig.

Spanakopita er så utrolig godt! Tror jeg må teste den oppskriften en dag jeg også :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en sosial utfordring foran meg. Jeg fikk nesten ikke sove i natt pga det...

Jeg skal på en fest med en haug med jenter, kjenner bare hovedpersonen, altså bursdagsbarnet. Vanligvis er dette litt nervepirrende, men pleier å bli OK. Denne gangen er det noen jenter tilstede, som jeg gikk på VGS med. Vi har aldri kommet overens og har hengt i forskjellige gjenger hele tiden. Jeg prøver å tenke på at dette er rundt 10 år siden og de sosiale klikkene vi hadde på skolen ikke betyr noe lengre (da var det jo galskap å krysse grensene), men lille fjortiss-meg har allikevel litt vondt. 

Tipper det sikkert går bra, haha! :P 

Jeg kommer til å gi meg selv en high-five når jeg kommer hjem, for helt ærlig synes jeg at jeg er skikkelig flink som tar motet til meg og gjør dette, jeg kunne gått en helt annen plass, men hun som har bursdag betyr mye for meg.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Debbie skrev:

Var på stevne i dag, og selv om jeg følte det var dårlig kjemi i ringen, så ble det delt førsteplass.

Nå kom det en drever i feltet på Tour of Norway, det så ikke pent ut, håper det gikk bra med både bikkja og syklistene- men det så ikke pent ut. 

Så klippet. 

Jeg håper det gikk bra med bikkja :( Og at noen stoppet og tok seg av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg må visst skjerpe meg i hagen, jeg. Stokken som ligger nederst i bedet holdt på å forsvinne under gresset, og mosen begynte å ta overhånd.:icon_redface:

Timmiansen har hjulpet meg da, så vi er godt i gang.

Det regna en del, og han synes ikke akkurat at det var dagen for å være ute mer enn høyst nødvendig, og det er selvfølgelig om å gjøre å se mest mulig stakkarslig ut. 

Trillebåra mi er opptatt av baderomsavfall som skal kjøres på søppelfyllinga, og å tømme den et midlertidig sted står ikke på agendaen i dag, så det kommer en annen dag hvor hageavfallet havner der det skal være. Da synes det i hvert fall at jeg jobber med saken.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toddy havnet i slosskamp i dag. 

En liten dachs som båndtvangen åpenbart ikke gjaldt for kom bort og yppet.  

Jeg er jo så naiv at jeg antar at folk som har små hannhunder som ypper på andre hannhunder ikke lar de vimse  bort til en stor husky liksom , så jeg skvatt litt når det lille utysket fyret som en rakett. Toddy fyrte seg opp tilbake,  men heldigvis for dachsen var det bare lyd og tannfekting. 

Da først reagerte dachseier og kom løpende og løftet opp hunden sin. Ikke særlig smart , heldigvis røsket jeg raskt tak i Toddy i samme sekund.. Han var på vei opp for å ta den flyvende dotten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Mud skrev:

Så klippet. 

Jeg håper det gikk bra med bikkja :( Og at noen stoppet og tok seg av den. 

http://www.tv2.no/v/1045176/

OPPDATERING: Hunden skal etter forholdene ha det bra, men har ifølge rapportene hjulmerker over magen etter krasjen. Hunden har også kommet til rette hos til eier igjen, etter å ha blitt borte etter velten.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, HeleneFS skrev:

I dag har jeg en sosial utfordring foran meg. Jeg fikk nesten ikke sove i natt pga det...

Jeg skal på en fest med en haug med jenter, kjenner bare hovedpersonen, altså bursdagsbarnet. Vanligvis er dette litt nervepirrende, men pleier å bli OK. Denne gangen er det noen jenter tilstede, som jeg gikk på VGS med. Vi har aldri kommet overens og har hengt i forskjellige gjenger hele tiden. Jeg prøver å tenke på at dette er rundt 10 år siden og de sosiale klikkene vi hadde på skolen ikke betyr noe lengre (da var det jo galskap å krysse grensene), men lille fjortiss-meg har allikevel litt vondt. 

Tipper det sikkert går bra, haha! :P 

Jeg kommer til å gi meg selv en high-five når jeg kommer hjem, for helt ærlig synes jeg at jeg er skikkelig flink som tar motet til meg og gjør dette, jeg kunne gått en helt annen plass, men hun som har bursdag betyr mye for meg.

På folkehøgskolen var det en fyr som jeg mislikte. Jeg hadde faktisk ikke lyst til å være i samme rom som ham, og når jeg kom i skade for å havne i en samtale han også var med, så ville jeg bare ut. Han var krass og ekkel og gjorde narr.

Jeg var invitert på en halloweenfest for to år siden, altså fire år etter at vi gikk ut av folkehøgskolen, og han sto på "maybe attending". Jeg vurderte helt oppriktig å ikke komme, men kom frem til at siden han sto på "maybe" så kom han sikkert ikke.

Vel, det gjorde han. Men plutselig var han ikke krass eller ekkel. Og han gjorde ikke narr. Vi er nå faktisk ordentlig gode venner og møtes rimelig ofte. 

Så jeg stemmer for at du drar og tenker at dette her faktisk går over all forventning. :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

42 minutter siden, Mud skrev:

Jeg er jo så naiv at jeg antar at folk som har små hannhunder som ypper på andre hannhunder ikke lar de vimse  bort til en stor husky liksom , så jeg skvatt litt når det lille utysket fyret som en rakett. Toddy fyrte seg opp tilbake,  men heldigvis for dachsen var det bare lyd og tannfekting. 

Du er nok for naiv ja :lol:. Jeg har overhodet ingen tiltro til menneskeheten lenger, så jeg tror ALDRI at folk har kontroll på hundene sine enten de er snille eller tullinger (hundene altså) før de har bevist det :lol: 

Har vi vært på sykkeltur - og jeg er så glad for at det går bra å sykle med begge to sammen (det var dette med kontroll og sånt vøtt... :aww:). Men jeg må le litt når vi stopper for å ha drikkepause. Jeg har jo alltid med en flaske vann som hundene får drikke av. Yasmine er bare så himla frekk, for selv om det er Willy  som får vann først og da står og drikker, sniker hun seg bare omtrent INN i kjeften hans og tar over hele flaskedrikkingen. Også er hun sååå fornøyd med seg selv *ler*. 

Nå er også plena klippet for første gang i år. Da er det vel bare å lene seg fornøyd tilbake i sofaen og tenke på alt annet jeg også burde ha gjort i løpet av dagen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Du er nok for naiv ja :lol:. Jeg har overhodet ingen tiltro til menneskeheten lenger, så jeg tror ALDRI at folk har kontroll på hundene sine enten de er snille eller tullinger (hundene altså) før de har bevist det :lol: 

Nei altså, jeg tror liksom at folk er glad i bikkjene sine liksom :blink:

Hadde Toddy vært litt mindre hyggelig hadde Dachsen vært dau..

Jeg gikk med de andre foreldrene fra barnebursdagen,  og selv om de syntes Toddy så skummel ut var det så åpenbart at Toddy bare forsvarte seg at den ene moren overhøvlet dachseieren :lol: 

Jeg gidder jo ikke å si noe, jeg har gitt opp. Lærte de ikke av å se bikkja risikere å bli spist av en husky så blir de neppe noe klokere av å få kjeft heller liksom. .

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ryddet i vennelista på FB. For eksempel ikke så veldig mye vits i å ha en beardisperson fra Ungarn der, som bare skriver på ungarsk, er det det da? Jeg har aldri truffet henne heller.

Ellers er det knallvær ute. Sitte litt på verandaen og lese da kanskje. Burde ha klippet gress, men har ikke tenkt på at batteriene til klipperen må lades. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, BareLinn skrev:

Vet det er noen oppdrettere her inne.. 

Når man har et valpekull på 14 dager..

Reiser man da ifra de en hel dag,med kun et eller kanskje to tilsyn?

To til fire uker synes jeg er den tryggeste tiden å ha dem alene hjemme. De er for store til å bli ligget i hjel, og for små til å gjøre mye rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, BareLinn skrev:

Vet det er noen oppdrettere her inne.. 

Når man har et valpekull på 14 dager..

Reiser man da ifra de en hel dag,med kun et eller kanskje to tilsyn?

En hel dag, som i en arbeidsdag, eller fra soloppgang til solnedgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pringlen skrev:

To til fire uker synes jeg er den tryggeste tiden å ha dem alene hjemme. De er for store til å bli ligget i hjel, og for små til å gjøre mye rart...

 

Akkurat nå, Line skrev:

En hel dag, som i en arbeidsdag, eller fra soloppgang til solnedgang?

Det er snakk om 12-14 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg trodde egentlig at Timmiansen kom til å synes at det var litt deilig å være enehersker i heimen jeg. Så feil kan man ta. Det er helt tydelig at han ikke synes det er noe stas i det hele tatt at søstra hans ikke er her med oss i helgen.

Han ligger og ser sørgmodig ut, og selv om han knurrer og freser til henne iblandt og synes hun er litt slitsom til tider, er det tydelig at han setter veldig pris på selskapet hennes. Det er bra for han at hun er tilbake igjen i morgen kveld da.

Oppdateringene og bildene jeg får av Bizi viser at hun på ingen måte savner å være her.:ahappy: Hun er opptatt med å være på tur, kose seg med valpen og oppmerksomhet av tre mennesker, så hun storkoser seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...