Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Jeg har vokst opp med harehunder og koser meg når jeg hører losen om høsten.... Men mine "ikke-losende" hunder vil jeg svært gjerne ha innen synsvidde ja!!!! Liker veldig dårlig deres noe store radius og har hatt opptil flere panikk innkallinger:icon_redface:.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

39 minutter siden, Tinkie skrev:

Håper du har dratt og kjøpt deg noe digg nå!

Jeg sitter her og døtter innpå :D Det ble til og med en grandis med hjem som stekes nå, jeg fant ut at knekkebrød ikke var middag likevel. Skal en først fråtse, så får jeg ta den helt ut.

34 minutter siden, Aslan skrev:

Åh, Les Misérables på NRK2! Filmen da, den har jeg ikke sett, men jeg elsker musikalen, og har sett og hørt musikken og musikalen halve barndommen min. Jaok, kanskje litt spesiell interesse for en 11-12-åring, men DEN ER SÅ BRA, åh, husker når jeg var med mamma og pappa og så konsertversjonen i 2002 i Oslo Spektrum, da var jeg 14. Så nå skal jeg kose meg med filmen :heart: Jeg kan fortsatt nesten alt av tekster merker jeg :icon_redface: 

 

Så det er liiiitt flaut at jeg ikke har lest boka, egentlig, må jeg innrømme. Men en gang!

Jeg elsker Les Mis, og har sett den to ganger i London - og dermed klarer jeg ikke andre versjoner - ikke boka, og ikke filmen. Det eneste jeg klarer er Donald Duck i tegneserieformat-versjonen :icon_redface: Jeg prøvde å se på filmen, men det er for mye som er feil...  Jeg kan godt høre andre covre låtene separat en og en - men jeg kan ikke se hele forestillingen, West End har kapret hjertet mitt der.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Junior ligger bak meg i sofaen og rører seg ikke. Lille dovendyret.

Bizi har ankommet gården i Vestfold, og MMS'en viser en fornøyd liten frøken som ligger med logrende hale i senga. Hun har aldri vært med han uten meg før, men det tok hun på strak labb, og blir nok overlykkelig når hun treffer valpen i morgen. En ny kompis setter hun alltid pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Belgerpia skrev:

Rita Bekkeli, Dompeldimpel - venter kull nå. Trivelig mamma og bakover der.  Blir vel leberingsklare i augustish. 

Dompeldimpel:lol: Herregud for et bra kennelnavn:lol: *tørke lattertårer*

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siljus skrev:

Litt tung dag, det er nemlig ikke sikkert valpefluff blir frisk likevell :icon_cry: 

Vi håper dypt og inderlig, og krysser det som kan krysses! 

Vi krysser det som krysses kan :heart: Verdens beste lille fluff må bli frisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med kaffekopp. Brødskive til frokost med verdens beste egg fra ordentlig frittgående høns, altså slike som får gå ute i gresset og betrakte verden.

Studerer på om jeg bør kjøpe frittgående støvsuger når jeg muligens mottar en liten arv om ikke altfor lenge.

Hvis det nå skulle dukke opp annonse her på siden med robotstøvsuger, da er det virkelig *storebror ser deg*.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Siljus skrev:

Litt tung dag, det er nemlig ikke sikkert valpefluff blir frisk likevell :icon_cry: 

Vi håper dypt og inderlig, og krysser det som kan krysses! 

Neeei? :cry:  Hva er det som er galt med han egentlig? Har dere fått noen svar på det? 

 

Jeg har en misjon om å gjøre barnet til spillavhengig i dag, tror det slår veldig feil, for hun er ikke mindre høylydt når hun driver med sånt, for planen var å gi henne padden halv syv om morran og sove videre selv :aww: Jeg kan jo drømme :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger ikke med her om dagen. Sikkert allergigreier som gjør meg så trøtt :yawn:  På tide å komme seg ut på tur før jobb, i morgen skal jeg tilbake på mitt arbeidssted. Kjekt å være omplassert et par dager når det er på en velfungerende plass, men himla langt å kjøre. Å ta buss Søreide-Breistein t/r er helt uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
8 timer siden, Siljus skrev:

Litt tung dag, det er nemlig ikke sikkert valpefluff blir frisk likevell :icon_cry: 

Vi håper dypt og inderlig, og krysser det som kan krysses! 

:hug:Krysser også det som krysses kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg og Timmy har en rolig morgen. Tror faktisk han synes det er litt stusselig uten søstra si, jeg. 

I dag gidder vi ikke å gå tur. Beinet hans har godt av å hvile litt, og siden han ellers aldri kan gå glipp av noe, så benytter vi anledningen når Bizi ikke er hjemme.

Tenker han skal få kose seg med å snuse rundt på plenen mens jeg graver i hagen. Det er en av favorittaktivitetene hans. Bare rusle rundt, rulle seg litt, snuse, grave litt, spise ting og tang han finner i gresset, sole seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom en nabo med 2 poser klær og en pose sko til lillemor :ahappy:  Ja, jeg blir kjempeglad for sånt, hun vokser så innmari fort (ikke sååå begeistra for å arve sko, men litt får gå.) 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Christine skrev:

Sånn apropo diskusjonen om vegetarmat :aww:

(Nei, har ingenting mot vegetarianere, men møtt for mange av den typen som skal fortelle meg hvor slem jeg er som spiser kjøtt)

Og jeg har møtt utrolig mange av typen i videoen, som skal omvendte meg fra vegetar til kjøttkost. Det er helt utrolig irriterende det og skal jeg si deg :aww:

Men ja, jeg synes det er mange som er altfor opptatt av å "misjonere" livsstilen sin, og uansett hva det gjelder - om det er yoga, vegetarmat eller religion - så er det ufattelig slitsomt. Heldigvis finnes det flest av de som ikke sier så mye om det med mindre man spør :) 

16 timer siden, Christine skrev:

Belger/kelpie/BC-blandinger på finn for 16.000.. Håper de får aktive hjem som har satt seg inn i rasene.

Jeg så de... Signerte de ikke anonnsen med navn og at hun var veterinær?
Blir så oppgitt av sånt, jeg...

11 timer siden, Aslan skrev:

Åh, Les Misérables på NRK2! Filmen da, den har jeg ikke sett, men jeg elsker musikalen, og har sett og hørt musikken og musikalen halve barndommen min. Jaok, kanskje litt spesiell interesse for en 11-12-åring, men DEN ER SÅ BRA, åh, husker når jeg var med mamma og pappa og så konsertversjonen i 2002 i Oslo Spektrum, da var jeg 14. Så nå skal jeg kose meg med filmen :heart: Jeg kan fortsatt nesten alt av tekster merker jeg :icon_redface: 

 

Så det er liiiitt flaut at jeg ikke har lest boka, egentlig, må jeg innrømme. Men en gang!

Den så jeg i går også! Det er en film jeg har sett igjen og igjen og igjen. Husker at jeg så den på Broadway i London også. Skikkelig vakker musikk som bare beveger deg ekstremt. Jeg sitter og gråter meg gjennom filmen, ikke bare fordi historiene er så fine/fæle/triste, men også fordi musikken bare er så fantastisk.

8 timer siden, Siljus skrev:

Litt tung dag, det er nemlig ikke sikkert valpefluff blir frisk likevell :icon_cry: 

Vi håper dypt og inderlig, og krysser det som kan krysses! 

:hug:
Har dere funnet ut av hva som var galt med han?

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lola Pagola skrev:

Vært i København hele dag, og siden det ikke er lov å ha hund alene i sommerhuset måtte Casper være med (hadde nok blitt med uansett kjenner jeg meg selv rett). For en eksemplarisk liten tass altså :wub: går så pent og er så tålmodig. Masse japanske turister ville posere med ham, hadde vært artig å se de bildene :D kom ett par japanere bort til ham og spurte om de kunne få "pet the puppy ". De hadde tvillinger, sikkert rundt 2 år gamle, som var litt skeptiske. Casper plukket opp det, og la seg ned på siden , helt rolig. For en hund, så snill og tillitsfull :D nå har han sluknet helt i senga, det tar på å være en turistattraksjon. "Nei, det er ikke en klementin, det er en dalmatin "... dansk humor altså. . emoji38.png I morgen er det farfar sin 90 års dag, og jeg hører rykter om bordkort. .. hadde satset på å gjemme meg sammen med nærmeste familie, den planen går tydeligvis i vasken. .. (nei. .. Ikke superfan av selskaper med masse ukjente emoji14.png ).

 

Casper :wub:

Og bordkort er en uting som jeg blir skikkelig sur av. Noen skal liksom bestemme hvem jeg skal sitte sammen med? Glem det, jeg kommer ikke. :aww:

Da jeg lå i senga og vurderte om jeg skulle stå opp i morges, kom en svær veps krypende oppover veggen rett bak ryggen til Pippin. Vurderingsfasen var over, jeg sto opp. Kan man ikke være trygg for fare i sin egen seng heller nå for tiden?! Nå må jeg dra fram senga for å sjekke om det er et hull eller noe der den kan ha kommet inn fra inni veggen, jeg har ikke hatt vinduer stående oppe noe særlig. Æsj, jeg blir så utrygg av sånt. Min egen seng!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Og bordkort er en uting som jeg blir skikkelig sur av. Noen skal liksom bestemme hvem jeg skal sitte sammen med? Glem det, jeg kommer ikke. :aww:

Synes det kan være fint hvis det kommer folk som nesten ikke kjenner noen! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...