Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia
3 timer siden, JeanetteH skrev:

Finsk Lapphund, jeg trenger tips om oppdrettere innenfor tja 4-5 timer omegn Oslo (også mot Sverige altså).

Er en hundevant kollega som ønsker valp, alltid tidligere overtatt omplasseringshunder (problem cockere faktisk). Ønsker nå valp og lurer på en Finne. Så jeg sa jeg skulle legge ut noen følere og høre om noen tips ettersom jeg ikke helt har oversikt på rasen selv :) 

Rita Bekkeli, Dompeldimpel - venter kull nå. Trivelig mamma og bakover der.  Blir vel leberingsklare i augustish. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

3 minutter siden, Aslan skrev:

@Turb kryssallergier er definitivt noe å ha i bakhodet, å spise frukt og grønt på vår og sommer for meg er skikkelig russisk rullett, det kan gå bra, det kan bli særdeles ubehagelig :teehe: Heldigvis virker det som vaksineringa mot gresspollenallergien min har tatt det verste av det og, men jubler ikke før jeg ser endring over flere år :) 

Skal sjekke det opp. Masse frukt jeg ikke tåler hele året, kan se hva som er kryssallergi for de tingene og se om det å holde seg unna dem gjør magen bedre. Takk for tips alle sammen, hva skulle man gjort uten sonen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tror kanskje at man er ferdig med sånne "slippe ut hunden" hendelser når man ikke har små barn? Men nei, 16 åringer greier visst ikke å lukke porten de :icon_confused:

Heldigvis var det "bare" tre hunder ute. Og jeg garanterte henne at hun skal være j**** glad for at ikke hygenen var ute. Dachsene som var sluppet ut hørte jeg når de tok ut, så jeg greide å følge drevet, og fikk kalt dem inn etter bare et par timer, og bare noen km unna. Haldenen hadde nok diltet etter dem, uten å gjøre noe nyttig, så hun er plukket opp i samme området nå.... #fredagskos 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Turb skrev:

Hvor er det Indiana Jones? 
Turbo pleide å se på det - han brøy seg aldri om TVn annet enn om det gikk Indiana Jones filmer, da lå han å fulgte med fra sofaen - han sovnet ikke fra dem heller... Så nå er det litt nostalgisk å se dem :icon_redface:

Tv3 :) Ble noe Kardashian istede, hvor mange er det av dem?!? Og de er jo klin like hele gjengen...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Freddiee skrev:

Skvatt nesten litt når jeg så dette bildet, bor nemlig ikke langt unna her! Verden er liten :P veldig fin kirke da! 

Da kjenner du sikkert svigerfamilien min :lol: De bor langs med hovedveien i Veggli :P 

20 timer siden, Pringlen skrev:

Du kan spise masse hvitløk :)

Kanskje det er derfor jeg aldri har fått flått :P  

 

Jeg er så godtesjuk at det er helt latterlig :frantics: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Option no to hørtes bra ut synes jeg :) Ev kanskje det beste er å drasse litt rundt på den og se hvor det føles best. Elsker virtuell innredning, not so much å dra på ting :P 

Jeg trodde jeg måtte ha bærehjelp for å få flyttet pulten, men jeg klarte alene (whoo, haaah!) - så etter å ha testet, går jeg for alternativ 2.

4 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg er så godtesjuk at det er helt latterlig :frantics: 

Jeg også!!! Jeg vurderer å kjøre en drøy mil til nærmeste bensinstasjon, med bompenger hver vei, for å kjøpe sjokolade. Eller Kiwi motsatt vei, men den stenger ni, og har også bompenger. Men det blir pokker så dyr sjokolade, er det verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg trodde jeg måtte ha bærehjelp for å få flyttet pulten, men jeg klarte alene (whoo, haaah!) - så etter å ha testet, går jeg for alternativ 2.

Jeg også!!! Jeg vurderer å kjøre en drøy mil til nærmeste bensinstasjon, med bompenger hver vei, for å kjøpe sjokolade. Eller Kiwi motsatt vei, men den stenger ni, og har også bompenger. Men det blir pokker så dyr sjokolade, er det verdt det?

Ikke spør MEG, for akkurat nå mener jeg JA, SÅ KLART er det verdt det :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjenner at hysterisk førstegangshundeeier-hjertet ikke klarer å slappe av med plasten som er eller ikke er i magen til Uno. Den hysteriske delen av meg har mest lyst å få røntga hele magen så jeg vet hvor mye og hvor store biter, helst før noe evt. setter seg fast. Den rasjonelle delen av meg prøver å si at han nok ville vært smertepåvirket nå om det var noe problem og at han sannsynligvis vil bæsje plastbiter i morgen. Han ville neppe herjet i hagen med ball eller krølla seg sammen på madrassen sin på soverommet om han ikke hadde det greit...

Men jeg tror ikke jeg vil kunne slappe av helt til jeg vet plasten er ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laget dal jeg. Hadde et ferdigkjøpt nanbrød også, sånn som skal varmes i stekovn, de er gode. Etter det sov jeg en time på sofaen. Jeg skulle enten støvsuge gulv eller børste Symra i følge planen, nå blir begge deler utsatt til i morgen. Tror ikke det blir så mye mer aktivitet enn en kveldsrunde og litt sofatjeneste før jeg tar tidlig kveld gitt. :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Ikke spør MEG, for akkurat nå mener jeg JA, SÅ KLART er det verdt det :lol:  

Jeg skulle til å si at vi kan være sterke sammen, men så kom jeg på at det er fredag... Må en ikke ha godteri på fredager?

På den annen side, hvis jeg skal ut i offentligheten må jeg ha på meg BH og en annen bukse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Æsj, kjenner at hysterisk førstegangshundeeier-hjertet ikke klarer å slappe av med plasten som er eller ikke er i magen til Uno. Den hysteriske delen av meg har mest lyst å få røntga hele magen så jeg vet hvor mye og hvor store biter, helst før noe evt. setter seg fast. Den rasjonelle delen av meg prøver å si at han nok ville vært smertepåvirket nå om det var noe problem og at han sannsynligvis vil bæsje plastbiter i morgen. Han ville neppe herjet i hagen med ball eller krølla seg sammen på madrassen sin på soverommet om han ikke hadde det greit...

Men jeg tror ikke jeg vil kunne slappe av helt til jeg vet plasten er ute...

Jeg hadde i hvert fall ikke stresset noe særlig med det, men nå har ikke min spist noe sånt før. Jeg ville ikke tro den biten er stor nok til å skape noe blokkeringer, bare følg med. Hvor ofte bæsjer han til vanlig?

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg skulle til å si at vi kan være sterke sammen, men så kom jeg på at det er fredag... Må en ikke ha godteri på fredager?

På den annen side, hvis jeg skal ut i offentligheten må jeg ha på meg BH og en annen bukse...

Jeg har spist to is og vurderer likevel en tur på butikken... :lol: Fredager er det i hvert fall LOV! :P  Og jeg kjører FREE THE NIPPLE-kampanje for tiden, så du trenger da slett ikke ta på bh hvis du ikke skal undervise 13-åringer som blir distrahert :aww::lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt besøk av valpekjøper, nå er de to store luftet og pizzaen ferdig, og jeg er skrubbsulten! Men jeg er flink og venter til den er såpass avkjølt at jeg kan spise uten å få brannsår i ganen :aww: Hjemmelaget taco-pizza, med salat, nachos, rømme og tacosaus på toppen :drool: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hallo, så dårlig er det lenge siden jeg har blitt etter mat. Så er spørsmålet - hva var årsaken...   Når det er så vondt at men nesten besvimer, så er det litt mer enn bare irriterende :aww: 

Kanskje jeg må joine @Turb på elimineringsdiett med ris og vann i 2 uker :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Jeg hadde i hvert fall ikke stresset noe særlig med det, men nå har ikke min spist noe sånt før. Jeg ville ikke tro den biten er stor nok til å skape noe blokkeringer, bare følg med. Hvor ofte bæsjer han til vanlig?

3-4 ganger, muligens en gang i kveld men mer sannsynlig i 6-7-tida i morgen tidlig. Han har spist rare ting før men ikke så stort, og vi har alltid sett det og visst at det var passerbare biter.

Jaja, nå vet jeg i det minste at ting ikke er trygge oppå spisebordet lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Åh hallo, så dårlig er det lenge siden jeg har blitt etter mat. Så er spørsmålet - hva var årsaken...   Når det er så vondt at men nesten besvimer, så er det litt mer enn bare irriterende :aww: 

Kanskje jeg må joine @Turb på elimineringsdiett med ris og vann i 2 uker :aww: 

 

Kanskje du kan teste den ut, så kan jeg se effekten på deg først :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Pringlen skrev:

Man tror kanskje at man er ferdig med sånne "slippe ut hunden" hendelser når man ikke har små barn? Men nei, 16 åringer greier visst ikke å lukke porten de :icon_confused:

Heldigvis var det "bare" tre hunder ute. Og jeg garanterte henne at hun skal være j**** glad for at ikke hygenen var ute. Dachsene som var sluppet ut hørte jeg når de tok ut, så jeg greide å følge drevet, og fikk kalt dem inn etter bare et par timer, og bare noen km unna. Haldenen hadde nok diltet etter dem, uten å gjøre noe nyttig, så hun er plukket opp i samme området nå.... #fredagskos 

Hihi og der kjente jeg på gleden at jeg ikke har jakthunder lengre :aww: 

ikke for det; hun ene stikker av på "jakt" hun også.. Men da er det mest langvarige er etter kyr, og de er rett ved siden av huset :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Kanskje du kan teste den ut, så kan jeg se effekten på deg først :P 

:lol: Åhjelpes meg, da hadde viljestyrken fått kjørt seg gitt. :blink: Men finfin kickstart på slankekuren jeg aldri kommer igang med, men then again, erfaringsmessig så er slike magesmerter også ekstremt god slankekur, for jeg blir redd for å spise :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Biz skal på tur i helgen, og blir hentet hvert øyeblikk. Hun skal leke med DSG-valp, og kose seg på en gård.

Det er jo litt artig når noen har SÅ lyst til å passe bikkja mi,er kjempeklar, og nesten ikke kan få hentet henne fort nok. Hun skal garantert ligge på armen hans i natt.:teehe:

Jeg og Timmiansen skal ta livet med ro, ligge på sofaen og se film, og tusle rundt i nabolaget her hjemme. Ja, også jobbe litt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Krutsi skrev:

Hihi og der kjente jeg på gleden at jeg ikke har jakthunder lengre :aww: 

ikke for det; hun ene stikker av på "jakt" hun også.. Men da er det mest langvarige er etter kyr, og de er rett ved siden av huset :P 

Jeg hadde blitt deperimert om de ikke gjorde noe nyttig når porten først var åpen, altså :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tinkie skrev:

Jeg har spist to is og vurderer likevel en tur på butikken... :lol: Fredager er det i hvert fall LOV! :P  Og jeg kjører FREE THE NIPPLE-kampanje for tiden, så du trenger da slett ikke ta på bh hvis du ikke skal undervise 13-åringer som blir distrahert :aww::lol: 

Hahahaha, nei, jeg hadde ikke tenkt til å undervise noen i kveld :D 

Sukk, magen synes jeg fortjener snop etter alt jeg har gjort på kontoret i dag, pluss tømt to kasser med bøker (som egentlig ikke er vanskelig, for det er bøker og to tomme bokhyller som venter...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...