Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Casper :wub:

Og bordkort er en uting som jeg blir skikkelig sur av. Noen skal liksom bestemme hvem jeg skal sitte sammen med? Glem det, jeg kommer ikke. :aww:

Da jeg lå i senga og vurderte om jeg skulle stå opp i morges, kom en svær veps krypende oppover veggen rett bak ryggen til Pippin. Vurderingsfasen var over, jeg sto opp. Kan man ikke være trygg for fare i sin egen seng heller nå for tiden?! Nå må jeg dra fram senga for å sjekke om det er et hull eller noe der den kan ha kommet inn fra inni veggen, jeg har ikke hatt vinduer stående oppe noe særlig. Æsj, jeg blir så utrygg av sånt. Min egen seng!

 

Åh gud. Det er så fælt! Minner meg på at jeg skal ta med stiftepistolen inn og sette opp myggnett i alle vinduer vi kan finne på å åpne,  både jeg og barnet reagerer veldig på myggstikk, så greit å unngå det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Line skrev:

Ikke skal vi i selskap, og ikke skal de selskapene vi går i ha bordkort - gud forby at vi må sosialisere oss med folk vi ikke kjenner :lol: 

:lol: ENDELIG har du skjønt det! Endelig! :lol: 

(Jeg hadde bordkort i dåpen til lillemor faktisk, men prøvde å sette sammen folk litt fornuftig da, vet ikke om det funka :lol:  siden det bare var ene siden av bordet som snakket :lol: ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Åh gud. Det er så fælt! Minner meg på at jeg skal ta med stiftepistolen inn og sette opp myggnett i alle vinduer vi kan finne på å åpne,  både jeg og barnet reagerer veldig på myggstikk, så greit å unngå det. 

 

Leste litt fort jeg, og syns du skrev du skulle ta med softpistolen. Så for meg deg stå midt i rommet og skyte ned mygg og andre insekter med softgun :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:lol: ENDELIG har du skjønt det! Endelig! :lol: 

(Jeg hadde bordkort i dåpen til lillemor faktisk, men prøvde å sette sammen folk litt fornuftig da, vet ikke om det funka :lol:  siden det bare var ene siden av bordet som snakket :lol: ) 

 

Vi på den andre enden hadde det koselig da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Leste litt fort jeg, og syns du skrev du skulle ta med softpistolen. Så for meg deg stå midt i rommet og skyte ned mygg og andre insekter med softgun :P 

:lol:

 

Akkurat nå, Line skrev:

Vi på den andre enden hadde det koselig da :D 

:lol: Bra! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siljus skrev:

Litt tung dag, det er nemlig ikke sikkert valpefluff blir frisk likevell :icon_cry: 

Vi håper dypt og inderlig, og krysser det som kan krysses! 

:console: Alle sonenvalper skal være friske og bli minst 14 år.

27 minutter siden, Lunatic skrev:

Den så jeg i går også! Det er en film jeg har sett igjen og igjen og igjen. Husker at jeg så den på Broadway i London også. Skikkelig vakker musikk som bare beveger deg ekstremt. Jeg sitter og gråter meg gjennom filmen, ikke bare fordi historiene er så fine/fæle/triste, men også fordi musikken bare er så fantastisk.

Broadway er i New York :P London har West End :P Eller kanskje du var på en real syretripp, da kan sikkert Broadway flytte til et annet kontinent :D 

Vaske klær, frokost, aktivisere hundene, tørketromle klær, sjekke adresser for helgas begivenheter, pakke, og reise klokka fire. Det er overkommelig, det?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Siljus skrev:

Litt tung dag, det er nemlig ikke sikkert valpefluff blir frisk likevell :icon_cry: 

Vi håper dypt og inderlig, og krysser det som kan krysses! 

:hug:

11 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Og bordkort er en uting som jeg blir skikkelig sur av. Noen skal liksom bestemme hvem jeg skal sitte sammen med? Glem det, jeg kommer ikke. :aww:

You and me - again :D 

5 minutter siden, Line skrev:

Ikke skal vi i selskap, og ikke skal de selskapene vi går i ha bordkort - gud forby at vi må sosialisere oss med folk vi ikke kjenner :lol: 

Noen av oss har vokst fra slik tvangssosialisering :aww:

Sov veldig lenge i dag - deilig :). Nå er frokost spist, hunder luftet, og kaffen står på bordet :). Planen for dagen er å klippe plen og ta kanter, fikse på terrassen slik at det er greit å sitte der  nå når sommeren kommer - for det gjør den selvsagt :aww:. Også skal det ryddes litt andre steder, settes opp klatrestativ til sukkerertene - og så skal hundene få seg en sykkeltur, men det blir i kveld :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Broadway er i New York :P London har West End :P Eller kanskje du var på en real syretripp, da kan sikkert Broadway flytte til et annet kontinent :D 

Lol, du har helt rett! Har vært på Broadway også da, så hjernen min tuller litt med meg på morningen etter 3 timer med søvn :P
Les Miserables på West End og The Lion King på Broadway!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lunatic skrev:

Lol, du har helt rett! Har vært på Broadway også da, så hjernen min tuller litt med meg på morningen etter 3 timer med søvn :P
Les Miserables på West End og The Lion King på Broadway!

:D Skal en liksom ha hjernekapasitet også, nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da går vi ut og trimmer mor og bikkjer litt, barnet kan få sove i vogn, hun er sliten (no shit, når man har party fra 06.30... )  

Nå er alle grusveiene "åpne" så da kan vi gå nesten eviglangt :ahappy: Se hvor mye mor orker. Ta med niste tror jeg. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hjelp, jeg skal skrive og sende ut et møtereferat og så finner jeg bare ikke kladden! Jeg husker ikke hvor jeg skrev det! :shocked:

Å, det er så skrekken :o Kjenner hvordan det føles :aww: 

Nei, vaske litt mer på terrassen da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hjelpes, jeg ble helt skjelven av å klippe plenen, jeg.

Men, nå har jeg forhåpentligvis kommet huggormen i forkjøpet så det ikke er så fristende å komme seg inn i hundegården min en gang til.

Da jeg fikk en SMS fra han snille som av en eller annen grunn synes det er kjempeartig å klippe plenen (vi har virkelig ikke en felles interesse der for å si det sånn) om at han gjerne klipper resten av plenen min i morgen når han og Biz kommer, så har jeg på ingen måte tenkt å trasse gjennom å klippe resten selv, det har jeg nemlig gjort i åtte år. Så litt avlastning på plenfronten er fint.:P

Biz og DSG-valpen har det visst utrolig morsomt sammen, de er like glade begge to, og Biz som jo er vant til å ta hensyn til småtasser er bare snill og forsiktig.

Tydelig at Biz ikke har fått noen som helst usikkerhet ift andre hunder etter å ha blitt angrepet av disse sure tispene i nabolaget her. Det har visst prellet av som vann på gåsa. Og takk for det. Min fine, lille gode pelsdott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Woho! Da skal hvalen ut og trene feltsøk med voffen i dag og :D Med menneskeanstand og altså :ahappy: Fortsatt ikke planer om fødsel i skogen, så :lol: 

Forventer at det legges ut som snapstory hvis det blir fødsel i skogen... :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Forventer at det legges ut som snapstory hvis det blir fødsel i skogen... :aww: 

Jeg kan garantere deg at det ikke blir noe snapstory :lol:  Ungen skal komme i rakettfart om jeg ikke rekker tilbake til bilen liksom :lol: Da skal det isåfall bli så kjapt som på doritos-reklamen :aww: Og da rekker jeg ingen snap tror jeg :teehe: 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Hjelpes, jeg ble helt skjelven av å klippe plenen, jeg.

Men, nå har jeg forhåpentligvis kommet huggormen i forkjøpet så det ikke er så fristende å komme seg inn i hundegården min en gang til.

Da jeg fikk en SMS fra han snille som av en eller annen grunn synes det er kjempeartig å klippe plenen (vi har virkelig ikke en felles interesse der for å si det sånn) om at han gjerne klipper resten av plenen min i morgen når han og Biz kommer, så har jeg på ingen måte tenkt å trasse gjennom å klippe resten selv, det har jeg nemlig gjort i åtte år. Så litt avlastning på plenfronten er fint.:P

 

Det minner meg om når jeg var student og en av mine medstudenter ringte meg og var helt på gråten. 

Hun hadde klipt plenen og kjørt over en huggorm.  Det var en stk hysterisk nordlending som hylte at den j**** slangen var helt enorm. Anakonda!  Minst !" Og nu er den helt frellat! "

Jeg måtte jo redde det hysteriske kvinnemennesket, og troppet opp med hansker for å fjerne utysket og jeg har sjeldent ledd bedre enn når jeg oppdaget at huggorm /anakonda -hybriden var en gammel - og nå "frellat " - hageslange :lol::lol:

 

Toddy og jeg har fulgt poden opp til skogsbursdag.  Vi gikk sammen med 15 barn og minst like mange voksne.  Barna likte Toddy, de voksne var mer skeptiske.  Beste Komentaren var : " Gud, han ser nesten ut som en sånn Alaska hund! " 

Right on! 

Det var en far som klappet han etterhvert da. Men ellers var det bare barna som nærmet seg den skumle hunden. Rart , på fotballtreningen var fedrene de som maste mest på Toddy,  kanskje det går et slags skille i mellom dalen på mer enn en måte :lol:

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 timer siden, Siljus skrev:

Litt tung dag, det er nemlig ikke sikkert valpefluff blir frisk likevell :icon_cry: 

Vi håper dypt og inderlig, og krysser det som kan krysses! 

Jo, han skal bli frisk! Fordi det har jeg bestemt. Lillefluffen skal bli 50 år han, akkurat som mine skal bli :aww: 

2 timer siden, Eplefe skrev:

Stakk et skrujern igjennom fingeren min i går, og nå gjør hele fingeren vondt, ikke bare tuppen. Blir muligens en legevakttur, da.

Det blir legevakttur på deg. Ferdig snakka. 

Akkurat nå skal jeg gjør emeg klar tilå ta gutta med ut på tur. Kjenner at jeg trenger sårt å slappe av og være for meg selv akkurat nå, så det blir fullt regntøy sånn at jeg kan sette meg ned på en høyde og bare slappe av mens de løper rundt. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
11 minutter siden, Mud skrev:

Det minner meg om når jeg var student og en av mine medstudenter ringte meg og var helt på gråten. 

Hun hadde klipt plenen og kjørt over en huggorm.  Det var en stk hysterisk nordlending som hylte at den j**** slangen var helt enorm. Anakonda!  Minst !" Og nu er den helt frellat! "

Jeg måtte jo redde det hysteriske kvinnemennesket, og troppet opp med hansker for å fjerne utysket og jeg har sjeldent ledd bedre enn når jeg oppdaget at huggorm /anakonda -hybriden var en gammel - og nå "frellat " - hageslange :lol::lol:

 

:P Har hageslange i hundegården også, men her var det i tillegg en med sikksakkmønster på ryggen. Og det vil vi helst ikke ha i hundegården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lunatic skrev:

:hug:

Har dere funnet ut av hva som var galt med han?

 

1 time siden, Aslan skrev:

@Siljus Ånei :hug: Hva skjer, han skulle jo bli frisk nå!! :cry: 

 

1 time siden, SFX skrev:

:console: Alle sonenvalper skal være friske og bli minst 14 år.

 

9 timer siden, Annik skrev:

:hug:

 

8 timer siden, Sanne skrev:

Vi krysser det som krysses kan :heart: Verdens beste lille fluff må bli frisk!

 

3 timer siden, Snoffe skrev:

:hug:

 

3 timer siden, Mona skrev:

Huff :hug:Krysser fingrene for litte fluff :heart:

 

2 timer siden, Klematis skrev:

:hug:Krysser også det som krysses kan!

 

10 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jo, han skal bli frisk! Fordi det har jeg bestemt. Lillefluffen skal bli 50 år han, akkurat som mine skal bli :aww:

Tusen takk for klemmer og fingerkryssing :hug:

Kort fortalt har en en deformasjon i strupehodet, en klaff som er for liten.. Det er ikke mulig å operere.. Så når han svelgte så ble mat mest sannsynlig dyttet opp i nesa og lage irritasjon og betennelse.. 

Så nå har han fått en skikkelig hestekur for å få tatt betennelsen skikkelig! Så nå kan 3 ting skje; 

1 - betennelsen forsvinner ikke.. Da er det ikke mer å gjøre..

2 - betennelsen forsvinner, men kommer tilbake, da er det heller ingenting å gjøre..

3 - betennelsen forsvinner og kommer ikke tilbake, da blir han frisk!

Så selvfølgelig håper vi det blir alternativ 3! Men med hans historie, så blir det mest sannsynlig 1 eller 2.. 

Hvis den kommer tilbake, er det da noe som skjer hver gang han spiser, at noe enten er på vei nei i lungene som han hoster opp, eller at det blir dytta lenger opp hver gang han svelger.. Og så lenge det ikke er mulig å operere klaffen, hjelper det derfor ikke, og det hjelper ikke å gå drastisk til verks for å fjerne betennelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siljus skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

Tusen takk for klemmer og fingerkryssing :hug:

Kort fortalt har en en deformasjon i strupehodet, en klaff som er for liten.. Det er ikke mulig å operere.. Så når han svelgte så ble mat mest sannsynlig dyttet opp i nesa og lage irritasjon og betennelse.. 

Så nå har han fått en skikkelig hestekur for å få tatt betennelsen skikkelig! Så nå kan 3 ting skje; 

1 - betennelsen forsvinner ikke.. Da er det ikke mer å gjøre..

2 - betennelsen forsvinner, men kommer tilbake, da er det heller ingenting å gjøre..

3 - betennelsen forsvinner og kommer ikke tilbake, da blir han frisk!

Så selvfølgelig håper vi det blir alternativ 3! Men med hans historie, så blir det mest sannsynlig 1 eller 2.. 

Hvis den kommer tilbake, er det da noe som skjer hver gang han spiser, at noe enten er på vei nei i lungene som han hoster opp, eller at det blir dytta lenger opp hver gang han svelger.. Og så lenge det ikke er mulig å operere klaffen, hjelper det derfor ikke, og det hjelper ikke å gå drastisk til verks for å fjerne betennelsen..

:console: Så utrolig trist! Det så jo så lyst ut for han en periode. Håper virkelig historien ender med alternativ 3!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...