Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Then they were four... Anna og Crawley har reist... Ble veldig stille her - men det kan jo ha sammenheng med at alle de resterende firfotingene sover :lol: Nå skal jeg sette litt mat til oppbløting, før jeg tar med meg de to store på en liten runde. Må bortom Elkjøp og fikse data også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

2 minutter siden, Siljus skrev:

 

 

 

 

 

 

 

 

Tusen takk for klemmer og fingerkryssing :hug:

Kort fortalt har en en deformasjon i strupehodet, en klaff som er for liten.. Det er ikke mulig å operere.. Så når han svelgte så ble mat mest sannsynlig dyttet opp i nesa og lage irritasjon og betennelse.. 

Så nå har han fått en skikkelig hestekur for å få tatt betennelsen skikkelig! Så nå kan 3 ting skje; 

1 - betennelsen forsvinner ikke.. Da er det ikke mer å gjøre..

2 - betennelsen forsvinner, men kommer tilbake, da er det heller ingenting å gjøre..

3 - betennelsen forsvinner og kommer ikke tilbake, da blir han frisk!

Så selvfølgelig håper vi det blir alternativ 3! Men med hans historie, så blir det mest sannsynlig 1 eller 2.. 

Hvis den kommer tilbake, er det da noe som skjer hver gang han spiser, at noe enten er på vei nei i lungene som han hoster opp, eller at det blir dytta lenger opp hver gang han svelger.. Og så lenge det ikke er mulig å operere klaffen, hjelper det derfor ikke, og det hjelper ikke å gå drastisk til verks for å fjerne betennelsen..

Krysser fingrene for alternativ 3! Alle heier jo på den lille krabaten,  jeg velger å tro det har mye å si :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siljus skrev:

Tusen takk for klemmer og fingerkryssing :hug:

Kort fortalt har en en deformasjon i strupehodet, en klaff som er for liten.. Det er ikke mulig å operere.. Så når han svelgte så ble mat mest sannsynlig dyttet opp i nesa og lage irritasjon og betennelse.. 

Så nå har han fått en skikkelig hestekur for å få tatt betennelsen skikkelig! Så nå kan 3 ting skje; 

1 - betennelsen forsvinner ikke.. Da er det ikke mer å gjøre..

2 - betennelsen forsvinner, men kommer tilbake, da er det heller ingenting å gjøre..

3 - betennelsen forsvinner og kommer ikke tilbake, da blir han frisk!

Så selvfølgelig håper vi det blir alternativ 3! Men med hans historie, så blir det mest sannsynlig 1 eller 2.. 

Hvis den kommer tilbake, er det da noe som skjer hver gang han spiser, at noe enten er på vei nei i lungene som han hoster opp, eller at det blir dytta lenger opp hver gang han svelger.. Og så lenge det ikke er mulig å operere klaffen, hjelper det derfor ikke, og det hjelper ikke å gå drastisk til verks for å fjerne betennelsen..

Oj, det var ikke småtterier heller, tror aldri jeg har hørt om lignende. Vi går for alternativ 3!

***

Jeg har sammenlignet priser på kompostbinger, og Felleskjøpet selger til 249, mens Biltema selger til 99! Det er mye penger å spare. Hundene har ignorert kyrne som beiter her siden de kom - men nå var ignoreringen over, og Foenix fant ut at hun måtte besøke dem. Så da må jeg få ut fingeren og gjerde ferdig. Til mandag, det er to timer til jeg skal avgårde. 

En del av meg liker ikke at det går dyr her, fordi jeg mister så mye av tomta og bevegelsesfriheten til hundene. Det er frivillig for meg å ha kyrne der, siden de går på min tomt. Men de går der for å gresse og holde vegetasjonen nede, så det ikke gror igjen - en deal naboene har hatt med en bonde i over tyve år, og jeg velger om jeg vil være med. Så jeg tester det i år. Men jeg får vel ikke fullstendig vurdert hvordan det går før jeg får opp nok gjerde, så hundene fremdeles kan være ute (ikke alene, aldri alene, men hittil har de holdt seg på rett side av strømgjerdet). Jeg ser jo hvor mye det spirer og gror bare på den tre meter brede kanalen vi lagde så jeg fremdeles kan gå opp i skogen, og det altså ikke går beitedyr. Så jeg må trolig gjøre noe der for at det ikke gror igjen, og om jeg ikke har kyr gående her er det fire mål tomt til som jeg må vedlikeholde. Jeg er litt rådvill. Jeg innser at jeg ikke har energi eller verktøy til å håndtere hele tomta alene, men jeg savner at hundene kan være løs i hagen, det er jo hele poenget med å bo på landet. Jaja, få opp gjerde, og ta det derfra. Med gjerde er det fremdeles et mål med boltreplass, og mer enn nok hagearbeid for meg :P Jeg vet jo egentlig hva jeg foretrekker, jeg er bare skuffa over at Foenix plutselig ville hilse på ku OG glemte hva hun heter på innkalling, også er jeg sliten av tanken på alt som må gjøres, og jeg føler at den nye jobb-situasjonen fucker til alt av energi, døgnrytme og overskudd. Jeg hater å være i en situasjon hvor jobben overtar livet mitt, og jeg sliter skikkelig med å akseptere denne forhåpentlige overgangssituasjonen.

Og Glam spiste opp sjokoladen jeg hadde igjen fra i går, så jeg kan fankern ikke trøstespise heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Håper inderlig det blir alernativ 3 @Siljus :hug:
Kan det fungere med å gi bløt mat? Håper det finnes en eller annen løsning på dette. Krysser alt jeg kan for dere :heart:

Høljregn + sær og litt pinglete Papillon endte med en relativt rask avslutning på turen. Det var stopp og trekking feil vei med ham hele tiden, og når det bare blir masing så er det ikke noe positivt for noen. Så da utsettes det sånn at de kan få ny mulighet til å faktisk kose seg på turen senere :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Kullplaner/valpehenvendelse, what else :P:ahappy: 

Du skremte oss litt i formidag, må ikke gjøre sånn! :P 

Ah, det er jo kjempespennende! :D

Og beklager! Soseguri glemte mobilen sin i bilen etter å ha henta mannen på fest, og så glemte jeg at vi skulle møtes klokka 11...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikeren synes en i underkant av 6 km lang tur var mer enn langt nok som skogstur, han - selv om det inkluderte tur innom butikken for å kjøpe med litt snop til når vi var fremme ved vannet :lol: Jeg føler at vi knapt var innom skogen. :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Å, det er så skrekken :o Kjenner hvordan det føles :aww: 

Nei, vaske litt mer på terrassen da... 

Fant kladden! Hva hadde den i den boka der jeg noterer kommunestyretanker å gjøre? Nå er referatet i allefall skrevet og sendt. Pjuh. Da er det vel på tide å komme seg ut da kanskje.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, *Kat84* skrev:

Håper inderlig det blir alernativ 3 @Siljus :hug:
Kan det fungere med å gi bløt mat? Håper det finnes en eller annen løsning på dette. Krysser alt jeg kan for dere :heart:

Tusen takk :heart: Det er meget tvilsomt at det kan fungere, siden det startet når han begynte å få fast føde (oppbløtet tørrfôr som grøt)..  Så vi får vente å se rett og slett!

Lillefluff har jo en tendens til å "trosse prognosene" (han var jo døden nær to ganger ila de to første ukene til oss) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
4 timer siden, Lunatic skrev:

Og jeg har møtt utrolig mange av typen i videoen, som skal omvendte meg fra vegetar til kjøttkost. Det er helt utrolig irriterende det og skal jeg si deg :aww:

Men ja, jeg synes det er mange som er altfor opptatt av å "misjonere" livsstilen sin, og uansett hva det gjelder - om det er yoga, vegetarmat eller religion - så er det ufattelig slitsomt. Heldigvis finnes det flest av de som ikke sier så mye om det med mindre man spør :) 

Jeg så de... Signerte de ikke anonnsen med navn og at hun var veterinær?
Blir så oppgitt av sånt, jeg...

 

 

Ja, det er helt klart teit og unødvendig uansett hva og i hvilken retning noen skal få deg over på sin livsstil. 

Jupp, er en veterinær som har kullet ja.. 

 

Vært ute på noen ærender, og nå har jeg høyt blodtrykk. Så mange idioter som kjører bil at jeg blir matt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legevakttur, men renset og stripset såret på nytt og lot en venninne som er lege kikke på det, hun sa at det gikk fint, med mindre jeg får vondt igjen. Legevakten i Bergen frister virkelig ikke på en lørdag, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en kjempefin tur, ble ikke så lang som jeg trodde :lol: Men langt nok :ahappy: Lillesnupp har testa badevannet, og siden hun sov halve turen så er hun selvsagt klar for action nå  - det er ikke mammaen :aww::lol: 

 

Så ringer min kjære mor, og dumme meg tok telefonen, burde visst bedre med hyper snuppe og jeg som er litt sånn passe trøtt. :aww: Det gikk som det måtte, jeg glefsa fordi da jeg sa på en fin måte at jeg er litt opptatt så får jeg den samme surmaga responsen hver ***** gang "jah. derfor bedre at DU ringer meg, for JEG kan ikke se hva DU driver med når jeg ringer!" Hvorpå jeg glefser tilbake at det hender da ofte at jeg ringer når hun står på farten, så det går da virkelig begge veier" :gaah:  Da blir det selvsagt sur stemning og purking over at jeg ringer ikke ofte nok og og og og (nei lurer på hvorfor jeg ikke ringer oftere... ) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff @Siljus, det er rett og slett bare alternativ 3 som går an at skjer her, enkelt og greit! Krysser fingrene!


_____________


Åh, Thorvald var superflink på feltsøk i dag, i 15 varmegrader i tett skog :) Nå har lappen konka helt på gulvet her, helt tom i hodet :P Prøvde såvidt med to gjenstander i dag, og neida, vi gjør det sikkert ikke etter boka, men vi har virkelig ingen planer om å konkurrere i NBF, dette er rein hjernetrim og for moro. To gjenstander var vanskelig overgang, men tjukken fikk det til han, begge ganger! Og så er han såå stolt når han kommer tilbake og skjønner han har gjort riktig :wub: Logrer og strammer opp kroppen og gjør seg til, lille søtklumpen min :heart: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoa! 

Foenix vant en sekk med tørrfôr på pinsetreffet for å bli klubbmester i LP1, og det var for gigant. Det er ikke tørrfôrkuler, det er tørrfôrkjeks! Det er det største jeg har sett i hele mitt liv! Jeg tenkte det var greit å ta med tørrfôr i stedet for vom på hotell i helga, når jeg for en gangs skyld har det i hus. Men enten har jeg aldri fått gigant før, eller så har den eksplodert i størrelse. De er på størrelse med kjøttboller! Skal bli spennende å se om de for en gangs skyld tygger maten sin nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
25 minutter siden, SFX skrev:

Whoa! 

Foenix vant en sekk med tørrfôr på pinsetreffet for å bli klubbmester i LP1, og det var for gigant. Det er ikke tørrfôrkuler, det er tørrfôrkjeks! Det er det største jeg har sett i hele mitt liv! Jeg tenkte det var greit å ta med tørrfôr i stedet for vom på hotell i helga, når jeg for en gangs skyld har det i hus. Men enten har jeg aldri fått gigant før, eller så har den eksplodert i størrelse. De er på størrelse med kjøttboller! Skal bli spennende å se om de for en gangs skyld tygger maten sin nå...

Er ikke Marcus Muhle för eller noe? GIGANTISKE lever biter greier av ett tørrför.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
51 minutter siden, Siljus skrev:

Tusen takk :heart: Det er meget tvilsomt at det kan fungere, siden det startet når han begynte å få fast føde (oppbløtet tørrfôr som grøt)..  Så vi får vente å se rett og slett!

Lillefluff har jo en tendens til å "trosse prognosene" (han var jo døden nær to ganger ila de to første ukene til oss) :wub:

Han er en tøffing, så dette skal gå bra! :) 

35 minutter siden, Eplefe skrev:

Ikke legevakttur, men renset og stripset såret på nytt og lot en venninne som er lege kikke på det, hun sa at det gikk fint, med mindre jeg får vondt igjen. Legevakten i Bergen frister virkelig ikke på en lørdag, altså.

Bergen er nok litt annerledes enn Haugesund ja. Det hadde jo jeg helt glemt :lol: 
Men godt at venninna di kunne sjekke for deg :) 


I dag er det egenpleiedag kjenner jeg. Har ikke noe energi, selv om jeg har sovet i halve dag faktisk. Først når klokka var 11 var jeg våken. Og jeg er fortsatt trøtt. Trenger vel noen sånne late dager innimellom også. Ikke så ofte jeg får det, så har ikke så veldig dårlig samvittighet for det akkurat :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, JeanetteH skrev:

Er ikke Marcus Muhle för eller noe? GIGANTISKE lever biter greier av ett tørrför.

Hvis det er RC, så er de virkelig ENORME! Tror de er større enn vanlige kjøttboller, tilogmed. Husker vi delte en sekk som hadde sprukket da jeg jobba i dyrebutikken, det var jo et halvt måltid i ei kule :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* Ja, "litt" annerledes. Har sittet der en gang med et blødende sår så lenge at de ikke kunne sy lenger da jeg kom inn, og da hadde jeg skadet meg omtrent 200 meter fra legevakten, så på lørdager og dagen før helligdager så er det bare marerittaktig. Husker jeg hadde 38,5 i feber (med normaltemp på 35.8) og fikk ikke komme inn, med beskjed om å komme tilbake om feberen min gikk over 39. Kom tilbake etter to timer med feber som nærmet seg 40 grader, og fikk hjelp da, men å busse frem og tilbake med et tonn feber var ufattelig umorsomt.

 

I dag lager jeg spanakopita for første gang! Med en gresk salat med fetaost+grønn chili-mos og oliven og rødløk og nam. Jeg gleder meg, og leiligheten lukter helt uimotståelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Caroline skrev:

Hvis det er RC, så er de virkelig ENORME! Tror de er større enn vanlige kjøttboller, tilogmed. Husker vi delte en sekk som hadde sprukket da jeg jobba i dyrebutikken, det var jo et halvt måltid i ei kule :lol: 

:lol:

Kanskje det Talli skulle fått!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* Ja, "litt" annerledes. Har sittet der en gang med et blødende sår så lenge at de ikke kunne sy lenger da jeg kom inn, og da hadde jeg skadet meg omtrent 200 meter fra legevakten, så på lørdager og dagen før helligdager så er det bare marerittaktig. Husker jeg hadde 38,5 i feber (med normaltemp på 35.8) og fikk ikke komme inn, med beskjed om å komme tilbake om feberen min gikk over 39. Kom tilbake etter to timer med feber som nærmet seg 40 grader, og fikk hjelp da, men å busse frem og tilbake med et tonn feber var ufattelig umorsomt.

 

I dag lager jeg spanakopita for første gang! Med en gresk salat med fetaost+grønn chili-mos og oliven og rødløk og nam. Jeg gleder meg, og leiligheten lukter helt uimotståelig.

Men det er ofte bedre ute på bydelslegevaktene. Hvis du ikke tror du trenger røntgen og det ikke er midt på natta, kan en jo gå dit (så lenge en ikke bor midt i sentrum da). Kort ventetid og prioritert på Bergen legevakt er minst et par timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...