Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

HeleneFS
 Share

Recommended Posts

4 minutter siden, Raksha skrev:

Ugh skummelt. Nei, jeg "mister" synet på ene øyet i forkant av endel migreneanfall, dvs jeg ser men jeg ser ikke - om det gir mening. Men det er jo etterfulgt av heftig migreneanfall 99% av gangene, den 1% det ikke er det er fordi jeg rekker migrenemedisin og legge meg før det slår ut. Ingen mistanke om MS her da. Heldigvis. 

Nei, ms og migrene har vel ingen sammenheng. Litt usikker på hva som er mest hyggelig å ha, dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

8 minutter siden, Meg skrev:

her blir nok årets valpekull avblåst og utsatt til neste år for jeg trenger tispa i trening fra august og hun er foreløpig en og en halv måned forsinka med løpetiden :(

Dumme tispe! ;)
Jeg håper Fjellbris har tenkt å løpe i mai og ikke seinere!  Jeg trener jo ikke like langt som dere så skal vel få henne med i spannet fordi om hun trenger litt egentrening på starten etter kullet. (Håper jo de er her i juli, så hun kan bli med på trening fra september/oktober). Så trenger hun ikke få noe kjempekull da, sånn at det tar ekstra lang tid å komme i form :aww:
Selv om jeg har mer enn nok av forespørsler til et kjempekull, men noen får bare vente eller kjøpe annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snøfrost skrev:

Dumme tispe! ;)
Jeg håper Fjellbris har tenkt å løpe i mai og ikke seinere!  Jeg trener jo ikke like langt som dere så skal vel få henne med i spannet fordi om hun trenger litt egentrening på starten etter kullet. (Håper jo de er her i juli, så hun kan bli med på trening fra september/oktober). Så trenger hun ikke få noe kjempekull da, sånn at det tar ekstra lang tid å komme i form :aww:
Selv om jeg har mer enn nok av forespørsler til et kjempekull, men noen får bare vente eller kjøpe annet sted.

krysser fingre for at det går din vei! :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringlen skrev:

Nei, ms og migrene har vel ingen sammenheng. Litt usikker på hva som er mest hyggelig å ha, dog...

Nei, tror ikke det. Det kommer vel an på graden, begge kan være sterk invalidiserende, men bare MS er degenererende på kroppen. Så... Pest eller kolera værsågod? :D

Satte i gang gubben i kjellern så sa det bang her og migrenen kom. Ikke overraskende men :gaah: Tatt medisin og spist litt så får vi se om det er nok eller om jeg må legge meg, kjennes ut som det siste :( Tyne litt til først... planleggingsdag i barnehagen i morgen så skulle gjerne ha gjort litt, men dødfødt tror jeg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trent litt på å løpe i utstillingsbåndet i dag. Phuu... Nå er jeg helt gåen i beina, sånn går det når man er vant med å gå i rulator tempo :P 

Caspe ble flinkere da, så det var et ganske høyt progresjons nivå :lol: Får trene litt mer i dag og i morgen, så får jeg håpe at han klarer seg greit på lørdag. Han er flink til å stå på bordet da. Står som en påle, så er litt spent på om det samme vil skje i et helt annet miljø:huh: Tviler :lol: 

Må bruke litt tid på å flytte mye på beina hans når han står på bakken da. Det er ikke alltid så populært, noen ganger så vil han bare ikke. Men alt i alt så er han flink til at vi har trent helt minimalt på det :ahappy:  

Håper han ikke blir for distrahert av de andre hundene i ringen, og heller vil leke. Har en misstanke om at det vil skje :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

Nei, tror ikke det. Det kommer vel an på graden, begge kan være sterk invalidiserende, men bare MS er degenererende på kroppen. Så... Pest eller kolera værsågod? :D

Noe sånt, ja :P Man får være hjemme og får slengt penger etter seg, da.... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
5 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg fikk brev fra nav i posten her ang at jeg har vært så og så lenge sykemeldt.. Jeg er sykemeldt 20%.. 

Så nå er det vist snart krav at jeg må ut i yrkesrettet aktivitet hvis jeg vil fortsette å få sykepenger.. Det at jeg er på jobb hver dag telles tydeligvis ikke :lol: 

Haha, skulle tro det ikke var mennesker som satt og fulgte med i det systemet. De som sitter i skranken er bare et skalkeskjul for mangel på menneskelig intelligens bak i kulissene :lol:

3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg sitter her og skumleser nettaviser og lurer veldig på hvorfor det er interessant at Fotballfrue er gravid. Hva har hun gjort, hvem er hun? En stor personlighet på hvilket område?

Enda et tegn på at jeg begynner å bli gammel.

Tidenes mest oppskrytte person skal bli mor igjen. Breaking news! 
Skjønner ikke greia med henne jeg heller. Hun er lavkarbohysteriker som i tillegg er utrolig frekk og ufyselig mot alle som ikke er enige. Hun og mannen har vært veldig aktive rundt i kommentarfelt på nettaviser osv når folk har sagt sin mening om kosthold og hysteriet hennes. Og så er det jo disse tingene som @Pixie listet opp da. 
Tidenes mest uspiselige ektepar som stikker hodet ut i offentligheten. Og jeg skulle virkelig ønske at jeg ikke visste hvem det var :P 

--------------------
I dag har jeg fått betalt for å gå tur faktisk! 
På prosjektene så kan man ikke endre timeantall. Det er satt av 8 timer i dag på prosjektet, men jeg trengte bare i underkant av en time for å gjøre meg ferdig med de 3 butikkene jeg skulle innom. Det utjevner seg ved at jeg av og til trenger enda mer tid enn hva som er avsatt da. Tidligere i uka brukte jeg nesten 3 timer ekstra, og det kun på grunn av lange avstander. Så det har jeg null dårlig samvittighet for :aww: 
Så i dag ble det gåtur med Sjef'en i over halvannen time i skogen. Han ligger strekk ut her nå og lager koselyder i søvne, og har gjemt snuten sin mellom labbene 
:wub:
Oppdaget at det er noen kreative sjeler som går tur rundt i skogene her også :lol: 

20160414_141200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis at det er flåttsesong, for det var ikke lett å få tak i Bravecto.

Kroppen min er litt bedre, og jeg har fått dilla på en ny serie- og så var det plutslig ikke flere episoder jeg hadde tatt opp...knurr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg har vært flink voksen i går og i dag. I går planla vi når vi skal gjøre hva framover (pusse opp siste rommet, vaske og legge ut finn-annonse på halvdau bil, rydde bod osv) og i dag har jeg snakka med ny bank om å bytte til dem, forsikring og bedre tilbud på boliglån osv (takk for påminnelsen, @Krutsi!) Nå må jeg bare få levert selvangivelsen, så kan jeg hanke inn voksenpoengene mine og bruke dem på binge watching av serier :P Det er så mye styr å klare seg sjøl :P

Nå tenker jeg meg ut med bikkja, han har fortjent en god tur siden han har vært alene hele dagen. Han er veldig enig med meg i det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg en joggetur i skogen siden det visstnok var blitt så veldig bart. ..

20160414_162641.jpg

Drev med litt offpist jogging på stier og greier, siden det var mindre snø der, og syntes jeg hadde forbausende god kontroll på trekkdyra frem til vi plutselig havnet i et elgtråkk.  Damn, da var det hardt å bremse de ned ! Glatte røtter og steiner føles litt sånn utrygt når bikkjene klarer å dra deg bortover. 

Så det ble til slutt mer "rooooolig " og museskritt enn jogging gitt..

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snøfrost skrev:

Gleder meg jeg, hvis bare naturen vil samarbeide...

Donzi_Fjellbris.jpg

http://snofrost.blogspot.no/2016/04/planlagt-sommerkull-2016.html

Åååå så fine! :wub: Lykke til! 

3 timer siden, Snoffe skrev:

Trent litt på å løpe i utstillingsbåndet i dag. Phuu... Nå er jeg helt gåen i beina, sånn går det når man er vant med å gå i rulator tempo :P 

Caspe ble flinkere da, så det var et ganske høyt progresjons nivå :lol: Får trene litt mer i dag og i morgen, så får jeg håpe at han klarer seg greit på lørdag. Han er flink til å stå på bordet da. Står som en påle, så er litt spent på om det samme vil skje i et helt annet miljø:huh: Tviler :lol: 

Må bruke litt tid på å flytte mye på beina hans når han står på bakken da. Det er ikke alltid så populært, noen ganger så vil han bare ikke. Men alt i alt så er han flink til at vi har trent helt minimalt på det :ahappy:  

Håper han ikke blir for distrahert av de andre hundene i ringen, og heller vil leke. Har en misstanke om at det vil skje :P 

Skal du stille på Bønes i helgen?  :) 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har migrenen trukket seg tilbake, og bare lagt igjen hangover og tømmrmenn. Flink migrene. :aww:  

Lovet lillemor å leke masse med henne i morgen siden hun måtte legge seg, og pappaen tar leggingen. Så da skal vi kose oss ekstra i morgen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mokken skrev:

Åååå så fine! :wub: Lykke til! 

Skal du stille på Bønes i helgen?  :) 

Casper skal :) Jeg har ikke muligheten så oppdretteren skal stille han, men jeg kommer innom en rask tur for å hente han.

Skal du stille?

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN lurer jeg på om man kan dra på en vanlig legetime på et legekontor man ikke har noen tilknytning til? Fastlegen min jobber ikke på fredager, og da veit jeg ikke om jeg gidder å dra helt til Kløfta. Jeg må allikevel til en ny lege og forklare alt, liksom. Kan jeg dra på legesenteret i Nes bare for en vanlig time? 

Jeg gidder ikke å bytte fastlege nå, vi er forhåpentligvis på tampen av hva som forhåpentligvis er min siste utredning i forhold til arbeidsførhet, og da er det mest praktisk å holde seg til fastlegen som kjenner hele sykdomshistorien min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Debbie skrev:

Tydeligvis at det er flåttsesong, for det var ikke lett å få tak i Bravecto.

Kroppen min er litt bedre, og jeg har fått dilla på en ny serie- og så var det plutslig ikke flere episoder jeg hadde tatt opp...knurr. 

Må du ha time med hunden eller kan du bare troppe opp og få? Tenker jeg skal prøve Nexguard i år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Turb skrev:

Må du ha time med hunden eller kan du bare troppe opp og få? Tenker jeg skal prøve Nexguard i år :) 

Jeg bare ringte til dyrlegekontoret så skulle de sende resept til apoteket. Men apoteket hadde ikke inne, fant vi ut når jeg kom dit(mamma).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg bare ringte til dyrlegekontoret så skulle de sende resept til apoteket. Men apoteket hadde ikke inne, fant vi ut når jeg kom dit(mamma).

Takk :) Da stikker jeg nok bare innom og hører om jeg får en resept :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for råd 😊.Han har opplevd å utforsket mye på de 2 uker han har vært med meg .Men tror det lett kan bli for mye inntrykk på en gang .Mulig jeg skal ta frem Valpe gården .Kom på at den brukte jeg til forrige hund .Den er 90* 90 .Jeg satt stoff buret der når min forrige hund skulle slappe av .Jeg har som sagt helt glemt rutiner jeg hadde på forrige hund .Takk for «oppfriskning «
    • Det er lett å glemme hvor krevende valpetiden faktisk er. Å holde lek utendørs synes jeg er en fin regel, men ha gjerne tyggeleger tilgjengelig innendørs for å begrense tygging på uønskede ting. Han er jo fortsatt en baby som vokser og oppdager verden i stort tempo. Det er viktig å ha noen rolige dager innimellom, men jeg tenker også at det er viktig å dra litt rundt og oppleve ulike miljøer, treffe ulike folk, underlag, lyder, lukter osv. Dra på oppdagelsesferd ihvertfall et par dager i uken. Lek og oppdagelse i eget tempo er fint. Her går det an å skille mellom kjedelige, korte lufteturer for å gjøre fra seg, og lengre turer for å leke, oppdage og trene litt. Lær valpen tydelig skille mellom disse. Inne tenker jeg også at det er greit å skille tydelig mellom ro og aktivitet. Men såklart, er valpen aktiv så bruk det, tren en kort økt med kontakt eller øvelser, ta en kort pause og en liten økt til, og så prøv å avslutte. Du kan jo gjerne avlutte alle økter med å jobbe med å gå å legge seg i senga/teppet/plassen, så han lærer å gå dit og slappe av etter aktivitet.
    • Hei  Jeg har en chi valp gutt på nå 12 uker .Dette er min andre chihuahua valp . Min forrige ble 12 år. Merker jo at denne valpen er 10 ganger mer hyper en den jeg hadde .   Føler jeg har glemt ut igjen Valpe stadiet .vet jo at det er en periode der man må forvente at det går litt i « hundre «  Den forrige chi var mye roligere og var lettere å roe ned . Håper å få noe råd -føler meg som en nybegynner igjen . Vi er mye ute -leker og han får sosialisering  vi holder lek til utendørs -inne forsøker jeg mental stimulering .Han klarer ikke roe seg inne .Han har nå vært hos meg i nesten 2 uker .Ble veldig raskt husvarm  Han har leker og tygge ting tilgjengelig inne Er det en ide å fjerne leker inne ? Er heller ikke lett å vite om han er understimulert eller overstimulert Håper på noen innspill her for hva som har fungert for andre           
    • Vi hadde en skikkelig ups and downs tur i går. Skulle "bare" på Posten og hente en pakke. Dr. Jekyll og Mr. Hyde ble med. På tur til bussen vekslet han mellom å være nevnte. Knallbra adferd avbrutt av skikkelig problematferd. Det ble bykset og bjeffet og knurret. Det ble gått aldeles eksemplarisk pent. Vanskelig å si hva som utløste det ene eller det andre. Han reagerte da naboer kom syklende med hund. De var åpenbart også på opplæring, gitt hvordan vi fikk et stresset og angstfylt tilrop bakfra om vi kunne stå i ro mens de passerte. Det skulle gå fint, trodde jeg, og ba Ede om en sitt jeg forventet han skulle mestre. Fysisk nærkontakt med en annen hund har han ikke hatt siden han flyttet fra oppdretter, så ingen forventninger om det når han ser en, og sladretrening på passering av mennesker har resultert i en svært høy suksessrate nå. Han bare overser de fleste uten å engang forvente belønning. Passerende syklister som kommer bakfra er vi IKKE i mål med. De ser antakelig ut som en kombinasjon av leketøy og deilige kjøttstykker, men disse kom så sakte, jeg trodde ikke det skulle trigge noen byttedrift. Til min overraskelse reagerte Ede mer enn han vanligvis gjør på Tour de Finance racerne som pleier trene på denne strekningen. Først ble jeg bekymret for et nyoppstått problem med utagering på hunder. Så forsto jeg at dette handlet om en slags misunnelse og en reaksjon på lovbrudd. Brudd på naturlovene. Hunder og sykler har vi nemlig ikke observert sammen før. Sykler er kjempespennende, og disse hundene fikk altså lov til å løpe sammen med syklene?! "The audacity! Stop in the name of the law! Jeg vil også være med! Hvem **** tror dere dere er?! Er ikke vi i familie? Dere lukter kjent! SVIKERE!" Vel. Han roet seg ned igjen en stund etter at de var forsvunnet ut av syne, og alt gikk vel til vi kom av bussen. Nå var han høy på mestring fra å gå ned trappen og en trang til å undersøke og kontrollere kjente omgivelser han ikke har vært i på en stund. Vanskelig å få kontakt med. Brukte lang tid på å komme oss til Posten fordi han var helt i sin egen verden angående omgivelsene. Ham ville utforske og kontrollere, han ville FREM og han var vokal om det. Det ble full stopp hver gang han strammet båndet uten å stoppe og vente på meg. Det ble full stopp hver gang han bjeffet av frustrasjon. Det ble lange stopper for å vente på kontakt. Heldigvis har han forstått hva som skal til for å utløse fremdrift og hva som er "straffen" for stressbetont dårlig adferd. Jeg trenger knapt be ham, han legger seg rett ned og later som han slapper av - regelrett skuespiller avslappet. Om ikke haka på bakken temmelig umiddelbart utløser videre fremdrift, så slenger han seg på hofta, krøller den ene fremlabben og SKUESPILLER relaxed AF for å komme fortere videre.  Strekningen fra bussen til Posten tok så lang tid fordi han ikke evnet oppføre seg, vi måtte avblåse planen om å busse tilbake, og istedenfor ta beina fatt og trene mer på å gå pent og rolig for å komme oss hjem igjen.  Omsider fremme ved Posten brukte vi også lang tid på å komme oss inn, pga ivrige byks frem fra hver eneste pent utførte straffestopp med bøtesitt. Virker som han gjør det med viten og vilje. Trigger en ny straffesitt i håp om å innkassere. Ikke helt forstått konseptet ennå. At en straffesitt belønnes med videre fremdrift. For ham er en sitt en sitt, foreløpig. Sitt pleier som regel å medføre en eller annen form for belønning, enten ved å holde den en stund eller å bli bedt om noe annet som så belønnes, så han bykser altså ut av sitten når jeg gir klar for å gå videre uten å ha belønnet, for å trigge meg til å be om en ny sitt i håp om belønning. Dette kan ta litt tid. Endelig inne på Posten kom vi oss for første gang gjennom seansen uten lyd, fordi jeg var godt forberedt. Kjørte en sitt med belønning (tørrforkule, jeg prøver fase ut, men lek var malplassert i settingen) for hver halvmeter inn gjennom døren og slapp ikke fokus fra ham mens betjeningen scannet kode og hentet pakke. Han var IVRIG spent, men vi kom oss gjennom det hele uten en lyd og uten poter på disken. Gedigen lettelse. Her er det håp.  Så var det å ta fatt på den 40 minutter lange driiiikjedelige strekka langs bilveien. Nesten strakt. Laaaange rett frem strekker med åker på ene siden og vei på den andre. Veldig lite som skjer og det føles som det går frustrerende sakte fordi en kan se så langt fremover. Denne strekningen har vi gått mange ganger før, både hele og deler av den, og HVER GANG har Ede fått utbrudd. Den er for kjedelig. Det er frustrerende å se bilene fare forbi mens vi nær snegler avgårde på stedet hvil ifht landskapet.  I tillegg lukter det tydeligvis hund fra enkelte av bilene. Jeg forstod det da en schæferoppdretter kom fra treningsbane og kjørte ut på hovedveien ~20 meter foran oss. Det tok sekunder før Ede ble merkbart alert og gikk opp i stress. Han forbinder lukten av andre hunder med trening. Utløser sterke forventninger i ham. Jeg innså med ett at dette antakelig er tilfellet med mange av bilene som passerer på veien. De eimer av hund. Ga meg delvis svar på hva som får ham til å gå så opp og ned i stress langs den strekningen der. Det har tidligere vært en gåte for meg hvorfor han plutselig stresser, så roer seg ned og går avslappet, for så å plutselig gå opp i stress igjen. Den passerende schæferoppdretteren ga meg svaret på det.  Men, så hadde Ede noen virkelig stygge utbrudd. Plutselige raptuser med påfølgende aggresjon mot meg pga frustrasjon med de selvpåførte rykkene i halsbåndet, tror jeg. Raptusene starter med vill byksing og så vender han seg mot meg i raseri fordi han sitter fast i båndet. I sele har han ikke blitt aggressiv mot meg under disse plutselige raptusene. Halsbåndet er tydeligvis mer smertefullt når han rykker til sånn. Nå var han direkte truende. RASENDE. Truet med å gjøre alvor av å rive meg i filler i sinne. Såpass skremmende at jeg vurderte om han kanskje skal gå med munnkurv en stund fremover. Han nærmer seg pubertet.. Men han roer seg fort og oppfører plutselig eksemplarisk igjen. Avslappet kroppsspråk. Går pent. Massivt hodebry å prøve forstå triggerene for både stress og ro. Det hele ga lite mening for meg. Omtrent halvparten av turen var eksemplarisk adferd. Utbruddene utgjorde kun en liten del. Det i mellom der var irriterende, men tolererbar vimsing, stramt bånd uten å trekke i fremdriftsstress. Han er flink til å ikke trekke, men det bygger seg tydelig opp frustrasjon over min ufattelige treghet. Hvorfor kan jeg ikke alltid løpe? Han vet at jeg KAN løpe. Har gjort det før, så hvorfor gjør jeg det ikke hele tiden? Antakelig en tung medvirkende trigger for utbrudd mot meg.  Han var glad da vi nærmet oss hjemme. Lettet og glad og ville inn. Vel inne forventet jeg at han skulle sovne som en stein, som han pleier gjøre. Istedenfor å sovne forble han stresset. Peste. La seg ned, men sluttet ikke pese. Ble turen for lang? Nope. Dette har vi gjort før. Resultatet pleier å være rett i søvn. Det slo meg etterhvert at han kan ha fått i seg noe. Han har beitet en del i det siste, også tidligere på dagen. En lengre konsultasjon med Grok senere er jeg sikker på at den merkelige Jekyll og Hyde adferden, hvor han vekslet uforutsigbart mellom eksemplarisk avslappet adferd og voldsomme utbrudd skyldes ubehag fra smørblomst og hundekjeks. Jeg kan erindre at han var borti den ene hundekjeksen langs veggen rett utenfor her, og han kan ikke ha unngått å få i seg smørblomst sånn som han har gresset midt i klaser av dem. Han holdt på å kveles av å drikke vann (krampe i øsofagus?) da vi kom hjem, hvilket passer symptomene fra smørblomst.  Regner det som en case solved. Han hadde sterkt ubehag i slimhinnene og muligens også noe ubehag fra hundekjeks. Han ble frustrert de gangene han var oppmerksom på det, og avslappet når han hadde fokus på annet og ignorerte det. Antar munnkurv er unødvendig på tur så lenge vi klarer unngå beiting. Smørblomst har høysesong frem til juli og er ALL OVER THE PLACE her hvor vi bor, så dette blir spennende. 
    • Massiv milepæl nådd: Ede mestrer å gå av turbuss på egne bein 🥳 Det startet med at jeg holdt på å falle ned trappen med ham i armene. Løftet ham for tidlig. Bussen ble uventet stående i kø foran rundkjøring før holdeplassen. Det meste jeg hadde av krefter var allerede brukt på å løfte ham fra gulvet. 30 kg med lealaus teddybjørn i den fasongen der viste seg å være i overkant av min bæreevne over tid. Ikke bare armene, men alt av stabiliserende muskulatur fikk kjørt seg mens bussen stod, hakket og rykket, deretter ga full gass og svingte fort og brutalt gjennom den rundkjøringen, for så å svinge like brutalt inn i busslommen og nær bråstoppe. 30 kg ekstra på overkroppen er uvant å balansere på en buss i store bevegelser. Jeg forstår nå de som utfører brystreduksjon på en annen måte. Da det endelig ble tid for å gå av den ufrivillige karusellen der holdt jeg på å falle ned trappen og Ede fikk en overraskende bråslutt på mammadalttilværelsen på gullstol midt i den, uten noen annen mulighet enn å adlyde tyngdekraften og fartsretningen og fortsette ned trappen på egne bein — og det gikk FINT, til hans store overraskelse. Ny motivasjon til å lære Mr.T å gå ned den trappen der var født, og vi har nå, en uke senere lykkes med avstigning fra turbuss på egne ben 🥳 Det ble feiret med Vom og softis 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...