Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

• Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

Posted Images

Skrevet

Nå skal jeg gjøre det, offline klokka 22:00! Og nåde hodet mitt om det ikke hjelper og jeg fortsatt blir liggende i senga og finstudere linjer og flekker i taket på soverommet i et par timer.

• Like 1
Skrevet
27 minutter siden, Ozzy skrev:

Kjøp krom! Den har speil på baksiden,  Rørlegger'n har den og jeg er sykt misunnelig! 

Hva er krom? Sølv?

Blir hvit ser det ut som! :ahappy: 

Skrevet

..prøver jeg å overtale gubben til å spille Worms med meg! Det er jo et helt døgn siden sist :lol:

Enkelte ganger har vi litt motsatte roller her i huset, som nå! Kvinnfolket vil spille dataspill, mens gubben vil se talkshow! :lol:

• Like 3
Skrevet
18 minutter siden, Siljus skrev:

..prøver jeg å overtale gubben til å spille Worms med meg! Det er jo et helt døgn siden sist :lol:

Enkelte ganger har vi litt motsatte roller her i huset, som nå! Kvinnfolket vil spille dataspill, mens gubben vil se talkshow! :lol:

Kan da gjøre begge deler! :D (Må bare enten ha PC på stua eller en ekstra TV om dere spiller på playstation/xbox/wii/++++) :lol: 

Skrevet
19 minutter siden, Rocket skrev:

Kan da gjøre begge deler! :D (Må bare enten ha PC på stua eller en ekstra TV om dere spiller på playstation/xbox/wii/++++) :lol: 

Hahaha, true! :D Hadde det ikke vært for at vi spiller på PC, og han glor YouTube :lol:

Det ble forøvrig fikling og testing av nye verktøy istedet, så i morgen skal de testes ordentlig! :D

Skrevet
19 minutter siden, Rocket skrev: Kan da gjøre begge deler! [emoji3] (Må bare enten ha PC på stua eller en ekstra TV om dere spiller på playstation/xbox/wii/++++) :lol: 

Hahaha, true! [emoji3] Hadde det ikke vært for at vi spiller på PC, og han glor YouTube :lol:

Det ble forøvrig fikling og testing av nye verktøy istedet, så i morgen skal de testes ordentlig! [emoji3]

Kjøpe chromecast og styre fra tlf eller smart tv :D geniale greier!

Skrevet

Bra kveld på kurs, ikke så bra at hunden har fått i seg noe den ikke tåler. Så da er vi ute i hagen halv fire på natta.. Godt jeg ikke skal noe fornuftig imorgen med en gang..

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Skrevet

Noen som vet om det virkelig stemmer at forever living sin heat lotion vet forskjell på "bare stiv" = man blir varm og betennelse/infeksjon = man blir kald?

Isåfall er jeg veldig betent, iskald jo! (Kan godt stemme altså, kroppen min er ikke i orden, og det er 2 år siden jeg var hos fysio sist)

Nysgjerrig på om det stemmer eller om det generelt er litt hipp som happ om man blir varm/kald ved bruk av heat lotion/tigerbalsam el.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet
18 minutter siden, Rocket skrev:

Noen som vet om det virkelig stemmer at forever living sin heat lotion vet forskjell på "bare stiv" = man blir varm og betennelse/infeksjon = man blir kald?

Isåfall er jeg veldig betent, iskald jo! (Kan godt stemme altså, kroppen min er ikke i orden, og det er 2 år siden jeg var hos fysio sist)

Nysgjerrig på om det stemmer eller om det generelt er litt hipp som happ om man blir varm/kald ved bruk av heat lotion/tigerbalsam el.

Jeg synes det høres fishy ut. Kan ikke skjønne hva slags kjemisk reaksjon det evt skal være som gjør at kremen vet det. Evt. kan det være at huden din reagerer på mentolen, som gjerne er hovedingrediens i tigerbalsam. Det tror jeg er mest sannsynlig. Utover det tror jeg lovnadene bare er markedsføring og teorier uten vitenskapelig hold for påstandene, så jeg ville tatt det med en god klype salt. :)Legen din kan sjekke om du har en infeksjon :)

• Like 4
Skrevet

Veterinærtime klokka 10... Da får vi "dommen" om frøkna må fortsette på smertestillende (og vi bare må drite i å konkurrere denne sesongen), eller om en måneds aktivitetsforbud har rydda opp i ryggen hennes... :ermm:

Skrevet
8 timer siden, MegaMarie skrev:

Hva er krom? Sølv?

Blir hvit ser det ut som! :ahappy: 

Ja, men det er et speil :)   

Sony-Xperia-z5-Premium-Images-HD-8-NewsT8.jpg

• Like 1
Skrevet

Stresset pga tidlig verkstedsavtale og ender opp med å være her 5 min for tidlig. Den er godt gjort når jeg tross alt gjorde som vanlig og lå lenger enn planlagt. :)

Skrevet

Akkurat nå har jeg trykka i meg en alt for stor frokost. Tror ikke jeg trenger å ha med meg lunsj på jobb nei. :lol:  Første dag i dag. Spent! Håper jeg ikke roter meg bort, eller gjør noe alt for galt. Hater å være ny. :P

• Like 1
Skrevet
54 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Veterinærtime klokka 10... Da får vi "dommen" om frøkna må fortsette på smertestillende (og vi bare må drite i å konkurrere denne sesongen), eller om en måneds aktivitetsforbud har rydda opp i ryggen hennes... :ermm:

Krysser fingrene for at "dommen" blir positiv :)  

Jeg venter fortsatt på  høre mer om ryggen til Mona, men nå som jeg vet deler av  "fasiten" (at hun har forkalkninger i begge albuene) ser jeg jo at bevegelsesmønsteret hennes har endret seg. Jeg har vært så fokusert på det dårlige kneet at jeg ikke har fått med meg at hun til tider er stiv/vond i fronten :( Tror nok jeg må gi litt smertestillende ved behov framover.

Skrevet
Akkurat nå, Mona skrev:

Krysser fingrene for at "dommen" blir positiv :)  

Håper det, men det har gått liv over stokk og stein i det siste... Hun vil jo ikke være i ro ute, så det er bare hopp og sprett og tjohei hele tida... Når vi skal gå inn prøver hun å stikke av, tror hun kjeder seg noe helt vanvittig. Så får vi ikke lov til å begynne å gå brukbare turer snart vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Ariel selv synes jo såklart hun er i toppform, som alltid.

Akkurat nå, Mona skrev:

Jeg venter fortsatt på  høre mer om ryggen til Mona, men nå som jeg vet deler av  "fasiten" (at hun har forkalkninger i begge albuene) ser jeg jo at bevegelsesmønsteret hennes har endret seg. Jeg har vært så fokusert på det dårlige kneet at jeg ikke har fått med meg at hun til tider er stiv/vond i fronten :( Tror nok jeg må gi litt smertestillende ved behov framover.

Nei det er ikke så lett med disse hundene, og de er jo utrolig flinke til å skjule plager... Ikke noe gøy med forkalkninger, med forhåpentligvis hjelper det på med litt smertestillende :)

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg ble en smule fornøyd med dette settet :D

Eneste jeg skal endre på er baksiden på kobbelet. Der skal jeg bruke softshell på nylonbåndene, sånn at det blir mykere og mer behagelig å bruke.

Laget kobbel og halsbånd til en liten whippetfrøken :)

b8f11098c8409081847eac52847042bc.jpg

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

• Like 16
Skrevet
6 timer siden, Rocket skrev:

Muskelbetennelse=inflammasjon blir iallefall kaldt. Infeksjoner på grunn av virus/bakterie har jeg ikke hørt noe om i forbindelse med den kremen.

Jeg har mye inflammasjon i muskler, blir kald når jeg bruker kremen.

Jeg tenker at de antiinflammatoriske blodcellene kanskje kan gjøre at kremen kjøler ned, men jeg vet ikke. Det oppstår jo endringer i vevet når kroppen prøver å bekjempe inflammasjon/ betennelse.

• Like 1
Skrevet
Akkurat nå, Tricolor skrev:

Muskelbetennelse=inflammasjon blir iallefall kaldt. Infeksjoner (virus/bakterie) har jeg ikke hørt noe om i forbindelse med den kremen.

Jeg har mye inflammasjoner i muskler, blir kald når jeg bruker kremen.

Hvordan virker dette, egentlig? Hvorfor skal det føles kaldt ut når det er inflammasjon? :)

Skrevet

Når huset rister og lampene gynger, fordi de sprenger fjell/ nye tomter 300-400 meter unna, så lurer jeg litt hvordan det føles for de som rett ved. Kan en grunnmur sprekke av noe sånt? Gruffalo liker ihvertfall ikke det, han farer opp her og bjeffer og knurrer... ikke rart når matmor skvetter like mye hver gang gulvet rister :blink:

Skrevet
Akkurat nå, Sissi skrev:

Når huset rister og lampene gynger, fordi de sprenger fjell/ nye tomter 300-400 meter unna, så lurer jeg litt hvordan det føles for de som rett ved. Kan en grunnmur sprekke av noe sånt? Gruffalo liker ihvertfall ikke det, han farer opp her og bjeffer og knurrer... ikke rart når matmor skvetter like mye hver gang gulvet rister :blink:

En kan få skader ja, det er derfor mange større prosjekt er rundt og registrerer tilstand på hus i området før de starter opp...

Skrevet
Akkurat nå, rosinbolle skrev:

Hvordan virker dette, egentlig? Hvorfor skal det føles kaldt ut når det er inflammasjon? :)

Jeg endret litt på innlegget mitt.

Når det oppstår en inflammasjon, så sender kroppen hvite blodlegemer av forskjellige typer for å bekjempe det som forårsaker betennelse. Vi har flere slags hvite blodceller som strømmer til i tur og orden. Ofte geier kroppen selv å bekjempe infeksjonen.

Jeg vet ikke om det er riktig tenkt, men jeg ser for meg at stoffene i kremen reagerer med kulde hvis det er mange antiinflammatoriske celler i området. Men det er bare min teori, ikke noe vitenskapelig bevist såvidt jeg vet.

P.s. Jeg er ikke forever living-selger.

• Like 1
Skrevet
11 minutter siden, Tricolor skrev:

Jeg endret litt på innlegget mitt.

Når det oppstår en inflammasjon, så sender kroppen hvite blodlegemer av forskjellige typer for å bekjempe det som forårsaker betennelse. Vi har flere slags hvite blodceller som strømmer til i tur og orden. Ofte geier kroppen selv å bekjempe infeksjonen.

Jeg vet ikke om det er riktig tenkt, men jeg ser for meg at stoffene i kremen reagerer med kulde hvis det er mange antiinflammatoriske celler i området. Men det er bare min teori, ikke noe vitenskapelig bevist såvidt jeg vet.

P.s. Jeg er ikke forever living-selger.

Men da skulle den vel egentlig reagere på allergi også? For første reaksjonen som skaper hevelse og varme er en histaminreaksjon, den samme man får når man er allergiker. 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...