Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg brukte kake i dag som motivasjon, og har akkurat sendt melding for å få mormors oppskrift på vannbakkels til neste gang jeg trenger å forhandle med meg selv om husarbeid :D Billigere når økonomien er stram, selv om det kan gjøre bukselinningen stram også :P På den annen side, så ofte gjør jeg vel ikke husarbeid :whistle:

:lol: JEg prøver med godteri og sånt, men konklusjonen har blitt at det spiser jeg uansett :aww: hvorfor vente til etter husarbeidet? Penger er bedre motivasjon - men ja, minuset er jo at man er blakk konstant uansett - men tenk så digg å ha noen hundrelapper ekstra i slutten av mnd som belønning :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Blaze er nybørsta. Så kjekt med handsfree så jeg kan skravle med mamma samtidig, det går så mye lettere da :) 

Samboern har fått fri neste uke han også, men det var ikke sikkert de kunne love han normal arbeidsdag på fredag, så i verste fall må vi vente til lørdags morgen med å kjøre til Tr.heim :/ Jeg er så lei odde arb,tider og aldri kunne planlegge noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, maysofie skrev:

Har ikke vært hjemme på en uke, men hvis dere har hatt det tørti været så bruker det være greit, ikke soggy iallefall. Eneste er overgangen mellom traktorsti og over jordet til kyststien som holder seg litt fuktig :) 

 

@Mona Har du blanding? Hva av? :ahappy: 

Jeg har blanding, men hvilke raser som er blandet er litt usikkert (fikk henne fra solplassen for snart 6 år siden). Hvis jeg skal tippe er det nok litt Bc og labrador der + sikkert mye annet :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mushi skrev:  

Takk! Tenker jeg løper til enden av grusveien og snur! [emoji3]

Hvis du starter fra havna kan du jo løpe opp mot skolen på grusstien og så innover traktorveien og utover om du vil ha litt lengde [emoji4] 

Holder meg langt unna jorder og potensielt gjørmete veier. Tenker jeg starter ved treningsbanen, opp forbi longeringsbanen og så langt grusveien er god! Våt bakke/våt grus/gjørme = kliss våt hund.... Kan ikke jogge med regndress[emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Holder meg langt unna jorder og potensielt gjørmete veier. Tenker jeg starter ved treningsbanen, opp forbi longeringsbanen og så langt grusveien er god! Våt bakke/våt grus/gjørme = kliss våt hund.... Kan ikke jogge med regndressemoji14.png

Fra havna og oppover er det fin grussti, ikke gjørmete, tar til venstre når man kommer til storjordet så kommer man ved stallene der oppe :ahappy: 

Våt hund er digg! Er vannslange ved kennelene om nødvendig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev: Holder meg langt unna jorder og potensielt gjørmete veier. Tenker jeg starter ved treningsbanen, opp forbi longeringsbanen og så langt grusveien er god! Våt bakke/våt grus/gjørme = kliss våt hund.... Kan ikke jogge med regndress[emoji14]

Fra havna og oppover er det fin grussti, ikke gjørmete, tar til venstre når man kommer til storjordet så kommer man ved stallene der oppe :ahappy: 

Våt hund er digg! Er vannslange ved kennelene om nødvendig [emoji14] 

Ja. Den tenkte jeg ikke på! Takk. Er nakenhund. Hun fryser og blir kald/sjuk. Den andre tar jeg aldri hensyn til.[emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, lijenta skrev:

@Snøfrost du som har endel hunder skal du være med på prosjektet til Frank Rosell? De trenger hunder til å teste utstyr i forhold til tissinng og markering. Niri har vært og tisset i dag

Har ikke fått med meg at de trenger hunder. Om jeg har tid så kan jeg sikkert bidra :) Skal sjekke opp i det.

 

26 minutter siden, Perfect Image skrev:

Åååå jeg føler jeg har ventet i evigheter...Hunden som ble røntget sammen med min hund fikk sin avlesning forrige fredag og jeg har seriøst nærmest holdt pusten siden. Har hatt 100 små sammenbrudd og F5 har gått hardt for seg......

Takk! Jeg så ikke denne før nå, av en eller annen grunn :lol: Det er kjempeskummelt når jeg ikke er sammen med han, og hjernen setter igang med å overanalysere om hvordan det er for tidlig, hvordan det kan ikke være rett for meg, alt som kan kanskje bli problematisk bla bla bla. Men når jeg er sammen med han, så er alt bare veldig bra og alle følelser stemmer på rett plass og det føles ut som blomster og skyer liksom :P  Han er en "nabo", bor noen km unna og er bonde, med kjøttfe blandt annet :) Litt tilfeldigheter gjorde at vi ble kjent, og jeg trodde ikke han var min type men så tenkte jeg at min type har ikke fungert til nå og tok en sjans og har vel ikke vært en dag uten at jeg har sett han minst 2 ganger om dagen siden da :lol:

 

Æsjda, ang rtg. Jeg har ikke tålmodighet til å bli putta på "langsomlista" :lol: 

Høres hyggelig ut med bondenaboen da :)  Og kuer er jo så hyggelige dyr (stort sett, noen virker litt olme).  Kjærligheten er ikke lett og styre og det man tror er rett er kanskje ganske feil. Man finner ut av sånt når man møter "feil" som blir veldig rett. Ble det i det hele tatt mulig å forstå noe av? :P

 

Fjellbris sin kommende partner har mange meritter på lista, mentaltestet, øyenlyst 2 ganger, HD rgt, AD rtg, og en haug med titler fra utstillingsringen. Selv går han ikke i spann, men faren hans gjorde og han gjorde det godt nok til å bli finsk champion i det minste (de har trekkhuntest for championatet). Gleder meg til valpene så håper de to samarbeider når løpetiden kommer.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Perfect Image skrev:

Åååå jeg føler jeg har ventet i evigheter...Hunden som ble røntget sammen med min hund fikk sin avlesning forrige fredag og jeg har seriøst nærmest holdt pusten siden. Har hatt 100 små sammenbrudd og F5 har gått hardt for seg......

Å nei, fortsatt ikke avlest?! :shocked: Håper de ordner det før nkk går i påskeferiemodus! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
13 minutter siden, Snøfrost skrev:

Har ikke fått med meg at de trenger hunder. Om jeg har tid så kan jeg sikkert bidra :) Skal sjekke opp i det.

 

Æsjda, ang rtg. Jeg har ikke tålmodighet til å bli putta på "langsomlista" :lol: 

Høres hyggelig ut med bondenaboen da :)  Og kuer er jo så hyggelige dyr (stort sett, noen virker litt olme).  Kjærligheten er ikke lett og styre og det man tror er rett er kanskje ganske feil. Man finner ut av sånt når man møter "feil" som blir veldig rett. Ble det i det hele tatt mulig å forstå noe av? :P

 

Fjellbris sin kommende partner har mange meritter på lista, mentaltestet, øyenlyst 2 ganger, HD rgt, AD rtg, og en haug med titler fra utstillingsringen. Selv går han ikke i spann, men faren hans gjorde og han gjorde det godt nok til å bli finsk champion i det minste (de har trekkhuntest for championatet). Gleder meg til valpene så håper de to samarbeider når løpetiden kommer.

Han har kommet opp i 55 hunder og dem bør kunne tisse  6 ganger på den lille turen. Det var spesielt hanner dem var mest glad i . Du får ta kontakt med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde både appelsinsjokolade og påskeegg på Spar, på tilbud der og! Aner ikke helt hvor mye, men det var ganske billig siden de to tingene + en pose med turmiks (nøtter, sjokoladerosiner etc) kom på 64 kr og nøtteposen kosta 30 kr.

Ble fish'n chips på Lorrys istede siden de drev å rigget ned utstyr på Schrøders, gjorde ikke noe det, sabla godt var det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg er så fornøyd med meg selv. Nå sitter jeg her nydusjet, hunder er kveldsturet, senga er skiftet på til og med.

Måtte bare legge til det for at ryktet mitt ikke skulle bli helt frynsete her.

Mitt kan godt bli litt mer frynsete :P Det gikk nemlig en time, og da hadde rumpa blitt så tung at jeg ikke kom meg opp igjen. Sendte mannen på bunnpris etter verdens beste ostepop, og så fikk skitt være skitt. Jeg gadd nemlig ikke mer :P  I morgen er en ny dag, og blir det ikke rent da, så tar vi det i slutten av påska når vi kommer hjem fra Østlandet. 

Jeg bruker en av feriedagene mine og tar fri på fredag. Det betyr at etter jobb i morra så er det PÅSKEFERIE!! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Han har kommet opp i 55 hunder og dem bør kunne tisse  6 ganger på den lille turen. Det var spesielt hanner dem var mest glad i . Du får ta kontakt med han

hm... tjah. Mine gutter får liksom ikke lov til sånt de da for eieren synes det er noe inni hampen irriterende :P

Men... lar jeg to av gutta gjøre det så gjør de det sikkert. Hvor finner jeg info om hva det innebærer. Er ikke helt sikker på om jeg har tid i mellom skole, jobb og hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

hm... tjah. Mine gutter får liksom ikke lov til sånt de da for eieren synes det er noe inni hampen irriterende :P

Men... lar jeg to av gutta gjøre det så gjør de det sikkert. Hvor finner jeg info om hva det innebærer. Er ikke helt sikker på om jeg har tid i mellom skole, jobb og hunder.

Beate har noe ellers har det gått på sladder. Hun la litt ut på FB gruppa til hundeklubben. Jeg også syntes det er et griseri så min var i himmelen når han kunne sette nesa i bakken og støvsuge det som var og tisse og gjøre i fra seg som han ville. Min klarte 12 ganger tissing og en gang med det andre. så dem var strålende fornøyd. Det blir gått i spora til andre hunder så ja de fleste får det til. Dem skal lære hvordan utstyret fungerer så dem kan bruke det i forhold til bever og rev. JA så dem kan se markering forskjeller på markering og tissing. Beate ahr vært med hele sin gjeng. HAn setter av en halvtime til hver hund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på musikk på tidal, bestående av div pop, rock, metal og country. Og sånn innimellom dukke det opp "God morgen alle sammen" og "fola fola blakken" :lol: Du vet du er småbarnsmor når... 

 

Satte opp prisliste til meg selv, jeg er heftig underbetalt, men sånn blir det når nav betaler :aww: Men kanskje det kan være en ekstra motivator :ahappy: Har shoppet alt formye i det siste, så nå går vi på sparebluss en stund, så da blir det jo fint å ha litt belønningspenger innimellom. Orket ikke gjøre så mye nå da, det synes at jeg bruker de mest effektive timene mine i døgnet på lillemor og byggmesterbobprosjektet mine, huset får lide. :aww: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NTBHK har en online hallbooking for medlemmene sine, jeg skjønner ikke dette! Har trykt på Google-kalender nedi hjørnet der, lagt inn mitt, men det publiseres ikke på siden. Må det godkjennes av kalendereieren? Er det rett måte å gjøre dette på?

Vi var jo i hallen i dag, der ser det ut til at ansvarlig har lagt inn mitt, om det var fordi jeg hadde prøvd å booke online eller sendte tidene på SMS vet jeg ikke :lol:

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.... kanskje noe å vurdere for fremtiden: (Siberianen, ikke Pointeren :P )
Mora er tidligere Crufts vinner og gruppeplassert, både mor, sønn og et annet kullsøsken er blant de få SH'ene i UK som har fullført en distansetest (32 miles). Moras linjer er litt utenom det vanlige de siste generasjonene her på berget (litt lenger tilbake så har hun en del felles med hunder som også er her). Sønnen har en svensk far som bor i Irland.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

:lol: JEg prøver med godteri og sånt, men konklusjonen har blitt at det spiser jeg uansett :aww: hvorfor vente til etter husarbeidet? Penger er bedre motivasjon - men ja, minuset er jo at man er blakk konstant uansett - men tenk så digg å ha noen hundrelapper ekstra i slutten av mnd som belønning :D

 

Ja, sjokolade sklir ned på høykant - men noe jeg baker krever litt innsats, det er ikke bare å kjøpe og svelge. Så bakst fungerer som belønning, fordi jeg må gjøre meg fortjent til det, jeg gidder ikke bruke en time eller to på å bake bare fordi jeg er godtesjuk.

Nå har jeg endelig fått plassert den sofaen jeg har sukket og beklaget meg over, fordi den ikke passet i forhold til stikkontakter og armlener. Så da er det klart, i hvert fall. Det går sakte, men sikkert, framover i heimen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj altså, eieren til Mira har måttet tydd til billigere hundefôr i de siste ukene. I forrige uke kjøpte jeg inn valpefôr, og samme dagen sluttet Mira å spise det hun får. I dag ble hun tilbydd Norwegian Polar, men selv det nekter hun å spise. Ingenting fysisk galt tror jeg. Veldig interessert i maten vi spiser, og finkjemmer gulvet for rester. Kan det være for at valpefôret lukter mer fristende? 

Jeg har lagt en del innsats for å få henne opp i vekt, og vil ikke se at hun går ned i vekt igjen. :( Er litt usikker på om jeg bør la det vente litt, eller om jeg faktisk skal gi henne av valpefôret.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tricolor skrev:

Havnet på legevakta igjen med feber i gårkveld. Crp var halvert, så det var ikke noen grunn til uro. Fikk en beroligende samtale med legen ogforsikring om at jeg kunne ringe igjen i natt om noe mer skulle skje. Så da er jeg hjemme igjen. Sovet godt i natt.

Men dere som har fått fjernet galleblæra, har dere noen tips om hva slags mat som bør unngås?

hvis den hundesona ikke gidder å sitere deg nå da gir jeg opp ! men kjære @Tricolor du må sjekke ut low foodmap dersom du har mageproblemer. Er jo til dels litt innvikla endring, men verdt det om det fungerer. Ellers har jeg blitt ganske god på mageproblemer siste årene desverre, så skulle det være noe du lurer på som du ikke vil ta offentlig på sonen så er det bare å sende meg ei melding :) jeg vet hvor vanskelig helsenorge er når det kommer til hjelp ang magetrøbbel , så svarer mer enn gjerne ang alt jeg har lært meg selv siste to åra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raksha skrev:

Han har heldigvis ikke noe problemer med å stikke seg, så da tror ikke det hadde vært noe bedre med piller. Men godt de har piller da, jeg tror virkelig ikke jeg hadde klart det der, ikke om det finnes alternativer. 

Jeg har sprøyteskrekk, sånn i utgangspunktet, og 12-13 år med jevnlige blodprøver og veneflo og sånt dill har ikke kurert det. Jeg svimer ikke av eller noe sånt, men jeg syns det er svært ubehagelig og er usannsynlig opptatt av at jeg har en nål i armen :lol: Og jeg kan ikke se på når de stikker.. Det valget kan man jo ikke ta når man må stikke selv :P Ene biologiske medisinen jeg gikk på, da måtte jeg ta sprøyter 2 ganger i uka i halvannet år, og da tenkte jeg at jeg kommer til å venne meg til det.. Jeg gjorde ikke det jeg, det var en kamp hver eneste gang :lol: Det er godt jeg ikke er ei bikkje, med den mentaliteten der :icon_redface: Jeg trøster meg med at jeg tåler mye annet rart da, som andre har problemer med :P 

4 timer siden, Raksha skrev:

Den pakken som er hvit og blå sier han :lol: Er noe med at det er så sterkt at det rett og slett døyver.  Pandalakris skal jeg få han til å teste :lol: 

Det er vel mint i den og? Kanskje det er mint-smaken som gjør det? Den er jo forfriskende :ahappy: Så, grønn te med mint er kanskje det mest effektive da :) 

4 timer siden, Raksha skrev:

Huff, her har han i det minste veldig god effekt av den da, håper det funker bedre nå for deg! 

Jeg hadde kjempe-effekt da jeg fikk cellegift for kreftbehandling, men jeg tror kanskje ikke jeg får intravenøs cellegift i en uke pga revmatisme :lol: Men da var jeg fin i nesten et år etterpå, faktisk.. hehe

Jeg har methotrexate-dag i dag, og akkurat nå driver jeg og forteller hodet mitt at det er ikke mulig å være kvalm allerede, jeg tok pillene for en halvtime siden, det er vel bare så vidt jeg har begynt å ta det opp, liksom. Men jeg har te-koppen min, potetgull (glemte å kjøpe kjeks) og fishermans friend (med lakris, ikke den blå), så får vi satse på at ikke natta og morgendagen blir for ille :lol: 

3 timer siden, Monikawt skrev:

Bra hun elsker valpiser, så hun fikk jo DEN belønninga for å være flodhest ei lita stund :P 

:lol: Ja, det burde vært nok belønning i den magen der! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...