Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Valpekurs I ettermiddag, og  jeg har selvsagt glemt og kjøpe inn godbiter.  Hjemme og på tur kan jeg bruke hva som helst, han er et matvrak!  Men på kurset er vi I en innendørs hundehall som bare lukter såååååå spennende på gulvet,  lyden er litt rar der inne og det er 12 andre valper og masse mennesker, så  Gruffalo han bare blir helt overveldet.  Konsentrasjon om matmor er på 19 % om jeg er heldig :P    forståelig nok. 

Jeg har ikke mulighet og ut og handle før kurset, så må finne på noe her hjemme. Sist gang hadde jeg med karbonader,  og pølsebiter, han ble jo mett lenge før vi var ferdige hehe... 

Tips til godbiter tas gjerne imot :ahappy:  har dessverre lite middagsrester og ta med I dag.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

5 minutter siden, LØJ skrev:

Sol sol herlige sol:blissysmile:

Lykke til @Teserere!!

Takk :) 

2 minutter siden, Sissi skrev:

Valpekurs I ettermiddag, og  jeg har selvsagt glemt og kjøpe inn godbiter.  Hjemme og på tur kan jeg bruke hva som helst, han er et matvrak!  Men på kurset er vi I en innendørs hundehall som bare lukter såååååå spennende på gulvet,  lyden er litt rar der inne og det er 12 andre valper og masse mennesker, så  Gruffalo han bare blir helt overveldet.  Konsentrasjon om matmor er på 19 % om jeg er heldig :P    forståelig nok. 

Jeg har ikke mulighet og ut og handle før kurset, så må finne på noe her hjemme. Sist gang hadde jeg med karbonader,  og pølsebiter, han ble jo mett lenge før vi var ferdige hehe... 

Tips til godbiter tas gjerne imot :ahappy:  har dessverre lite middagsrester og ta med I dag.  

Kan du ikke kjøpe en pakke pølser på vei til trening? Evt har du ost eller kjøttpålegg i kjøleskapet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sissi skrev:

Valpekurs I ettermiddag, og  jeg har selvsagt glemt og kjøpe inn godbiter.  Hjemme og på tur kan jeg bruke hva som helst, han er et matvrak!  Men på kurset er vi I en innendørs hundehall som bare lukter såååååå spennende på gulvet,  lyden er litt rar der inne og det er 12 andre valper og masse mennesker, så  Gruffalo han bare blir helt overveldet.  Konsentrasjon om matmor er på 19 % om jeg er heldig :P    forståelig nok. 

Jeg har ikke mulighet og ut og handle før kurset, så må finne på noe her hjemme. Sist gang hadde jeg med karbonader,  og pølsebiter, han ble jo mett lenge før vi var ferdige hehe... 

Tips til godbiter tas gjerne imot :ahappy:  har dessverre lite middagsrester og ta med I dag.  

Kutt pølse/karbonadebiter i mindre biter enn du hadde sist? Du rekker ikke vanlig butikk heller? Min elsker f.eks. fiskekaker og sånn, så pleier å kjøpe det og ha i biter. Ellers har du jo div kjøttpålegg, leverpostei etc, har du noe slikt i hus?

Akkurat nå, Kaja skrev:

Er siden din nede?

Jeg kommer inn ihvertfall :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sissi skrev:

Jeg har ikke mulighet og ut og handle før kurset, så må finne på noe her hjemme. Sist gang hadde jeg med karbonader,  og pølsebiter, han ble jo mett lenge før vi var ferdige hehe... 

Mindre biter er cluet, ellers blir det fort mye.

Ost, pannekake/vaffel, kjøttpålegg, brødbiter (funker overraskende bra).

Noen bruker banan, men ville testa det først under mindre forstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
20 timer siden, Aslan skrev:

Ugh, da skjønner jeg :teehe: Vi så ikke en eneste en før vi vaska ut vi, vi hadde flaks :lol: Livredd edderkopper :no: 

Det var slike ninja-edderkopper. Kunne vaske og støvsuge hele gangen, og bare 15 min etter kunne det sitte en sværing midt på døra. Fatter ikke hvor de kom fra :P 

18 timer siden, 2ne skrev:

 

hehe.. Var det jeg tenkte ;) Hun passer nok på deg :ahappy: 

 

Ja, hun gjør det :) Er hun alene bjeffer hun ikke i det hele tatt når man kommer hjem, og er noen andre hjemme, men ikke meg, så er hun betydelig mer avslappet til det å må følge med og passe på. 

4 timer siden, JeanetteH skrev:

....så jeg nyhetene og om matkontrollen. Lurer på om folk stikker hode i sanden når det kommer til avliving og egen mat. Det er da en veldig kjent sak at haner blir avlivet som kyllinger. Og slakt består av store kniver, bolter og brå død. Altså, hvorfor blir folk sjokkert når de blir informert? Det er da virkelig ingen statshemmelighet. Og gjennomsnittet av folk er jo pokker ikke villig til å betale mer for kjøtt eller spise mindre av det så produksjonen kan dempes og dermed slaktemetodene for produksjon heller. Men folk vil ikke "se" det.. Get back to reality liksom. 

Jeg ble sjokkert av å gå landbruksskole av alle ting. Fikk se hva frittgående høner egentlig er, og slakt av syke grisunger besto av å holde de i bakbeina mens man slo de i veggen til nakken knakk. Jeg og noen andre elever måtte selv ta affære og få tak i veterinær da en søye med to lam ble dårlig. Læreren mente søya klarte seg helt fint, men da veterinæren kom ble han litt sur fordi ingen hadde varslet tidligere, og det endte selvsagt med at søya fikk slippe. Jeg ble sjokkert fordi en landbruksskole burde ha høyt fokus på dyrevelferd fordi det er de som lærer neste generasjons bønder å ta vare på dyra blandt annet. Det siste jeg har hørt nå er at de har bedret seg siden jeg gikk der, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
1 minutt siden, Christine skrev:

 

Jeg ble sjokkert av å gå landbruksskole av alle ting. Fikk se hva frittgående høner egentlig er, og slakt av syke grisunger besto av å holde de i bakbeina mens man slo de i veggen til nakken knakk. Jeg og noen andre elever måtte selv ta affære og få tak i veterinær da en søye med to lam ble dårlig. Læreren mente søya klarte seg helt fint, men da veterinæren kom ble han litt sur fordi ingen hadde varslet tidligere, og det endte selvsagt med at søya fikk slippe. Jeg ble sjokkert fordi en landbruksskole burde ha høyt fokus på dyrevelferd fordi det er de som lærer neste generasjons bønder å ta vare på dyra blandt annet. Det siste jeg har hørt nå er at de har bedret seg siden jeg gikk der, heldigvis. 

Høres mer ut som ett lærer/skole problem enn ett landbruksproblem... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

AN håper jeg hodepinen gir seg snart. Går greit å sitte i ro, men tvert jeg rører på meg blir det veldig vondt, og jeg vil ut med hundene. Var på kurs med tervtøtta i går, og belønningen endte med at hun dytta meg overende slik at jeg smalt hodet i betonggulvet. Godt ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Høres mer ut som ett lærer/skole problem enn ett landbruksproblem... 

Helt klart, men når morgendagens bønder ser slikt og får den oppfatningen av at det er "greit/normalt" å behandle dyr på den måten så vil det jo muligens bli et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele dagen ble så rar, for jeg trodde jeg hadde et telefonmøte klokka tolv, og skulle begynne med alt jeg har å gjøre i dag av ærend etter det. Men nå er møtet klokka tre, for jeg blingset, så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre før det... Idiot-SFX...

Jaja, kan jo begynne med å skifte ut av pysjen og pusse tenna etter frokosten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå tok jeg pause fra oppgaveskriving. Alle spørsmålene er besvart, og den andre parten i gruppa holder på å gå igjennom det siste jeg har skrevet. Satser på at hun ikke er for treig, jeg orker ikke å ha den hengende over meg hele dagen/kvelden (leveringsfrist 23:59). Men men, litt pause nå! Begynte å gå litt i surr for meg på slutten, og det dukket opp litt morsomme skrivefeil. Gir helt klart mening at taushetsplikt ikke kan påberopes sakens barter vel? :aww: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

2350 for tre netter for to personer. Hund lov. Dyrt? Billig? Vanlig? Midt i sentrum. Er aldri på hotell i Norge. ..

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

390,- per person per natt er billig ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
3 minutter siden, Kaja skrev:

Jeg kommer ikke inn hverken på tlf eller pc og fikk beskjed om at min ip var sperret. Da jeg prøvde igjen fikk jeg beksjed om at siden brukte for lang tid på å svare.

Jeg kommer inn uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en så helt fantastisk move på badet i morges. Jeg greip tak i hårbørsta, i den hang klokka mi fast, og den (klokka) seilte i en elegant bue gjennom rommet og forsvant bak veggen på dusjkabinettet. Dette er et gammeldags dusjkabinett smed fast sokkel, og bakveggen er kanskje fire cm fra baderomsveggen. Det finnes ingen som helst mulighet til å få tak i den klokka uten å rive dusjkabinettet, og da kan det ikke settes opp igjen. Når sånt skjer blir man bare stående med dette uttrykket i ansiktet: :blink: og så tenker man: WHAT?!

Gråte litt? Nei, jeg har faktisk ledd i hele dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg gjorde en så helt fantastisk move på badet i morges. Jeg greip tak i hårbørsta, i den hang klokka mi fast, og den (klokka) seilte i en elegant bue gjennom rommet og forsvant bak veggen på dusjkabinettet. Dette er et gammeldags dusjkabinett smed fast sokkel, og bakveggen er kanskje fire cm fra baderomsveggen. Det finnes ingen som helst mulighet til å få tak i den klokka uten å rive dusjkabinettet, og da kan det ikke settes opp igjen. Når sånt skjer blir man bare stående med dette uttrykket i ansiktet: :blink: og så tenker man: WHAT?!

Gråte litt? Nei, jeg har faktisk ledd i hele dag.

Ops :lol: men sikker på at du ikke kan få tak i den, med en tynn stang med en krok i enden f.eks? (eller tyggegummi som B-gjengen nok ville brukt).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Ops :lol: men sikker på at du ikke kan få tak i den, med en tynn stang med en krok i enden f.eks? (eller tyggegummi som B-gjengen nok ville brukt).

Jeg skal prøve litt, men man ser ingenting heller nedi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Christine skrev:

390,- per person per natt er billig ja! 

Ja det var det jeg hadde en mistanke om og nemlig. Tanta mi har fikset billige hotellrom til foreldrene mine som skal dit og, men der er det ikke lov med hund. Det ble 400 med masse rabatt. Men sikkert litt finere hotell da. Det driter jeg i, hotell er hotell, og jeg skal bare sove der uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg gjorde en så helt fantastisk move på badet i morges. Jeh greip tak i hårbørsta, i den hang klokka mi fast, og den (klokka) seilte i en elegant bue gjennom rommet og forsvant bak veggen på dusjkabinettet. Dette er et gammeldags dusjkabinett smed fast sokkel, og bakveggen er kanskje fire cm fra baderomsveggen. Det finnes ingen som helst mulighet til å få tak i den klokka uten å rive dusjkabinettet, og da kan det ikke settes opp igjen. Når sånt skjer blir man bare stående med dette uttrykket i ansiktet: :blink: og så tenker man: WHAT?!

Gråte litt? Nei, jeg har faktisk ledd i hele dag.

Kan du få tak i den med en strikkepinne/heklekrok/kleshenger/slikkepott?

Nå har jeg klippet klør og poter, ører, skjørter og faner på Foenix, og forsøkt å fjerne litt hår rundt puppene Det var i grunnen ikke så mye igjen der, men noen skikkelig lange tuster. Hun er en sånn hund som kan få 10 cm faner på bakbeina og har grotesk lange skjørter. Det er ikke pent til hverdags, og ikke praktisk til fødsel, så nå har jeg snauet så godt jeg kan rundt kjønnsåpningen. Glam er skikkelig misfornøyd og ville også klippes, han forsøkte å hoppe opp på bordet et par ganger - jeg tror den bordtreningen har fungert :D

Nå skal jeg kle på meg - ikke vits i å kle på seg FØR jeg skal klippe hund, så det gjorde jeg i det jeg sov i. 

Apropos kylling, så fikk vi aldri det hjemme, for mamma klarte ikke tanken på å spise fugl, fordi hun var så glad i småfuglene som spiste fra nek og fuglehus ute. Det var en barriere hun hadde med seg fra barndommen. Første gang hun serverte kylling hjemme, var første julaften min daværende samboer feiret med oss, for han spiste ikke pinnekjøtt. Han fikk velge hva han ville ha i stedet, og skulle være grei og si at kylling var helt greit. Så da måtte mamma lage det for første gang :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sissi skrev:

Valpekurs I ettermiddag, og  jeg har selvsagt glemt og kjøpe inn godbiter.  Hjemme og på tur kan jeg bruke hva som helst, han er et matvrak!  Men på kurset er vi I en innendørs hundehall som bare lukter såååååå spennende på gulvet,  lyden er litt rar der inne og det er 12 andre valper og masse mennesker, så  Gruffalo han bare blir helt overveldet.  Konsentrasjon om matmor er på 19 % om jeg er heldig :P    forståelig nok. 

Jeg har ikke mulighet og ut og handle før kurset, så må finne på noe her hjemme. Sist gang hadde jeg med karbonader,  og pølsebiter, han ble jo mett lenge før vi var ferdige hehe... 

Tips til godbiter tas gjerne imot :ahappy:  har dessverre lite middagsrester og ta med I dag.  

Har du en boks med leverpostei eller tube med reke/skinkeost ol. så funker det fint :D

Cluet er små nok biter til at han ikke blir mett :lol: 

 

1 time siden, Kaja skrev:

Er siden din nede?

funker her

 

Borre i murvegger i høyden er helvetes tungt. Så måtte kapitulere og be Bonden om hjelp. Viste seg at det nok lå armering bak der jeg drev å skulle ha hull, så vi måtte bytte plass, men da fikk han det til. Så får vi se hvor galt/riktig jeg har tenkt :lol: Og hvor mye mer borring i høyden det blir. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...