Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

59 minutter siden, Tricolor skrev:

Havnet på legevakta igjen med feber i gårkveld. Crp var halvert, så det var ikke noen grunn til uro. Fikk en beroligende samtale med legen ogforsikring om at jeg kunne ringe igjen i natt om noe mer skulle skje. Så da er jeg hjemme igjen. Sovet godt i natt.

Men dere som har fått fjernet galleblæra, har dere noen tips om hva slags mat som bør unngås?

Jeg tåler ikke risgrøt lenger og ikke ribbe. Magen er heller ikke glad i svart kaffe på mer eller mindre tom mage lenger. Hos meg har "komplikasjonene" kommet snikende, har slitt veldig i vintert, men virker som jeg har funnet at å spise for mye om gangen er en ganske heftig trigger på smerter og kvalme, nesten uavhengig av hva jeg spiser. Jeg fjernet galleblæra i oktober 13.  Men hører med til historien at  jeg har irritabel tarm da, så det er litt høna eller egget her, men smertene som jeg kobler til galle issues minner veldig om gallesteinsanfall, ikke om tarmkrangling. Men de kan henge sammen, og opptre samtidig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Guest lijenta
1 time siden, Tricolor skrev:

Havnet på legevakta igjen med feber i gårkveld. Crp var halvert, så det var ikke noen grunn til uro. Fikk en beroligende samtale med legen ogforsikring om at jeg kunne ringe igjen i natt om noe mer skulle skje. Så da er jeg hjemme igjen. Sovet godt i natt.

Men dere som har fått fjernet galleblæra, har dere noen tips om hva slags mat som bør unngås?

Spiste som før jeg da. ENdra kostholdet til mer fett og ingen endring der heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Hvor skal du på MH? 
Jeg fikk meldt meg på hos Vennesla hundeklubb. Det var ikke mange plasser igjen der, så takk til den av dere som sa i fra at jeg måtte skylde meg :D

Utenfor Jönköping i Sverige. Oppretter avholder eget MH for kullet også var vi superheldige og fikk stappet inn søsters hund der også :D Så får jeg kjøreselskap og hun fikk plass 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundemiljøet kan være fint også.  

Når en kjent pulimann begikk selvmord tok det åpenbart få timer å skaffe hundene nytt hjem hos andre pulifolk i et annet land ,  og utgifter i forbindelse med transport blir dekket av pulifolk fra hele verden.

Min eneste bekymring er om noen har pratet med familien til vedkommende.  Kan jo hende de kunne tenkt seg bikkjene liksom :blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mud skrev:

Hundemiljøet kan være fint også.  

Når en kjent pulimann begikk selvmord tok det åpenbart få timer å skaffe hundene nytt hjem hos andre pulifolk i et annet land ,  og utgifter i forbindelse med transport blir dekket av pulifolk fra hele verden.

Min eneste bekymring er om noen har pratet med familien til vedkommende.  Kan jo hende de kunne tenkt seg bikkjene liksom :blink:

Det samme skjedde med en oppdretter av briard som døde brått og uventet. I løpet av få dager hadde alle de 20 briardene + et par småhunder fått omsorg, stell og egne permanente eller midlertidige hjem - i forståelse med vedkommendes familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......kan jeg ikke skjønne noe annet enn at Lykke nærmer seg løpetid, Harly mener hun lukter litt godt og hun er i gang med å manisk vaske oss tobeinte. Hadde jo vært fint om hun var sånn noenlunde ferdig til nkk Bg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Jeg tåler ikke risgrøt lenger og ikke ribbe. Magen er heller ikke glad i svart kaffe på mer eller mindre tom mage lenger. Hos meg har "komplikasjonene" kommet snikende, har slitt veldig i vintert, men virker som jeg har funnet at å spise for mye om gangen er en ganske heftig trigger på smerter og kvalme, nesten uavhengig av hva jeg spiser. Jeg fjernet galleblæra i oktober 13.  Men hører med til historien at  jeg har irritabel tarm da, så det er litt høna eller egget her, men smertene som jeg kobler til galle issues minner veldig om gallesteinsanfall, ikke om tarmkrangling. Men de kan henge sammen, og opptre samtidig... 

Jeg har også slitt med irritabel tarm, på det verste, da ungene var små, så tålte jeg ikke risgrøt eller kylling med ris, brokkoliblanding og bearnaisesaus. Da var det rett på do og fri flyt.

Fremdeles skygger jeg unna kokt brokkoli, blir uvel bare av tanken på å spise det. Rå gulrot kan jeg ha hvis den er revet og sammen med annen mat. Risgrøt går fint.

Kjenner at det jeg kommer til å savne mest, og som jeg vet mange reagerer på, er pinnekjøttet til jul :hmm: Men jeg skal ikke ta sorgene på forskudd, har bare så veldig god tid plutselig til å fundere på alt dette. Og så gruer jeg meg vanvittig til operasjonen, for sist hadde jeg etpar blodtrykksfall under narkosen :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Siri skrev:

Det samme skjedde med en oppdretter av briard som døde brått og uventet. I løpet av få dager hadde alle de 20 briardene + et par småhunder fått omsorg, stell og egne permanente eller midlertidige hjem - i forståelse med vedkommendes familie. 

Her er det heldigvis bare to hunder :P Og han har postet så mange bilder av de at alle føler de kjenner de litt. 

Men jeg synes liksom alt går så fort.. familien kan umulig ha rukket å summe seg ..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Noen dager er jeg glad jeg jobber turnus. For eksempel disse dagene hvor jeg har fri når det faktisk er sol ute.

Vi fikk oss en helt fantastisk tur i skogen i dag, i hælene på bygdas sanitetsforening.

Nå er det to trøtte og fornøyde hunder som tar seg en hvil mens jeg skal ligge med beina høyt en stund. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mud skrev:

Her er det heldigvis bare to hunder :P Og han har postet så mange bilder av de at alle føler de kjenner de litt. 

Men jeg synes liksom alt går så fort.. familien kan umulig ha rukket å summe seg ..

Men hva skal man gjøre da? La hundene være alene til alle har summet seg? Hva om familien ikke er interessert i hundene? Jeg antar de ikke bare har tatt seg til rette og bare tatt hundene uten at familien er involvert liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siri skrev:

Men hva skal man gjøre da? La hundene være alene til alle har summet seg? Hva om familien ikke er interessert i hundene? Jeg antar de ikke bare har tatt seg til rette og bare tatt hundene uten at familien er involvert liksom. 

Det virker liksom ikke som om noen vet helt sikkert, det ble skrivd at man ikke visste om han hadde noen som kunne ta seg av de og de skal prøve å unngå at hundene må være i shelter i natt. Jeg tror jo de overlever en natt i shelter eventuelt..

Det er flott at folk stiller opp , men det går jo så fort. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mud skrev:

Det virker liksom ikke som om noen vet helt sikkert, det ble skrivd at man ikke visste om han hadde noen som kunne ta seg av de og de skal prøve å unngå at hundene må være i shelter i natt. Jeg tror jo de overlever en natt i shelter eventuelt..

Det er flott at folk stiller opp , men det går jo så fort. .

Jeg ser i grunnen ikke problemet jeg altså :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mud skrev:

Det virker liksom ikke som om noen vet helt sikkert, det ble skrivd at man ikke visste om han hadde noen som kunne ta seg av de og de skal prøve å unngå at hundene må være i shelter i natt. Jeg tror jo de overlever en natt i shelter eventuelt..

Det er flott at folk stiller opp , men det går jo så fort. .

Men hvis det er for å unngå shelter å bør det jo være mulig for familien og eventuelt få hundene etterpå av de som tar seg av dem de første dagene?  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk det faktisk opp for meg hvor bra Casper fungerer, til tross for helsa. For under ett år siden var det tårer og krisemaksimering, jeg hadde en hund som peip av å gå ned sofaen, som snublet over det meste, som bare gikk og la seg etter frokost og ikke ville reise seg selv når kjøleskapsdøra ble åpnet. Det var metacam hver dag, og jeg ble kvalm av tanken på langsiktige bivirkninger. Nå får han bare en pille i ny og ne, av et mildere smertestillende, hvis jeg ser at han muligens har en litt dårlig dag. Jeg ser jo på bevegelsene hans at noe er forandret, men likevel så er det full fart på tur, han virker så fornøyd med livet, glad og kosete. I det hele tatt så klarer jeg å se for meg at han skal bli en skikkelig gammel hund igjen :D Han har jo sine vondter og blir aldri en unghund igjen, men likevel føles det ikke som vi har så mange begrensninger lengre. Vi kommer aldri til å gå besseggen igjen, men den hadde jeg ikke tenkt å gå igjen på 40 år uansett. Kickbike og spark er et lite savn, og ikke minst lek med andre hunder, men fine turer i skogen og små fjellturer kan vi fortsatt gå, og det er jo stort sett slike turer livet har bestått av før og..  Ops... hadde et lite bekymringsfritt øyeblikk der :lol: det skjer ikke så ofte.

 

Casper-8-%C3%A5r-2016_20.jpg?resize=1002

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mareritt i natt. Jeg så at pappa holdt på med bilen min, og hadde tatt ut hundeburet. Så ser jeg at han setter inn ett nytt bur. Han ville nemlig overraske meg med et bur som passet bilen min bedre, og hadde kjøpt et aluconsult (?) bur til 2000kr. Jeg ble så skuffet at jeg begynte å grine :lol: buret var for lavt, og plassen i bilen ble skikkelig dårlig utnyttet. Prøvde å si at jeg helst ville hatt ett fra kela, men det var veldig koselig at han hadde kjøpt det, og om det ikke gikk an å levere det tilbake. Det gikk ikke. Så da var jeg stuck med et irriterende bur. Ok. høres ikke ut som et mareritt egentlig, det var vel kanskje mer en dødsirriterende drøm som varte en evighet :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Deilig at våren er på vei. Dessverre kommer mauren med de, og nå har de begynt å komme inn igjen. Hadde håpt å slippe de i år.. Frustrerende!

Her kommer fluene med sol og varme. Jeg fikk tips om en spray fra Plantasjen, og jeg sprayet soverommet med den i går - hvor det er mest fluer. I går våknet jeg sikkert til 20 fluer, i dag våknet jeg til én. Jeg kan løpe opp og se hva den heter om du er interessert, den skulle gå på det meste av bugs, mener jeg.

Jeg har laget meg en to do-liste for dagen i dag, og den har "bare" 25 punkt. Jeg tror jeg må legge til et punkt som heter "bake eplekake" som motivasjon og belønning underveis :P Men jeg finner ikke igjen favorittoppskriften min. Den var på Det Søte Liv, og er en smuldrepai med epler og vaniljekrem. Men jeg finner den ikke igjen. Får lete videre, nå skal jeg skrubbe soverommet før jeg setter sammen valpekassa. Jeg er så forsinka med absolutt alt at det er helt latterlig, men det er noe galt med laderen min, så batteriene lades ikke så fort som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Her kommer fluene med sol og varme. Jeg fikk tips om en spray fra Plantasjen, og jeg sprayet soverommet med den i går - hvor det er mest fluer. I går våknet jeg sikkert til 20 fluer, i dag våknet jeg til én. Jeg kan løpe opp og se hva den heter om du er interessert, den skulle gå på det meste av bugs, mener jeg.

Jeg har laget meg en to do-liste for dagen i dag, og den har "bare" 25 punkt. Jeg tror jeg må legge til et punkt som heter "bake eplekake" som motivasjon og belønning underveis :P Men jeg finner ikke igjen favorittoppskriften min. Den var på Det Søte Liv, og er en smuldrepai med epler og vaniljekrem. Men jeg finner den ikke igjen. Får lete videre, nå skal jeg skrubbe soverommet før jeg setter sammen valpekassa. Jeg er så forsinka med absolutt alt at det er helt latterlig, men det er noe galt med laderen min, så batteriene lades ikke så fort som vanlig.

Tar gjerne mot tips om du har! :) Vi prøvde jo litt av hvert i fjor uten særlig effekt. Men noe må vi prøve uansett, så tar gjerne mot tips om noe nytt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Plantasjen har en genial spray som tar insekter ihvertfall! Da vi bodde i sokkel kom det inn så store edderkopper at jeg lurte på om de måtte vært tuklet med og avlet frem til å bli så store. Kjæresten har knertet edderkopper for meg i alle år, men etter å ha knertet en av disse store ble han uvel av å høre lyden :P Løsningen ble en spray på plantasjen som vi sprayet utvendig rundt sokkelen, og antall edderkopper som kom inn ble betydelig redusert. Jeg fikk det ihvertfall bedre med meg selv innendørs, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trym synes det var ***** lurt å spy ned senga, og alle 3 var enige om at å stå opp halv 12 var greit! Det synes ikke jeg, så jeg heiv dem ut av rommet :P Godt det snart er ferie! :D

Svigermor hadde gått forbi Schrøder på tur idag, og der var de i full gang med filming av Snømannen så hun var skikkelig bekymret for at det skulle være stengt ikveld, etter en tlf fikk hun bekreftet at de var åpne så da blir det flesk og duppe der litt seinere idag :D C har vært å snakket med "ny" jobben (vi begge har jo jobbet der før :) ) og alt er klart så han kan begynne der etter påska, lastebilen fikk han gitt bort med leasingavtale, så han går i + og ikke i -! Da blir det nytt tak på hytta neste år ihvertfall, og det trengs for det lekker inn i gangen:P Forhåpentligvis har vi nok penger så vi kan bygge på litt og, blir spennende å høre hva snekkeren sier!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laikamor skrev:

Tar gjerne mot tips om du har! :) Vi prøvde jo litt av hvert i fjor uten særlig effekt. Men noe må vi prøve uansett, så tar gjerne mot tips om noe nytt :)

Permetrin, heter sprayen.

Jeg bodde et sted hvor det kom inn mye maur, og da brukte vi slike maurbokser en stund, men de måtte gjemmes godt så ikke hunden tok den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...