Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Å enten må det være kaldt litt til eller så må varmen komme så telen går fort og jeg får gravd ferdig på utsiden av huset. Det blir veldig varmt i huset har jeg funnet ut. Niri trenger kjelleren. 13 grader ute og 25 inne selv om jeg ikke har hatt på varme på to dager. Får håpe jeg kan spille litt og vinne så jeg får satt opp en  hundegård og han kan holde nok kjeft til å ikke forstyrre naboen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

2 minutter siden, Christine skrev:

Plantasjen har en genial spray som tar insekter ihvertfall! Da vi bodde i sokkel kom det inn så store edderkopper at jeg lurte på om de måtte vært tuklet med og avlet frem til å bli så store. Kjæresten har knertet edderkopper for meg i alle år, men etter å ha knertet en av disse store ble han uvel av å høre lyden :P Løsningen ble en spray på plantasjen som vi sprayet utvendig rundt sokkelen, og antall edderkopper som kom inn ble betydelig redusert. Jeg fikk det ihvertfall bedre med meg selv innendørs, hehe.

De snille edderkoppene som holdt sokkelen insektsfri i to år for oss :o Makan! De bodde jo bare bak bokhylla og oppførte seg jo :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snøfrost skrev:

Men hvis det er for å unngå shelter å bør det jo være mulig for familien og eventuelt få hundene etterpå av de som tar seg av dem de første dagene?  

Hundene forsvinner ut av landet så vidt jeg forstår.  Det er jo veldig spredt dette pulimiljøet. 

Sannsynligvis er det nøye avklart med familien, men jeg vet ikke om jeg hadde klart å ta en rasjonell avgjørelse så få timer etter dødsfallet hvis det var noen av mine nærmeste.    Det er noe med at hundene tydeligvis var noe av det viktigste i fyrens liv og han var barnløs og ung.  

Det er fantastisk at så mange bryr seg. Virkelig.  Men jeg håper bare at alt er veldig gjennomtenkt med tanke på de tobeinte etterlatte. 

Edit: og der kom beskjeden om at man må roe litt ned. Moren til fyren er ikke informert om dødsfallet enda . Og loven bestemmer hvor hundene havner,  ikke rasemiljøet.  

 

Mann og hunder er på fisketur.  Det blir fjordlands på meg. Frivillig waterboarding i følge Norges største klovn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kosa oss på verandaen i sola. Dvs jeg har vært på verandaen, Uno ligger helst uti snøen :P Han kommer til å sture når siste snøen er borte! 

Men jaggu er han fin lillegubben min :wub: Han ser ikke ut som en valp i det hele tatt lenger, han er et halvt år gammel men ser  ut som en voksen kar. Litt hengslete i kroppen kanskje...

Han fikk ikke helt til å roe seg ute da, for mye å snuse på og for mye som skjer. Etter 5 min snusing i stua hadde han lagt seg til å sove :ahappy:

 

IMG_0863.JPG

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
8 minutter siden, Aslan skrev:

De snille edderkoppene som holdt sokkelen insektsfri i to år for oss :o Makan! De bodde jo bare bak bokhylla og oppførte seg jo :P 

Sokkelen var insektsfri for oss også, men de derre j*vla åttebente dyrene ødela livskvaliteten min :lol: Hadde de bare holdt seg bak bokhylla, men her klatret de på sofaen og veggene.. Grøss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SFX skrev:

Her kommer fluene med sol og varme. Jeg fikk tips om en spray fra Plantasjen, og jeg sprayet soverommet med den i går - hvor det er mest fluer. I går våknet jeg sikkert til 20 fluer, i dag våknet jeg til én. Jeg kan løpe opp og se hva den heter om du er interessert, den skulle gå på det meste av bugs, mener jeg.

Jeg har laget meg en to do-liste for dagen i dag, og den har "bare" 25 punkt. Jeg tror jeg må legge til et punkt som heter "bake eplekake" som motivasjon og belønning underveis :P Men jeg finner ikke igjen favorittoppskriften min. Den var på Det Søte Liv, og er en smuldrepai med epler og vaniljekrem. Men jeg finner den ikke igjen. Får lete videre, nå skal jeg skrubbe soverommet før jeg setter sammen valpekassa. Jeg er så forsinka med absolutt alt at det er helt latterlig, men det er noe galt med laderen min, så batteriene lades ikke så fort som vanlig.

Nå måtte jeg også gå inn og søke på paier, jeg fikk nemlig netttopp en ny paiform, og den må jeg jo teste ut :innocent:

Her er alle paioppskriftene jeg fikk da jeg søkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Jeg tror jeg ser hvor du er. Tenke seg til at de vil bygge industriområde der... 

Storrinden :)

Og ja, det er jo nok skog her som allerede er gjerdet inne av militæret. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Caroline skrev:

Nå måtte jeg også gå inn og søke på paier, jeg fikk nemlig netttopp en ny paiform, og den må jeg jo teste ut :innocent:

Her er alle paioppskriftene jeg fikk da jeg søkte.

Jeg fant endelig oppskriften - det er visst ikke en pai likevel... Jeg skal få skrevet den ned i oppskriftsboka mi, så jeg har til neste gang jeg ikke finner. Hvis jeg har fått pakket ut oppskriftsboka?

Og selvfølgelig må en teste ut nye former, tenk om det er noe som må reklameres på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tricolor skrev:

Jeg har også slitt med irritabel tarm, på det verste, da ungene var små, så tålte jeg ikke risgrøt eller kylling med ris, brokkoliblanding og bearnaisesaus. Da var det rett på do og fri flyt.

Fremdeles skygger jeg unna kokt brokkoli, blir uvel bare av tanken på å spise det. Rå gulrot kan jeg ha hvis den er revet og sammen med annen mat. Risgrøt går fint.

Kjenner at det jeg kommer til å savne mest, og som jeg vet mange reagerer på, er pinnekjøttet til jul :hmm: Men jeg skal ikke ta sorgene på forskudd, har bare så veldig god tid plutselig til å fundere på alt dette. Og så gruer jeg meg vanvittig til operasjonen, for sist hadde jeg etpar blodtrykksfall under narkosen :|

Ugh da kjenner du til teit mage. Fjerne galleblæra har ikke gjort magen min mindre teit desverre. Men heller det enn gallesteinsannfall. Jeg ble jo hasteoperert siden det satt fast en stein og jeg hadde 11 uker gammel baby som jeg måtte være i stand til å ta hånd om. Men skjønner at jeg var heldig der. Nå tok det riktignok flere mnd. og den nevnte stenen som satt fast før noen skjønte hva som var greia. 

Håper operasjonen går bra i det minst :hug:

1 time siden, Kristin_nord skrev:

hvis jeg noen gang er i nærheten skal jeg komme innom å ta oppvasken :lol:

Deal! :D:lol: 

 

Da har jeg betalt regniner igjen - blir ikke vaskehjelp i år heller :aww: 

Lekt byggmester bob også, jeg har ikke noe ukjent talent der ser jeg :lol: Hadde vært veldig mye enklere omm jeg ante hva jeg drev med og ikke måtte finne det ut underveis. Men det går fremover. Sakte. Men fremover. :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Christine skrev:

Sokkelen var insektsfri for oss også, men de derre j*vla åttebente dyrene ødela livskvaliteten min :lol: Hadde de bare holdt seg bak bokhylla, men her klatret de på sofaen og veggene.. Grøss! 

Ugh, da skjønner jeg :teehe: Vi så ikke en eneste en før vi vaska ut vi, vi hadde flaks :lol: Livredd edderkopper :no: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mokken skrev:

......kan jeg ikke skjønne noe annet enn at Lykke nærmer seg løpetid, Harly mener hun lukter litt godt og hun er i gang med å manisk vaske oss tobeinte. Hadde jo vært fint om hun var sånn noenlunde ferdig til nkk Bg. 

Jeg gleder meg til å treffe dere! :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tricolor skrev:

Havnet på legevakta igjen med feber i gårkveld. Crp var halvert, så det var ikke noen grunn til uro. Fikk en beroligende samtale med legen ogforsikring om at jeg kunne ringe igjen i natt om noe mer skulle skje. Så da er jeg hjemme igjen. Sovet godt i natt.

Men dere som har fått fjernet galleblæra, har dere noen tips om hva slags mat som bør unngås?

Har aldri hatt noen problemer etter at jeg fjernet galleblæra for mange år siden.

1 time siden, SFX skrev:

Her kommer fluene med sol og varme. Jeg fikk tips om en spray fra Plantasjen, og jeg sprayet soverommet med den i går - hvor det er mest fluer. I går våknet jeg sikkert til 20 fluer, i dag våknet jeg til én. Jeg kan løpe opp og se hva den heter om du er interessert, (....)

Det er sikkert ikke så nøye med hva den flua heter, vi kan vel bare kalle den Per eller noe, så slipper du å løpe opp.

Hjemme fra ski-/utedag med hele ungdomsgruppa, Gøyalt, men nå er jeg dønn sliten. Sofe litt under ullteppet tror jeg, før jeg gjør noe enda mer nyttig.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mud skrev:

Sambo sendte meg bilde av pulien...

mms_img28228689.jpg

Er det den svarte flekken borte på berget der? :lol:

11 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg vil ha lilla påskeegg. .. fyller butikkene opp igjen tro? Får slippe innom butikken etterpå. Sitter i sola på tur, masse folk og skikkelig vår  ute nå. Domkirkebjellene spilte nettopp vårsøg.  Ganske falskt,  dog koselig.

Jeg skal innom Spar å kjøpe det og appelsinsjokolade nå, satser på at ihvertfall de har igjen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Er det den svarte flekken borte på berget der? :lol:

Jeg skal innom Spar å kjøpe det og appelsinsjokolade nå, satser på at ihvertfall de har igjen :P

Jeg er faktisk litt usikker.  Det er flere muligheter :lol:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Da kryper jeg inn her 🤣 ikke bare en men 2,5 🤣 Planen var og beholde forhund. Det har jeg gjort🤣  Men jeg har å beholdt deleie hund. Men jagu så ble det igjen en hannhund hjemme å 🤣 jeg skulle aldri ha hannhund igjen. Men Hektor ble unntaket 🤣 Hils på Hektor - 13 uker ❤️
    • Det kan jo hende det finnes oppdrettere på sheltie som har linjer med mindre lyd? 😊 Eller som er bevist på det og tar hensyn til det. Tenker også at mentalitet kanskje har litt og si. En trygg hund har kanskje høyere terskel for å bjeffe enn en litt usikker hund ( Kommer jo seff an på settingen da, men) 
    • Men det er mange hunder av rase med mye lyd i som bjeffer utrolig mye " for de er sånn" . Og ganske mange av de hundene er veldig stressa. Og er på " jobb" hele tiden. Jeg trodde ikke han her skulle bli så stille, hadde ikke mål om null bjeffing.  Bare at han skulle lære at tomte grensa, er den du kan passe på. Gården har egen vakthund, så den trenger ikke vi å passe på o.s.v. Så fikk jeg litt ekstra i gjenn, han kommer løpende til oss når han vil "si ifra" om ting ute..
    • Det går an å jobbe med. Det er noe det sies for alle raser med mye lyd. Men man kan ikke trene bort noe som hunden er genetisk disponert for og avlet for over generasjoner. En kombinasjon av heldig med individ og målrettet trening fra start kan nok kontrollere og begrense bjeffingen, men jeg ville aldri kjøpt en bjefferase med det som forutsetning. Generelt sett bør man ikke anskaffe raser med egenskaper man ikke kan/vil leve med og satse på å "trene de bort" eller "jobbe med", selv om det i noen tilfeller er mulig.
    • Er bjeffing det eneste du syns er negativt for sheltie? For det går det ann å jobbe med. Har veldig inntrykk av at bjeffing blir forsøkt ignoret. Jeg har en ganske reaktiv sheltiegutt på straks to år, som nå bjeffer når han blir redd eller når andre hunder bjeffer i passering.  Men jeg har fått mye kjeft fra andre for at jeg " belønner" bjeffing.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...