Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

**** nå er jeg sint! Kjenner hjertet hamrer! Går tur i skogen. Jeg er langt mellom to hovedstier, og der jeg har gått er det bare ett sett gamle fotspor som sikkert er laget i samme ærend som mine, på jakt etter en cache. Binder Casper og går ett par meter inn i krattet. Så hører jeg noe som nærmer seg, og jeg ser at en DIGER schæferhannhund står rett foran Casper. Jeg brøler FÅ DEN HUNDEN VEKK!!! men ingen eier i sikte. Stemningen er til å ta og føle på, også braker de sammen. Jeg brøler igjen og hunden slipper og tar noen skritt tilbake. Jeg ber den dra seg vekk, den stirrer bare på Casper. Kaster litt snø, og den snur seg og løper mot eieren (som fortsatt bare er et rop langt inne i skogen ett sted). Jeg blir så satt ut at jeg bare dropper cachen som er rett foran meg og går mot bilen. Nede på hovedstien 5 minutter etterpå hører jeg noe komme bak oss, og det er **** meg den samme hunden! Jeg hyler vel mer enn jeg brøler nå, og avverger nok ett angrep. eieren (fortsatt langt i gokk) roper på hunden, som bare stopper foran oss og glor. Til slutt forsvinner den inn i skogen til den usynlige eieren. Jeg skriker TA DEN *** HUNDEN DIN I BÅND! også går jeg fresende til bilen. Dritten av en eier kunne ropt unnskyld og spurt om det gikk bra! Nå sitter jeg i bilen på parkeringen og håper de kommer for da kan jeg love dere at Frk.Pagola dropper sin sedvanlige høflighet!!! De skulle bare visst hvor stor skade en slosskamp kan gjøre Casper. Han kan bli lam og det er **** meg ingen overdrivelse engang!!! *fråder*! Uhell kan skje, men hører du at hunden din sloss med noen tar du den i bånd etterpå!!!Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Herregud! Gikk det bra? Fy flate så ekkelt. Dustefolk!

Sånn ellers så er blue waffle veldig fake og reint internettjuks. Virkeligheten er verre. ?

Ja heldigvis, de rakk bare å låse seg sammen, ikke kaste seg rundt, som kunne gått skikkelig ille for nakken til Casper. Han var ikke berørt etterpå heller, så bedre avreagering enn meg gitt. Hunden var så stor! Fordelen med schæfere er at de ofte er ganske lydige, så synes ikke det er den verste rasen å bli konfrontert med. Men diger hannhund er diger hannhund uansett rase...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

1 time siden, MarieR skrev:

Kom hjem fra kjøpesenteret med førstehjelpspakke, shampo og hårkur :P 

Nå skal jeg slappe av på sofaen i noen timer før det er på tide å lage middag. Ytrefilet på menyen :D

Det var shoppingen sin det. :lol: 

Ooh fancy. :D 

Akkurat nå er jeg sånn passe sliten. TJ og jeg utnytta finværet til å ta litt vårrydding i garasjen og på låven så nå er det så godt som strøkent begge plasser (så ryddig som det kan få blitt i alle fall :P ), og jeg har fått satt opp et nytt sofahjørne med bord + lagringsplass til kassene med hundeutstyr. Var fint å holde på nå som det var sol, og sola varma litt. :ahappy:  Skulle heller ha gått tur kjenner jeg, men det måtte gjøres og det er så trasig å holde på når det er kaldt og/eller nedbør. Fikk fylt et tilengerlass med søppel også (og den tilhengeren er STOR), tror sånt formerer seg  ...

Nuh blir det playstation ei stund, før jeg må finne på noe med hundene som har vært inne å kjeda seg i hele da, bortsett fra lufteturene. De kan vente litt til dog. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

:lol: Jeg står over og tror jeg lager meg middag som alternativ for googling. 

Middag er nok bedre enn blue waffels :P 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Det er den type mentale bilder det tar tid å bli kvitt :blink: 

Men lærer jeg? Nei..... 

:lol: 

1 time siden, MarieR skrev:

Jeg også, og jeg er helt enig med Gygrid :x:P

:lol:  

1 time siden, JeanetteH skrev:

Ok googlet det, kan ikke si at jeg falt ut av stolen eller ble imponert :lol: 

 

1 time siden, Turb skrev:

Jeg så heller ikke det store problemet... 

:lol: Jeg bryr meg heller ikke så mye om sånt, det er derfor jeg googler det :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Betty skrev:

Det var shoppingen sin det. :lol: 

Ooh fancy. :D 

Akkurat nå er jeg sånn passe sliten. TJ og jeg utnytta finværet til å ta litt vårrydding i garasjen og på låven så nå er det så godt som strøkent begge plasser (så ryddig som det kan få blitt i alle fall :P ), og jeg har fått satt opp et nytt sofahjørne med bord + lagringsplass til kassene med hundeutstyr. Var fint å holde på nå som det var sol, og sola varma litt. :ahappy:  Skulle heller ha gått tur kjenner jeg, men det måtte gjøres og det er så trasig å holde på når det er kaldt og/eller nedbør. Fikk fylt et tilengerlass med søppel også (og den tilhengeren er STOR), tror sånt formerer seg  ...

Nuh blir det playstation ei stund, før jeg må finne på noe med hundene som har vært inne å kjeda seg i hele da, bortsett fra lufteturene. De kan vente litt til dog. :aww: 

Ja, følte jeg virkelig slo meg løs :P Shopping er virkelig ikke min greie :P

Greit med sånne oppryddinger, det er så godt å ha det unnagjort selv om det er kjedelig. :) Og skrot formerer seg i samme tempo som kaniner, det er jeg sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groggy og ør, men du så godt det gjorde med søvn. Burde vel hatt bittelitt mat også. Frister lite å spise, og når matlysten svikter hos meg, da er det virkelig ille.

En god-morgen-yoghurt kan jeg vel prøve å få ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, SFX skrev:

Nå har jeg lært om fenomenet nutscaping.

Jeg trengte ikke å vite om det.

 

16 timer siden, 2ne skrev:

Jeg kjøpte både smågodt (det spiste jeg opp i går) og 8 pk med kvikk-lunsj (den spiste jeg opp i dag), så jeg er ikke veldig redd for at godteriet blir liggende så lenge at det går ut på dato her :lol: Håper tilbudet varer lenge, så jeg rekker å kjøpe mer :lol::lol::lol: 

Jah, nei.. Det tenkte jeg og.. Så tenkte jeg at det var en typisk manneting, gud velsigne de enkle sjelene :aww: 

 

16 timer siden, Wednesday skrev:

Måtte google dette, og jaaaaavel! Så dette er altså en ting, det altså! Det var jo litt av et påfunn! Og det er klart at folk må slenge seg med på dét! 

Jeg måtte også google. Så nå står kjærestemannes "nuts" i fare på neste tur :sheldon:

 

5 timer siden, Tricolor skrev:

Der kom det endelig ny forsyning med Ketogan i hus, og Buscopan som er krampeløsende. Nå må det vel gi seg med smertene.

Heldige deg som har smertestillende. Hatt noen langvaringe og voldsomme gallesteinsanfall selv, og pinex gjør ikke store nytten :aww:

 

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Ja heldigvis, de rakk bare å låse seg sammen, ikke kaste seg rundt, som kunne gått skikkelig ille for nakken til Casper. Han var ikke berørt etterpå heller, så bedre avreagering enn meg gitt. Hunden var så stor! Fordelen med schæfere er at de ofte er ganske lydige, så synes ikke det er den verste rasen å bli konfrontert med. Men diger hannhund er diger hannhund uansett rase...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Godt det gikk bra oppi det hele. Forstår du er forbannet på dusteeieren! Blir jo sinna bare jeg leser om det...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på skitur, på ordentlig, med hund for førstegang siden jeg var 12-13 år :o Hadde et par snørekjørestunt med Lupin og Snusern for noen år tilbake, men ikke ordentlige turer. Lupin er så flink atte - gav meg masse trekkhjelp :D Skulle til å si at det blir stille fra han resten av dagen, men det er det uansett :aww::lol: 

 

 

 

 

 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stad, da jeg skulle gå tur med Supra, tok jeg med noen brødskalker og pølsebrød, så jeg skulle gi til svanene og endene som holder til her. Gjett hvem som jumpa ut i vannet, så svaner og ender skvatt, da jeg heiv brødbitene i vannet :getlost:

Dustebikkje...

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

I stad, da jeg skulle gå tur med Supra, tok jeg med noen brødskalker og pølsebrød, så jeg skulle gi til svanene og endene som holder til her. Gjett hvem som jumpa ut i vannet, så svaner og ender skvatt, da jeg heiv brødbitene i vannet :getlost:

Dustebikkje...

sliter med det samme her. Men jeg får jo heller aldri samlet noen fugler til å prøve før frk gullmynt er ute i vannet og leker dolfin.. umulig altså..

Livet er ganske godt:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Yayoi Kusama utstilling på Hennie Onstad. Det var sært :lol: Mye prikker! Og utvekster... :P 

louis-vuitton-yayoi-kusama-exhibition-25

Yayoi_Kusama_3018813b.jpg 

 

 

 

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

**** nå er jeg sint! Kjenner hjertet hamrer! Går tur i skogen. Jeg er langt mellom to hovedstier, og der jeg har gått er det bare ett sett gamle fotspor som sikkert er laget i samme ærend som mine, på jakt etter en cache. Binder Casper og går ett par meter inn i krattet. Så hører jeg noe som nærmer seg, og jeg ser at en DIGER schæferhannhund står rett foran Casper. Jeg brøler FÅ DEN HUNDEN VEKK!!! men ingen eier i sikte. Stemningen er til å ta og føle på, også braker de sammen. Jeg brøler igjen og hunden slipper og tar noen skritt tilbake. Jeg ber den dra seg vekk, den stirrer bare på Casper. Kaster litt snø, og den snur seg og løper mot eieren (som fortsatt bare er et rop langt inne i skogen ett sted). Jeg blir så satt ut at jeg bare dropper cachen som er rett foran meg og går mot bilen. Nede på hovedstien 5 minutter etterpå hører jeg noe komme bak oss, og det er **** meg den samme hunden! Jeg hyler vel mer enn jeg brøler nå, og avverger nok ett angrep. eieren (fortsatt langt i gokk) roper på hunden, som bare stopper foran oss og glor. Til slutt forsvinner den inn i skogen til den usynlige eieren. Jeg skriker TA DEN *** HUNDEN DIN I BÅND! også går jeg fresende til bilen. Dritten av en eier kunne ropt unnskyld og spurt om det gikk bra! Nå sitter jeg i bilen på parkeringen og håper de kommer for da kan jeg love dere at Frk.Pagola dropper sin sedvanlige høflighet!!! De skulle bare visst hvor stor skade en slosskamp kan gjøre Casper. Han kan bli lam og det er **** meg ingen overdrivelse engang!!! *fråder*! Uhell kan skje, men hører du at hunden din sloss med noen tar du den i bånd etterpå!!!

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Æsj, sånn er så ekkelt! Godt det gikk så bra som det gjorde.

 

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

I stad, da jeg skulle gå tur med Supra, tok jeg med noen brødskalker og pølsebrød, så jeg skulle gi til svanene og endene som holder til her. Gjett hvem som jumpa ut i vannet, så svaner og ender skvatt, da jeg heiv brødbitene i vannet :getlost:

Dustebikkje...

Haha, hørtes ut som noe Twiggy kunne gjort :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg måtte også google. Så nå står kjærestemannes "nuts" i fare på neste tur :sheldon:

Highspeed nutscaping! Ser for meg han står på meiene til en slede, og du fotograferer sittende i en slede kjørende bak ham. Pleeeeeease! :D

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

I stad, da jeg skulle gå tur med Supra, tok jeg med noen brødskalker og pølsebrød, så jeg skulle gi til svanene og endene som holder til her. Gjett hvem som jumpa ut i vannet, så svaner og ender skvatt, da jeg heiv brødbitene i vannet :getlost:

Dustebikkje...

Godbitsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

På NKK pleier de ikke ha mye betalingsterminal`? Eller er det lurt med kontanter til standene

 

Jeg har ikke vært på shopping på en eneste utstilling de siste årene hvor en stand ikke har hatt kortterminal - alle har det nå :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg har ikke vært på shopping på en eneste utstilling de siste årene hvor en stand ikke har hatt kortterminal - alle har det nå :) 

Takk. Men da får jeg ta en tur og ta ut litt penger til inngang, parkering og pølser:)

Så håper jeg Canider har igjen yndlingsleken til Prima

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@2ne hvis folk ikke hadde hamstret mer enn de trengte/spiser  så hadde ikke butikkene gått tomme...Og da hadde de ikke sett seg nødt til å lage regler på mengde. 

 

Vært på skitur med hunder og barn. Tror ikke vi gikk en kilometer en gang :P

Men vi var ute i timevis og alle koste seg og alt det der. Bortsett fra Toddy som syntes alt gikk for tregt. Han ble igjen på hytta med svoger og søs, svoger skulle prøve å ta en skitur med han.  Håper Toddy ikke parkerer :P Vi henter han før skituren i morgen. 

Bikkjene koste seg med å grave i pausen da. Noe måtte de gjøre,  pausen varte lengre enn skituren :lol:

 20160312_131320.jpg

20160312_131247.jpg

Junior i farta! 

20160312_124413.jpg

Nico har fått en akkurat passe stor oksemuskel. .

20160312_180850.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SFX skrev:

 

Godbitsøk!

Tørt brød går ikke under kategorien godbit for Supra. Det spiser hun aldri om jeg gir henne det, men ikke **** om pippene skulle få noe hun ikke fikk.

 

Nå steker jeg kyllingvinger, og det får meg bestandig til å tenke på @Siri :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg tror IKKE du vil se de bildene! :lol:

:D

Det er så godt å ligge under pledd i sofaen etter å ha baset i snø som tidvis rakk til knærne. Men det blir verken oppvask, klesvask, middag eller rydding gjort av sånt. Slække litt til, også prøve igjen etterpå, jeg har litt vondt i gidden og orken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

Jeg har ikke vært på shopping på en eneste utstilling de siste årene hvor en stand ikke har hatt kortterminal - alle har det nå :) 

Bortsett fra kantina på skolen min. Hvor mange ganger har jeg ikke hatt veldig lyst på et rekesmørbrød og ikke en eneste krone? Kineseren som driver kantina sier at det er "veldig dyr å ha betalingterminal!" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Bortsett fra kantina på skolen min. Hvor mange ganger har jeg ikke hatt veldig lyst på et rekesmørbrød og ikke en eneste krone? Kineseren som driver kantina sier at det er "veldig dyr å ha betalingterminal!" 

Du får si til ham at det er dyrere å la være :lol: Men den "alle har det nå" var ment til de som har stands på utstilling

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnnikenK skrev:

Nå steker jeg kyllingvinger, og det får meg bestandig til å tenke på @Siri :P

:lol: Jaja, det er vel ikke det verste å bli assosiert med kanskje :lol: 

Har jeg fått ånden over meg og hengt opp bilder og championatdiplomene til Yasmine, også fikk jeg endelig hengt opp rosettene vi har vunnet i løpet av de siste årene... og under haugen med rosetter fant jeg jammen et bilde jeg hadde savnet :lol:. Symaskina dukket også fram fra rosetthaugen, så nå  kan jeg jo sy igjen (som om jeg gidder å slåss med den helsikkers undertråden liksom... :aww:). Også fikk jeg ryddet bort den siste julepynten... :aww:. Det er ikke så lett å se sånne ting som bare står der litt anonymt på en benk jeg sjelden kikker på... for tenk.... :whistle: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mud skrev:

@2ne hvis folk ikke hadde hamstret mer enn de trengte/spiser  så hadde ikke butikkene gått tomme...Og da hadde de ikke sett seg nødt til å lage regler på mengde. 

Men de som hamster, gjør det neppe fordi at ingen andre skal få benytte seg av tilbudet, var poenget mitt. De kjøper så mye fordi de mener de "trenger" det, ikke for å være en dritt mot deg som kommer seinere, liksom. 

--

AN har datterbarnet og jeg spist taco. Eller, AN har jeg brølt til 4 stk firbeinter at de kan gå og legge seg. Det er ikke morsomt på minst en time til enda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...