Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg fikk bare en plomme til dessert, ikke is! Du har fått kake i dag da Sara var på besøk, da får du ikke is til dessert, sa strengeheidi. :aww:

 

Det var fryktelig strengt-hilsen Prima. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

22 minutter siden, Lemen skrev:

Jeg sier bare After Bath fra Chris Christensen. Den er magisk og sikkert ikke super til utstillingsfrisyrer, men helt fantastisk for puddeleiere som ikke gidder å føne i timesvis. :icon_redface: Pelsen tørker på et blunk og jeg synes den gjør pelsen lettere å børste igjennom. :) Jeg har forresten gjort samme erfaringen med medisinsk shampo og puddelpels, det er ikke noen god match dessverre. Har du forsøkt å børste med litt forskjellige karder/børster? Jeg har to karder jeg sverger til når Sølve har lengre pels, en fra CC og en gammel umerket en -når jeg ikke finner de så er pelsstellet så mye tyngre synes jeg.

Jeg må presisere at pudlene ble badet med allergishampo i dag bare fordi jeg ikke hadde igjen annen hundeshampo her, ikke fordi at noen av de er allergiske :) 

Vi har brukt CC Black on Black til Leah, og har vært veldig fornøyd med det til henne. Ali har hatt så håpløs pels, at med henne så har vi prøvd flere forskjellige ting, nå sist CC Spectrum One Shampo, fordi det visstnok skal gjøre pelsen hennes ikke fullt så tyggegummi og statisk og flokete. Vi har også prøvd forskjellige karder, både puddelkarden til CC, denne hvite fra Doggyman alle puddelfolk sverger til, spattkam, antistatisk kam, greyhoundkam. Vi har også puddelbørste og parykkam - det skal ikke stå på utstyret ;) Vi har prøvd å bade henne en gang i uka, en gang i måneden, vi har brukt balsam, vi har ikke brukt balsam, vi har børsta henne hver dag, bare en gang i uka, bare før bading osv. Har ikke vært bedring uansett. Men nå *bank i bordet* ser det ut til å bli en ordning på det - hun skifter til voksenpels! :D Det tar bare litt tid, men den ser ut som blir litt stivere og litt mindre statisk, den voksenpelsen som kommer under :ahappy: Hvis ikke, så har vi alltids barbermaskin :lol: 

18 minutter siden, SFX skrev:

Åh, jeg ville vært flue på vggen på et sånt kurs, om du sa det :D

Bare om jeg sa det, og ikke om kursholderen gjorde det? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mokken skrev:

Sliten i hodet etter en veldig hyggelig kurshelg. Flinke instruktører og mange trivelige deltagere. Også ble man jo godkjent figurant for k-test/mh/fa :)

Gratulerer!

Akkurat nå, 2ne skrev:

Bare om jeg sa det, og ikke om kursholderen gjorde det? :P 

Det ville vært en bonus om kursholder gjorde det, helt klart :D

Akkurat nå lurer jeg på om Foenix burde hatt en ull-BH, for det blir jo enda mer puppestell når hun slipper melka, og vi vasser i snø her. På den annen side, under sist kull nektet hun å gå ut av valpekassa og måtte tvinges ut for å tisse (og tisset en gang i valpekassa fordi hun ikke kunne gå fra babyene), så det kan jo hende snøen har tint litt innen hun går ut mer enn to minutter. Jeg sjekker underveis på turer nå, at hun ikke blir kald.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2ne skrev:

Vi har brukt CC Black on Black til Leah, og har vært veldig fornøyd med det til henne. Ali har hatt så håpløs pels, at med henne så har vi prøvd flere forskjellige ting, nå sist CC Spectrum One Shampo, fordi det visstnok skal gjøre pelsen hennes ikke fullt så tyggegummi og statisk og flokete. Vi har også prøvd forskjellige karder, både puddelkarden til CC, denne hvite fra Doggyman alle puddelfolk sverger til, spattkam, antistatisk kam, greyhoundkam. Vi har også puddelbørste og parykkam - det skal ikke stå på utstyret ;) Vi har prøvd å bade henne en gang i uka, en gang i måneden, vi har brukt balsam, vi har ikke brukt balsam, vi har børsta henne hver dag, bare en gang i uka, bare før bading osv. Har ikke vært bedring uansett. Men nå *bank i bordet* ser det ut til å bli en ordning på det - hun skifter til voksenpels! :D Det tar bare litt tid, men den ser ut som blir litt stivere og litt mindre statisk, den voksenpelsen som kommer under :ahappy: Hvis ikke, så har vi alltids barbermaskin :lol: 

Det der høres akkurat ut som Yasmine... pelsen hennes har vært et helv... fra hun var 6-7 mnd gammel og fram til nå, men plutselig merker jeg at oi - nå floker hun nesten ikke faktisk - og hun har en pelskvalitet som ingen av mine tidligere hunder har hatt!!! AKkurat nå kjenner jeg at det var verdt all jobben med pelsen :D. Det eneste jeg fant ut at fungerte på henne var å børste og børste og børste og børste, ofte, veldig ofte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Jeg må presisere at pudlene ble badet med allergishampo i dag bare fordi jeg ikke hadde igjen annen hundeshampo her, ikke fordi at noen av de er allergiske :) 

Vi har brukt CC Black on Black til Leah, og har vært veldig fornøyd med det til henne. Ali har hatt så håpløs pels, at med henne så har vi prøvd flere forskjellige ting, nå sist CC Spectrum One Shampo, fordi det visstnok skal gjøre pelsen hennes ikke fullt så tyggegummi og statisk og flokete. Vi har også prøvd forskjellige karder, både puddelkarden til CC, denne hvite fra Doggyman alle puddelfolk sverger til, spattkam, antistatisk kam, greyhoundkam. Vi har også puddelbørste og parykkam - det skal ikke stå på utstyret ;) Vi har prøvd å bade henne en gang i uka, en gang i måneden, vi har brukt balsam, vi har ikke brukt balsam, vi har børsta henne hver dag, bare en gang i uka, bare før bading osv. Har ikke vært bedring uansett. Men nå *bank i bordet* ser det ut til å bli en ordning på det - hun skifter til voksenpels! :D Det tar bare litt tid, men den ser ut som blir litt stivere og litt mindre statisk, den voksenpelsen som kommer under :ahappy: Hvis ikke, så har vi alltids barbermaskin :lol: 

Bare om jeg sa det, og ikke om kursholderen gjorde det? :P 

Barbermaskin er alltid flott og absolutt det hjelpemiddelet jeg bruker mest. :) Sølve floket for et godt ord da han drev med bleking og med skifte til voksenpels, jeg har faktisk ikke vært borti maken. Og det var akkurat som prosessen var dobbelt så treg siden fargen ikke bare skulle skifte men pelsstrukturen skulle endres også. Men jeg sier det bare After Bath, jeg elsker den! :)

I dag har tomatplantene mine endelig begynt å spire, forhåpentligvis får jeg lilla heirloom cherrytomater før sommeren er over og gulerøttene mine har stukket håret sitt ordentlig opp av jorda - det er så stas! Jeg gleder meg til å sette melkekartongene ut i pallekarmen bare det blir varmt nok. Og jeg så massevis av snøklokker på tur i dag. Våren jeg elsker deg! :) Var det noen som sa våryr? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SFX skrev:

Det ville vært en bonus om kursholder gjorde det, helt klart :D

:lol: 

17 minutter siden, Siri skrev:

Det der høres akkurat ut som Yasmine... pelsen hennes har vært et helv... fra hun var 6-7 mnd gammel og fram til nå, men plutselig merker jeg at oi - nå floker hun nesten ikke faktisk - og hun har en pelskvalitet som ingen av mine tidligere hunder har hatt!!! AKkurat nå kjenner jeg at det var verdt all jobben med pelsen :D. Det eneste jeg fant ut at fungerte på henne var å børste og børste og børste og børste, ofte, veldig ofte :D

Nei, pelsen Ali har på rompa, der det er kortest, er jo helt stri, der er problemet at det er vanskelig å få retta ut, men heller stri pels jeg må blåse og føne i en evighet, enn en pels som floker seg samme hva jeg gjør (og ikke gjør) med den! Hun som har pappaen sa at han var likedann, og han har så vidt jeg kan bedømme fin pels nå, så jeg lever i håpet!

Hun som klipte henne sist sa hun burde holdes forholdsvis kort i denne perioden (så kort som en løveklipp kan bli), fordi det var bedre med en kort løveklipp enn en lengre løveklipp der de ytterste 3-5 cm er bare slitne fjoner. Sånt kan man like! :aww: 

Akkurat nå, Lemen skrev:

Barbermaskin er alltid flott og absolutt det hjelpemiddelet jeg bruker mest. :) Sølve floket for et godt ord da han drev med bleking og med skifte til voksenpels, jeg har faktisk ikke vært borti maken. Og det var akkurat som prosessen var dobbelt så treg siden fargen ikke bare skulle skifte men pelsstrukturen skulle endres også. Men jeg sier det bare After Bath, jeg elsker den! :)

:lol: Jeg skal huske tipset om After Bath til hun klippes ned og ikke skal stilles mer, men for øyeblikket så skal jo ikke pelsen tørke for fort, for da krøller den seg ;) Jeg har forøvrig hørt at både sølv og hvit har dårligere pelskvalitet enn de sorte.. Det er grunn nok til å holde seg til sort, kjenner jeg :P Synd jeg har ønsket meg hvit mellom i 6 år nå :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh jeg er så lei av å være trøtt hele tiden... Finnes det noe kosttilskudd somvirkelig virker for å få mer energi? Koffeintabeletter er ikke aktuelt desverre. Jada, trøtteheten kan forklares medisinsk, men jeg er drittlei fordeom. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Ååååh jeg er så lei av å være trøtt hele tiden... Finnes det noe kosttilskudd somvirkelig virker for å få mer energi? Koffeintabeletter er ikke aktuelt desverre. Jada, trøtteheten kan forklares medisinsk, men jeg er drittlei fordeom. :aww: 

 

Ginseng? Det funker veldig bra på meg i en ukes tid iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Turb skrev:

Ginseng? Det funker veldig bra på meg i en ukes tid iallefall

Verdt et forsøk kanskje ? Tips til merker? Q10 skal vel inneholde ginseng og litt div. Får ta en tur på helsekosten etterhvert. 

Eller sjekke hva vi har i skapa, finnes mye rart i skapa våre :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Raksha skrev:

Ååååh jeg er så lei av å være trøtt hele tiden... Finnes det noe kosttilskudd somvirkelig virker for å få mer energi? Koffeintabeletter er ikke aktuelt desverre. Jada, trøtteheten kan forklares medisinsk, men jeg er drittlei fordeom. :aww: 

 

Når jeg er trøtt er det ofte fordi søvnkvaliteten er dårlig. Magnesium hjelper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Når jeg er trøtt er det ofte fordi søvnkvaliteten er dårlig. Magnesium hjelper :) 

Er dårlig søvnkvalitet og smerter som er hovedårsaken her ja, Magnesium ja, det har jeg ikke tenkt på. Takk! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte tørke noen vemodige tårer.

Jeg fant ei banankasse med premier, og begynte å pakke de ut for å sette i premieskapene. Og da fant jeg den eneste pokalen som X'en klarte å vinne på et lydighetsstevne. Jeg ble så glad og overrasket over hvor bra det stevnet gikk, det var Schäferhundklubben på Løten, og Erik Brenden som dømte. Jeg ble glad, og X'en ble X'en, og tok av i sin egen feiringsrus, hoppet og bjeffet og oppførte seg IKKE som om hun hadde fått nesten 170 poeng i klasse 1. Hun rev tak i kritikkskjemaet og fikk revet det i stykker før jeg summet meg, mens jeg tok i mot pokal og rosett. Pokalen mistet jeg da X'en hoppet opp på meg igjen, så den knakk av det emblemet som er på toppen av lokket. Det ble limt på da jeg kom hjem, men har knekt av igjen nå i flyttingen, så jeg har tviholdt på lokk og emblem og superlim i ti minutter mens tårene trillet. Jeg har så mange gode minner fra henne.

Jeg ville bare lage flere...

Pokalen er helt ordinær, men suverent spesiell.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: 

Nei, pelsen Ali har på rompa, der det er kortest, er jo helt stri, der er problemet at det er vanskelig å få retta ut, men heller stri pels jeg må blåse og føne i en evighet, enn en pels som floker seg samme hva jeg gjør (og ikke gjør) med den! Hun som har pappaen sa at han var likedann, og han har så vidt jeg kan bedømme fin pels nå, så jeg lever i håpet!

Hun som klipte henne sist sa hun burde holdes forholdsvis kort i denne perioden (så kort som en løveklipp kan bli), fordi det var bedre med en kort løveklipp enn en lengre løveklipp der de ytterste 3-5 cm er bare slitne fjoner. Sånt kan man like! :aww: 

:lol: Jeg skal huske tipset om After Bath til hun klippes ned og ikke skal stilles mer, men for øyeblikket så skal jo ikke pelsen tørke for fort, for da krøller den seg ;) Jeg har forøvrig hørt at både sølv og hvit har dårligere pelskvalitet enn de sorte.. Det er grunn nok til å holde seg til sort, kjenner jeg :P Synd jeg har ønsket meg hvit mellom i 6 år nå :o 

Ja, After Bath er ikke for de som stiller ut, det er for sånn som meg som ikke gidder å føne i år og dag. :) 

Sølv og aprikos/rød (eller fawn som det visst heter?) og hvit har generelt vanskelig pels. Sølve har visstnok ganske bra i følge oppdretter, men fyttikatta som han floket. Og den lyseste pelsen hans floker lettest ennå, der han har mørke støttehår er det null problem. Pels er rare greier. :) Jeg synes hvite pudler med knallsort pigment er fantastisk lekre, men aldri i verden om jeg skal ha, for jeg er ikke sååå glad i pelstell. Sort eller brun er en mer tilgivende farge synes jeg. :) 

28 minutter siden, Raksha skrev:

Ååååh jeg er så lei av å være trøtt hele tiden... Finnes det noe kosttilskudd somvirkelig virker for å få mer energi? Koffeintabeletter er ikke aktuelt desverre. Jada, trøtteheten kan forklares medisinsk, men jeg er drittlei fordeom. :aww: 

 

Ligger du lavt i d vitamin? Jeg har fått en annen hverdag etter at jeg begynte med vitamin D3 500iu om dagen. Og ikke koster det skjorta heller. Du finner det på Iherb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lemen skrev:

Ligger du lavt i d vitamin? Jeg har fått en annen hverdag etter at jeg begynte med vitamin D3 500iu om dagen. Og ikke koster det skjorta heller. Du finner det på Iherb

Ikke som jeg vet om, er det greit å ta det for å teste eller må man sjekkes først? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg har fått overført gamle videokassetter til dvd, og jeg satt sammen med venninna mi og barna hennes for å se på dem i dag.  Det meste var fra min ungdomstid, men helt på slutten var det filmet Hera som liten valp. Hadde helt glemt at jeg hadde det. Hun var så nydelig og fin. fikk helt vondt i sjela av å se på det. Sukk, savner den hunden altså! Verdens vakreste dobermann.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Raksha skrev:

Ikke som jeg vet om, er det greit å ta det for å teste eller må man sjekkes først? 

Det beste er jo så klart å sjekke først, men det har altså ikke jeg gjort. :) Men nå blir jeg veldig godt fulgt opp av spesialister så jeg er ikke bekymret. Jeg har sagt i fra at jeg har begynt å ta ekstra tilskudd av D-vitamin og ingen av legene mine har sagt noe på det. Jeg tar 5000iu hver dag og har gjort det siden desember og jeg har ikke hatt en eneste infeksjon siden da og det er helt vilt bra til å være meg + jeg har mye mer overskudd. Legene mine er veldig fornøyde og det er jeg også. :) 

Viktigheten av D-vitamin strides de lærde om. Noen leger mener det er et kjempeviktig vitamin som vi nordmenn spesielt burde ta tilskudd av (siden vi har så lite sollys), andre leger mener at vi klarer oss fint med lavere verdier.

Du kan lese mer om D-vitamin her 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da noe fryktelig kjent over den kelpien og den spanielsaken som plutselig stakk nesa si opp i skjermen min, da de reklamerte for neste ukes veipatrulje, @Marie?

Edit: Nå er det neste episode og jeg kjente jammen meg igjen mannen som holdt de skrekkelig irriterende :lol: hundene, også :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lemen skrev:

Det beste er jo så klart å sjekke først, men det har altså ikke jeg gjort. :) Men nå blir jeg veldig godt fulgt opp av spesialister så jeg er ikke bekymret. Jeg har sagt i fra at jeg har begynt å ta ekstra tilskudd av D-vitamin og ingen av legene mine har sagt noe på det. Jeg tar 5000iu hver dag og har gjort det siden desember og jeg har ikke hatt en eneste infeksjon siden da og det er helt vilt bra til å være meg + jeg har mye mer overskudd. Legene mine er veldig fornøyde og det er jeg også. :) 

Viktigheten av D-vitamin strides de lærde om. Noen leger mener det er et kjempeviktig vitamin som vi nordmenn spesielt burde ta tilskudd av (siden vi har så lite sollys), andre leger mener at vi klarer oss fint med lavere verdier.

Du kan lese mer om D-vitamin her 

 

 

Da tror jeg at jeg bestiller og prøver! Har og lest om dvitamin tidligere, og vi gir det jo til lillemor. Skal inn og lese din og. :) 

 

Magnesium er også på lista, men da venter jeg med ginsegn til jeg ser om dvitamin og magnesium hjelper. Begynner å  bli desperat, men greit å ikke prøve alt på en gang, så man ser hva som faktisk hjelper. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...