Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

12 minutter siden, Turb skrev:

Line på Nordisk Heste og hundemassasjeskole (eller hva det nå heter) skal visst være ganske bra også? Holder til ved Brummunddal. Hørt mye bra om hun på Kløfta og hadde med Turbo til en annen Jenny på Årnes om det er nærmere.

Ja, det er hun i Brumunddal jeg har tenkt på  - vet en del som går der og er fornøyd :). Det er litt langt å dra til Kløfta eller Årnes synes jeg :)

12 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg tenker det så lenge som han har gått nå :) 

Ja, det begynner å bli litt vel lenge... det kan jo hende det er noe galt et helt annet sted enn kneet da, men han reagerte jo litt da han ble tøyd og strekt på... 

12 minutter siden, JeanetteH skrev:

Åhhh, men baller i solnedgang og i natur har jeg sett nok av i forsvaret :lol: 

:lol: Nå fikk jeg litt morsomme bilder i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

9 timer siden, Tricolor skrev:

Akkurat nå sitter jeg i godstolen og stønner på grunn noe jeg antar er gallestensanfall. Hat Voltaren stikkpiller, men siden jeg er full av utslett og mistenker allergi mot akkurat Diclofenac, så tør jeg ikke ta det. Jobb i morgen, heldigvis skal jeg gå kveld. Får sove frempå i morgen.

Uff, god bedring!

9 timer siden, Wednesday skrev:

Nja nei, 23 er fortsatt ikke sent, men det burde være det :P

:lol: Ja er vel litt sånn her og, man veeet at kl 23 burde man vært i seng, men... 

 

Hun sov forøvrig til 8! Dvs våknet halv tre da, så jeg henta henne inn til oss, rakk  å duppe av så våkner jeg av "mamma!! Er så trøtt i øyaaa! Vanskelig å lukke øya... :cry: " Bråsatte meg opp i senga, lyste på henne, og konstaterte at hun trengte nesespray, det funka for da sovna hun og sov godt resten av natta :D Chromecast funka da, så hun har sett noen episoder med doktoren mens mor og far har slumra. :ahappy:  Lørdagene mine blir automatisk bedre om jeg kan vente til etter 9 med å stå opp på ordentlig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Akkurat nå så forbanner jeg meg selv for at jeg ikke kan lese ALLE kommentarene som er kommet her før jeg googler ting! Nutscaping.... Til og med trenden naking var mer forståelig enn akkurat det der liksom :blink: Og nå er jeg faktisk litt bekymret for om slike ballebilder dukker opp i feed'en på Facebook. Trenger virkelig ikke det slengt i trynet til frokostkaffen liksom! :P 

Min far har innsett at den gamle vaskemaskinen han har hatt i sikkert 25 år kanskje må byttes ut. Noe plastgreier som skal over klærne i sentrifugedelen er delt i to. Det kom visstnok helt ut av det blå. Siden jeg har stasjonsvogn så blir det jeg som må kjøre på handletur i dag i tilfelle han gir opp jakten på ny plastdings og kjøper sånn morderne greie med vask og sentrifuge i ett. 

Tenkte å hamstre litt appelsiner i dag faktisk. Ikke fordi jeg er grådig eller ikke takler å se tilbud. Men fordi jeg hater å være syk, så vinter og vår betyr storforbruk av appelsiner for min del. 
Kjøpte rundt halvannen kg smågodt også etter Justisia var så snill å opplyse om det tilbudet, men det oppbevares mørk, kjølig, og i lufttett boks slik at det holder lenge. Har faktisk bare tatt 5-6 biter, men dobler sikkert antallet i kveld ;)

Spare er ikke noe problem. Lærte meg det etter mange gallesteinsanfall. Så jeg føler med deg der @Tricolor! Håper det ikke er det. God bedring :hug:
Jeg gikk rundt og var kvalm og hadde mye vondt i magen i ett år når vi hadde mange jubileum og bursdager som ble feiret litt ekstra, før jeg til slutt ble sendt på sykehus med akutt infeksjon. Galleblæra holdt på å sprekke. Så hold godt øye med hvordan slikt utvikler seg! 
Jeg fikk operert til slutt, men merker at jeg får lettere vondt om jeg spiser sukker eller fett, og hvis jeg spiser boller f.eks. så blir jeg ekstremt trøtt i motsetning til før. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, 2ne skrev:

Jeg kjøpte både smågodt (det spiste jeg opp i går) og 8 pk med kvikk-lunsj (den spiste jeg opp i dag), så jeg er ikke veldig redd for at godteriet blir liggende så lenge at det går ut på dato her :lol: Håper tilbudet varer lenge, så jeg rekker å kjøpe mer :lol::lol::lol: 

Jah, nei.. Det tenkte jeg og.. Så tenkte jeg at det var en typisk manneting, gud velsigne de enkle sjelene :aww: 

:lol:  Kjøpkjøp! Skal handle inn litt mer her også (og satse på at jeg klarer å gjemme det til påske, jeg har ikke så god trua men verdt et forsøk :P ) men må bare vente til verste hysteriet/hamstringen har lagt seg og de har fått fylt opp hyllene igjen. Ender vel opp med å måtte kjøpe til vanlig pris. :aww:

2 timer siden, Mud skrev:

Jeg irriterer meg ikke så mye over de som kjøper smågodt uansett.  Men for oss som allerede har planlagt hvilken dag "påskeharen " skal kjøpe inn godteri uten at den håpefulle får det med seg er det jækla irriterende å se det minke drastisk hver dag.  Folk kjøper kilovis!  Det er jo latterlig,  hva skal de med det?  Annet enn å sikre seg at ingen andre får kjøpt... Slik som det endte med pepperkakedeig og marsipangris til jul..

På rema her så hadde de satt opp skilt om max to supertilbudsprodukt pr kunde, og kun 1 kg godteri pr kunde for å forsøke å begrense hamstringen noe. Vet ikke hvor godt det funka for det var så godt som tomt for alt, bortsett fra siesta-brusen.

Akkurat nå sitter jeg enda i pysjen, og har tenkt til å spille litt playstation før jeg gjør noe som helst mer. Skal se om jeg får kjøpt domene i dag til hundeprosjektet mitt, sendte registreringen i går. Spent på hvordan det hele utvikler seg. Vi bor på et småbruk så jeg har lyst til å, når jeg får spart opp litt kapital, fikse fjøsen om til et lite hundepensjonat. Kjenner det kribler litt i magen, på en god måte. :ahappy: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

Jeg ble litt skuffa over at det ikke var sol i dag - det var jo stjerneklart da jeg gikk og la meg i går kveld... Men vi får vel tusle oss ut på tur. I dag blir det på beina, tror jeg, bare gå lang tur. Willy er fortsatt ikke bra - gikk en kort tur med ham i går, og det var antydning til halting utover kvelden :(

 

Jeg og!! Det skulle jo være skikkelig fint vær denne helga trodde jeg. Har ikke noe lyst til å gå på tur men kjeder meg og typisk så jobber "alle" helg denne helga så da må jeg kjede meg alene attpåtil. Er så lei av turområdene her nå, gleder meg til snøen smelter, da blir det iallefall litt mer variasjon. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nicket til deg som mistet hunden i går, men *klem* til deg. Er tre uker nå siden jeg måtte ta farvel til sheltien min, så jeg føler virkelig med deg.

----

Sitter og hoster og kjenner meg som sandpapir på innsiden, hørt at det går lungebetennelse, men det nekter jeg å få så er ikke det[emoji14] Er nyyydelig vær ute og her sitter jeg, argh det er så typisk altså[emoji35]

---

Ellers tenker jeg på hva jeg skal finne på i dåpsgave, skal være gudmor så må være noe som varer, men kanskje noe som er brukanes til noe så det ikke bare støver ned... Noen tips? Evnt tips til nettbutikker som har litt utvalg? [emoji2]

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ikke er smart nok til å komme meg til køys før 4 om natta, så blir det seint i gang. Sto opp kvart på 10 og hastet ned for å få meg frokost før den stengte kl 10, og siden har jeg slappet av, dusjet, tatt paracet :aww: og slappet litt mer av. Cola, snop og chips er i armlengdes avstand :aww: 

Spillingen i går gikk bra, de fleste av oss var fornøyd etterpå, så håper vi dommerne også er fornøyd, og det får vi vite i kveld på premieutdelingen :D Jeg har hørt at det er superlørdag her i Trondheim i dag, så jeg lurer på om jeg skulle kjøpt meg nye joggesko. Mine går litt i oppløsning og med opptil flere hull i så er ikke gore-texen helt vanntett lenger heller..... :lol: @Line eller andre trøndersoniser, har dere kontroll på tilbudene i dag og tips til hvor jeg bør gå? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Malinka skrev:

 

Jeg har hørt at det er superlørdag her i Trondheim i dag, så jeg lurer på om jeg skulle kjøpt meg nye joggesko. Mine går litt i oppløsning og med opptil flere hull i så er ikke gore-texen helt vanntett lenger heller..... :lol: @Line eller andre trøndersoniser, har dere kontroll på tilbudene i dag og tips til hvor jeg bør gå? 

Jeg følger aldri med på tilbudene på Toilldag, for jeg nekter å nærme meg sentrum slike dager :lol: Men du finner Löplabbet i krysset Nordre gate / Thomas Angells gate, og så er det et hav av skobutikker på Trondheim torg, og der finner du også sportsbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Ser på ny støvsuger når jeg kommer over dette knalltilbudet for oss hundeeiere. 

Tror jeg holder meg til tørrmopp fra Enjo for å ta pels i røytetida gitt! :P 

20160312_115027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende vær ute :) Har så lyst å gå lang tur, men er enda redusert etter en liten operasjon jeg hadde i går. Vi kom oss ned til butikken en tur, og det var det jeg klarte så langt i dag. Der var det helt tomt for smågodt :no: Hadde vært godt i kveld, men kjøpte med Nidars melkesjokolade istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde burde, orker ikke. Litt redusert selv og syk baby som agerer som borrelås, da får ting bare flyte gitt.

Vi rusla oss en tur i sola istad, og på vei opp siste bakken hjem hører jeg to hester som kommer løpende opp bak meg. Det er hester på nabogården, så jeg rakk bare å tenke at det var rart de ikke slakka ned istedet for å gallopere forbi folk langs veien. Neida, var ikke 2, men 4 hester, og de hadde seg en luftetur for seg selv de! De løp opp bakken, inn til naboen over veien, snudde og kom løpende ned igjen. Det så urkomisk ut, omtrent som de hadde avtalt å løpe om kapp dit og hjem igjen :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Raksha skrev:

Har ikke hatt noe problemer med win 8.1 hvertfall, annet enn den dustete appsiden som kommer iveien. Men installering av win 10 var nådestøtet for Bonden sin pc, så jeg har liksom ikke turt. Men funker greit, så da så. Men liker ikke tvangsoppdateringer da :aww: 

 

Den ser helt grei ut, men jeg hadde liksom tenkt at jeg skulle svare ja et eller annet sted før den satte igang å installere seg. I går kveld lette jeg en stund før jeg fant ut hvor jeg skulle slå av maskina, men alt seg helt greit ut altså. 

Flott vær ute. Vi skal snart ut, men jeg tenkte vi skulle vente litt til 17-maitoget av solglade malvikinger er ferdig med å gå tur. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malinka skrev:

Når jeg ikke er smart nok til å komme meg til køys før 4 om natta, så blir det seint i gang. Sto opp kvart på 10 og hastet ned for å få meg frokost før den stengte kl 10, og siden har jeg slappet av, dusjet, tatt paracet :aww: og slappet litt mer av. Cola, snop og chips er i armlengdes avstand :aww: 

Spillingen i går gikk bra, de fleste av oss var fornøyd etterpå, så håper vi dommerne også er fornøyd, og det får vi vite i kveld på premieutdelingen :D Jeg har hørt at det er superlørdag her i Trondheim i dag, så jeg lurer på om jeg skulle kjøpt meg nye joggesko. Mine går litt i oppløsning og med opptil flere hull i så er ikke gore-texen helt vanntett lenger heller..... :lol: @Line eller andre trøndersoniser, har dere kontroll på tilbudene i dag og tips til hvor jeg bør gå? 

Xxl har også tilbud i helgene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå slo maskina seg plutselig av, helt av seg selv, og da kom jeg på at det samme skjedde i går kveld. Gikk bare i svart uten vanlig avslåingsprosedyre. Er det noen andre som har opplevd det med windows 10, eller er det maskina mi som fusker?

Edit: Hvis dette skyldes støv på vifta, kan jeg åpne opp og fjerne det selv, eller bør jeg levere inn maskina? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

At det er baller ja, men så vidt jeg veit er ikke boobscaping en ting? Så jeg tenkte mer på denne greia med å dingle reproduksjonsorganene sine i hytt og pine enn testikler :P 

Ah, da forstår jeg hva du mener - og jeg kan med trygghet si at jeg aldri har følt for å skape en beaverscaping-trend, i hvert fall. Så det er nok en gutteting på mange måter :P

4 timer siden, Caroline skrev:

You evil woman! Må ikke skrive sånt, jeg kunne jo ikke la være å google det :|

Det var i hvert fall ikke noe som virkelig trigget brekningsrefleksen, jeg har gått på et par slike her inne før :D

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Åhhh, men baller i solnedgang og i natur har jeg sett nok av i forsvaret :lol: 

rolling-on-the-floor-laughing-smiley-emo

1 time siden, Tricolor skrev:

Der kom det endelig ny forsyning med Ketogan i hus, og Buscopan som er krampeløsende. Nå må det vel gi seg med smertene.

God bedring!

1 time siden, Malinka skrev:

Når jeg ikke er smart nok til å komme meg til køys før 4 om natta, så blir det seint i gang. Sto opp kvart på 10 og hastet ned for å få meg frokost før den stengte kl 10, og siden har jeg slappet av, dusjet, tatt paracet :aww: og slappet litt mer av. Cola, snop og chips er i armlengdes avstand :aww: 

Spillingen i går gikk bra, de fleste av oss var fornøyd etterpå, så håper vi dommerne også er fornøyd, og det får vi vite i kveld på premieutdelingen :D Jeg har hørt at det er superlørdag her i Trondheim i dag, så jeg lurer på om jeg skulle kjøpt meg nye joggesko. Mine går litt i oppløsning og med opptil flere hull i så er ikke gore-texen helt vanntett lenger heller..... :lol: @Line eller andre trøndersoniser, har dere kontroll på tilbudene i dag og tips til hvor jeg bør gå? 

Vel blåst!

Jeg spiste opp brødet i går, så da har jeg ikke frokost likevel. Så da får jeg vel lage pannekaker. Men da må jeg vaske opp litt, for vispen er ikke ren. Men jeg har ikke lyst til å starte lørdagen med å vaske opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
2 timer siden, Siri skrev:

 

:lol: Nå fikk jeg litt morsomme bilder i hodet. 

Jeg har fått ett litt ambivalent forhold til nakene kropper :lol: Du må ha litt wow faktor for at jeg skal reagere *flirer* 

I dag har vi hatt en spontan "boy meets girl" date. og det var full klaff :lol: 

921416_10156626455890072_141686196538879

Talli var ikke like imponert :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 2ne skrev:

At det er baller ja, men så vidt jeg veit er ikke boobscaping en ting? Så jeg tenkte mer på denne greia med å dingle reproduksjonsorganene sine i hytt og pine enn testikler :P 

Ah, da forstår jeg hva du mener - og jeg kan med trygghet si at jeg aldri har følt for å skape en beaverscaping-trend, i hvert fall. Så det er nok en gutteting på mange måter :P

4 timer siden, Caroline skrev:

You evil woman! Må ikke skrive sånt, jeg kunne jo ikke la være å google det :|

Det var i hvert fall ikke noe som virkelig trigget brekningsrefleksen, jeg har gått på et par slike her inne før :D

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Åhhh, men baller i solnedgang og i natur har jeg sett nok av i forsvaret :lol: 

rolling-on-the-floor-laughing-smiley-emo

1 time siden, Tricolor skrev:

Der kom det endelig ny forsyning med Ketogan i hus, og Buscopan som er krampeløsende. Nå må det vel gi seg med smertene.

God bedring!

1 time siden, Malinka skrev:

Når jeg ikke er smart nok til å komme meg til køys før 4 om natta, så blir det seint i gang. Sto opp kvart på 10 og hastet ned for å få meg frokost før den stengte kl 10, og siden har jeg slappet av, dusjet, tatt paracet :aww: og slappet litt mer av. Cola, snop og chips er i armlengdes avstand :aww: 

Spillingen i går gikk bra, de fleste av oss var fornøyd etterpå, så håper vi dommerne også er fornøyd, og det får vi vite i kveld på premieutdelingen :D Jeg har hørt at det er superlørdag her i Trondheim i dag, så jeg lurer på om jeg skulle kjøpt meg nye joggesko. Mine går litt i oppløsning og med opptil flere hull i så er ikke gore-texen helt vanntett lenger heller..... :lol: @Line eller andre trøndersoniser, har dere kontroll på tilbudene i dag og tips til hvor jeg bør gå? 

Vel blåst!

Jeg spiste opp brødet i går, så da har jeg ikke frokost likevel. Så da får jeg vel lage pannekaker. Men da må jeg vaske opp litt, for vispen er ikke ren. Men jeg har ikke lyst til å starte lørdagen med å vaske opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt vår dag på NTK utstillingen, Tuva fikk exelent og ble nr 4 i klassen. Men fikk en flott kritikk da :D Vi koser oss lell med badekar på rommet og bestilt bord på resturanten til Saritas ikveld :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg har fått ett litt ambivalent forhold til nakene kropper :lol: Du må ha litt wow faktor for at jeg skal reagere *flirer* 

I dag har vi hatt en spontan "boy meets girl" date. og det var full klaff :lol: 

921416_10156626455890072_141686196538879

Talli var ikke like imponert :lol: 

 

Etter å ha jobbet på legekontor, og festet litt for mange trønderfester, så har jeg litt samme forhold til kropper.. Jeg ble dog litt satt ut når svogeren ba meg om å sjekke rompa hans for flått når jeg hadde kun vært noen mnd i den familien :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg har fått ett litt ambivalent forhold til nakene kropper :lol: Du må ha litt wow faktor for at jeg skal reagere *flirer* 

I dag har vi hatt en spontan "boy meets girl" date. og det var full klaff :lol: 

921416_10156626455890072_141686196538879

Talli var ikke like imponert :lol: 

 

Er fred i heimen nå kan jeg si - dog får jeg ikke gjort så mye heller for noen ligger å tørker (sover) over beina mine... Fikk seg et bad når vi kom hjem og tror det var ganske på tide :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...