Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

1 time siden, Perfect Image skrev:

Øhm, tror dette er en av blandingene :) Husker ikke av hva desverre :P 

 

1 time siden, Raksha skrev:

Rase? :D

 

Det må jo være hereford i den? :) 

Vi har flere herefordblandinger (blandet med NRF) på jobb nå, og de er såååå søte og skikkelig tøffe :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

 

Det må jo være hereford i den? :) 

Vi har flere herefordblandinger (blandet med NRF) på jobb nå, og de er såååå søte og skikkelig tøffe :wub: 

Vet ikke hvor vanlig herford er i norge? Har en som driver med limousin her i området. Flotte dyr!  Liker NRF godt, men ønsker meg rørosfe :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:  

Det må jo være hereford i den? [emoji4] 

Vi har flere herefordblandinger (blandet med NRF) på jobb nå, og de er såååå søte og skikkelig tøffe :wub: 

Vet ikke hvor vanlig herford er i norge? Har en som driver med limousin her i området. Flotte dyr!  Liker NRF godt, men ønsker meg rørosfe [emoji3]

 

Har ikke noen tall på hvor mange dyr det er, men vet om tre små besetninger bare i mitt nærområde :) Så er det ett krysningsprosjekt på gang, men vet ikke hvor mange som er med der heller eller akkurat hva som er målet[emoji14]

Jeg har skikkelig lyst på både rørosfe og telemarksfe! Og kanskje høylandsfe :wub:

Gleder meg til en dag å kunne ha småbruk med litt av alt :D Det er så mye jeg har lyst på av forskjellige dyr!

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Polfarer skrev:

 

Det må jo være hereford i den? :) 

Vi har flere herefordblandinger (blandet med NRF) på jobb nå, og de er såååå søte og skikkelig tøffe :wub: 

 

41 minutter siden, Raksha skrev:

Vet ikke hvor vanlig herford er i norge? Har en som driver med limousin her i området. Flotte dyr!  Liker NRF godt, men ønsker meg rørosfe :D

 

Ja, det er et par rene og blandene med hereford i flokken, såpass husker jeg :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på date med Nobody og spist Chinamat. Pekingsuppe som var både varm, hot og deilig. Kongereker, krabbepinner og blekksprut i en god saus. Er god og mett. Måtte selvfølgelig ha den obligatoriske kaffekoppen etterpå. Bonden kan bare ha det så godt, han hater å spise ute:bye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Den nye windowsen installerte seg på maskina mi uten at jeg ba den om det. I swear to God!

Det gjorde min og for et par dager siden :o  Konspirasjon! Sammensvergelse! Ren ondskap! (ok, det virker ok, og liker bedre denne versjonen enn den forige :lol: ) 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessie er 10 måneder i dag! Og jeg har vært hos frisøren, nesten et år siden sist :lol: 1099 kr for klipp og farge hos lærling, godt fornøyd med både pris og resultat :ahappy: Det innebar imidlertid at jeg måtte være borte fra Jessie i 3,5 time, litt i lengste laget siden hun ikke hadde vært alene lenger enn 1,5 time så langt, så foreldrene mine hentet henne etter et par timer. Det gikk veldig fint, men jeg skulle visst ha lagt igjen en bruksanvisning for selen hennes, for da jeg hentet henne var den vridd 90 grader så bryst- og ryggdelen lå på sidene rett over albuene. Godt gjort, siden bryst- og ryggdelen ser helt forskjellige ut og ringen til å feste båndet i da havnet på siden. Mamma: "Å, var det feil?" Pappa: "Jeg sa det ikke så riktig ut." :lol:

"Bursdag"-barnet med nevnte sele på (satt på riktig i dette tilfellet :P):

12794362_10156629604555529_3286063662842

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Stine skrev:

Ikke jeg heller, jeg blir "kvalm" over hvordan voksne folk kan te seg bare fordi noe er superbillig.... Man sparer liksom ikke når man kjøper uante mengder av noe som man ellers ikke hadde kjøpt! Og hva gjør man når det man kjøper blir dårlig da? Jo kaster det, og vi kaster allerede altfor mye mat i dette landet.

Jeg krysser fingrene for at ikke alt er ribbet bort når jeg skal handle til påska, men det gjør ikke så mye for jeg kan faktisk kjøpe det lille godiset jeg skal ha til fullpris på en av butikkene som ikke kaster seg på hysteriet.

Jeg antar jeg går under "voksen"-begrepet, som kjøpte "uante mengder" av smågodt, som jeg ellers hadde kjøpt, og som nå er spist opp :aww: Jeg lover deg, smågodt blir aldri kastet her i huset - du kan slutte å være kvalm :P 

4 timer siden, BareLinn skrev:

Jeg kjøper sjeldent smågodt.. 

Men vet dere.. Igår kjøpte jeg 2kg smågodt OG kvikk lunsj.. for idag er det lov :icon_cry:

Nå er alt over.. og jeg har nok en englehund :icon_cry:

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå lurer jeg på hvilken morgendagens Raksha jeg skal være snille med. Den som kommer til å ergre seg grønn over rotehus, eller den som er dautrøtt kl 6 i morgen når lillemor våkner og ønsker at hun hadde lagt seg sånn omtrent nå. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Akkurat nå lurer jeg på hvilken morgendagens Raksha jeg skal være snille med. Den som kommer til å ergre seg grønn over rotehus, eller den som er dautrøtt kl 6 i morgen når lillemor våkner og ønsker at hun hadde lagt seg sånn omtrent nå. :aww: 

 

Søvn trumfer rydding. Nattinatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Vet ikke helt jeg :lol: Teste chromcast og sette på disney i morgen tidlig, kanskje jeg klarer å sove en time til? 

 

Tja, det er jo det JEG ville gjort, sånn egentlig :P Men smart er det ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Tja, det er jo det JEG ville gjort, sånn egentlig :P Men smart er det ikke :P

Naaai, men hvem har sagt at jeg er smart da ? :lol: Får uansett ikke lagt meg, hunder må fores og luftes, og Bonden er i fjøset og og og - tror nettopp jeg bestemte meg for å spille uanstendig høy musikk til å være så sent, og se hvor mye jeg rekker før gubben kommer inn :aww: 

 

Edit: og der så jeg akkurat at jeg er blitt småbarnsmor og "gammel"  - kl 23.13 var ikke definert som sent fra jeg passerte 10 år til jeg ble mamma :lol: ! Just on of those moments... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt mye snop jeg, angret på at jeg ikke kjøpte mer. Borte er det! Ny mulighet for mer i morgen:drool:

Akkurat nå har jeg og hundene lagt oss til å sove i en enkeltseng, i natt sover vi hos bestemor og bestefar. Det er kos!

Zelda har igjen hatt et av anfallene sine, ikke så voldsomt, men nok en påminnelse på at vi må være takknemlige for den tiden vi får❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst på smågodt når jeg var på butikken, men det utgikk, var bare ekle lakristing igjen. Helt skrapa tomt ellers. Folk har virkelig gått amokk. :lol: Da ble det en pose seigmenn isteden. Aaaaaltfor søtt i lengden, men det er kanskje likegreit, da spiser jeg ikke så mange i slengen. :P 
Også en pose gratis potetgull :D Det kan man like! :D Liker coop kupongene mine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
4 timer siden, BareLinn skrev:

Jeg kjøper sjeldent smågodt.. 

Men vet dere.. Igår kjøpte jeg 2kg smågodt OG kvikk lunsj.. for idag er det lov :icon_cry:

Nå er alt over.. og jeg har nok en englehund :icon_cry:

Klart du har lov. 
:hug:

3 timer siden, Krutsi skrev:

Hippy kommer vist ikke hjem før etter påske en gang :lol: det var den "lille" vinterferien sin det :lol: 

 

Det var vel strengt tatt ikke noen overraskelse? :lol: 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Den nye windowsen installerte seg på maskina mi uten at jeg ba den om det. I swear to God!

Det er jo bare positivt! Forrige versjonen var jo elendig :P 

1 time siden, Raksha skrev:

Det gjorde min og for et par dager siden :o  Konspirasjon! Sammensvergelse! Ren ondskap! (ok, det virker ok, og liker bedre denne versjonen enn den forige :lol: ) 

 

Windows 10 og Windows 8/8.1 er to vidt forskjellige ting! Etter siste versjon fungerer faktisk ting! Nå er det bare selve PC'en som er problemet :getlost:

Akkurat nå merker jeg ulempene med å jobbe til ut på kvelden. 
Har stått og hatt demo fra klokka 13 til 20. Så måtte jeg kjøre utstyr til en annen butikk. Var ikke hjemme igjen før klokka var 20.45. Så var det tid for å få en pizza i ovnen. Og nå er jeg ikke mentalt klar for å ta kveld, men jeg er stuptrøtt! 

Får se på The Haunted på I.D, så kanskje jeg er mer klar for leggetid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Raksha skrev:

Naaai, men hvem har sagt at jeg er smart da ? :lol: Får uansett ikke lagt meg, hunder må fores og luftes, og Bonden er i fjøset og og og - tror nettopp jeg bestemte meg for å spille uanstendig høy musikk til å være så sent, og se hvor mye jeg rekker før gubben kommer inn :aww: 

 

Edit: og der så jeg akkurat at jeg er blitt småbarnsmor og "gammel"  - kl 23.13 var ikke definert som sent fra jeg passerte 10 år til jeg ble mamma :lol: ! Just on of those moments... 

 

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg antar jeg går under "voksen"-begrepet, som kjøpte "uante mengder" av smågodt, som jeg ellers hadde kjøpt, og som nå er spist opp :aww: Jeg lover deg, smågodt blir aldri kastet her i huset - du kan slutte å være kvalm :P 

Her blir heller aldri smågodt kastet, og nettopp derfor var jeg sjeleglad for at de også i dag var ganske skrapa i godtehyllene, så jeg gikk ut fra butikken med ikke en halv candy king pose engang. Og godt er det, ellers hadde jeg vært enda mer kvalm enn jeg er nå. :aww:

 

Akkurat nå er jeg trøtt, men orker ikke legge meg. Det er så mye som må gjøres først (lys må slukkes, bord må ryddes, hunder luftes, kveldstell må tas - og ikke minst må jeg gå opp ei laaaaaang trapp), så det er best å bare sitte her i sofaen ei stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Wednesday skrev:

:lol:

Pliiiis si at du kjenner deg igjen, værså snill? :lol::lol:

 

56 minutter siden, *Kat84* skrev:

Windows 10 og Windows 8/8.1 er to vidt forskjellige ting! Etter siste versjon fungerer faktisk ting! Nå er det bare selve PC'en som er problemet :getlost:

Har ikke hatt noe problemer med win 8.1 hvertfall, annet enn den dustete appsiden som kommer iveien. Men installering av win 10 var nådestøtet for Bonden sin pc, så jeg har liksom ikke turt. Men funker greit, så da så. Men liker ikke tvangsoppdateringer da :aww: 

 

Tok gulvene, det får morgendagens Raksha være fornøyd med. :aww: resten av rotet kan vente til i morgen kveld. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Betty skrev:

Her blir heller aldri smågodt kastet, og nettopp derfor var jeg sjeleglad for at de også i dag var ganske skrapa i godtehyllene, så jeg gikk ut fra butikken med ikke en halv candy king pose engang. Og godt er det, ellers hadde jeg vært enda mer kvalm enn jeg er nå. :aww:

Jeg kjøpte både smågodt (det spiste jeg opp i går) og 8 pk med kvikk-lunsj (den spiste jeg opp i dag), så jeg er ikke veldig redd for at godteriet blir liggende så lenge at det går ut på dato her :lol: Håper tilbudet varer lenge, så jeg rekker å kjøpe mer :lol::lol::lol: 

4 minutter siden, SFX skrev:

Nå har jeg lært om fenomenet nutscaping.

Jeg trengte ikke å vite om det.

Jah, nei.. Det tenkte jeg og.. Så tenkte jeg at det var en typisk manneting, gud velsigne de enkle sjelene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...