Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Har også kjøpt smågodt idag.. 1,5kg, så det bør holde en stund :P Bare klare å holde oss borte fra det i ukedagene.. Også har jeg lyst på påskeegg også, men fikk ikke med meg at de og var billige. Og nå har vi så mye snop at jeg føler ikke jeg kan kjøpe enda mer, bare fordi jeg har lyst på påskeegg også :P Godt det er min største bekymring for tiden! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

21 minutter siden, Monikawt skrev:

@SFX Forferdelig til uflaks du skal ha! :( satser på at det ordner seg med lånebil! :hug: 

Tusen takk! Flere venner har tilbudt seg sjåførhjelp og/eller lån av bil, så jeg satser på at det ordner seg om det oppstår noe krise - og ei venninne jobber på verkstedet hvor bilen står og mente at dette løser seg i tide, så jeg håper det betyr at hun godprater litt med mekanikeren :P 

21 minutter siden, Monikawt skrev:

føler ikke valpekontoen gror like raskt som planlagt heller. Årsavgift skal betales for begge bilene, balenoen skal fikses opp til etterkontroll og volvoen skal fikses i morra, etter at jeg kjørte av veien her for et lar uker siden... Ryker over 10 000kr på bil denne måneden... :( 

Noen ganger tenker jeg at en kunne kjørt en del drosje for de pengene en bruker på bil - men så slår jeg til med en langtur til Tromsø eller København, og da er det plutselig greit å ha egen bil :D

13 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg og vil ha billig smågodt! :cry: Har ikke engang oppvaskmaskin som funker *Sukk* Yep - kjempesynd på meg. Vondt i brystet har jeg og etter å ha pusta inn betongstøv fra 70 år gammel betong, tippet med sagflis :aww:  Nevnte jeg at det er synd på meg? *fnis* 

Bonden nekter å reise til tynset, med lillemor, etter jobb og barnehage i morgenn bare for å kjøpe billig smågodt. Meg ikke forstå. :aww::lol: 

For en dårlig Bondemann! :console::D 

Akkurat nå, Christine skrev:

Bil 1 fikk varselslampe på oljetrykk i februar. Tenkte sette den på verksted, men med to biler som fungerer så fikk bil 1 stå i gata uten å bli kjørt en god stund. Null hast med å sette den på verksted liksom.. På lørdag mistet bil 2, altså hundebilen styring og bremser, og ble derfor ikke kjørbar. Litt krise syns vi det var, men trøstet oss med at vi hadde enda en bil som faktisk var kjørbar. Uflaks kommer sjeldent alene,mot alle "gode" ting er tre, sant? I går kom det feilmelding på girkassen på bil 3, og den har verkstedtime i morgen.. Hvorfor må alt hende på en gang?! 

Og midt oppi alt dette klikket oppvaskmaskinen, så nå venter vi på en del det tar ca to uker å få. Jepp, vi skal bli spreke som går til ting fremover og flinke som vasker alt for hånd :aww: 

I kveld skal jeg på kurs, men heldigvis tar jeg bilen som må på verksted i morgen så jeg får levert den i samme slengen.. Tør snart ikke ta i mer elektronikk i tilfelle ting eksploderer mellom hendene mine :lol: 

Elektronikk er noe dritt. Hest og kjerre og fjær og pergament fungerte i sin tid det også.

Men det ser ut til at laptopen min har reparert seg selv, for nå kommer de bokstavene som jeg forventer at skal komme når jeg trykker på en tast. Så kanskje den tørket av seg selv og tok seg sammen?

Jeg har fått tømt to søppelsekker med klær - klær jeg ikke har sett siden jeg flyttet, fordi jeg ikke var ferdig å skru sammen kommoden før nå :P Også må jeg bestemme meg for om ullundertøy skal være på soverommet i andre etasje eller i entreen. Det er jo teit å måtte løpe ned for å hente ullklær når jeg kler på meg på morgenen, men det er jo teit å måtte løpe opp om jeg på vei ut ser at det er for kaldt og at jeg må ha på meg mer klær. Jeg har tenkt til å dedikere litt hjernevirksomhet til DET problemet, for jeg er lei av å bekymre meg over bil og drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Christine skrev:

Bil 1 fikk varselslampe på oljetrykk i februar. Tenkte sette den på verksted, men med to biler som fungerer så fikk bil 1 stå i gata uten å bli kjørt en god stund. Null hast med å sette den på verksted liksom.. På lørdag mistet bil 2, altså hundebilen styring og bremser, og ble derfor ikke kjørbar. Litt krise syns vi det var, men trøstet oss med at vi hadde enda en bil som faktisk var kjørbar. Uflaks kommer sjeldent alene,mot alle "gode" ting er tre, sant? I går kom det feilmelding på girkassen på bil 3, og den har verkstedtime i morgen.. Hvorfor må alt hende på en gang?! 

Og midt oppi alt dette klikket oppvaskmaskinen, så nå venter vi på en del det tar ca to uker å få. Jepp, vi skal bli spreke som går til ting fremover og flinke som vasker alt for hånd :aww: 

I kveld skal jeg på kurs, men heldigvis tar jeg bilen som må på verksted i morgen så jeg får levert den i samme slengen.. Tør snart ikke ta i mer elektronikk i tilfelle ting eksploderer mellom hendene mine :lol: 

:lol:  Uflaks! Sa Severin Suveren. :aww: God bedring til alle tre bilene og oppvaskmaskina, her er det heldigvis *banke i bordet og alt sånt* som ikke virker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

For en dårlig Bondemann! :console::D 

ikke sant?! Bare fordi han har stått på jobb i 8 timer og har med hyper og/eller sutrete 2,5åring? Hmpf! :lol: 

Vi kom frem til at vi kan på smågodtraid på fredag da, da kan vi levere maskina til reperasjon og trøstehandle superbillig smågodt :aww: Sprek kan jeg bli etter påske :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tonje skrev:

Det samme tenker jeg. Priskrigen kommer til å vare ut i neste uke også, og om den ikke gjør det så skal jeg nok greie å få i meg dosen min med snop i løpet av påska lell, koste hva det koste vil :P 

Akkurat nå har jeg spist middag og skal børste ferdig Blaze. Tok halve i går, gadd ikke mer. Så skal jeg støvsuge, både gulv og sofa. 

Ble forresten stoppa av en fyr da vi var på tur. Han lurte på hvordan det gikk, hva jeg het og om han kunne få være vennen min. Han var fra Egypt og hadde vært her i 4 mnd, så fortalte han hvordan man sier 'I love you' på egyptisk :lol: Trivelig da, jeg synes det kult at noen tørr å stoppe folk på gata bare for å prate litt. 

Hadde antagelig brukt like mye penger på snop også, bare fått mye mer å trykke i meg for samme pris (og det er jo helt unødvendig , dessverre:P ) 

Så koselig :) Fint at de tørr å ta kontakt med folk :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, *Kat84* skrev:

Mail er sendt :) 

Håper det er plass da. Og at jeg ikke roter meg bort på veien :innocent: Har ikke GPS lengre for den kjøpte gubben for 8 år siden. .. 

Fra Haugesund?? Følge E39 til Bergen og gjennom sentrum til du har passert Ikea på din venstre side. Så kommer du til et rart kryss, ikke kjør opp på rampa der. Følg skiltene mot Oslo og Voss!! Gjennom rundkjøringa i Vågsbotn med deg, et par rundkjøringer senere er du i Arna, fortsett på E16 mot Voss. Kjør en times tid gjennom utallige tunneler (1/3 av vegstrekningen er "innendørs". Voila! Du er på Voss :rofl:

 

Til de av dere som venter på Postnord, jeg fant han oppi krysset her i stad. Påstod hardnakka at han ikke leita etter noe(n):fear:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Fant 5 i dag :D

IMG_20160309_190858.thumb.jpg.8fba53b218

eh?

Forklar..

 

har smågodt, kjøpt for lenge siden fremdeles ikke spist opp. Har ikke lyst på godt nå. 

Ellers så ville jeg bare si ehi, Prima hilser og sier at matmor er kjip og lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn siden jeg er verdens største idiot har jeg idag handla en stor pose smågodt til gubben- til full pris. Bare fordi jeg var i feil butikk som nettopp hadde fylt på smågodthyllene, jeg var sulten og alt så godt ut, og jeg ikke hadde fått med meg priskrigen. :pinch:  :vegg:

Jeg kan ikke engang spise noe av det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Debbie skrev:

eh?

Forklar..

 

har smågodt, kjøpt for lenge siden fremdeles ikke spist opp. Har ikke lyst på godt nå. 

Ellers så ville jeg bare si ehi, Prima hilser og sier at matmor er kjip og lat.

 

https://www.geocaching.com/guide/

? skattejakt for voksne på en måte. Veldig artig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Debbie skrev:

eh?

Forklar..

 

Geocaching. Ypperlig kombo med hund. I ditt område kan du søke opp "Geokaperne", de har ofte treff hvor du kan møte folk og lære om det. Julaftens formiddag var de fx på Torvet utenfor biblioteket...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monikawt skrev:

 

Oh, jeg vil ha snaps av staffene :D 

 

@SFX

Jeg tror snapnavnet mitt er Stine-Leira, så det er bare å legge meg til :D Men du kommer til å angre :lol:

Istede for å stikke på butikken å kjøpe smågodt som jeg hadde mest lyst til, så gikk C og jeg en time på ski :D Uten hunder, tør ikke det når pannelykta er tom for strøm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Malamuten skrev:

Hadde antagelig brukt like mye penger på snop også, bare fått mye mer å trykke i meg for samme pris (og det er jo helt unødvendig , dessverre:P ) 

Så koselig :) Fint at de tørr å ta kontakt med folk :) 

Sånn tenker jeg også altså. Det blir det samme som sånne supersalg der folk bruker masse penger på ting de egentlig ikke trenger, bare fordi det er billig. Det er ikke det sammen som å spare penger, vil jeg påstå. :P

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stine skrev:

Jeg tror snapnavnet mitt er Stine-Leira, så det er bare å legge meg til :D Men du kommer til å angre :lol:

Istede for å stikke på butikken å kjøpe smågodt som jeg hadde mest lyst til, så gikk C og jeg en time på ski :D Uten hunder, tør ikke det når pannelykta er tom for strøm :P

Prøvde å legge deg til, men gikk ikke :( Jeg vil også se staffer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Oi! Da blir det nok Voss rett før han er 12 mnd! Så har jeg et i bakhånd hvis det er fullt et par mnd etterpå. 

Husk at hunden må være fylt 12 mnd senest første prøvedag for å få lov til å delta, så du kan nok bare avskrive deltakelse på den MH'en. 

Herlig herlig sparktur med tøttelura i dag også! Ulempen er at jeg må ha på potesokker sånn at snøen ikke fester seg og lager klumper... og da blir det skikkelig tova poter. Får vel en liiiiten jobb å gjøre når potene har tørket da. Willys skade er jeg fortsatt usikker på... Har tatt han av medisiner nå, og synes han virket litt stiv da han reiste seg nå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
11 minutter siden, Siri skrev:

Husk at hunden må være fylt 12 mnd senest første prøvedag for å få lov til å delta, så du kan nok bare avskrive deltakelse på den MH'en. 

Herlig herlig sparktur med tøttelura i dag også! Ulempen er at jeg må ha på potesokker sånn at snøen ikke fester seg og lager klumper... og da blir det skikkelig tova poter. Får vel en liiiiten jobb å gjøre når potene har tørket da. Willys skade er jeg fortsatt usikker på... Har tatt han av medisiner nå, og synes han virket litt stiv da han reiste seg nå... 

Må han? I reglene stod det at hunder under 12 mnd skal ha fått vaksine ved 3 mnd alder :blink:

Har ikke funnet noe annet i reglene om alder. Jeg søkte i dokumentet etter det. 

Edit: 

Googlet det og fant dette 

"
Mentalbeskrivelse (MH)
Formålet med MH er å beskrive hundens mentalitet innenfor regelverkets momenter, slik at man oppnår et best mulig beslutningsgrunnlag med tanke på avl og oppdrett. For å delta på MH må hunden være minimum 10 mnd. og maksimum 3 år."

Hentet fra Briardklubben ;) 

http://www.briardklubben.com/mentaltest.htm

Fant også ut at 12 mnd gjelder i Sverige :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Tusen takk! Flere venner har tilbudt seg sjåførhjelp og/eller lån av bil, så jeg satser på at det ordner seg om det oppstår noe krise - og ei venninne jobber på verkstedet hvor bilen står og mente at dette løser seg i tide, så jeg håper det betyr at hun godprater litt med mekanikeren :P 

Så bra det ser ut til å ordne seg :D 

1 time siden, SFX skrev:

Noen ganger tenker jeg at en kunne kjørt en del drosje for de pengene en bruker på bil - men så slår jeg til med en langtur til Tromsø eller København, og da er det plutselig greit å ha egen bil :D

 

ja, mamma har alltid sagt at vi kunne spart sååå mye penger istedenfor å ha disse bilene. Vi er ikke helt enige i det, spesielt ikke alle de gangene vi har kjørt Steinkjer-Kragerø (90mil) med hund, to personer og maaaasse bagasje. DET hadde blitt dyrt på fly det :P 

20 minutter siden, Stine skrev:

Jeg tror snapnavnet mitt er Stine-Leira, så det er bare å legge meg til :D Men du kommer til å angre :lol:

Istede for å stikke på butikken å kjøpe smågodt som jeg hadde mest lyst til, så gikk C og jeg en time på ski :D Uten hunder, tør ikke det når pannelykta er tom for strøm :P

Jeg fikk deg heller ikke opp :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
4 minutter siden, *Kat84* skrev:

Må han? I reglene stod det at hunder under 12 mnd skal ha fått vaksine ved 3 mnd alder :blink:

Har ikke funnet noe annet i reglene om alder. Jeg søkte i dokumentet etter det. 

Edit: 

Googlet det og fant dette 

"
Mentalbeskrivelse (MH)
Formålet med MH er å beskrive hundens mentalitet innenfor regelverkets momenter, slik at man oppnår et best mulig beslutningsgrunnlag med tanke på avl og oppdrett. For å delta på MH må hunden være minimum 10 mnd. og maksimum 3 år."

Hentet fra Briardklubben ;) 

http://www.briardklubben.com/mentaltest.htm

Fant også ut at 12 mnd gjelder i Sverige :) 

7. KOMMENTARER TIL NKKS FELLESBESTEMMELSER. 

Deltakelse. MH er åpen for alle raser. Originalt registreringsbevis skal foreligge og leveres ved fremmøte på testen. Hunden må være fylt 12 mnd. senest første prøvedag. Hund kan kun starte en gang ved samme prøve/ref.nr. 

Side 28.

http://web2.nkk.no/filestore/Jakt_og_bruks/Regelverk_for_jakt_og_bruks/Regler-for-mentalbeskrivelse-hund-per-01.05.12.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

7. KOMMENTARER TIL NKKS FELLESBESTEMMELSER. 

Deltakelse. MH er åpen for alle raser. Originalt registreringsbevis skal foreligge og leveres ved fremmøte på testen. Hunden må være fylt 12 mnd. senest første prøvedag. Hund kan kun starte en gang ved samme prøve/ref.nr. 

Blææææ 

Hvorfor kan ikke alle skrive det samme da? :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...