Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

14 minutter siden, Aslan skrev:

Skjedde samme til meg i går :no: Bare at mitt oppgitte tidspunkt var en time etter der de hadde i sitt system. Sukk. Håper tida går fort!

Deres tidspunkt var en time etter mitt. Glad jeg gikk dit, så jeg slapp å stresse over parkeringa OG fordi sola varma (!) når jeg tusla vekk derfra. Sol :wub: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Ugh, våknet til telefon om at verkstedet har ledig time 5. april, hele clutchen har røket, og det kommer på minst 10.000. Jeg forklarte at jeg bor langt fra alt, med tispe som nærmer seg termin, og uten ekstrabil, så de forsøker å få fikset bilen innimellom. Siste beskjed er at ved hjelp av et lite, potensielt mirakel kan jeg kanskje få bilen tilbake til uka...

Jeg lurer på om jeg bare skal fortsette på den romflaska jeg begynte på i går, jeg hadde det morsomt i går kveld, jeg smilte og lo, husker jeg. Sov seks timer i strekk gjorde jeg også, for første gang på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen i heite da @SFX, det var da ikke måte på uflaks! Rom hørtes ikke ut som en dårlig ide gitt :P Men vi satser på at uflaksen er oppbrukt, og at mirakelet slår til!

Ellers har jeg drevet med litt oppdragelse på klubbens sider, bitterhet kan man komme med på andre steder enn i en tråd med positive og konstruktive forslag til forbedringer :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, våknet til telefon om at verkstedet har ledig time 5. april, hele clutchen har røket, og det kommer på minst 10.000. Jeg forklarte at jeg bor langt fra alt, med tispe som nærmer seg termin, og uten ekstrabil, så de forsøker å få fikset bilen innimellom. Siste beskjed er at ved hjelp av et lite, potensielt mirakel kan jeg kanskje få bilen tilbake til uka...

Jeg lurer på om jeg bare skal fortsette på den romflaska jeg begynte på i går, jeg hadde det morsomt i går kveld, jeg smilte og lo, husker jeg. Sov seks timer i strekk gjorde jeg også, for første gang på lenge.

Har ikke verkstedet en lånebil til deg? Et eller anna litt ukurant de ikke helt får solgt, men som får flytta deg til butikk og dyrlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg måtte spørre om jeg hørte riktig når jeg ringte Eiker dyreklinikk for å sjekke pris på HD/AD røntgen. 1238,- 

Jeg betalte rundt 1400,- for bare AD på Erica på dyreklinikken her i byen.

Lønner seg å sjekke priser ja..:)

Jaja,men da skal jeg nok få gjort det om ikke så altfor lenge. Så greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg måtte spørre om jeg hørte riktig når jeg ringte Eiker dyreklinikk for å sjekke pris på HD/AD røntgen. 1238,- 

Jeg betalte rundt 1400,- for bare AD på Erica på dyreklinikken her i byen.

Lønner seg å sjekke priser ja..:)

Jaja,men da skal jeg nok få gjort det om ikke så altfor lenge. Så greit!

Gjorde det samme før jeg skulle kastrere hannhunden min, Eiker skulle ha 2000,- for inngrepet mens min vanlige veterinær skulle ha 5300,-!! Ble en liten tur over fjorden da ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Line skrev:

Neimen i heite da @SFX, det var da ikke måte på uflaks! Rom hørtes ikke ut som en dårlig ide gitt :P Men vi satser på at uflaksen er oppbrukt, og at mirakelet slår til! 

 

43 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Har ikke verkstedet en lånebil til deg? Et eller anna litt ukurant de ikke helt får solgt, men som får flytta deg til butikk og dyrlege

 

38 minutter siden, MonicaT skrev:

@SFX

Så utrolig kipt. Har du sjekket forsikringen din? Noen steder har man krav på leiebil. Verdt å sjekke ut.

Jeg skal sjekke både lånebil og leiebil - men det er jo gjerne strenge klausuler på å få ha hund i dem. Men jeg sjekker. Jeg orker bare ikke i dag, jeg må summe meg litt, og roe ned et bekymret familiemedlem som så bilde av bilen min på NAF-bilen på FB i natt, og trodde jeg hadde kræsjet og eskalerte litt kjapt med skader og sykehus... 

Nei, nå skal jeg gjøre noe koselig - vaske pledd og håndklær, så det er nyvasket og klart til valpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg shopper litt rundt etter røntgen selv, skader ikke å være tidlig ute. Vet stend sannsynligvis er de billigste, men er ufattelig kronglete å komme seg dit uten bil, så må prøve å finne billigste alternativ med busstilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BareLinn skrev:

Fikk ikke vekk quoten i forrige innlegg :|

Skulle quote @Krutsi som nevnte engelsk mastiff, igår .. 

Anbefales :wub: Verdens herligste kosebamser :wub:

Jeg vet :P en kompis av foreldrene mine hadde en da jeg var liten, og det var verdens kuleste hund :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
41 minutter siden, SFX skrev:

 

 

Jeg skal sjekke både lånebil og leiebil - men det er jo gjerne strenge klausuler på å få ha hund i dem. Men jeg sjekker. Jeg orker bare ikke i dag, jeg må summe meg litt, og roe ned et bekymret familiemedlem som så bilde av bilen min på NAF-bilen på FB i natt, og trodde jeg hadde kræsjet og eskalerte litt kjapt med skader og sykehus... 

Nei, nå skal jeg gjøre noe koselig - vaske pledd og håndklær, så det er nyvasket og klart til valpene.

Lånebilene jeg har lånt fra verkstedet har gjerne vært sanne som bare triller og går som dem ikke får solgt og ja jeg har fått ha hund i bilen da jeg leide for fjerten år siden så sleit jeg med å få til en bil jeg kunne ha hund i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

For en uflaks du skulle ha da @SFX:hug:
Jeg har akkurat sett på nettbutikken til Clas Ohlson og der så jeg at de har lasteromsbeskytter som man pakker inn både bagasjerom og bakseter med for å unngå å skitne til. Hvis du får en lånebil så kan kanskje det være en ide? Så ut som at det passer til de fleste modeller så da kan du bruke på din egen også om du har behov for det. 
Håper det ordner seg greit for deg! 

 

Helt frem til i dag har jeg hatt skikkelig vårfølelse! Men i dag er det regn og sur vind igjen. Skulle ut på skogstur i dag egentlig, men det får bli et annet sted heller. Et sted med mindre søle og diverse som setter seg fast i lang pels som er alt for nær bakken. :P 

Snart en tur på Biltema å kjøpe diverse som kan trenges. Både AUX, klesruller, og sikkert noe mer jeg har glemt ut at jeg trenger. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos lånebil, verkstedet mannen jobber på har mange biler man får ha hund i. Vi har bare en bil, og når jeg skal avgårde på noe i helgene låner vi ofte bil derfra som vi får ha hund i. De har flere typer kassebiler, f.eks. Renault Kangoo, og da bilen havarerte på vei til Orre i september (også clutchen, faktisk), hadde jeg en bitteliten Clio. Fikk riktignok såvidt plass til alt jeg skulle ha med, men det var ikke noe problem å ha hund i den ihvertfall. 

Ellers så sitter jeg akkurat nå og tegner for første gang på hvem vet hvor lenge. Jentungen ønsket seg en leopard, så da får jeg prøve å tegne det, da, mens jeg først har et snev av inspirasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lijenta skrev:

Lånebilene jeg har lånt fra verkstedet har gjerne vært sanne som bare triller og går som dem ikke får solgt og ja jeg har fått ha hund i bilen da jeg leide for fjerten år siden så sleit jeg med å få til en bil jeg kunne ha hund i

Takk for innspill, da skal jeg høre med dem om det tar lang tid - jeg klarer meg ut uka uten bil, så da kan jeg ringe på mandag og høre hva de ser for seg av progresjon.

Nå har jeg satt på en tørketrommel med valpepledd, båret inn ved, kjefta på Glam som rev i stykker en pose med søppel, spikret opp ei halv takplate for å dekke det meste av et hull i taket på hunderommet, og fjernet masse spiker og skruer fra en stuevegg. Neste mål er å henge opp ei gardinstang foran ei hylle, så den stygge Ivar-hylla skjules og alt av hundepledd og -håndklær der er mer beskyttet mot støv og hår. Deretter få opp ei eller to rosettavler i stua, for å henge opp de gjeveste rosettene. Men platene må tine først; de har ligget i kuldegrader, begynt å tine, fått kondens, og fryst igjen. 

Når batteriet er ferdig ladet, skal vi ut i snøen - kamerabatteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, SFX skrev:

Takk for innspill, da skal jeg høre med dem om det tar lang tid - jeg klarer meg ut uka uten bil, så da kan jeg ringe på mandag og høre hva de ser for seg av progresjon.

Nå har jeg satt på en tørketrommel med valpepledd, båret inn ved, kjefta på Glam som rev i stykker en pose med søppel, spikret opp ei halv takplate for å dekke det meste av et hull i taket på hunderommet, og fjernet masse spiker og skruer fra en stuevegg. Neste mål er å henge opp ei gardinstang foran ei hylle, så den stygge Ivar-hylla skjules og alt av hundepledd og -håndklær der er mer beskyttet mot støv og hår. Deretter få opp ei eller to rosettavler i stua, for å henge opp de gjeveste rosettene. Men platene må tine først; de har ligget i kuldegrader, begynt å tine, fått kondens, og fryst igjen. 

Når batteriet er ferdig ladet, skal vi ut i snøen - kamerabatteriet.

Ville ringt nå og sak i fra at du klarer deg ut uka men har dere lånebil til mandag for da trenger jeg bil til blant annet .........

Det for da har dem nemlig tid på seg til å trylle og lånebilene bruker å være populære og bortbestilte lang tid.  Så håper dem har en du får låne eller at ups bilen blir ferdig  Noen steder betaler mann litt for lånebilen andre steder er det bare drivstoffet. Men har vært billigere ehr enn å leie bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Takk for innspill, da skal jeg høre med dem om det tar lang tid - jeg klarer meg ut uka uten bil, så da kan jeg ringe på mandag og høre hva de ser for seg av progresjon.

Nå har jeg satt på en tørketrommel med valpepledd, båret inn ved, kjefta på Glam som rev i stykker en pose med søppel, spikret opp ei halv takplate for å dekke det meste av et hull i taket på hunderommet, og fjernet masse spiker og skruer fra en stuevegg. Neste mål er å henge opp ei gardinstang foran ei hylle, så den stygge Ivar-hylla skjules og alt av hundepledd og -håndklær der er mer beskyttet mot støv og hår. Deretter få opp ei eller to rosettavler i stua, for å henge opp de gjeveste rosettene. Men platene må tine først; de har ligget i kuldegrader, begynt å tine, fått kondens, og fryst igjen. 

Når batteriet er ferdig ladet, skal vi ut i snøen - kamerabatteriet.

Ja, vill hørt på forhånd, og at du fra mandag av trenger lånebil :) Har bare hatt lånebil en gang selv, men var uproblematisk med hund i den ihvertfall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg vet :P en kompis av foreldrene mine hadde en da jeg var liten, og det var verdens kuleste hund :heart: 

Verdens beste :wub:

Som jeg desverre ikke fikk ha mer enn i 2år.. nå er smertene og alt, snart over :bye:

 

FB_IMG_1457525152913.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, lijenta skrev:

Ville ringt nå og sak i fra at du klarer deg ut uka men har dere lånebil til mandag for da trenger jeg bil til blant annet .........

Det for da har dem nemlig tid på seg til å trylle og lånebilene bruker å være populære og bortbestilte lang tid.  Så håper dem har en du får låne eller at ups bilen blir ferdig  Noen steder betaler mann litt for lånebilen andre steder er det bare drivstoffet. Men har vært billigere ehr enn å leie bil

 

10 minutter siden, Aslan skrev:

Ja, vill hørt på forhånd, og at du fra mandag av trenger lånebil :) Har bare hatt lånebil en gang selv, men var uproblematisk med hund i den ihvertfall :) 

Godt poeng. Jeg ringer i morgen.

"Noen" logret et krus med Pepsi over tastaturet, og nå kommer det automatisk også en q de fleste gangene jeg trykker på p-tasten. What to do? 
Klipqpqe opqpq pqakken, hoppqe bukk over bukken pqå pqåskeferie, pqaqpqpa pqreker pqrat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

 

Godt poeng. Jeg ringer i morgen.

"Noen" logret et krus med Pepsi over tastaturet, og nå kommer det automatisk også en q de fleste gangene jeg trykker på p-tasten. What to do? 
Klipqpqe opqpq pqakken, hoppqe bukk over bukken pqå pqåskeferie, pqaqpqpa pqreker pqrat.

Hvis det ikke er et elektrisk tastatur ville jeg skylt det godt i springen og lagt det til tørk noen timer. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytteprosess godt i gang. Jeg flytter hjem til mor og far et par måneder før jeg skal på utveksling. Jeg er litt redd for at jeg skal gå på veggene. Bodd for meg selv i 4 år nå. Men det skal bli greit å spare litt penger i det minste :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Eplefe skrev:

Hvis det ikke er et elektrisk tastatur ville jeg skylt det godt i springen og lagt det til tørk noen timer. :)

Umm, det er lapqtopq-tastaturet mitt, er det noen tastatur som ikke er elektriske?§

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger jeg i fosterstilling og vurderer hvor mye jeg skal grue meg til tannlegetimen min etterpå... Rotfyllinga har blitt utsatt i to uker fordi betennelsen ikke har vært helt ute. Men denne gangen har jeg ikke vondt, så da tror jeg faktisk at det blir rotfylling... Hadde det ikke vært for at det er i fortanna, så hadde jeg vurdert å be de om å rive den ut istedet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tekopp Hun har hatt flere "anfall" hvor hun mister kontrollen på bakparten, sjangler og detter sammen. Dette gir store smerter som da gir utslag i aggresjon ovenfor de andre hundene mine. På en bra dag leker hun med de..på en dårlig dag er det nok at de ser feil på henne :(

Så etter samtale med flere vetrinærer, blitt sjekket opp og utelukket epilepsi bl.a.. så sa samtlige vetrinærer at av dyrevelferdsmessige årsaker burde hun få slippe.. :icon_cry:Så på fredag har vi time...den siste:icon_cry:

Men det er for hennes del.. flere av kullsøsknene er borte, og ene søstra ble avlivet før jul,etter å ha vært plaget siden 4mnd alder.. Resultat av ekstremt dårlig avl,og dårlige linjer .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...