Perfect Image Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Hva oppbevarer dere tørrfór i? Hvor mange kg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turb Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Har 12 kg i fryseren tar ut i en oppbevaringsboks (forbruk for et par uker) og har det stående oppå kjøleskapet (liten leilighet, få steder å sette ting) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Oppbevarer det også i fryseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Uåpnede sekker står i boden, åpnede sekker står på kjøkkenet. Tidligere har jeg bare brukt å ha det i sekken, nå har vi en fortønne så da blir den brukt til en sort også står de andre i sekken ved fortønna. (15kg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 I en metalltønne i boden. Det er jevnt tyve grader hele året der. Tømmer den helt før jeg fyller på nytt for. Går vel 18 kilo i den tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Fôrtønne i boden, kjølig og mørkt. En i plast og en i metall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Fôrtønner av metall. Står i gangen - som er stor - og har vel rimelig jevn temperatur. Oppbevarer også uåpnede fôrsekker på samme sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonjek Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Plasttønne på rommet. Stod i et skap i gangen der jeg bodde før, men ikke plass til noe slikt nå. Kjøper sekker på 10-15 kg som tømmes oppi, og bruker opp alt før jeg fyller på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingidano Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Pro plan metalltønne, eller i sekken. Tønna står i gangen, og tar 15kg. Åpne sekker står i skapet på soverommet mitt, ellers forsyner hundene seg selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Fôrtønne, det går Akuratt 15kg fôr oppi (svære kuler). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Stor appetitt tønne i plast, stående på en mellomgang mellom stue og soverom. Før hadde jeg den i boden, men der blir det for varmt synes jeg. Sambo er fryktelig glad i å ha det varmt på PC rommet sitt som er der boden er. (Ikke dør mellom PC rom og Bod) Står under tørkestativet ca 1 meter fra lufttørkeren så blir ikke fuktig i hvertfall. Ligger vel rimelig stabilt på 18 - 20grader tipper jeg. Før har jeg helt hele sekken oppi tønna, men tror jeg ikke gidder det mer, er lat så gidder ikke vaske den mellom hver sekk. Pleier å kjøpe mellom 12 og 18kg, alt etter hva merket har som største sekk. Har en liten appetitt tønne, som jeg fyller på fra den store, som står på en benk i gangen ved skålene hans. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Plastdunker til hestefor,står kjølig. Opp til 20 kg har de plass til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pixie Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 I sekken i uteboden fordi det er kaldt og mørkt der, fyller en liten fortønne vi har inne på et rom vi bare bruker til oppbevaring (også kaldere enn vanlig romtemperatur). Tømmer denne helt før vi fyller på. Edit: en sånn men i 6 kg størrelse tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Angilja Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 En 15 kg sekk varer i ei knapp uke, oppvevares bare i et skap på kjøkkenet. Gidder ikke ta det over i tønne når det uansett går tomt så fort. Tidligere brukte vi hestefor-tønne i plast fra FK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Hvor har folk fått tak i tønnene sine, kjøpt eller fått? Jeg har to bøtter fra fra Kremmerhuset med ekstra gummifóring slik at de er tette, går akkurat 7,5kg i hver, tømmer helt og vasker mellom. Sjelden jeg har flere sekker enn én, men har det nå. Har en stående i kennelen også i skapet som er åpen. Vi har hatt mus i boden og liten plass der, dårlig isolert så minusgrader og badstue, så boden er ikke aktuell her i hus. Fôret står på kjøkkenet, per tiden slik: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 @maysofie har noen fra royal på jobben nå, bare stikke innom så kan du få en. Den jeg bruker, får plass til 15kg i den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 26. Februar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Det lurer jeg også, skulle gjerne hatt noen fine fortønner, men er nødt til å ha noe som kan ta 20 kg så da utgår det meste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Akkurat nå, Perfect Image skrev: Det lurer jeg også, skulle gjerne hatt noen fine fortønner, men er nødt til å ha noe som kan ta 20 kg så da utgår det meste https://www.felleskjopet.no/fordunk-labb-20-kg-curver-50279133 http://flakkefossen.no/?product=fordunk-til-20-kg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monikawt Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Hadde fôrtønne til hest fra FK tidligere, nå inneholder den bare et par uåpnede småsekker. Har i tillegg to RC-tønner, en til hver av bikkjene siden de får forskjellig fôr. Setter fôrsekkene nedi dunkene når de åpnes, slik at de får ekstra "beskyttelse", siden jeg er dårlig til å lukke lokkene alle tre dunkene står på kjøkkenet (i en sånn "utstikker" der kjellerdøra er, så de er ikke i veien ) @maysofie Som skrevet, den ene er fra FK, de to andre har jeg tatt med meg fra jobb Edit: har også en liten dunk. Den fyller jeg opp med fôr til Aron fra dunken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perfect Image Skrevet 26. Februar 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Akkurat nå, Lillekrapyl skrev: https://www.felleskjopet.no/fordunk-labb-20-kg-curver-50279133 Sett på dem, og synes de er like stygge som de andre fórtønnene dem har Fryktelig lite brukervennlige også, hjulene går ikke ordentlig rundt med 15-20 kg oppi. Forøvrig, om noen lurer på dem så er de billigere på horze.no og man slipper det stygge labb merket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Vi har fôret i kjelleren, så for vår del spiller det ingen rolle om fordunken er pen eller ei. Vi har en i metall fra Pro Plan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Jeg har en i metall fra pro plan og skulle gjerne hatt en til! Hvor finner man de? Vil gjerne bytte ut den andre jeg har. Kjøpe min brukt på finn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 VI fikk vår da vi kjøpte fôr på dyrebutikken her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Siterer monica for en gammel tråd for å vise de jeg har. Synes de er helt ok, ganske nøytrale utseendemessig sånn utenom appetitt logoen da. Rommer godt med fôr, men spørs jo såklart på knottene da, jo mer luft det blir imellom knottene jo mindre klarer den å romme. Tipper jeg har ca 16kg fôr i min nå uten problem, en sekk med kattemat med ca 1-3kg igjen, en nyåpnet 12,5kgs sekk, jeg har kanskje blanda ut 0,5kg i siste rest av gamlefôret, ca 1 kg løst igjen av gamlefôret i bunn. På 4/20/2014 at 8:38 PM, MonicaT skrev: Et veldig dårlig bilde De er firkantet, men er "på langs" i forhold til andre fortønner De små oppå må du bare se bort i fra 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 26. Februar 2016 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2016 Har belcandotønne med hjul på. Desverre har festeanordningene på lokket lett for å knekke (vet ikke om de selges lenger) så da blir de ikke lufttette. Pen er den vel heller ikke, men digger dem. Slitt ut endel nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts