Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

AN har jeg skrivesperre. Og hver gang ting begynner å løsne så kommer det noen innom og trenger å få noe fiksa.

Fortsetter jeg slik blir ikke nyhetssaken å være en nyhet når jeg er ferdig. (ble avbrutt tre ganger mens jeg prøvde å skrive den posten også, digg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

Guest Klematis

Jeg fant nettopp ut hvorfor naboen sto og ropte febrilsk på hannhunden sin seint i går kveld da jeg slapp ut hundene før vi la oss. Jeg tok mine inn igjen, for jeg tenkte meg at det var noe på gang, han er vanligvis helt uinteressert i oss.

Blod på gulvet. Biz har fått sin andre løpetid. Jeg la merke til at hun tissa litt mer enn vanlig på tur i dag, og februar er akkurat 6 mnd etter forrige gang.

Sendte sms til naboen og opplyste om det, siden den godeste Varg stupte ut i 80-sona rett foran en bil som måtte bråbremse fordi han skulle opp hit til oss forrige løpetid. 

Det kom svar tilbake at de synes det var fint å vite, så de kunne passe på litt ekstra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Glemte å skrive det, men en venninne hjalp til i en bachelorstudie om skuddredsel på bearded collie i Sverige. Innhentet informasjon ved hjelp av et spørreskjema til eiere. 80% av de som hadde skuddredde hunder rapporterte at noen hadde kastet eller skutt raketter på hundene :o Venninna mi mistenker at det er en ganske vid definisjon av på - dvs i nærheten av...
Og alle med redde hunder rapporterte at de hadde blitt redde pga enkelthendelser. 

Da må 80% av de som svarte være utrolig teite mennesker. Det har vært en kjent sak i flere tiår at beardiser er skuddredde. Da tar man dem da for svingende ikke med ut der det fyres av raketter. :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tjenesten om å varsle om brukt opp inkluderte mobildata er kun en tjeneste og dessverre ikke en garanti." Vet ikke helt jeg. Får refundert halvparten av kravet på neste faktura, så da må jeg hvertfall beholde abonnementet en mnd til. Men kjenner jeg ikke er spesielt imponert. Hadde jeg fått varselet hadde jeg betal 69 kr for den lille ekstra gb som jeg brukte, og ikke 199... Fremdeles sur, men er jo min egen feil som ikke følger med selv for jeg trodde jeg ville få beskjed. :gaah: Jaja har lært, får se hva jeg synes om onecall fremover. Terskelen for å bytte er ganske lav kjenner jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

2 timer søvn etter nattevakt er litt lite, heldigvis skal jeg ikke på jobb igjen før i morra kveld :) Vondt i livmora, skjønner ikke hvorfor det burde vel ha grodd mer eller mindre nå?

Jeg ble fortalt at det kunne bli vondt og komme noe blod når "skorpen" løsner...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått mat på døra, og fraktet en del av det til den ene fryseboksen. Den andre har et par centimeter med vann i bunnen etter strømbrudd i natt, så det skal få fryse godt før jeg tar oppi noe. Jeg kan avise den en annen gang, orket ikke begynne på det nå...

Jeg liker å synliggjøre berneren som en brukshundrase:

12717488_10156402273880136_6131983488389

Men det skal ikke være trillebårføre i februar :(

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det snø til knærne ute i skogen, og isblank hålke på veiene. 
Heldigvis har de endelig trakket lysløypa bak huset, så da kan vi gå der på dagene. Jeg vet ikke hvem av meg og junior som har det morsomst når vi aker, men jeg tror muligens mora er den største ungen i blant:lol:

Og Inya skal ha for innsatsen i allefall:lol:
12654222_963719850349832_846716174055208
Akkurat der var det litt mindre snø, men enkelte steder så jeg kun noen ører i ny og ne der hun spratt etter meg:lol:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SFX skrev:

Vi har fått mat på døra, og fraktet en del av det til den ene fryseboksen. Den andre har et par centimeter med vann i bunnen etter strømbrudd i natt, så det skal få fryse godt før jeg tar oppi noe. Jeg kan avvise den en annen gang, orket ikke begynne på det nå...

Jeg liker å synliggjøre berneren som en brukshundrase:

12717488_10156402273880136_6131983488389

Men det skal ikke være trillebårføre i februar :(

Fine brukshundene :wub:

Og om du absolutt vil, så kan du godt komme hit og måkke snø altså :) Må nok ta det i dag også siden det har snødd hver dag i det siste. Og nå begynner det å bli såpass mildt at det sikkert blir å bli blankpolert is også.

Nå er det maks 2.5måneder igjen av vinteren. Syns det er litt lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Da må 80% av de som svarte være utrolig teite mennesker. Det har vært en kjent sak i flere tiår at beardiser er skuddredde. Da tar man dem da for svingende ikke med ut der det fyres av raketter. :mad:

Aner ikke om de tok dem med ut på nyttårsaften, men regner med at det har vært i dagene rundt... Opplever, skremmende nok, at det er verre i dagene rundt nyttår i Sverige enn Norge... 

Sånn helt utenom så har Pigg akkurat oppdaget at han kan speile seg i skapdørene i gangen (de er av glass, ikke speil, men når lyset er rett så reflekterer de litt), nå er han kjempesur på den onde kelpien i døra... Sitter og moffer og morrer... Teitur Teitursson...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Turb skrev:

 

Sånn helt utenom så har Pigg akkurat oppdaget at han kan speile seg i skapdørene i gangen (de er av glass, ikke speil, men når lyset er rett så reflekterer de litt), nå er han kjempesur på den onde kelpien i døra... Sitter og moffer og morrer... Teitur Teitursson...

Jeg hadde gardrobe med speildører i forrige leilighet, så man skulle jo tro Mona var vant med eget speilbilde. Så en dag var hun med meg på XXL, og etter å ha prøvd seler etc gikk vi gjennom området med klær og prøverom. Der så hun en fantastisk svart liten hund som logret, flørtet og kopierte kroppsspråket hennes helt perfekt - noe som selvfølgelig resulterte i enda mer logring og flørting. 

.....Mona var den eneste hunden i butikken:P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sbtlita skrev:

BORDER COLLIE FOLK: Hvor stor er din BC i omkrets på halsen?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Jeg er ikke helt sikker, hundene er ute og jeg finner ikke noen halsband. Men jeg kjøpte to nye i fjor, tror det var 40-45cm. til den ene og 45-50 til den andre. Vet iallefall at jeg alltid tror de er større rundt halsen enn det de egentlig er. Det er halvstrup, da. 2 hannhunder.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7. februar 2016 at 5:31 PM, Paranomia skrev:

Ang. veganske ting: har dere ikke prøvd godteri fra Goody Good Stuff - så gjør det nå! Det ER så godt :heart: 

Ikke prøvd! Det må jeg sjekke ut. Takk for tips! :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:

Jeg hadde jo håpet på at bruksfolk hadde en litt annen strategi enn den strutsestrategien som mange oppdrettere har, men jammen meg er de like flinke til å finne på unnskyldninger for sine hunders mentale brister som det ikke-bruksfolk er. 

Det er så vanskelig å diskutere med folk som vet hva man prater om, vet du :lol:

Ja, er det ikke merkelig? Jeg skjønner helt oppriktig ikke hvorfor folk gjør sånt. En skulle tro at det var ens egen ære og personlighet som ble bedømt, ikke bikkjas iboende mentale egenskaper. 

Åpenbart. Jeg håper egentlig at vi prata forbi hverandre, for jeg blir skuffa når bruksfolk ikke ser poenget med å kartlegge mentale egenskaper i forhold til avl og bruk. Jeg må slutte å være optimist, kanskje? 

5 timer siden, Turb skrev:

Glemte å skrive det, men en venninne hjalp til i en bachelorstudie om skuddredsel på bearded collie i Sverige. Innhentet informasjon ved hjelp av et spørreskjema til eiere. 80% av de som hadde skuddredde hunder rapporterte at noen hadde kastet eller skutt raketter på hundene :o Venninna mi mistenker at det er en ganske vid definisjon av på - dvs i nærheten av...
Og alle med redde hunder rapporterte at de hadde blitt redde pga enkelthendelser. 

Så svensker liker å plage beardiser 1 gang i løpet av deres liv altså? Siden det er enkelthendelser, og bare med enkelte raser som bearded collie? Rare svensker :aww: 

4 timer siden, Wednesday skrev:

Urg... Slektninger på facebook som skriver om innvandrere. Norske ungdommer har så lite penger, mens flyktninger får alt! Come on! 

Sånt er alltid morsomt. Jeg har satt mine slektninger som holder på sånn på ignorer nyhetsoppdateringer jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sbtlita skrev: BORDER COLLIE FOLK: Hvor stor er din BC i omkrets på halsen?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Jeg er ikke helt sikker, hundene er ute og jeg finner ikke noen halsband. Men jeg kjøpte to nye i fjor, tror det var 40-45cm. til den ene og 45-50 til den andre. Vet iallefall at jeg alltid tror de er større rundt halsen enn det de egentlig er. Det er halvstrup, da. 2 hannhunder.

 

Tenkte jeg skulle sy halsbånd til pappa og de sin BC mix, tispe :) Men hunden bor i nord og jeg får ikke målt hun nå. Så får sy når jeg kommer opp istede :D

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg gleder meg mest til ved å få en annen rase er at den ikke kommer til å sitte oppå meg hele ***** tiden! Og at den ikke kommer til å ta seg nær av alt mulig! Noen ganger trenger jeg litt rom for meg selv, men neida! Og ber jeg de gå vekk så raser jo verden sammen for dem! Da får jeg et skjelvende dyr oppå meg, jeg hater skjelving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...