Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Februar


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det finnes en motsats også. Det flyttet inn en flyktningefamilie i etasjen under oss i høst, to voksne og tre gutter. En herlig gjeng. Vi ringte på døra og sa velkommen til huset og ble invitert inn p

Kroppsspråk sjekk holdning og blikk, snakker om å holde ett øye med "rivalen" ?

Endelig ei tispe!

Posted Images

5 minutter siden, Line skrev:

Mulig jeg leser med feil briller, men med den :aww: på slutten så virker det som den kommentaren din er ironisk. Og ja, det er litt allment akseptert, det er derfor man lager slike grupper: https://www.facebook.com/rikogprivilegert/ Og så kan man få det bekreftet i kommentarfeltet her http://www.dagbladet.no/2016/02/10/kultur/meninger/kronikk/43099316/

Det var ironisk :P Ser ikke helt hvordan innlegget mitt er mobbing likevel. Det er å ta hardt i. Og selvsagt kommer det reaksjoner på et slikt blogginnlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Det var ironisk :P Ser ikke helt hvordan innlegget mitt er mobbing likevel. Det er å ta hardt i. Og selvsagt kommer det reaksjoner på et slikt blogginnlegg. 

Men du gjør narr av henne, sant? Sammen med veldig mange andre. 

Hvor går streken for mobbing da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Episode 3 og jeg kjenner at jeg dør på meg...... Trenger støttekontakt her for en sart sjel ?

Hva ser du? :o 

 

Funderer på om jeg gidder å gå opp for å hente strømpepinner til å fortsette lueprosjektet mitt. Tiltak :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Thai er kjempebra :)  Hadde lett flydd de, det er bare det at jeg ikke har noe interesse for sør-øst asia :P  hehe. Har dere eurobonuspoeng kan dere jo sjekke om dere kan oppgradere :)  Thai har en kjempebra businessclasse, ikke den beste i bransjen, men kjempekurant. God mat.

 

5 timer siden, mokken skrev:

@Emmy

Nå har jeg ikke mye erfaring med Thailand air, kun 1 reise. Men jeg er superfornøyd! Med unntak av KLM har jeg aldri opplevd maken  til super service, god mat og ikke minst plass til beina! :D

Åh, så godt å høre :D Denne gangen reiser vi i regi av jobben til mannen, så får ikke endret noe eller oppgradert, selv om det hadde vært mulig. Føles veldig rart for en planleggingsfreak som meg, fikk ikke velge reisemål, hotell eller noe :frantics:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Det er jo litt sånn allment tillatt å mobbe de som er rike og vakre, er det ikke? 

Nei, det er ikke det. Å gjøre narr av klyser som bagatelliserer fattigdom og faktisk forventer at vi skal synes synd på dem fordi de har penger, er derimot ganske greit. Dette handler om klysefaktor og det å ikke se skogen for bare trær, ikke penger eller utseende. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Raksha skrev:

Hva ser du? :o 

 

Funderer på om jeg gidder å gå opp for å hente strømpepinner til å fortsette lueprosjektet mitt. Tiltak :aww:  

Jordskott.. Og den treffer omtrent alle mine svake punkter.. 

Jeg kommer aldri til å tørre og gå i skogen igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Jordskott.. Og den treffer omtrent alle mine svake punkter.. 

Jeg kommer aldri til å tørre og gå i skogen igjen..

hvor? Hva? Hørtes ut som noe jeg liker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Line skrev:

Mulig jeg leser med feil briller, men med den :aww: på slutten så virker det som den kommentaren din er ironisk. Og ja, det er litt allment akseptert, det er derfor man lager slike grupper: https://www.facebook.com/rikogprivilegert/ Og så kan man få det bekreftet i kommentarfeltet her http://www.dagbladet.no/2016/02/10/kultur/meninger/kronikk/43099316/

Mens jeg leste bloggen hennes og tenkte hun var ironisk, helt til hun skreiv dette:
Jeg ser ikke ned på dere og dømmer dere fordi dere er fattigere enn meg, jeg vil hjelpe dere. Det er det jeg lever for.

Og så hva hun svarte i kommentarfeltet i bloggen sin. Hun er ikke ironisk. Hun mener det seriøst. 

De usikkerhetene hun sliter med, har ikke noe med penger å gjøre, det er en grunnleggende usikkerhet i folk flest, om vi blir likt for den vi er. Om vi kan stole på vennene våre. Så jeg syns jo synd på henne, sånn egentlig, disse usikkerhetene er ikke noe ålreit å leve med. Men når hun avslutter med "det er vondt å være rik", så kjenner jeg at jeg får skikkelig lyst til å riste henne litt. Hvis det er så ****** vondt, er det veldig enkelt å gjøre noe med - kvitt deg med pengene, det er flust av organisasjoner som kunne trengt noen donasjoner. Du trenger heller ikke å opplyse folk om at du har mye penger. Jeg tipper at jeg ikke er et unikum der, jeg spør sjeldent folk om hvor mye penger de tjener eller hvor stor formue de har før jeg blir venner med dem, så hvis hun ikke flagger rikdommen sin, så trenger ikke det å være et tema før hun har blitt kjent med folk, eller? Men for henne er det åpenbart viktig nok til at hun flasher det i all offentlighet, så hvor vondt er det egentlig? 

Og da, Line, blir det bare ekstra nedlatende, og det fortjener man faktisk litt pes for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Wednesday skrev:

Synes du det var slemt det jeg skrev? 

Problemet var vel ikke din kommentar i seg selv, men jeg har sett denne kommentert av veldig mange. Til sammen blir alle de små kommentarene ganske så ufine. 

6 minutter siden, Argyr skrev:

Nei, det er ikke det. Å gjøre narr av klyser som bagatelliserer fattigdom og faktisk forventer at vi skal synes synd på dem fordi de har penger, er derimot ganske greit. Dette handler om klysefaktor og det å ikke se skogen for bare trær, ikke penger eller utseende. 

Okei, så det fortjener faktisk at man oppretter en egen FB-gruppe for å gjøre narr av vedkommende?

Nei, det var ikke så smart skrevet, men jeg tviler på at hun mente noe vondt med det, og det som florerer synes jeg er mobbing ja. Her må også Dagbladet ta sin del av ansvaret, som publiserer et slikt innlegg med åpent kommentarfelt, når de må vite hva dette resulterer i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Okei, så det fortjener faktisk at man oppretter en egen FB-gruppe for å gjøre narr av vedkommende?

Nei, det var ikke så smart skrevet, men jeg tviler på at hun mente noe vondt med det, og det som florerer synes jeg er mobbing ja. Her må også Dagbladet ta sin del av ansvaret, som publiserer et slikt innlegg med åpent kommentarfelt, når de må vite hva dette resulterer i.

Jeg synes ikke det er å gå over streken, nei. Dette er faktisk et voksent (for ikke å snakke om priviligert) menneske som har skrevet dette i håp om at flest mulig skal lese det. Da får man jaggu tåle motbøren. Jeg har ikke lest kommentarfeltet, for der er det sjelden noe intelligent å finne uansett hva det dreier seg om. Bør Dagbladet beskytte rike, vakre, priviligerte, voksne mennesker mot "mobbing" fra "bermen"? Næh, synes ikke det jeg. Kanskje hun lærer noe. Det er andre ting jeg ville angrepet hos Dagbladet før jeg kritiserer dem for å ikke beskytte eliten mot seg selv.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Line skrev:

Du kan få våre 3-4 cm med hardpakket snø og is?..

Nei takk :D

6 timer siden, Tekopp skrev:

Fine brukshundene :wub:

Og om du absolutt vil, så kan du godt komme hit og måkke snø altså :) Må nok ta det i dag også siden det har snødd hver dag i det siste. Og nå begynner det å bli såpass mildt at det sikkert blir å bli blankpolert is også.

Nå er det maks 2.5måneder igjen av vinteren. Syns det er litt lenge..

Nå er de sofahunder. Det var litt slitsomt å følge med på all vomma som ble fraktet til fryseboksene. De skal jo følge med på alt som skjer, må vite. På et tidspunkt gikk jeg inn i huset og ned i kjelleren for å åpne kjellerdøra, siden fryseboksene står der - men fjompene sto jo igjen ved utgangsdøra og skjønte ikke at jeg kom ut på andre siden av huset. Men sååå glad de ble da de fant meg. Senere gjorde jeg motsatt, når siste vomblokk var i fryseren sendte jeg de ut av kjelleren, låste døra, og gikk opp for å ta de inn oppe. Men da også sto de ved kjellerdøra og ventet.

De er kan hende ikke de skarpeste i skuffen, men de er lojale og søte.

Snømåking er jo ikke morsomt. Aking, derimot, er morsomt :D

1 time siden, Argyr skrev:

...sitter jeg og vurderer om jeg skal dusje nå eller etterpå. Viktig ting å lure på, det. Og så lurer jeg på hva han heter (eller het, kan jo hende han er dau), han fyren fra Vestlandet (tror jeg) med grått, krøllete hår som jeg har fra NRK et sted (tror jeg, igjen). Fjollete fyr. Jeg så noen som likna for et par dager siden og det plager meg enda at jeg ikke husker hvem han er.

Per Inge Torkildsen?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Argyr skrev:

Jeg synes ikke det er å gå over streken, nei. Dette er faktisk et voksent (for ikke å snakke om priviligert) menneske som har skrevet dette i håp om at flest mulig skal lese det. Da får man jaggu tåle motbøren. Jeg har ikke lest kommentarfeltet, for der er det sjelden noe intelligent å finne uansett hva det dreier seg om. Bør Dagbladet beskytte rike, vakre, priviligerte, voksne mennesker mot "mobbing" fra "bermen"? Næh, synes ikke det jeg. Kanskje hun lærer noe. Det er andre ting jeg ville angrepet hos Dagbladet før jeg kritiserer dem for å ikke beskytte eliten mot seg selv.

Så mobbing er greit, bare det rammer de privilegerte? Seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Så mobbing er greit, bare det rammer de privilegerte? Seriøst?

Jeg reagerte ikke fordi hun er rik, jeg reagerte fordi hun er dum. Korttenkt. Sneversynt. For som en av hennes likemenn har skrevet i sitt svar til henne, så er det ikke vondt å være rik. Seriøst. Selv du ser at det er en idiotisk påstand å komme med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, JeanetteH skrev:

hvor? Hva? Hørtes ut som noe jeg liker :P 

Jordskott som ligger ute på Sumo.. 

Handler om barn som forsvinner, merkelige ting som skjer i skogen osv.. 

Jeg personlig venter bestandig på at noe skal sprette frem og skremme meg osv, så når det plutselig spretter opp et menneske fra et vann.. Så treffer det meget bra her man sitter alene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg reagerte ikke fordi hun er rik, jeg reagerte fordi hun er dum. Korttenkt. Sneversynt. For som en av hennes likemenn har skrevet i sitt svar til henne, så er det ikke vondt å være rik. Seriøst. Selv du ser at det er en idiotisk påstand å komme med? 

Jeg har ikke påstått at det var smart skrevet heller ;) Men jeg synes ikke mobbingen er greit av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg har ikke påstått at det var smart skrevet heller ;) Men jeg synes ikke mobbingen er greit av den grunn.

Når man stikker frem hodet i media, så må man regne med å få reaksjoner på det man skriver. Om man ikke ønsket de reaksjonene, så tar man sånt på privaten. Det er ikke nødvendigvis mobbing av den grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Når man stikker frem hodet i media, så må man regne med å få reaksjoner på det man skriver. Om man ikke ønsket de reaksjonene, så tar man sånt på privaten. Det er ikke nødvendigvis mobbing av den grunn..

Reaksjoner ja, men gjør det på en skikkelig måte mener jeg. Ikke på denne måten: https://www.facebook.com/rikogprivilegert/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
33 minutter siden, Krutsi skrev:

Jordskott.. Og den treffer omtrent alle mine svake punkter.. 

Jeg kommer aldri til å tørre og gå i skogen igjen..

Nå gleder jeg meg til å få TV2 Sumo! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...